Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
Moderátor: Burák
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 21 čer 2010 19:03
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
Nechci rozpoutat nějakou hádanici , ale napsat , že ritmo bylo auto bych se neodvážil ani po osmi dvanáctkách , raději 10 žaponců , než 1 italskej pasráč
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
No,nevím ale měl jsem 2 Ritma a to z roku 79 a myslim 83 ale co vím tak motorově byly fakt dobry . Myslim,že názor toho kdo ty auta fyzicky měl má vyšši váhu a objektivitu než nějaké hospodské kecy
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
A je "italskej pasráč" i IVECO?
Spartaka a Simku, pak s Burákem dýmku !
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
http://www.tipcar.cz/tuv-report-2011--h ... -4814.htmlFana píše:No Jirko, Ritmo to bylo ještě jakžtakž auto ale to bílý, žaponský fuj, co si s ním přijel do Rachotína - brrr to sem valil i skleněný voko zdravím Fána
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
Fando,s tou Toyotou co jsem v patek dojel tak podle TUV skončilo na druhym místě ve spolehlivosti . Podívej se na Toyota Auris. Ony ty Toyoty vždy byly na prvních místech ve spolehlivosti. Nicméně nebudu hanit Ritmo když bylo dobry...
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
Ahoj strojservis
No v době, kdy se už v Itálii dělaly auta, a myslím, že dóóóst dobrý, tak žaponci uměli tak akorát harakiri. Jo a z vraků KDF, co tam nechali němci po válce, vytáhli ležatý čtyřválce boxer a začali vyrábět Subaru (A ještě si museli nechat od císaře koupit jedno Audi Qattro, aby vobšlehli 4x4 ) Zdravím Fána
No v době, kdy se už v Itálii dělaly auta, a myslím, že dóóóst dobrý, tak žaponci uměli tak akorát harakiri. Jo a z vraků KDF, co tam nechali němci po válce, vytáhli ležatý čtyřválce boxer a začali vyrábět Subaru (A ještě si museli nechat od císaře koupit jedno Audi Qattro, aby vobšlehli 4x4 ) Zdravím Fána
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 21 čer 2010 19:03
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
týden je tu mrtvo , stačí trochu popíchnout a hned se člověk něco dozví . Ve všemožnejch autech se hrabu třicet let a v hospodě sem tak třikrát za rok , takže si troufám tvrdit , že o nich maličko něco vím . Dobu , kdy žaponci kopírovali boxera a čtyřkolku naštěstí nepamatuju , tak se k tomu nemůžu vyjadřovat , nicméně měl sem svosty Italský i žaponský , takže srovnání mám dobrý a ta krásná tabulka závad taky hovoří jasně .
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
To je debata která nemá správný řešení koukat se na věc z pohledu uživatelských a servisních zkušeností na autech, který měly v době koupě už min. 10 let na hrbu a 5x objetou zeměkouli, je nesmysl. Tady se většina lidí dostala k zahraničnímu autu až po revoluci, kdy to fungovalo tak, že kamarád přejel s přepravníkem hranice, tam nakoupil po 1000,- DM cokoliv co mu přišlo pod ruku, Golfy, Escorty, Una, Renaulty 11, Peugeoty 205 a 309, atd. co Němci už odjezdili, přijel s tím do Berouna na sídliště a tam už čekal houf lidí, který mu to á 100tis Kčs sundavali z vleku...
Italský a francouzský auta mají oproti německejm dvě nevýhody - Francouzi a Italové začali podstatně dřív se zkracováním životnosti šetřením ve výrobě. Ritmo ani Horizon nebyly auta dělaný na to, aby jezdily víc jak 10 let, zatímco tady byly nucený odkroutit ještě jednou tolik a v drtivý většině případů s nulovou údržbou, kdo na nich kdy udělal dutiny, nebo s nima jezdil na pravidelný servisní prohlídky do autorizovanýho servisu? Spíš sci-fi než cokoliv jinýho. Němci začali s plánovanou životností až v polovině 90.let a od tý doby "stojí za úplně stejný houno..." Druhá věc je, že italský a francouzský auta (myslím ty běžný, co jezdily po silnicích, ne topmodely), byly podstatně sofistikovanější a líp vybavený, tudíž složitější na servis a údržbu. Každej českej pologramotnej automekányk razil heslo "kup si vole dvojku golfa, to je super kára" - protože to bylo jednoduchý takže se mu na tom dobře dělalo a díly byly levný, takže na nich mohl víc vyvařit. Ale nikdo už neřekl, že VW dával z 1,6 litru jen 75 koní, zatímco Fiat nebo Talbot dával 90 koní, že ve VW, Audi nebo Mercedesu nebyly většinou ani okna v elektrice, zatímco italský a francouzský auta už měly centrály, palubní počítače, hlídaly nedovřený dveře, žárovky ve světlech, opotřebení destiček, hladiny náplní, aj. No a nemalou "vinu" na situaci u nás mají i novináři, jelikož po revoluci často jen přebírali články z německýho tisku (např. AutoTip = AutoBild), kde samozřejmě byly německý auta vynášený do nebes, stejně jako ve francouzským tisku byly zase velebený francouzský auta, to je normální a děje se to dodnes. Oni i český uživatelé jsou často hamtáci, který mají s inteligentníma věcma problém, protože jsou zvyklý se vším třískat, do všeho křupansky hupnout a jemný francouzský a italský věci jim v těch prackách prostě nevydržely. Když jsem jezdíval hodně Tagorou a někoho jsem svezl, tak jsem vždycky trpěl jak ty lidi bouchali s dveřma, pouštěli vnitřní kličky místo aby je plynule vrátili do původní pozice, občas někdo při vystupování/nastupování kopnul do dveří nebo do prahu, apod. Pro takový humpoláky je fakt nejlepší blbuvzdornej Golf nebo W124ka, protože ty sice nic nenabízejí, ale ublížit se jim skoro nedá. Já vím, že je auto jen věc, která má sloužit, ale když se k ní budu chovat hezky, tak mi bude sloužit dýl a když si jí nezničím, tak mi bude dělat delší dobu radost, co je na tom tak těžkýho k pochopení?
Italský a francouzský auta mají oproti německejm dvě nevýhody - Francouzi a Italové začali podstatně dřív se zkracováním životnosti šetřením ve výrobě. Ritmo ani Horizon nebyly auta dělaný na to, aby jezdily víc jak 10 let, zatímco tady byly nucený odkroutit ještě jednou tolik a v drtivý většině případů s nulovou údržbou, kdo na nich kdy udělal dutiny, nebo s nima jezdil na pravidelný servisní prohlídky do autorizovanýho servisu? Spíš sci-fi než cokoliv jinýho. Němci začali s plánovanou životností až v polovině 90.let a od tý doby "stojí za úplně stejný houno..." Druhá věc je, že italský a francouzský auta (myslím ty běžný, co jezdily po silnicích, ne topmodely), byly podstatně sofistikovanější a líp vybavený, tudíž složitější na servis a údržbu. Každej českej pologramotnej automekányk razil heslo "kup si vole dvojku golfa, to je super kára" - protože to bylo jednoduchý takže se mu na tom dobře dělalo a díly byly levný, takže na nich mohl víc vyvařit. Ale nikdo už neřekl, že VW dával z 1,6 litru jen 75 koní, zatímco Fiat nebo Talbot dával 90 koní, že ve VW, Audi nebo Mercedesu nebyly většinou ani okna v elektrice, zatímco italský a francouzský auta už měly centrály, palubní počítače, hlídaly nedovřený dveře, žárovky ve světlech, opotřebení destiček, hladiny náplní, aj. No a nemalou "vinu" na situaci u nás mají i novináři, jelikož po revoluci často jen přebírali články z německýho tisku (např. AutoTip = AutoBild), kde samozřejmě byly německý auta vynášený do nebes, stejně jako ve francouzským tisku byly zase velebený francouzský auta, to je normální a děje se to dodnes. Oni i český uživatelé jsou často hamtáci, který mají s inteligentníma věcma problém, protože jsou zvyklý se vším třískat, do všeho křupansky hupnout a jemný francouzský a italský věci jim v těch prackách prostě nevydržely. Když jsem jezdíval hodně Tagorou a někoho jsem svezl, tak jsem vždycky trpěl jak ty lidi bouchali s dveřma, pouštěli vnitřní kličky místo aby je plynule vrátili do původní pozice, občas někdo při vystupování/nastupování kopnul do dveří nebo do prahu, apod. Pro takový humpoláky je fakt nejlepší blbuvzdornej Golf nebo W124ka, protože ty sice nic nenabízejí, ale ublížit se jim skoro nedá. Já vím, že je auto jen věc, která má sloužit, ale když se k ní budu chovat hezky, tak mi bude sloužit dýl a když si jí nezničím, tak mi bude dělat delší dobu radost, co je na tom tak těžkýho k pochopení?
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
Ahoj kluci. Tak pod tohle, co napsal Michal se já 100% podepíšu. Je to tak, jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá! Proč mají lidé svá auta rádi? Je to jako kdysi s koňmi! Kůň byl člen rodiny, dovezl svého pána všude, nebo dřel na obživě. To lze snadno pochopit a to zacházení s věcmi, ať už je to auto, nebo dům, či jiná věc je v lidech. Ono i v té západní Evropě po válce nebyl všeho hned dostatek. Já si myslím, že ani náš drahý H.T.Pigozzi netušil, že běžná Simca Aronde bude jezdit ještě po 60ti letech! To v případě, že měla pána, co má mozek, tam, kde obvykle bývá. Ty Arondy, které to štěstí neměly už jsou na šrotišti onoho světa! Proto Češi tolik milovali takové výtvory, jako byly Moskviče, Volhy a podobné traktory. Přesně, jak to popisuje Michal. A myslet na lidi, kteří v tom autě budou jezdit? Tohle uměli právě ti Francouzi! Zkuste se někdy podívat na sedačku řidiče v Trabantu, Škodovce 105/120, nebo jiném výrobku země, kde myslet na pohodlí byl buržoazní přežitek! Potom se posaďte do Simky 1301/1501, Renaultu 16 atd. a uvidíte ten rozdíl! Dnes je všeho ne dostatek, ale strašný nadbytek. Není to dobře, nadbytek vede k plýtvání, devastaci jak přírody, tak morálních postojů. To, že výrobci spekulují s životností auta, TV, pračky je známá věc. Ale málokdo si uvědomí, že v lednici ještě nikdo nezahynul, v autě, bohužel miliony lidí!
Řešení jsou, podle automobilové lobby, vozy SUV a podobné nesmysly. Jakou bezohlednost v provozu pocit nadřazenosti a vyšší posaz vyvolává v hlavách primitivů, lze dovodit z tragické nehody jedné známé blondýny a podobně. Je to vše bohužel směr, kterým se lidstvo ubírá a vyznat se v tom je stále těžší! Nic jsem nevyřešil, jen jsem vymlátil kus prázdné slámy, zdá se. ahoj Ivan
Řešení jsou, podle automobilové lobby, vozy SUV a podobné nesmysly. Jakou bezohlednost v provozu pocit nadřazenosti a vyšší posaz vyvolává v hlavách primitivů, lze dovodit z tragické nehody jedné známé blondýny a podobně. Je to vše bohužel směr, kterým se lidstvo ubírá a vyznat se v tom je stále těžší! Nic jsem nevyřešil, jen jsem vymlátil kus prázdné slámy, zdá se. ahoj Ivan
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
Ještě dodám, že s tou kvalitou Fr. aut to nebude asi tak tragický, když si uvědomíme takovou maličkost. Kolik těch Pažoutů 309, alias Simca Talbot Arizona tady ještě, po 20ti letech stále jezdí, tak to je neuvěřitelný! A to se po nich v Německu, nebo ve Francii země slehla! Asi se k nim Češi chovali o chloupek líp, než k Žigulům!( vím z vlastní zkušenosti Žigul-Simca) ahoj Ivan
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 21 čer 2010 19:03
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
Jo jo , tahle debata nemá řešení , co člověk to nějaký názor . Každý auto vydrží tolik , kolik dostane péče . Spojovat uživatelský a servisní postřehy , je jako míchat hrušky s jabkama a debata o tom , kdo měl první kontrolku hladiny vody a kdo od koho co okopíroval je nesmysl , který zavání těma hospodskejma kecama . Každý auto má nějaký pro a proti at' je z jakýho koliv místa na světě a každý má něco obšlehnutý od jiného .No a konečně se tu něco zase děje , poslední dva týdny sem myslel , že ste všichni emigrovali
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
Moc prace objet pred svatkama vsechny zakazniky, kdyz do toho navic sef posle podminky na leto, to je proste masakr. Ale furt lepsi se z toho zblaznit pred vanocni dovolenou, nez aby to zase pisknul koncem ledna, kdyz mam jet do Francie
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
Kucí, já se prostě musim pochlubit. Sehnal jsem něco, co jsem fakt dlouho sháněl. Holka má uplně v pr...i lak (neva, stejně s ní mám barevnej plán) ale naprosto netknutá kastle a 21 najeto a hlavně. Je to 105S s origo interierem!!!
-
- Příspěvky: 405
- Registrován: 25 dub 2010 20:07
- Bydliště: Praha 4
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
Superkóó!Dobrá kára!
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
To teprve bude
-
- Příspěvky: 405
- Registrován: 25 dub 2010 20:07
- Bydliště: Praha 4
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
To nemusíš hlásit,to je jasnýýý,že to bude péro!
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
Honzo,tak toto koupit byla zkrátka povinnost
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
Je to fakt blbej paradox. Z uživatelskýho hlediska je to tragedie - obdoba Š440 Standard, nebo Fabie Junior. Poutka na dveřích, nestahovací okýnka vzadu a nesklápěcí sedačky. Ovšem, každej si to předělal na lepší a proto je fakt dost problém tyhle věci sehnat.
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
Buráku voe !!!
Přesně tohle auto měl chvíli táta
Akorát jsme v něm měli strašnbě "hnusný a škrábavý" nějkaý zelený silonový potahy
Kdyby si na tu škůdku neměl místo, 100%ně ji beru a z nostalgie ji zagarážuju
Přesně tohle auto měl chvíli táta
Akorát jsme v něm měli strašnbě "hnusný a škrábavý" nějkaý zelený silonový potahy
Kdyby si na tu škůdku neměl místo, 100%ně ji beru a z nostalgie ji zagarážuju
Spartaka a Simku, pak s Burákem dýmku !
Re: Mimomísu, aneb třeba i naše auta jiných značek
A takhle má vypadat zepředu (fotku jsem už vkládal do jinýho topisu)! Byl to myslim rok 1982 . . .
Spartaka a Simku, pak s Burákem dýmku !
Historické fotky z mládí a našich začátků
V 80letech se dělaly TOYOTY o kterych se vam nesnilo a ukažu vam několik luxusních kousku . Dnes by jste to nezaplatili...
http://moje.auto.cz/Onyx/hachina.html
http://www.driversweb.cz/clanky/Testy/T ... oreni_mytu
http://www.youtube.com/watch?v=5KcbG7GY_M8
http://www.youtube.com/watch?v=qIUALPRMrK8
http://www.youtube.com/watch?v=gtBcFGpcx8U
Musite uznat,že to jsou kvalitni vozy japonské vyroby . Jinak my jsme fotak nějak neměli a vlastně ani auto. Tatka jezdil 30let městskym autobusem po Brně 12hodin denně tak neměl náladu mít auto,což jsem chápal. Najel 2 mil km bez nehody takže toho měl nad hlavu. Jinak jezdil v RTO-užasny autobus a potom v ŠM automat
http://moje.auto.cz/Onyx/hachina.html
http://www.driversweb.cz/clanky/Testy/T ... oreni_mytu
http://www.youtube.com/watch?v=5KcbG7GY_M8
http://www.youtube.com/watch?v=qIUALPRMrK8
http://www.youtube.com/watch?v=gtBcFGpcx8U
Musite uznat,že to jsou kvalitni vozy japonské vyroby . Jinak my jsme fotak nějak neměli a vlastně ani auto. Tatka jezdil 30let městskym autobusem po Brně 12hodin denně tak neměl náladu mít auto,což jsem chápal. Najel 2 mil km bez nehody takže toho měl nad hlavu. Jinak jezdil v RTO-užasny autobus a potom v ŠM automat
Re: Historické fotky z mládí a našich začátků
Juro promiň, ale sranda musí bejt V osmdesátých letech vyráběla jakási neznámá japonská Toyota šicí stroje Lada, vynález československých koumesů
A neber všechno tak ukrutně vážně, pamatuj: bejt nemocnej, chudej a eště smutnej, to by se z toho člověk nakonec po..al velebnosti
A neber všechno tak ukrutně vážně, pamatuj: bejt nemocnej, chudej a eště smutnej, to by se z toho člověk nakonec po..al velebnosti
Re: Historické fotky z mládí a našich začátků
Fando, viděl jsi ty auta? Asi ne ,jinak by jsi toto nemohl napsat..Fana píše:Juro promiň, ale sranda musí bejt V osmdesátých letech vyráběla jakási neznámá japonská Toyota šicí stroje Lada, vynález československých koumesů
A neber všechno tak ukrutně vážně, pamatuj: bejt nemocnej, chudej a eště smutnej, to by se z toho člověk nakonec po..al velebnosti
Re: Historické fotky z mládí a našich začátků
Mám rad Simky a Toyoty, Ty máš rad Simky a plastové Peugeoty,Bu ma rad Simky a Škody ...co je na tom?