Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Moderátor: Burák
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
A nekupoval jsi tam náhodou nějaký nový Hankooky nebo tak něco? No každopádně dneska je to ve 13" docela problém najít sportovně střiženou gumu. Jediný co bych snad doporučil jsou poslední dvě položky na týhle stránce: http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=13
Určitě bych se vyhnul Číně a pokud chceš trochu pevnější gumu, tak od rychl.indexu H nahoru
Určitě bych se vyhnul Číně a pokud chceš trochu pevnější gumu, tak od rychl.indexu H nahoru
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Jj, já tam mám ty Yohohamy. 1000 na tom sedí brutálně, ale vubec, ale fakt vubec to s nima nejede
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
A nefungujou?Burák píše:Jj, já tam mám ty Yohohamy...
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Jako, fungujou dobře. Kupátko s nima je taky super. Ale na ten litr, kterej 5 let nejel, jsou prostě moc široký
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Jo takhleee já to blbě pochopil, myslel jsem, že jsi je dal na 1000, protože na těch gumách, co na těch discích jsou, se s kupátkem jezdit nedá - že ty gumy nestíhají svižnější jízdu. Ale teď mi došlo, že jsi to myslel tak, že gumy co byly na 1000 jsou nepoužitelný, tak jste na to zatím dali tyhle disky...
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Přesně tak:)Michaltalbot píše:Jo takhleee já to blbě pochopil, myslel jsem, že jsi je dal na 1000, protože na těch gumách, co na těch discích jsou, se s kupátkem jezdit nedá - že ty gumy nestíhají svižnější jízdu. Ale teď mi došlo, že jsi to myslel tak, že gumy co byly na 1000 jsou nepoužitelný, tak jste na to zatím dali tyhle disky...
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Tak jsem včera vyměnil olej, dal beterku a Síma chytla jedna báseň. Za chvíli se ještě pustím do výměny brzdový kapaliny, vystříkání dutin, šťouchnou vazelínu do všech mazniček a pak celková očista.
Nevím, jestli to máte, ale mam tu čupr přístroj na vstříkávání dutit. Klasickej hasočák s manometrem, hadici, pistolí a další hadičkou s rotační tryskou nakonci. Kdybyste někdo chtěl nakonzerovat Símu (Talbota), tak mi klidně zavolejte a v pohodě se domluvíme, budu to tu mít jen tak tejden, max. 14 dní.
Kdysi to "vyráběl" táta ještě když měl svoji Simku a vydržela mu díky tomu kasle bez koroze leta při každodenním provozu.
Nevím, jestli to máte, ale mam tu čupr přístroj na vstříkávání dutit. Klasickej hasočák s manometrem, hadici, pistolí a další hadičkou s rotační tryskou nakonci. Kdybyste někdo chtěl nakonzerovat Símu (Talbota), tak mi klidně zavolejte a v pohodě se domluvíme, budu to tu mít jen tak tejden, max. 14 dní.
Kdysi to "vyráběl" táta ještě když měl svoji Simku a vydržela mu díky tomu kasle bez koroze leta při každodenním provozu.
Simca 1301 LS '68; 1301 Special '73; 1501 GLS '66
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
tak definitivní diagnostika motoru na Solaře:
vzhledem k dlouholetému, asi 5ti letému odstavení a občasného popojíždění 5metrů tam a 5 zpět došlo k připečení pístních kroužků. Zároveň poškozené palivové čerpadlo způsobilo průnik benzínu do oleje. Po výměně pumpy, překroužkování a výměně ojničních šál Čendou byl motor opět plně funkční. Po cca 200km se začalo ozývat opět klepání, načež jsem vůz odstavil a nyní motor celý rozebral.
Ojniční šály jsou v pořádku, klika je ok, nepodrápaná, jednotně lesklá. Hlavní šály však mají poškození na prostřední šále (zřejmě od nečistot nebo důsledkem benzínu v oleji. Obě krajní šály mají výrazné částečné zbarvení do bronzova, na každé šále na opačné straně což svědčí o křivosti kliky. Pokřivení bylo způsobeno poškozením ojničních ložisek a následným přehříváním šály (proto byly měněny). Což v důsledku znamená kontrolu házivosti kliky (pravděpodobnost 90% házivosti) a souososti bloku (pravděpodobnost 10%).
Dále je třeba sehnat výbrusové písty a blok protáhnout, neboť písty jsou již volné a způsobují klepání. Ozývat se to začalo po výměně kroužků, neboť nové kroužky "vyčistily" válec a píst měl najednou "více místa".
Motor by ještě klidně 40tis. km najezdil, sice hlučněji, ale najezdil.
Samozřejmě další variantou je jiný motor.
Takže jsem stál před tímto výběrem.
1, složit to zpátky a prodat. Což považuji za nejhorší variantu. Abych skládal zpátky díly v druhé půli životnosti, je prostě prasárna
2, kompletní GO motoru
3, koupě jiného motoru, jeho revize, příp. GO
4, prodej tak jak to je
Připomínám, že na autě je již GO pětikvaltu, brzd, revize náprav, nový výfuk, dělaná hlava a vaření. Téměř připraveno na dolakování.
Nicméně vzhledem k tomu, že pro SIMCAMUZEUM mám zajímavější Solaru a tato hnědá figurovala v krátkodobějších plánech a potřebě renovaci (pro mne) stěžejnějších vozidel jsem se rozhodl pro variantu 4.
Sice budu tratit dost peněz, protože auto mne již vyšlo na nějakých 30-40tis., ale zároveň získám čas na renovaci toho, co je pro mne důležitější (Rancho).
Takže pokud by někdo měl zájem...... Reálnou cenu vidím na směšných 15 000,-Kč
vzhledem k dlouholetému, asi 5ti letému odstavení a občasného popojíždění 5metrů tam a 5 zpět došlo k připečení pístních kroužků. Zároveň poškozené palivové čerpadlo způsobilo průnik benzínu do oleje. Po výměně pumpy, překroužkování a výměně ojničních šál Čendou byl motor opět plně funkční. Po cca 200km se začalo ozývat opět klepání, načež jsem vůz odstavil a nyní motor celý rozebral.
Ojniční šály jsou v pořádku, klika je ok, nepodrápaná, jednotně lesklá. Hlavní šály však mají poškození na prostřední šále (zřejmě od nečistot nebo důsledkem benzínu v oleji. Obě krajní šály mají výrazné částečné zbarvení do bronzova, na každé šále na opačné straně což svědčí o křivosti kliky. Pokřivení bylo způsobeno poškozením ojničních ložisek a následným přehříváním šály (proto byly měněny). Což v důsledku znamená kontrolu házivosti kliky (pravděpodobnost 90% házivosti) a souososti bloku (pravděpodobnost 10%).
Dále je třeba sehnat výbrusové písty a blok protáhnout, neboť písty jsou již volné a způsobují klepání. Ozývat se to začalo po výměně kroužků, neboť nové kroužky "vyčistily" válec a píst měl najednou "více místa".
Motor by ještě klidně 40tis. km najezdil, sice hlučněji, ale najezdil.
Samozřejmě další variantou je jiný motor.
Takže jsem stál před tímto výběrem.
1, složit to zpátky a prodat. Což považuji za nejhorší variantu. Abych skládal zpátky díly v druhé půli životnosti, je prostě prasárna
2, kompletní GO motoru
3, koupě jiného motoru, jeho revize, příp. GO
4, prodej tak jak to je
Připomínám, že na autě je již GO pětikvaltu, brzd, revize náprav, nový výfuk, dělaná hlava a vaření. Téměř připraveno na dolakování.
Nicméně vzhledem k tomu, že pro SIMCAMUZEUM mám zajímavější Solaru a tato hnědá figurovala v krátkodobějších plánech a potřebě renovaci (pro mne) stěžejnějších vozidel jsem se rozhodl pro variantu 4.
Sice budu tratit dost peněz, protože auto mne již vyšlo na nějakých 30-40tis., ale zároveň získám čas na renovaci toho, co je pro mne důležitější (Rancho).
Takže pokud by někdo měl zájem...... Reálnou cenu vidím na směšných 15 000,-Kč
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
A já jsem dnes dodělal držák výfuku na Mille, vyměnil olej, natankoval Carreru 100 a dojel do Hlásné Třebáně. Tak že má najeto 50 km. Trochu se ztrácí voda, musíme zjistit kde. Je potřeba ještě rozhodit karbec a dokoupit šrouby na poloosy.
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
To jo, akorát podle mě jí víc slušej ty užší původní kola
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Tohle je provizorium, tje jasný. Ale asi bych se hádal. Mi se to líbí i na tle. Jasný, že kdyby to bylo Rally, tak je to lepší, no
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
No nevim ty uplně origo plecháče jsou dost děsný opravdu se mi nelibí bral bych třeba aspon ty rally plechače. Nebo nějaky jiná schopny alu kola.
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Co blbnes, dyt jsou pekny a k tomu autu pasujou. Po dodani trochy lesku (soudim podle fotky ve vozech clenu) budou perfekt.
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Já nevim co se vám furt nezdá kola prostě dělaj auto a je to asi jediná věc, kterou hodlam měnit a je to ta uplně nejsnadněji vratná. Žádný zběsilosti jaký pácháte na Murenách s tim neplánuju tak nevidim jedinej důvod proč bych tam nemohl mit nějaký hezčí kola než origo plecháče...
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Ahoj kluci! Souhlasím s Havlíkem, co se mu líbí, ať si na auto dá, určitě to je lepší, než ty hrůznosti, co jsou k vidění na našich silnicích!havlik píše:Já nevim co se vám furt nezdá kola prostě dělaj auto a je to asi jediná věc, kterou hodlam měnit a je to ta uplně nejsnadněji vratná. Žádný zběsilosti jaký pácháte na Murenách s tim neplánuju tak nevidim jedinej důvod proč bych tam nemohl mit nějaký hezčí kola než origo plecháče...
Hlavně spoiler na autě s předním pohonem, nejlépe půl metru vysoký a podobně! Až se mu o něj někdo zabije, tak bude koukat jak puk! Hlavně to žádnej policajt nekontroluje a nikdo neví, co je dovoleno a co ne! ahoj Ivan
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Dyt jo
Ale jinak, jestli jsi myslel moji Murenu, tak na ni mam tech zbesilosti asi tolik, kolik by se veslo do disku jednoho kola a zadna z nich neni videt.
Dyt jo, ja jen, ze me se ty origo plechace na tom libej, tot vse.havlik píše:Já nevim co se vám furt nezdá kola prostě dělaj auto a je to asi jediná věc, kterou hodlam měnit a je to ta uplně nejsnadněji vratná. Žádný zběsilosti jaký pácháte na Murenách s tim neplánuju tak nevidim jedinej důvod proč bych tam nemohl mit nějaký hezčí kola než origo plecháče...
Ale jinak, jestli jsi myslel moji Murenu, tak na ni mam tech zbesilosti asi tolik, kolik by se veslo do disku jednoho kola a zadna z nich neni videt.
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Havlik: co se týče kol, souhlasím s Tebou, ostatně moje 17" Brocky na Tagoře SX měly do originálů taky dost daleko (a taky jsem si něco vyslechl...) Ale přesně jak píšeš - kola sundáš a je zase všechno origo. Já jsem si jenom dovolil říct, že mě k tý tisícovce víc sedí ty menší kolečka
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Dneska opět menší ekologická katastrofa
Simca dneska dostala další olejovou a vazelínovou lázeň. Prahy, nosníky, sloupky a dveře poctivě vystříkaný olejem, ještě jednou jsem přecák celej podvozek a podběhy, všechny maznice jsou plný Retinaxu EP2. Vyčištěný a lehce mázlý pakny pod bubnama, bude to chtít vyndat a vyčistit prasátka -trochu tečou- a vypadá to možná na nový gumičky, nicméně zarezlý nejsou a brzdy fungujou skvěle na všech kolech. Včera jsem vyměnil i brzdovou kapalinu v celejch brzdách a s novým olejem jsem od předvčerejška najedil už 200km. Kamkoliv ted ale prijedu, delam černý kapičky
Motoricky ani mechanicky nebylo potřeba nic dělat, oleje je ve všech náplních dost, motor je zvenčí suchej a šlape jak hodinky a vše ostatní funguje tak, jak má.
Jinak umyto, zítra ještě vyluxovat, vytřít podlahu a naleštit z venku, nádrž už je plná a tradá na sraz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Už se nemůžu dočkat
Simca dneska dostala další olejovou a vazelínovou lázeň. Prahy, nosníky, sloupky a dveře poctivě vystříkaný olejem, ještě jednou jsem přecák celej podvozek a podběhy, všechny maznice jsou plný Retinaxu EP2. Vyčištěný a lehce mázlý pakny pod bubnama, bude to chtít vyndat a vyčistit prasátka -trochu tečou- a vypadá to možná na nový gumičky, nicméně zarezlý nejsou a brzdy fungujou skvěle na všech kolech. Včera jsem vyměnil i brzdovou kapalinu v celejch brzdách a s novým olejem jsem od předvčerejška najedil už 200km. Kamkoliv ted ale prijedu, delam černý kapičky
Motoricky ani mechanicky nebylo potřeba nic dělat, oleje je ve všech náplních dost, motor je zvenčí suchej a šlape jak hodinky a vše ostatní funguje tak, jak má.
Jinak umyto, zítra ještě vyluxovat, vytřít podlahu a naleštit z venku, nádrž už je plná a tradá na sraz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Už se nemůžu dočkat
Simca 1301 LS '68; 1301 Special '73; 1501 GLS '66
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Já jsem si na Jubilée dnes vyměnil brzdovej válec. Sice byl trošičku jinej, ale pasoval, bylo jen třeba zkrátit caflík, co ho ovládá. Tak jsem vyjel ven z areálu a pořádně dupnul na brzdy a.... prdla mi brzdová trubka, co vede dozadu. Kurva. Takže zas práce
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Ahoj Bu! Tak buď máš v noze pneumatický kladivo , nebo byla trubka tenká jak papír! Kdysi jsem si nechal u svý první Simky(r.v. 1970) asi po 15ti letech! ještě ve Strašnicích vyměnit tuhle hlavní, dozadu a po demontáži ji mechanik zlomil jak stéblo slámy!Burák píše:Já jsem si na Jubilée dnes vyměnil brzdovej válec. Sice byl trošičku jinej, ale pasoval, bylo jen třeba zkrátit caflík, co ho ovládá. Tak jsem vyjel ven z areálu a pořádně dupnul na brzdy a.... prdla mi brzdová trubka, co vede dozadu. Kurva. Takže zas práce
Od té doby věřím jen na nový trubky a taky hadice! ahoj Ivan
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
já se jdu zítra ráno podívat do garáže, jak je na tom Samba a odpoledne bychom již vyrazili
- Pavel1308GT
- Příspěvky: 79
- Registrován: 04 led 2011 14:05
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Také jsem v neděli trochu leštil a kontroloval před jízdou a moc se těším na sobotu,bude krásně a těch krásných aut,co tam bude,už aby byla sobota.
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
No, Ivane, ona vede přes takovej nosník- příčník pod podlahou. A nedělám si iluze, že v něm přesně kolem tý trubky neni furt mohrý bláto. Prdla totiž přesně v něm.
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Taková trubka když prdne z kopce na Barranďáku, to je radosti ... to se kdysi stalo přesně tátovi na jeho 1301, ale měl z prdele kliku, ze tam nikde nic nebylo a všechno to projel
Simca 1301 LS '68; 1301 Special '73; 1501 GLS '66
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40