testace historických vozidel
Moderátor: Burák
Re: testace historických vozidel
připravuje se prý nová novela , takže vydržme, až JD přepíše záznam.
Re: testace historických vozidel
Ano, rok 1986 je ještě v pohodě
Školení jsem nahrával na diktafon, bohužel, z diktafonu to musí přetáhnout kamarád, který mi ho půjčil, tak počkejte chvilku, prosím. Potom to nahraju někam na net, abyste si to mohli stáhnout. K záznamu jsou i mé poznámky psané rukou, takže to bude kompletní.
Nic nového se neřeklo, hlavně se jednalo o:
Měla by vyjít instrukční příručka ke Kodexu FIVA, příručka se zpracovává a musí ji schválit FKHV. Připravuje se nová vyhláška ( měla by vyjít asi v půlce roku), bude upravovat dobu pro uznání veterána a eko-poplatek, podrobnosti se přesně neví. Eko-poplatek by se neměl platit po otestování(víc bude v příloze), zatím ale stále platí to, co je. Mají ustanovit "značkový specialisté," kteří budou odborníci na jednu značku a budou si pomáhat i v rámci celé federace.
Jednalo se tam i o rozdílné době pro uznání veterána, která je dle státu 25let a dle FIVA 30 let, nová vyhláška by to měla upravovat.
Řešila se tam otázka replik a kopií, to vše by mělo být v té příručce.
Školení jsem nahrával na diktafon, bohužel, z diktafonu to musí přetáhnout kamarád, který mi ho půjčil, tak počkejte chvilku, prosím. Potom to nahraju někam na net, abyste si to mohli stáhnout. K záznamu jsou i mé poznámky psané rukou, takže to bude kompletní.
Nic nového se neřeklo, hlavně se jednalo o:
Měla by vyjít instrukční příručka ke Kodexu FIVA, příručka se zpracovává a musí ji schválit FKHV. Připravuje se nová vyhláška ( měla by vyjít asi v půlce roku), bude upravovat dobu pro uznání veterána a eko-poplatek, podrobnosti se přesně neví. Eko-poplatek by se neměl platit po otestování(víc bude v příloze), zatím ale stále platí to, co je. Mají ustanovit "značkový specialisté," kteří budou odborníci na jednu značku a budou si pomáhat i v rámci celé federace.
Jednalo se tam i o rozdílné době pro uznání veterána, která je dle státu 25let a dle FIVA 30 let, nová vyhláška by to měla upravovat.
Řešila se tam otázka replik a kopií, to vše by mělo být v té příručce.
Simca 1301 EL 1969
Talbot 1510 1982
Talbot 1510 1982
Re: testace historických vozidel
Z tohoto odkazu: http://leteckaposta.cz/802246915 si můžete stáhnout záznam ze školení ( formát mp3) a mé poznámky ( formát docx).
Simca 1301 EL 1969
Talbot 1510 1982
Talbot 1510 1982
Re: testace historických vozidel
Termíny testací historických vozidel: pátek 22.4. 15-18h autocamp Běšiny; sobota 30.4. parkoviště Globus Kostelecká ul. Praha 9 Čakovice. Kdo má zelený Průkaz hist.vozidla, vezměte i Protokol o technické prohlídce. Testování se bude účastnit i krajský komisař a pokud budete mít i tento protokol, urychlíte tím prodloužení platnosti Vašeho průkazu. Vůz přistavte čistý a v řádném stavu, odpovídající statutu historického vozidla!!!
Re: testace historických vozidel
Tak p.Bečvář ještě musí dopoledne do Kolína, takže u nás se objeví mezi 13 - 14:00 hod. Tzn. že stejně budeme muset průkazy vybírat a pak rozesílat no ale to se nedá nic dělat...
Re: testace historických vozidel
Zapomněl jsem si na sraz průkaz, takže to musím dohat toho 30., ale jde o to v kolik hodin, v 18h totiž musím být s Kocourem na operaci v Dolních Břežanech, tozn, že tam můžu být tak max do 15h. Díky
Simca 1301 LS '68; 1301 Special '73; 1501 GLS '66
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40
Re: testace historických vozidel
Máš pravdu, nikde není uvedeno od kolika do kolika to v tu sobotu 30.4. bude. Už mi dneska volal jeden kluk z Mělníka, že neví na kolikátou má přijet. Předpokládám, že to bude probíhat od 9:00 do cca 15 - 16:00 hod, takže kocoura stíháš
Re: testace historických vozidel
Jak jsem psal výše - Bečvář se tam dostaví až kolem druhé odpoledne... bohužel to dřív nestíhá.
Re: testace historických vozidel
holt na něj počkáme. To se nedá nic dělat. Ale testovat odpoledne nikdo nebude, lidi mají svých starostí dost a mám být hezký počasí
Re: testace historických vozidel
Ahoj Michale, docela bych se k tobě projel o víkendu, že bysme vyřídili testaci. Hodí se ti to? Řikals že to děláš jen do konce května?
díky
díky
Re: testace historických vozidel
S největší pravděpodobností začne od 1.7.2011 platit prováděcí vyhláška. Takže vstoupí v platnost tyto změny:
- první testace HV starších 30-ti let, tudíž 1981 a starší
- vozů z let 81-86, které již byly otestovány, se to netýká a to ani při nové registraci po prodeji. Jak jednou byl otestován (krajem, nejen klubem), má klid
- padne ekovýpalný pro otestované vozy.
Až bude vše definitivní, tak to potvrdíme
- první testace HV starších 30-ti let, tudíž 1981 a starší
- vozů z let 81-86, které již byly otestovány, se to netýká a to ani při nové registraci po prodeji. Jak jednou byl otestován (krajem, nejen klubem), má klid
- padne ekovýpalný pro otestované vozy.
Až bude vše definitivní, tak to potvrdíme
Re: testace historických vozidel
protože prý si jeden poslanec dovolil připomínku, vše se zatím posunulo
Re: testace historických vozidel
Tak jsem byl včera v Kolíně na Registru Historických Vozidel a zatím se nic nemění, tzn. že za pár dní už půjde testovat r.87.
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: testace historických vozidel
Ahoj kluci. Michale, vysvětli stručně, co to znamená taky pro nás, majitele aut z let 60. a 70. dík IvanTalbot píše:Tak jsem byl včera v Kolíně na Registru Historických Vozidel a zatím se nic nemění, tzn. že za pár dní už půjde testovat r.87.
Re: testace historických vozidel
Nechodí sem jen majitelé aut ze 60. a 70.let, kdyby se ta hranice posunula jak bylo plánováno - na 30 let, tak by to postihlo i Talboty vyrobené v letech 82 - 85 a to už by tady leckoho zajímat mohlo
Re: testace historických vozidel
Takže s mírným zpožděním, ale přece - v sobotu jsem byl na schůzi testačních komisařů, na které se řešily podmínky pro testování, tady jsou podstatné novinky:
1) doteď byly tři druhy testování: pro účel propuštění k provozu na pozemních komunikacích, pro potřeby pojišťovny a pro vydání karty FIVA. Nyní se k tomu přidá testování pro odpuštění ekopoplatku. Tzn. budete mít auto na bílých číslech, uděláte si klubovou testaci, s tou půjdete na Registr historických vozidel, tam vám vytisknou Potvrzení o uznání testování a s tím půjdete na Registr silničních vozidel, kde zaplatíte jen 800,-Kč. Nebude se tedy muset na krajskou testaci, ale POZOR: tyhle testace budou moct dělat pouze vybrané klubové komise - vybírat je bude příslušná krajská komise, podle čeho není zatím známo. Má to ale jeden háček, velmi typický pro naší krásnou republiku háček je v tom "tam vám vytisknou" protože Registr spadá pod Ministerstvo dopravy, ale tiskárny jsou v majetku Ministerstva vnitra (nebo naopak) takže v současný době tisk není možný. Prý by se to mělo vyřešit a zprovoznit do poloviny března...
2) o změně stáří HV z 25 na 30 let se nijak konkrétně nemluvilo, spíše se mluvilo o testování pro získání FIVA karty, která opravňuje k účasti na vybraných akcích (FIVA A a FIVA B) a má také vliv na hodnotu veterána, tam platí 30 let. O tom, co je historické vozidlo a jak má být staré, hovoří vyhláška 355/2006 Sb., kterou se řídí Registry historických vozidel při vydávání TP a RZ pro HV, a která podle všeho novelizována není, tzn. že stále platí Příloha č.6, odst.3) písm. c) pro další období to je pro rok 2010 a následující, vozidla, která byla vyrobena pred 25 léty nicméně doporučuju, před koupí auta z roku např. 84 se osobně dotázat na příslušném Registru HV, jaká je aktuální situace. Co se týká testování pro pojišťovny - tak ty údajně odmítají cokoliv sepsat na papír a řídit se tím, tzn. co vám kde uznají, je na tý konkrétní pojišťovně.
3) další zásadní věcí je, že již nadále nebude možné trvale vyřadit vozidlo z Registru silničních vozidel. Tohle už jsme tady jednou měli, ale následně se p.Pokornému z MD podařilo do zákona vložit vyjímku, že lze vozidlo vyřadit za jiným účelem, to byly ty tzv. králíkárny, prolejzačky, dekorace, atd. Bohužel to lidi začali zneužívat a hromadně převádět auta na veteránský papíry - zejména prý šlo o desítky užitkových vozidel. Takže v novelizaci zák.č. 56/2001 Sb., která začne platit od 1.7.2012, bude opět uvedeno, že vozidlo lze z Registru silničních vozidel vyřadit pouze proti dokladu o ekologické likvidaci. Následně bude připraveno nové rozdělení depozita, kde bude fungovat i tzv. dlouhodobé vyřazení na max.5 let. Po tuto dobu bude majitel muset kdykoliv nechat obecního úředníka provést kontrolu vozidla a jeho uložení Což je pěkně na houby v případě, že koupím něco na ND...
Absolutně nechápu, proč tohle někdo dělal, když kvůli povinku se dala udělat klubová testace a kvůli ekopoplatku ZTP převod...
Úplně mimochodem, od 1.7.2012 bude platit:
- při evidenční kontrole bude vydán protokol, ve kterém budou zaznamenané všechny předtím zjištěné stavy stavu počítače ujetých kilometrů. To znamená, že stát bude po schválení tohoto návrhu disponovat údaji o počtu ujetých kilometrů pro každý automobil.
- stav počítače ujeté vzdálenosti silničního vozidla nesmí být pozměňován a do počítače ujeté vzdálenosti nesmí být zasahováno s výjimkou jeho opravy nebo výměny prováděné oprávněným pracovníkem opravny silničních vozidel. Výměna nebo oprava počítače ujetých kilometrů v domácích podmínkách se tak stává nezákonnou.
Jsem zvědavej, co dalšího bude dále nezákonné, auto už si správně nesmím doma umýt, nesmím si na něm vyměnit olej, nesmím měnit budíky (když se mi třeba podaří prasknout plexi), doufám, že ještě pár let se budu smět ve svým autě aspoň uprdnout...
1) doteď byly tři druhy testování: pro účel propuštění k provozu na pozemních komunikacích, pro potřeby pojišťovny a pro vydání karty FIVA. Nyní se k tomu přidá testování pro odpuštění ekopoplatku. Tzn. budete mít auto na bílých číslech, uděláte si klubovou testaci, s tou půjdete na Registr historických vozidel, tam vám vytisknou Potvrzení o uznání testování a s tím půjdete na Registr silničních vozidel, kde zaplatíte jen 800,-Kč. Nebude se tedy muset na krajskou testaci, ale POZOR: tyhle testace budou moct dělat pouze vybrané klubové komise - vybírat je bude příslušná krajská komise, podle čeho není zatím známo. Má to ale jeden háček, velmi typický pro naší krásnou republiku háček je v tom "tam vám vytisknou" protože Registr spadá pod Ministerstvo dopravy, ale tiskárny jsou v majetku Ministerstva vnitra (nebo naopak) takže v současný době tisk není možný. Prý by se to mělo vyřešit a zprovoznit do poloviny března...
2) o změně stáří HV z 25 na 30 let se nijak konkrétně nemluvilo, spíše se mluvilo o testování pro získání FIVA karty, která opravňuje k účasti na vybraných akcích (FIVA A a FIVA B) a má také vliv na hodnotu veterána, tam platí 30 let. O tom, co je historické vozidlo a jak má být staré, hovoří vyhláška 355/2006 Sb., kterou se řídí Registry historických vozidel při vydávání TP a RZ pro HV, a která podle všeho novelizována není, tzn. že stále platí Příloha č.6, odst.3) písm. c) pro další období to je pro rok 2010 a následující, vozidla, která byla vyrobena pred 25 léty nicméně doporučuju, před koupí auta z roku např. 84 se osobně dotázat na příslušném Registru HV, jaká je aktuální situace. Co se týká testování pro pojišťovny - tak ty údajně odmítají cokoliv sepsat na papír a řídit se tím, tzn. co vám kde uznají, je na tý konkrétní pojišťovně.
3) další zásadní věcí je, že již nadále nebude možné trvale vyřadit vozidlo z Registru silničních vozidel. Tohle už jsme tady jednou měli, ale následně se p.Pokornému z MD podařilo do zákona vložit vyjímku, že lze vozidlo vyřadit za jiným účelem, to byly ty tzv. králíkárny, prolejzačky, dekorace, atd. Bohužel to lidi začali zneužívat a hromadně převádět auta na veteránský papíry - zejména prý šlo o desítky užitkových vozidel. Takže v novelizaci zák.č. 56/2001 Sb., která začne platit od 1.7.2012, bude opět uvedeno, že vozidlo lze z Registru silničních vozidel vyřadit pouze proti dokladu o ekologické likvidaci. Následně bude připraveno nové rozdělení depozita, kde bude fungovat i tzv. dlouhodobé vyřazení na max.5 let. Po tuto dobu bude majitel muset kdykoliv nechat obecního úředníka provést kontrolu vozidla a jeho uložení Což je pěkně na houby v případě, že koupím něco na ND...
Absolutně nechápu, proč tohle někdo dělal, když kvůli povinku se dala udělat klubová testace a kvůli ekopoplatku ZTP převod...
Úplně mimochodem, od 1.7.2012 bude platit:
- při evidenční kontrole bude vydán protokol, ve kterém budou zaznamenané všechny předtím zjištěné stavy stavu počítače ujetých kilometrů. To znamená, že stát bude po schválení tohoto návrhu disponovat údaji o počtu ujetých kilometrů pro každý automobil.
- stav počítače ujeté vzdálenosti silničního vozidla nesmí být pozměňován a do počítače ujeté vzdálenosti nesmí být zasahováno s výjimkou jeho opravy nebo výměny prováděné oprávněným pracovníkem opravny silničních vozidel. Výměna nebo oprava počítače ujetých kilometrů v domácích podmínkách se tak stává nezákonnou.
Jsem zvědavej, co dalšího bude dále nezákonné, auto už si správně nesmím doma umýt, nesmím si na něm vyměnit olej, nesmím měnit budíky (když se mi třeba podaří prasknout plexi), doufám, že ještě pár let se budu smět ve svým autě aspoň uprdnout...
Re: testace historických vozidel
Michale, odpuštění ekopoplatku už by šlo v té polovině března (až dořešej tiskárny) a nebo později?
SPARE PARTS ILLUSTRATED DOCUMENTATION MIKROFICHE KODAK - CITROËN CX
MIKROFICHE PEUGEOT 305 - 404 - 504 - 505 - 604
305 SR
604 Ti
MIKROFICHE PEUGEOT 305 - 404 - 504 - 505 - 604
305 SR
604 Ti
Re: testace historických vozidel
No nazdar Marceli podle toho co říkali, by to mělo být od poloviny března, ALE mluvil jsem s jedním redaktorem co připravoval článek o veteránských papírech a ten prý volal na Ministerstvo Dopravy a poslední informace je taková, že i vyhláška 355/2006 Sb. byla novelizována, hovoří se tam právě o posunutí stáří veterána na 30 let. Obojí (jak posun stáří veterána, tak zahájení provozu testování pro účel odpuštění ekopoplatku) by mělo začít fungovat na přelomu 1. a 2.čtvrtletí, takže asi tak... Fakt je, že Registr historických vozidel už byl v Praze přesunut na Bohdalec k normálnímu Registru silničních vozidel.
Re: testace historických vozidel
Michale ,článek o testacích vyšel dnes ve SM.Talbot píše:No nazdar Marceli podle toho co říkali, by to mělo být od poloviny března, ALE mluvil jsem s jedním redaktorem co připravoval článek o veteránských papírech a ten prý volal na Ministerstvo Dopravy a poslední informace je taková, že i vyhláška 355/2006 Sb. byla novelizována, hovoří se tam právě o posunutí stáří veterána na 30 let. Obojí (jak posun stáří veterána, tak zahájení provozu testování pro účel odpuštění ekopoplatku) by mělo začít fungovat na přelomu 1. a 2.čtvrtletí, takže asi tak... Fakt je, že Registr historických vozidel už byl v Praze přesunut na Bohdalec k normálnímu Registru silničních vozidel.
Re: testace historických vozidel
Ty máš teda přehled! Letím si to taky koupit
Re: testace historických vozidel
Já ho prodávám takže povinně každé pondělí listuji jestli tam není něco Simkách
Re: testace historických vozidel
Jo aha...