Dnes jsem byl na školení testačních komisařů a mám několik poznámek:
- rokem výroby je historické vozidlo omezeno stářím 25let. Pokud se toto bude měnit na 30 let, o čemž se v tuto chvíli nejedná, počítalo by se v takovém případě s přechodným období. Takže žádná skoková změna.
- v současnosti leží v parlamentu návrh na zrušení ekologického poplatku na likvidaci (10 tis. pro naše vozy). Tento návrh má plnou podporu a očekává se schválení během tohoto roku
- připomínám, že na vozidlo s prošlou testací je pohlíženo jako na vozidlo BEZ PLATNÝCH DOKLADŮ a majitel vozu na sebe bere velká rozika (zjištění kanceláře pojistitelů a následné sankce, dopravní nehoda apod)
Např. dopravní nehoda se smrtelným zraněním bez platných dokladů a platného pojištění = kriminál.
Proto důrazně doporučuji PRAVIDELNĚ V ROČNÍCH INTERVALECH PŘETESTOVÁVAT svá vozidla
Michale a teď, když mam rozdělanou tu stříbrnou Simku, budu potřebovat nějaký papíry pro něco jako odklad povinnosti testace nebo až to dodělam tak to přetestujete a hotovo?
ghe, Michale, muj rozebranej special, kterej jde ted na jare do laku a ppote nastrojit si asi testaci nezaslouží, že... zvláštěpak, když tam dojde ke změně laku a možná i čísla kasle...
Simca 1301 LS '68; 1301 Special '73; 1501 GLS '66
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40
Grave1501 píše:ghe, Michale, muj rozebranej special, kterej jde ted na jare do laku a ppote nastrojit si asi testaci nezaslouží, že... zvláštěpak, když tam dojde ke změně laku a možná i čísla kasle...
Blbej dotaz: Ptal se mě jeden chlapík, že by chtěl testaci na bílý čísla na Chryslera... Děláte jenom Simcy nebo i Chryslery? Nebo mu mohu dát na někoho číslo? Michale?
Simca klub (stejně jako každý jiný klub) může dělat testace na jakékoliv historické vozidlo, které splňuje dané požadavky. Takže jasně že i Chryslery, Mercedesy, Škodovky, Fiaty, Renaulty, atd. mám pokračovat, aneb jak bylo tenkrát v tý reklamě - mám se tu i vykakat nebo je to jasné?
Doplním jen tolik k Michalovi, že omezení je jen v příslušné testovací komisi. Takže netestujeme předválečné stroje, poněvadž jim neroumíme natolik, abychom je mohli správně otestovat
simcaklub píše:Doplním jen tolik k Michalovi, že omezení je jen v příslušné testovací komisi. Takže netestujeme předválečné stroje, poněvadž jim neroumíme natolik, abychom je mohli správně otestovat
Zkusím ho nasměrovat k tomu Globusu v pátek. Teda, pokud má samozřejmě rok 84 a starší...
Kdyby chtěl číslo - mohu mu ho dát?
Nevíte někdo, kde by se dalo naleštit auto na testaci do pátku? Volal jsem do autokosmetiky ve Vršovicích (to už někdo na minulém fóru doporučoval) a tam mají do konce dubna už obsazeno.
díky, dnes vedle mě na Spořilově zaparkovala pěkná bleděmodrá 1300. Ze začátku jsem měl radost a pak jsem se zastyděl, protože jsem měl daleko špinavější auto. Pokud patří někomu kdo čte tohle forum tak ho tímto zdravím.
simcaklub píše:Doplním jen tolik k Michalovi, že omezení je jen v příslušné testovací komisi. Takže netestujeme předválečné stroje, poněvadž jim neroumíme natolik, abychom je mohli správně otestovat
Zkusím ho nasměrovat k tomu Globusu v pátek. Teda, pokud má samozřejmě rok 84 a starší...
Kdyby chtěl číslo - mohu mu ho dát?
Ahoj, pro informaci - sněmovna schválila novelu zákona o odpadech - sněmovní tisk č. 717.
Pokud návrh schválí senát a prezident, nebudou se EKO poplatky platit u převodů veteránů s registrační značkou, které mají testaci klubu.
Schválený text Sněmovního tisku č. 717/3, kterým se mění zákon č. 185/2001 Sb., zákon o odpadech a zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, (třetí čtení proběhlo dne 12.6.2009, text celého zákona se legislativně upravuje pro Senát ČR – měl by to asi být tisk 717/4 nebo přímo obdrží číslo tisku senátní).
“37e
Poplatky na podporu sběru, zpracování, využití
a odstranění vybraných autovraků
(1) Žadatel o registraci použitého vozidla kategorie M1 a N1 do registru silničních vozidel podle jiného právního předpisu31f) je povinen zaplatit poplatek na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků. Poplatek se platí při první registraci použitého vozidla kategorie M1 a N1 v České republice. Pokud je již vozidlo v České republice registrováno, platí se poplatek při první přeregistraci vozidla.
(2) Od poplatku jsou osvobozeni žadatelé těžce tělesně postižení, kteří jsou držiteli průkazu ZTP nebo ZTP-P, dále žadatelé, u nichž k přeregistraci podle odstavce 1 dochází v důsledku nabytí a vypořádání dědictví nebo v důsledku zániku společného jmění manželů.
(3) Poplatek podle odstavce 1 je stanoven podle plnění mezních hodnot emisí ve výfukových plynech v souladu s právními předpisy Evropských společenství31g) ve výši
a) 3 000 Kč v případě splnění mezních hodnot emisí EURO 2,
b) 5 000 Kč v případě splnění mezních hodnot emisí EURO 1,
c) 10 000 Kč v případě nesplnění mezních hodnot emisí podle písmene a) nebo b).
Poplatek se neplatí u vozidel,která splňují minimálně mezní hodnoty emisí EURO 3, a dále v případě historických vozidel podle jiného právního předpisu31h) a vozidel zapsaných v registru silničních vozidel, pro která je vydán platný doklad o uznání testování silničního vozidla na historickou původnost podle jiného právního předpisu31i).
(4) Stupeň plnění příslušné emisní úrovně se pro účely stanovení poplatku podle odstavce 3 prokazuje zápisem v osvědčení o registraci vozidla. Pokud není v osvědčení o registraci vozidla zápis proveden, platí se poplatek ve výši podle odstavce 3 písm. c).
(5) Poplatek podle odstavce 3 platí žadatel o registraci použitého vozidla kategorie M1 a N1 do registru silničních motorových vozidel na příslušném obecním úřadu obce s rozšířenou působností. Obecní úřad obce s rozšířenou působností provádějící registraci vystaví po zaplacení žadateli doklad osvědčující, že poplatek byl zaplacen. Na dokladu musí být uvedeno identifikační číslo vozidla (VIN) nebo číslo karosérie, případně podvozku.
(6) Poplatky jsou příjmem Státního fondu životního prostředí. Vybrané poplatky převádí příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností vždy k poslednímu dni následujícího kalendářního měsíce ode dne jejich vybrání Státnímu fondu životního prostředí České republiky.
-----------------------
31f) § 4 odst. 2 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění pozdějších předpisů.
31g) Například směrnice Evropského parlamentu a Rady 94/12/ES ze dne 23. března 1994 o opatřeních proti znečišťování ovzduší emisemi z motorových vozidel a o změně směrnice 70/220/EHS; směrnice Evropského parlamentu a Rady 98/69/ES ze dne 13. října 1998 o opatřeních proti znečišťování ovzduší emisemi z motorových vozidel a o změně směrnice 70/220/EHS; nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 ze dne 20. června 2007 o schvalování typu motorových vozidel z hlediska emisí z lehkých osobních vozidel a z užitkových vozidel (Euro 5 a Euro 6) a z hlediska přístupu k informacím o opravách a údržbě vozidla.
31h) § 2 odst. 4 zákona č. 56/2001 Sb.
31i) § 79c odst. 3 zákona č. 56/2001 Sb.”,
“ČÁST DRUHÁ
Změna zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
Čl. III
Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 478/2001 Sb., zákona č. 175/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 193/2003 Sb., zákona č. 103/2004 Sb., zákona č. 186/2004 Sb., zákona č. 237/2004 Sb., zákona č. 411/2005 Sb., zákona č. 226/2006 Sb., zákona č. 311/2006 Sb., zákona č. 342/2006 Sb., zákona č. 170/2007 Sb., zákona č. 124/2008 Sb., zákona č. 137/2008 Sb. a zákona č. 383/2008 Sb. se mění takto:
1. Za § 79b se vkládá nový § 79c, který zní:
Ҥ 79c
(1) Provozoval silničního vozidla, které je registrováno v registru silničních vozidel a které je podle pravidelné technické prohlídky technicky způsobilé k provozu na pozemních komunikacích, může požádat o provedení testování tohoto silničního vozidla.
(2) Testování silničního vozidla uvedené v odstavci 1 provádí právnická osoba uvedená v § 79b odst. 2. Výsledek testování se uvede v protokolu o testování, který právnická osoba vydá provozovateli silničního vozidla. Výsledek testování platí nejdéle do 31. května kalendářního roku následujícího po kalendářním roce, ve kterém se testování historického vozidla provedlo.
(3) Provozovatel silničního vozidla uvedeného v odstavci 1 může předložit protokol o platném testování silničního vozidla místně příslušnému úřadu pro registraci historického vozidla uvedeného v § 79a odst. 1 a požádat o uznání testování silničního vozidla. Místně příslušný úřad ověří platnost protokolu o testování a vydá provozovateli silničního vozidla doklad o uznání testování silničního vozidla na historickou původnost. Doklad o uznání testování silničního vozidla na historickou původnost je platný do dne ukončení platnosti protokolu o platném testování, který je jím uznáván, nejdéle však do 31. května kalendářního roku následujícího po kalendářním roce, ve kterém se testování historického vozidla provedlo.
(4) Prováděcí právní předpis stanoví způsob a podmínky testování silničního vozidla podle odstavce 1, vzor žádosti o uznání testování silničního vozidla a vzor dokladu o uznání testování silničního vozidla na historickou původnost.”.
2. V § 91 se za slova “§ 79b odst. 7,” vkládají slova “§ 79c odst. 4,”.