Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Moderátor: Burák

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Burák »

Tak to jo.
Obrázek

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od paja »

No, na těch záběrech kvílí akorát ten bavorák a ten je zrovna vyváženej docela slušně. Akorát, že má hmoty rozložený víc ke krajum auta, takže má větší moment setrvačnosti kolem svislý osy, než ta Murena. Co se týká rozložení hmot, tak vpodstatě to líp, než to má Murena asi udělat nejde.
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Talbot »

Jedna z fotek, kterou jsem našel na stránkách pořadatelů akce:
Přílohy
014.jpg
014.jpg (103.9 KiB) Zobrazeno 3642 x

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Ahoj všichni a Michale extra! :grin: To je móóóóóc pěkná fotka! :lol: Holt kdo umí, ten umí a kdo neumí a navíc je starej, tak holt ČUMÍ! :o
ahoj a Simcamicalement Ivan Simca KH :grin:
Obrázek

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od paja »

Asi to sem moc nepatří, ale věděl jsem, že jsme se někde bavili o jízdních vlastnostech Mureny a našel jsem to tady, tak to dam sem.
Konečně s Murenou trochu jezdim, km utěšeně přibejvaj a taky tim přibejvaj zkušenosti. Co mě dost překvapilo, že je docela měkká. Tumiče mam teda nastavený uplně naměkko, ale docela dost se na tom podepisuje i šasí - to jsem myslel, že bude u takovehodle auta tužší. Bude to chtít pořádně přitvrdit zadek, takhle to jakoby houpe kolem osy přední nápravy. Zato předek by chtěl buď ještě změkčit nebo vyztužit skelet, páč na hrbech to teda mlátí solidně do volantu. Ale jinak je to motokára, že mam trasu Benešov-naše pr..el docela naježděnou, ale s timhle jsem ty zatáčky vůbec nepoznával. :twisted:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Talbot »

To je asi daný tím motorem "vzadu". Taky jsem měl občas pocit, že je to vzadu moc měkký, ale ono to sedí jak přibitý, hlavně, když je to pod plynem. Ani si nemyslím, že by chassis nějak pracovalo, v podstatě není důvod, vždyť ten předek nic neváží, tam se nemá co kroutit. Můj názor je ten, že to nelze srovnávat s podvozkama dnešních aut, zejména koncernu, který mají jednu jedinou vlastnost - jsou extrémně tvrdý, protože dnešní řidič se domnívá, že když se auto nenaklání, tak to znamená, že skvěle sedí, což podle mě není tak úplně pravda. Dnešní auta mají extrémně tvrdý stabilizátory, ale možná to bude i konstrukcí McPherson vs. lichoběžníkový zavěšení, protože třeba Oktávka (McPherson) byla vždycky pocitově hodně tvrdá, jenže po přesednutí do Alfy (lichoběžník jako u Mureny) jsem zjistil, že zatímco Alfa je o poznání pohodlnější, v zatáčkách sedí nesrovnatelně, ale nesrovnatelně líp a zatáčky, který jsem měl sice najetý, ale pořád jsem v nich jakoby hledal ideální stopu (člověk by měl projet zatáčku co nejvyšší rychlostí, aniž by měl na výjezdu z ní pocit, že to přepálil a přestože je na hraně adheze, měl by být o kousek víc vevnitř), tak s Alfou jen natočím volant a některý dám i o kvalt vejš, je to prostě fakt rozdíl.
Ale určitě jestli to ještě budeš ladit, tak se to může zlepšit. Stabilizátory máš v gumách nebo na polyurethanech jako jsem to měl já? Nevím jestli třeba 1510/Solara má vpředu silnější stabilizátor, zkusit to zaměnit...?

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od paja »

Mam to v klasice...
To šasí měkký je, když to začneš zvedat za přední kolo, tak hned vidíš jak se kroutí, radši jsem s tim hned přestal.
Je otázka, jestli vyztužení stabilizátorů a uložení náprav má na tomhle autě smysl, vpodstatě to znamená, že to ne zrovna tuhý šasí bude kroucený větší silou. Sice tam nějaký zlepšení na hladký silnici asi bude, ale na hrbech to nepomůže a ještě se kastle rychlejc vytahá. A když vim, jaký silnice jí čekaji......, je mi jí až líto. :?
Přitvrdil jsem tlumiče na z. nápravě o 10 cvaků a uvidim, co to udělá. Ještě přemejšlim, že bych spojil zajištění rezervy s nějakym odnímatelnym výztužnym pavoukem nad a za nápravnicí a kevlarovejch přilepenejch prahách. Ale spíš to necham jak to je, docela se mi líbí, že je to tak měkký a pohodlný, připomíná mi to Mazdu RX8 (240k) - mi připadá, že to stejně i jede... Líp to reaguje na plyn, ale pak ten zátah (i jak naroustá) je hodně podobnej.

A jak jseš na tom s GLHS? :twisted:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Talbot »

Nějak nevím co si představit pod tím, že se to kroutí. Kolikrát jsem dělal něco na předku a zvedal to za rameno nebo za podélník na jedný straně a nikde se nic nekroutilo, dveře šly normálně zavřít, nikde se žádný spáry neotvíraly, tak fakt nevím :shock:

Bohužel mám teď fakt jako maximální prioritu GrandLarge, zítra dorazí Čenda, tak to konečně zasklíme, pak tam můžu dát palubku, sloupek volantu a tím bude motorovej prostor hotovej, nasypu tam interiér a šup s tím k Rodovi na zprovoznění elektriky, s tím se trápit nebudu. Pak priorita č.2 je refresh kastle a laku Tagory DT před ISM Anglie a téměř současně priorita 3 = zbourání sklípku před barákem a vyrovnání pozemku v těch místech. Mezitím bude pár srazů, dovolená, atd. no a pak půjde do garáže Horizon a pak to bude otázka pár dní, protože tam fakt už chybí strašně málo.

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od paja »

Tagoru jsem viděl u Dobeše, myslel jsem, že je hotová... :shock: :?:
Jinak beru zpět, dneska jsme to zkoušeli a máš pravdu, kroucení nikde. :o Ale je fakt, že jsme nechali normálně ať se zvedne druhý přední kolo a dál už to netrápili a taky před tim bylo zvedaný bez oken a laminátů, tak možná to bylo tim. Člověk je navíc zblblej těma dnešníma traverzama a pak se mu zdá všechno volný... Ty rázy do volantu jsou asi spíš tim lehkym předkem a poměrně velkejma neodpruženejma hmotama nápravy z auta s motorem vpředu, chce to důkladnější pozorování... Taky je tam docela malej zdvih při vyvěšení...
Mmch je docela zábavný pozorovat jak se to chová na různom povrchu, jak to reaguje na každej stupínek nastavení tlumičů, je to uplně něco jineho než filtrovaný vjemy z dnešních aut, který člověka akorát matou. :(
Nezkoušels to někdy porovnat např. se Speedsterem nebo Elise?
Obrázek

Odpovědět