Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Moderátor: Burák

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Talbot »

Úvodní podnik sezony 2010: okruh Most
Datum: 27.3.2010
Startovní listina: http://www.edda.cz/mscrdovrchu/index.ph ... ezdci&t=36

Minulý víkend jsem se dozvěděl o této události a pokusil se zapsat i když už bylo dávno po termínu - a ono to vyšlo! Z počátečního nadšení jsem velmi brzy vystřízlivěl (hlavně, když jsem se podíval na auta ve startovní listině) a uvědomil si, že tohle bude asi docela "maso"! Bál jsem se jestli mi tam ti střelci Murenku neobouchají, jestli si neuříznu ostudu coby totální amatér, jestli to Murena vůbec vydrží :shock:
Naštěstí jsem brzy zjistil, že se nepojede pohromadě, ale po jednom autě s rozestupem 5 sekund. Jak ale obstát proti autům, který mají o cca 100 koní víc? Musím to prostě odlehčit a zpevnit podvozek. V pondělí jsem teda objednal výrobu polyurethanových silentbloků předního stabilizátoru, nové pneumatiky Toyo Proxes (nikdo jiný 215/45R15 nedělá) a vymyslel seznam úprav:
- vyměnit zadní sklo za plexisklo (úspora 12kg)
- udělat kryt motoru z AL plechu (úspora 5kg)
- namontovat hasičák bylo povinností (+2 kg)
- nastavit přední nápravu víc do negativu (tzv. víc do A)
- přezout na Toyo Proxes
- snížit zadní nápravu o 2cm a k tomu i předek
- vyměnit silentbloky na př.stabilizátoru za polyurethanové
- sundat tapecírunky, vyndat el.motory oken, boční skla vyměnit za plexi, demontovat opěrku na nohy u spolujezdce
- na závody vyndat rezervu a mít co nejmíň paliva
- nechat úplně otevřené sání, bez filtru
- v pátek brzo ráno jet do Mostu na okruh a otestovat všechno, případně naladit znovu

Nakonec to dopadlo tak, že do úterka jsem ležel s chřipkou a ve středu se dozvěděl, že gumy dorazí až ve čtvrtek odpo... Navíc ve středu jsem musel pracovně do K.Varů, takže čtvrtek - den před odjezdem - byl jediný den na přípravu. Udělal jsem tedy kryt motoru z hliníku a potáhl ho karbonovou filií, aby to aspoň trochu vypadalo. Pak jsem nechal uříznout plexisklo, koupil rychlouzávěry kapoty, přivrtal hasičák na podlahu, namontoval podložky pod přední ramena, aby se změnilo zavěšení víc do negativu (cca o 1°), nastavil o 1-2° větší předstih, na příčku mezi motorem a kufrem jsem přidělal oporu pro plexisklo, aby se při vyšší rychlosti nerozkmitalo a začal montovat plexi na auto.
Odstrojení dveří jsem zavrhnul - strašně moc práce a úspora pouhých 5 - 6 kg. Snížit zadní nápravu se mi nepovedlo, protože kruhové matice na stavitelných tlumičích nešly povolit, takže jsem nesnižoval ani předek. Silentbloky měly být k vyzvednutí v Běchovicích v pět odpoledne. V 15:00 mi volali z Tanvaldu, že gumy dorazily. Odvezl jsem Murenu s nedodělaným plexi do garáží a v 15:30 vyrazil do Tanvaldu. V 16:40 jsem byl v Tanvaldu a v 16:50 vyrážel zpět na Prahu. Nejpozději v 18:15 jsem musel být na Kačerově v pneuservisu, protože ráno bych už přezout nestíhal. I se zastávkou v garážích a přeložením gum do Mureny jsem byl nakonec v pneuservisu v 18:10 - tedy z Tanvaldu za 1h20 8-)
Silentbloky mezitím musela vyzvednou máma, která v Běchovicích pracuje a nechala mi je u nich na vrátnici, takže jsem tam ještě musel pro ně. Nejdřív jsem teda dodělal zadní plexi a jízdou do Běchovic po Jižní spojce jsem vyzkoušel, že to na autě sedí dobře a nedělá žádnou neplechu. Taky jsem ještě musel do lékárny pro Sunar :lol: Murenu jsem pak ještě dojel umýt, natankovat jen 10 litrů V-Power Racing + 10 litrů do kanystru s sebou. Ve 23:00 jsem ještě vyměnil silentbloky př.stabilizátoru a zajel naložit všechny nezbytnosti. Před spaním jsem si ještě vyzkoušel novou závodnickou kombinézu Sparco a půl hodiny po půlnoci zalezl do peřin. Vstával jsem v šest, na snídani jsem neměl žaludek, zato Gitanesku u nastartované Mureny jsem si neodpustil a v 7:15 vyrazil do Mostu. Při cestě po prázdné zatáčkovité silnici s dobrým asfaltem mezi Lovosicemi a Mostem jsem si připadal jako Steve McQueen, kdo zná film Le Mans, ví o čem mluvím ;) Na okruh jsem dorazil v 8:30, zakoupil jsem testovací jízdu na 11:00, zaparkoval u prázdných boxů a šel se podívat na šikanu "pod Matadorem". Kolikrát jsem jí už jel... na motorce, s Murenou... jede se na vytočenou trojku, ale v zátahu, první táhlá levá se nesmí jet hned na vnitřek, spíš prostředkem, na vnitřek se stáhne až později, aby se auto dostalo do ideální pozice na navazující pravou, plyn jde na zem, na výjezdu levá kola zavadí o červonobílý obrubník, ručička otáčkoměru se dotkne šestky a odřazuji na čtyřku... teď je ale všude kolem ticho, burácení motorů zatím nahrazuje zpěv ptáků, zapaluji další Gitanesku a při pohledu na krabičku, kterou zdobí cikánská tanečnice, vzpomínám na stejnou reklamu na sportovních prototypech Matry v 70.letech... Před jedenáctou musím vyndat z auta všechno, co teď představuje jen zbytečná kila - nářadí, hever, kanystr, rezervu, pixlu oleje, atd. Mezitím přijíždějí obytňáky se závodními auty na vleku za sebou, staví se stany, otvírají boxy. Dnes je volné testování pro veřejnost, zajezdit si může kdokoliv. Po deváté vyráží na trať první auta. Opel Corsa OPC a BMW M3 předposlední generace. Měřím jim čas - Opel 2:16, M3 2:12. Za chvíli se objevuje zánovní Porsche 911 GT3 RS - 2:02. Marně vzpomínám kolik jsem to měl s Murenou, někde kolem 2:30? Na parkoviště přijíždějí další auta, začínají se ozývat zvuky vytáčených motorů, kolem pomalu projíždějí auta peroucí se s typickými nepravidelnými nízkými otáčkami, na dráhu najíždí krásné červené Porsche 911 3,0 z počátku 80.let, zdravím se s majitelem, přeju mu hodně štěstí a on vyráží na trať. Měřím mu kolo - 2:24. Pak jdu na trať já. Čekání na start je nekonečné, nervozita narůstá, fakt slyším vlastní tep... GO! Jednička plnej, dvojka, trojka, blíží se šikana za cílovou rovinkou, brzdy, za dvě, plyn mírně, pravá, přidat plyn, levá a plyn na podlahu, na výjezdu za tři, pak čtyři plnej, brzdy, za tři, levá, pravá... a tak dále. Po dvou kolech cítím jak vadnou brzdy, problém je určitě v kapalině, nevyměnil jsem jí, nebyl čas. Snažím se brzdit co nejmíň, ve čtvrtém kole si najdu čas a změřím si kolo - 2:15 - dobrý! Dám ještě dvě kola, ale nemá cenu to dál trápit, brzdy už se jen vezou a nové gumy už se dostatečně "zatáhly". Z času mám radost :P jde kolem mě mechanik od závodní stáje, kde mají placatou Škodu 200RS. Jde o osmičlenný závodní team, mají dva obytňáky, stan na auto, hevery, sady suchých a mokrých slicků, auto vyšlo na milion korun... čas na kolo 2:20. Ptám se jestli je to tedy "třináctka", protože dvoulitr by přece musel mít mnohem lepší čas. Prý je to 1,8 OHC... tak to tedy nic moc pánové :?
Jdu do depa nafotit pár aut, přijela krásná Alpine A110, Renault 5 Turbo a Ford Escort "psí kost". Následně mě pak u Mureny zastavuje člověk, který prý Murenu měl v roce 91, vyšla asi na 220tKč. Asi v jednu odjíždím z okruhu na oběd a najít ubytování. Večer dorazili kluci z klubu Rivals 16V se svými Mercedesy 190E 2,5-16V, to od nich jsem se o akci dozvěděl. V sedm jdeme na technickou přejímku, kterou absolvujeme bez problémů. Technický komisař mě překvapil nadšením z Mureny, prý měl tři Bagheery a rád na Matru vzpomíná, volá ostatní komisaře a já musím asi padesátkrát ukazovat motor, vysvětlovat původ auta a uvádět tech.data :) Zvedá se silný vítr a začíná pršet, jeden stan se zvedne a narazí na bok vedle stojícího obytného auta, rozpoutává se slušné peklo. Konečně se taky dozvídám jak to zítra bude - dva tréninky po jednom kole, následně dvě měřená kola (ale ne hned za sebou) jejichž čas se sečte a podle toho se udělá pořadí. To je dobré, brzdy nebudou mít čas se přehřát.
Sobotní ráno nás přivítalo chladným sychravým počasím a hlavně bylo všude mokro po dešti :( hlavně aby nepršelo při závodě :? V 7:15 je na okruhu rozprava, fouká studený vítr a tak si vzpomínám na jeden dokument o tučňácích a cpu se hlouběji do davu - funguje to, není tam zdaleka taková kosa jako na okraji - holt tučňáci to mají vymakaný :lol: Nejdřív se pojede seznámení s tratí, pak tréninkové jízdy a pak dvě měřená kola. To bude první závod, pak se pojede druhý oddělený závod, kde bude jeden trénink a tři měřená kola. První pojedou sériové vozy, pak speciály a nakonec historici - vše v kategoriích do 1300ccm, do 1600, do 2000 a nad 2000ccm. Aut je strašně moc ve všech kategoriích, po pár minutách už se kolem prohánějí nabroušené Suzuki Swift, Hondy CRX, Peugeoty, Citroeny a Škodovky. V silnějších kubaturách vévodí Imprezy STI a Lancery Evo V až IX. "Malí" veteráni jsou, kromě již zmíněných, hlavně Škodovky, pak také BMW 1602, Citroen Visa, Lancie Delty 1,6 a Lada 2105. V mojí kategorii, kromě Porsche 911, startovalo pět Mercedesů 190E 2,5-16V, BMW E30 M3, BMW 325, Ford Capri 2,8, Jaguar XJS 5,3 V12, Lancia Delta HF 2,0T a Audi Quattro 2,1 Turbo. Po první jízdě jsem na 6.místě, což mě příjemně překvapilo, ale horečně jsem přemýšlel, jak stáhnout čas výrazně silnějších soupeřů. Rozhodl jsem se vyzkoušet na některých místech brzdit o něco později, což se celkem i dařilo až do zatáčky, která se láme doprava do kopce a která se jezdí na čtyřku - tedy dost rychle. Na výjezdu jsem byl však moc rychlej a bylo jasný, že půjdu ven z trati. Blesklo mi hlavou, že pokud půjdu se zatočenými koly, budou následovat hodiny. Pustil jsem to tedy přes obrubník šikmo rovně, takže jsem pokračoval podél trati a zatímco mi do podvozku cinkaly kameny z terénu, jsem přemýšlel jestli to odstavit nebo se vrátit na trať :lol: to jsem nakonec udělal a do další pravé zatáčky jsem najížděl hodně opatrně, kdyby byly gumy od hlíny. Naštěstí šikanu pod Matadorem umím a tak jsem na výjezdu zase v klidu odřazoval na čtyřku a na rovince před posledními dvěma pravými zatáčkami jsem tam měl zase ke 160km/h jako obvykle, opět na poslední chvíli ostré brzdy, za tři, líznout pravý obrubník, nechat se vynést k levému, chvíli tam zůstat, protože poslední pravá se utahuje kousek později, plný plyn, průjezd levými koly po okraji obrubníku, otáčkoměr 6tis, řadím naposledy za čtyři a dávám plnej plyn... nakonec jsem i s tím výletem mimo trať zajel 2:14 stejně jako při prvním kole (startuje se z 0km/h takže kdyby se jelo normálně průjezdný kolo, tak je to čas na kolo cca 2:08) a díky tomu jsem celkově skončil na čtvrtém místě za Audi Quattro, Mercedesem 2,5-16V a BMW M3 - všichni tři na závodních slickách, bez interiéru. Zbytek startovního pole jsme s Murenou nechali za sebou :shock: Díky pánové od Matry, messieurs Guédon, Lagardére, Garavelloni, Caussin - merci!
Další závod jsem už nejel, na auta, která se umístila přede mnou jsem ztrácel 6 vteřin a to jsem na obyčejných gumách neměl šanci stáhnout, takže bych zbytečně Murenu trápil, už tak dokázala udělat skvělý výsledek, je to špičkové auto, které dokáže zatopit i soupeřům o 10 let mladším, s motory silnějšími o 50 - 100 koní.
Posbíral jsem si svoje věci, poděkoval organizátorovi za hezkej závod a vyrazil domů. Bylo to nádherný - jako za starejch časů. Sám jsem si auto připravil, dojel s ním po ose na okruh, zajel závod a zase odjel domů. Žádnej team mechaniků, žádný sponzoři, úpravy za statisíce, žádný stany, karavany, cirkus... jen Matra Murena 2,2 S.

Fotky jsou tady: http://michaltalbot.rajce.idnes.cz/Most_10_UAMK/#album

Videa dodám později.


havlik
Příspěvky: 109
Registrován: 11 led 2009 21:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od havlik »

Asi by to chtělo pak třeba nějaký semi slicky něco jako http://www.tuning-centrum.cz/katalog/12876-15 sice tam není ten rozměr co chceš ale ty pneu sou o dost širší nežli seriový 195tky.
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Talbot »

havlik: jojo, ty měl právě ten Mercedes 2,5-16V co byl druhej, ale to je ranec za ně...

havlik
Příspěvky: 109
Registrován: 11 led 2009 21:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od havlik »

No je pravda že nejsou z nejlevnější pak eště levnější varianta http://www.toyo.co.uk/productdetail.php ... duct_id=18
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Ahoj všichni, Michale zvlášť! :grin: Le chapeau bas! :o Merci beaucoup, Michal ou Michel? :lol: Dobrá práce také pro Simca klub, ne? :P
Díky za pěkné fotky, ale při některých jsem se musel pousmát! :lol:
ahoj a Simcamicalement Ivan Simca KH :grin:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Talbot »

Fotil jsem pro všechny ;)

Jinak jednoznačně to byla propagace značky jak Brno. Tolik lidí se na ní nepřišlo podívat ještě na žádném srazu, ani nikde jinde, kde jsem s Murenou byl. A co mě překvapilo - kolik lidí vědělo co je to za auto! Dokonce jsem k tomu jednou šel a nějací kluci šli okolo a já slyším: "Ty vole koukej, Murena!" a druhej: "A eSko! No ty krávo, tak to je fakt vzácnost!" Těch lidí co si to fotilo a bylo jim jedno jestli v tom sedím nebo ne, na parkovišti, na nájezdu na start, v depu, při přejímce... no prostě po týhle sobotě se Murena usídlí ve spoustě počítačů :twisted:

Už aby kluci dodělali to relíčko a dvanáctistovku :twisted:

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Ahoj! :grin: Tak to budu mít fousy až na zem, jestli vůbec :roll: :mrgreen: ? Ale člověk nikdy neví,že!? :lol:
Simcamicalement I S KH :grin:
Obrázek

Jiří Lefner

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Jiří Lefner »

Michale,hezký,moc hezký!! :o

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Burák »

Makáme, makáme, ale je toho moc :x
Obrázek

Michal

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Michal »

jediný, co chybí motoru na R2 je nová klika.

No a pak zbytek auta :mrgreen:

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od paja »

Trochu pozdě, jsem teď na fóru po delší době, ale musim taky pogratulovat ke skvělemu výsledku v tak našlapaný kategorii. :!: Jak jsi psal o tom vcítění do Delanayho (kvůli tomuhle filmu asi na Le Mans nikdy nepojedu, abych si tuhle filmovou iluzi nezkazil), když jsi přijížděl k Mostu, to jsem ti fakt upřímně záviděl. :geek:
Příště jedu s tebou. ;)
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Talbot »

Pájo, já budu muset na Mureně zase trochu máknout, při těch přípravách jsem objevil pár nepříjemností, kterým se musím pověnovat. Jinak ale záleží jen na tom, kdy budeš mít auto hotový, protože volný jízdy v Mostě budou letos už zase tak často jako dřív, takže se můžeme domluvit prakticky kdykoliv http://www.autodrom-most.cz/cz/akce/testovani/

Zápis a prodej kupónů je od 8:00, takže ideální motivace proč vyjet ještě před rozbřeskem a užít si prázdné silnice a probouzející se přírodu, navíc se říkávalo, že hodiny strávené za volantem před rozedněním prý Bůh šoférům nepočítá, takže... ;)

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Michaltalbot píše:Pájo, já budu muset na Mureně zase trochu máknout, při těch přípravách jsem objevil pár nepříjemností, kterým se musím pověnovat. Jinak ale záleží jen na tom, kdy budeš mít auto hotový, protože volný jízdy v Mostě budou letos už zase tak často jako dřív, takže se můžeme domluvit prakticky kdykoliv http://www.autodrom-most.cz/cz/akce/testovani/

Zápis a prodej kupónů je od 8:00, takže ideální motivace proč vyjet ještě před rozbřeskem a užít si prázdné silnice a probouzející se přírodu, navíc se říkávalo, že hodiny strávené za volantem před rozedněním prý Bůh šoférům nepočítá, takže... ;)
Ahoj všichni! :grin: Michale, musím Tě trošku poopravit. :o Trochu jsi si upravil pro svoji potřebu staré arabské přísloví, které praví, že doba
strávená NA RYBÁCH se nepočítá do doby strávené na tomto světě!!! :lol: Pokud by to oboje opravdu fungovalo, byl by tento svět přeplněn
miliony přestárlých tiráků a potrhlých rybářů! :lol: :lol: :lol:
ahoj a Simcamicalement Ivan Simca KH :grin:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Talbot »

Aha... já to slyšel už takhle - s autama 8-) Tak řekněme, že to platí jen na dobu strávenou za volantem aut, která mají duši ;)

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Talbot »

Pájo: tady jsou nějaký obrázky těch úprav. Za prvé to plexi bylo 4mm silné a to je asi ideální tloušťka, protože se nějak nevlnilo, ale zase se krásně samo přizpůsobilo tvaru výřezu a sedlo na těsnění tak akorát. Na první pohled to vůbec nevypadalo jako samo-domo tuning :lol:
Na druhým obrázku je vidět ta podpora dotvarovaná ručně (proto ten patvar) podle potřeby, a taky ten kryt na motor. Musíš to brát tak, že jsem to všechno dělal během jednoho odpoledne a to jsem si mezitím musel "odskočit" do Tanvaldu pro pneu. Na dalších obrázcích jsou vidět ty PU silentbloky - modré na spodní uložení tlumičů a černé na tyčky stabilizátoru. Jinak teda celkem žádná levná sranda:
plexisklo - 1100,- Kč
Al plech - 1300,- Kč
4ks silentbloky tlumiče - 700,- Kč od Simona
8ks silentbloky stabilizátor - 3000,- Kč z Běchovic

Když připočítám startovné 2600,- Kč, jednu testovací dvacetiminutovku za 900,- Kč, benzin V-Power Racing cca za 2000,- Kč, hotel za 800,- Kč, hasičák a uzávěry kapoty za 500,- a sadu nových pneu, tak mě to ježdění vyšlo na cca 20.000,- Kč :? Ale zase všechny ty věci mi zůstaly a můžu je kdykoliv použít znovu.
z.plexi.JPG
z.plexi.JPG (60.41 KiB) Zobrazeno 10406 x
drzak a kryt.JPG
drzak a kryt.JPG (86.28 KiB) Zobrazeno 10404 x
silenttlum.JPG
silenttlum.JPG (53.18 KiB) Zobrazeno 10403 x

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Talbot »

zbytek
silentstab.JPG
silentstab.JPG (49.24 KiB) Zobrazeno 10392 x
Přílohy
hasic.JPG
hasic.JPG (73.35 KiB) Zobrazeno 10396 x


Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Michaltalbot píše:No a konečně jedno video:

http://www.youtube.com/watch?v=oOqba_ltytQ
Ahoj! :grin: Tak se mi zdá, že to trochu umíš! :o Moc pěkný, moc, opravdu! :lol: :lol: Akorát moc nechápu, :o (jsem dost zaostalej) :mrgreen: , co tam dělaji ty Mercedesy, jsou to těžký bačkory, žádný sportovní auta, akorát že mají silný motory! :o
Zkrátka nic pro mne, ale kde byly Bavoráky a další sporťáky? :o Ale díky, dost se mi to líbilo! :lol:
ahoj a Simcamicalement Ivan Simca KH :grin:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Talbot »

Právě přes kluky s Mercedesy jsem se k tomu dostal, takže to video je udělaný tak trochu i pro ně. Jinak díky za kompliment :oops: ;)
Navíc ty Mercedesy bych tak nepodceňoval - je to 2,5 litru, 16ti ventil o výkonu 200 koní a váha u seriovýho kusu byla 1300kg, což není tak moc. Ty na okruhu navíc byly značně odlehčený - bez sedaček (jenom to je u Mercedesu přes 50kg), bez koberců, bez el.oken, izolací, atd. atd., takže si myslím, že měly tak 1100 - 1200 kg a Murena má v sérii 1050 kg, takže to není zas takovej rozdíl. Já jsem jí odlehčil tak max. o 30kg a výkon mám necelých 150 koní, takže byli proti mě celkem ve výhodě ;)

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Burák »

Jak se to veme, vypadá že měli sportovní podvozky, ovšem pro murenu mluví posice těžiště jak v horizonntální, tak vertikální poloze
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Michaltalbot píše:Právě přes kluky s Mercedesy jsem se k tomu dostal, takže to video je udělaný tak trochu i pro ně. Jinak díky za kompliment :oops: ;)
Navíc ty Mercedesy bych tak nepodceňoval - je to 2,5 litru, 16ti ventil o výkonu 200 koní a váha u seriovýho kusu byla 1300kg, což není tak moc. Ty na okruhu navíc byly značně odlehčený - bez sedaček (jenom to je u Mercedesu přes 50kg), bez koberců, bez el.oken, izolací, atd. atd., takže si myslím, že měly tak 1100 - 1200 kg a Murena má v sérii 1050 kg, takže to není zas takovej rozdíl. Já jsem jí odlehčil tak max. o 30kg a výkon mám necelých 150 koní, takže byli proti mě celkem ve výhodě ;)
Ahoj Michale! :grin: Nechci bejt rejpavej, ale sériovej Mercedes 1300kg? :o To si děláš srandu, ne? O tunu víc, to bych rozuměl, ale Simca 1301/1501 má asi 1050kg a tak ten Medvěd je trochu větší, ne? :roll: Vím, že je odlehčen, vyladěn na vyšší výkon, ale to kvílení gum na okruhu o něčem vypovídá, asi jsou v zatáčce přetížené!? :mrgreen: Nicméně to nezmenšuje Tvoji zásluhu a úspěch v souboji s takovými "mastodonty"! :lol:
tak ahoj závodníku a Simcamicalement Ivan Simca KH :grin:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Talbot »

Ivane, vždyť to jsou 190ky - tomu se říká Baby-Benz nebo Kinder-Benz :lol: podívej se na databázi tech.dat http://www.carfolio.com/specifications/models/?man=3932 - základní verze tohoto typu (M-B 190E 2,0i) vážila pouhých 1080kg :shock: věř tomu nebo ne 8-)
Jak napsal Burák - mojí největší výhodou byly jízdní vlastnosti Mureny, je vidět, že jí dělali lidi, kteří tomu rozuměli a to co ostatní výrobci dosahovali až po letech výroby, inovacích a několika akčních modelech, případně k čemu se majitelé snaží přiblížit složitými úpravami a nákladným tuningem, to v Matře vystřihli na první pokus ;) Její jízdní vlastnosti jsou prostě fantastický!

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Burák »

Na první? :lol: Před Murenou pár Mater už bylo... Je fakt, že na tle záleží hodně
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK

Příspěvek od Talbot »

No před Murenou už pár Mater bylo, to je fakt, ale ne s podvozkem, kterej je dimenzovanej tak, že v klidu zvládne 200 koní. Když pominu 530ku, která nebyla špatná, ale 75 koní je 75 koní 8-) tak Bagheera měla vzadu příčné torzní tyče, takže zadní náprava Mureny byla úplně nová a přesto velmi povedená.

Odpovědět