Matra Murena na Mistrovství ČR v závodech do vrchu ÚAMK
Napsal: 28 bře 2010 18:41
Úvodní podnik sezony 2010: okruh Most
Datum: 27.3.2010
Startovní listina: http://www.edda.cz/mscrdovrchu/index.ph ... ezdci&t=36
Minulý víkend jsem se dozvěděl o této události a pokusil se zapsat i když už bylo dávno po termínu - a ono to vyšlo! Z počátečního nadšení jsem velmi brzy vystřízlivěl (hlavně, když jsem se podíval na auta ve startovní listině) a uvědomil si, že tohle bude asi docela "maso"! Bál jsem se jestli mi tam ti střelci Murenku neobouchají, jestli si neuříznu ostudu coby totální amatér, jestli to Murena vůbec vydrží
Naštěstí jsem brzy zjistil, že se nepojede pohromadě, ale po jednom autě s rozestupem 5 sekund. Jak ale obstát proti autům, který mají o cca 100 koní víc? Musím to prostě odlehčit a zpevnit podvozek. V pondělí jsem teda objednal výrobu polyurethanových silentbloků předního stabilizátoru, nové pneumatiky Toyo Proxes (nikdo jiný 215/45R15 nedělá) a vymyslel seznam úprav:
- vyměnit zadní sklo za plexisklo (úspora 12kg)
- udělat kryt motoru z AL plechu (úspora 5kg)
- namontovat hasičák bylo povinností (+2 kg)
- nastavit přední nápravu víc do negativu (tzv. víc do A)
- přezout na Toyo Proxes
- snížit zadní nápravu o 2cm a k tomu i předek
- vyměnit silentbloky na př.stabilizátoru za polyurethanové
- sundat tapecírunky, vyndat el.motory oken, boční skla vyměnit za plexi, demontovat opěrku na nohy u spolujezdce
- na závody vyndat rezervu a mít co nejmíň paliva
- nechat úplně otevřené sání, bez filtru
- v pátek brzo ráno jet do Mostu na okruh a otestovat všechno, případně naladit znovu
Nakonec to dopadlo tak, že do úterka jsem ležel s chřipkou a ve středu se dozvěděl, že gumy dorazí až ve čtvrtek odpo... Navíc ve středu jsem musel pracovně do K.Varů, takže čtvrtek - den před odjezdem - byl jediný den na přípravu. Udělal jsem tedy kryt motoru z hliníku a potáhl ho karbonovou filií, aby to aspoň trochu vypadalo. Pak jsem nechal uříznout plexisklo, koupil rychlouzávěry kapoty, přivrtal hasičák na podlahu, namontoval podložky pod přední ramena, aby se změnilo zavěšení víc do negativu (cca o 1°), nastavil o 1-2° větší předstih, na příčku mezi motorem a kufrem jsem přidělal oporu pro plexisklo, aby se při vyšší rychlosti nerozkmitalo a začal montovat plexi na auto.
Odstrojení dveří jsem zavrhnul - strašně moc práce a úspora pouhých 5 - 6 kg. Snížit zadní nápravu se mi nepovedlo, protože kruhové matice na stavitelných tlumičích nešly povolit, takže jsem nesnižoval ani předek. Silentbloky měly být k vyzvednutí v Běchovicích v pět odpoledne. V 15:00 mi volali z Tanvaldu, že gumy dorazily. Odvezl jsem Murenu s nedodělaným plexi do garáží a v 15:30 vyrazil do Tanvaldu. V 16:40 jsem byl v Tanvaldu a v 16:50 vyrážel zpět na Prahu. Nejpozději v 18:15 jsem musel být na Kačerově v pneuservisu, protože ráno bych už přezout nestíhal. I se zastávkou v garážích a přeložením gum do Mureny jsem byl nakonec v pneuservisu v 18:10 - tedy z Tanvaldu za 1h20
Silentbloky mezitím musela vyzvednou máma, která v Běchovicích pracuje a nechala mi je u nich na vrátnici, takže jsem tam ještě musel pro ně. Nejdřív jsem teda dodělal zadní plexi a jízdou do Běchovic po Jižní spojce jsem vyzkoušel, že to na autě sedí dobře a nedělá žádnou neplechu. Taky jsem ještě musel do lékárny pro Sunar Murenu jsem pak ještě dojel umýt, natankovat jen 10 litrů V-Power Racing + 10 litrů do kanystru s sebou. Ve 23:00 jsem ještě vyměnil silentbloky př.stabilizátoru a zajel naložit všechny nezbytnosti. Před spaním jsem si ještě vyzkoušel novou závodnickou kombinézu Sparco a půl hodiny po půlnoci zalezl do peřin. Vstával jsem v šest, na snídani jsem neměl žaludek, zato Gitanesku u nastartované Mureny jsem si neodpustil a v 7:15 vyrazil do Mostu. Při cestě po prázdné zatáčkovité silnici s dobrým asfaltem mezi Lovosicemi a Mostem jsem si připadal jako Steve McQueen, kdo zná film Le Mans, ví o čem mluvím Na okruh jsem dorazil v 8:30, zakoupil jsem testovací jízdu na 11:00, zaparkoval u prázdných boxů a šel se podívat na šikanu "pod Matadorem". Kolikrát jsem jí už jel... na motorce, s Murenou... jede se na vytočenou trojku, ale v zátahu, první táhlá levá se nesmí jet hned na vnitřek, spíš prostředkem, na vnitřek se stáhne až později, aby se auto dostalo do ideální pozice na navazující pravou, plyn jde na zem, na výjezdu levá kola zavadí o červonobílý obrubník, ručička otáčkoměru se dotkne šestky a odřazuji na čtyřku... teď je ale všude kolem ticho, burácení motorů zatím nahrazuje zpěv ptáků, zapaluji další Gitanesku a při pohledu na krabičku, kterou zdobí cikánská tanečnice, vzpomínám na stejnou reklamu na sportovních prototypech Matry v 70.letech... Před jedenáctou musím vyndat z auta všechno, co teď představuje jen zbytečná kila - nářadí, hever, kanystr, rezervu, pixlu oleje, atd. Mezitím přijíždějí obytňáky se závodními auty na vleku za sebou, staví se stany, otvírají boxy. Dnes je volné testování pro veřejnost, zajezdit si může kdokoliv. Po deváté vyráží na trať první auta. Opel Corsa OPC a BMW M3 předposlední generace. Měřím jim čas - Opel 2:16, M3 2:12. Za chvíli se objevuje zánovní Porsche 911 GT3 RS - 2:02. Marně vzpomínám kolik jsem to měl s Murenou, někde kolem 2:30? Na parkoviště přijíždějí další auta, začínají se ozývat zvuky vytáčených motorů, kolem pomalu projíždějí auta peroucí se s typickými nepravidelnými nízkými otáčkami, na dráhu najíždí krásné červené Porsche 911 3,0 z počátku 80.let, zdravím se s majitelem, přeju mu hodně štěstí a on vyráží na trať. Měřím mu kolo - 2:24. Pak jdu na trať já. Čekání na start je nekonečné, nervozita narůstá, fakt slyším vlastní tep... GO! Jednička plnej, dvojka, trojka, blíží se šikana za cílovou rovinkou, brzdy, za dvě, plyn mírně, pravá, přidat plyn, levá a plyn na podlahu, na výjezdu za tři, pak čtyři plnej, brzdy, za tři, levá, pravá... a tak dále. Po dvou kolech cítím jak vadnou brzdy, problém je určitě v kapalině, nevyměnil jsem jí, nebyl čas. Snažím se brzdit co nejmíň, ve čtvrtém kole si najdu čas a změřím si kolo - 2:15 - dobrý! Dám ještě dvě kola, ale nemá cenu to dál trápit, brzdy už se jen vezou a nové gumy už se dostatečně "zatáhly". Z času mám radost jde kolem mě mechanik od závodní stáje, kde mají placatou Škodu 200RS. Jde o osmičlenný závodní team, mají dva obytňáky, stan na auto, hevery, sady suchých a mokrých slicků, auto vyšlo na milion korun... čas na kolo 2:20. Ptám se jestli je to tedy "třináctka", protože dvoulitr by přece musel mít mnohem lepší čas. Prý je to 1,8 OHC... tak to tedy nic moc pánové
Jdu do depa nafotit pár aut, přijela krásná Alpine A110, Renault 5 Turbo a Ford Escort "psí kost". Následně mě pak u Mureny zastavuje člověk, který prý Murenu měl v roce 91, vyšla asi na 220tKč. Asi v jednu odjíždím z okruhu na oběd a najít ubytování. Večer dorazili kluci z klubu Rivals 16V se svými Mercedesy 190E 2,5-16V, to od nich jsem se o akci dozvěděl. V sedm jdeme na technickou přejímku, kterou absolvujeme bez problémů. Technický komisař mě překvapil nadšením z Mureny, prý měl tři Bagheery a rád na Matru vzpomíná, volá ostatní komisaře a já musím asi padesátkrát ukazovat motor, vysvětlovat původ auta a uvádět tech.data Zvedá se silný vítr a začíná pršet, jeden stan se zvedne a narazí na bok vedle stojícího obytného auta, rozpoutává se slušné peklo. Konečně se taky dozvídám jak to zítra bude - dva tréninky po jednom kole, následně dvě měřená kola (ale ne hned za sebou) jejichž čas se sečte a podle toho se udělá pořadí. To je dobré, brzdy nebudou mít čas se přehřát.
Sobotní ráno nás přivítalo chladným sychravým počasím a hlavně bylo všude mokro po dešti hlavně aby nepršelo při závodě V 7:15 je na okruhu rozprava, fouká studený vítr a tak si vzpomínám na jeden dokument o tučňácích a cpu se hlouběji do davu - funguje to, není tam zdaleka taková kosa jako na okraji - holt tučňáci to mají vymakaný Nejdřív se pojede seznámení s tratí, pak tréninkové jízdy a pak dvě měřená kola. To bude první závod, pak se pojede druhý oddělený závod, kde bude jeden trénink a tři měřená kola. První pojedou sériové vozy, pak speciály a nakonec historici - vše v kategoriích do 1300ccm, do 1600, do 2000 a nad 2000ccm. Aut je strašně moc ve všech kategoriích, po pár minutách už se kolem prohánějí nabroušené Suzuki Swift, Hondy CRX, Peugeoty, Citroeny a Škodovky. V silnějších kubaturách vévodí Imprezy STI a Lancery Evo V až IX. "Malí" veteráni jsou, kromě již zmíněných, hlavně Škodovky, pak také BMW 1602, Citroen Visa, Lancie Delty 1,6 a Lada 2105. V mojí kategorii, kromě Porsche 911, startovalo pět Mercedesů 190E 2,5-16V, BMW E30 M3, BMW 325, Ford Capri 2,8, Jaguar XJS 5,3 V12, Lancia Delta HF 2,0T a Audi Quattro 2,1 Turbo. Po první jízdě jsem na 6.místě, což mě příjemně překvapilo, ale horečně jsem přemýšlel, jak stáhnout čas výrazně silnějších soupeřů. Rozhodl jsem se vyzkoušet na některých místech brzdit o něco později, což se celkem i dařilo až do zatáčky, která se láme doprava do kopce a která se jezdí na čtyřku - tedy dost rychle. Na výjezdu jsem byl však moc rychlej a bylo jasný, že půjdu ven z trati. Blesklo mi hlavou, že pokud půjdu se zatočenými koly, budou následovat hodiny. Pustil jsem to tedy přes obrubník šikmo rovně, takže jsem pokračoval podél trati a zatímco mi do podvozku cinkaly kameny z terénu, jsem přemýšlel jestli to odstavit nebo se vrátit na trať to jsem nakonec udělal a do další pravé zatáčky jsem najížděl hodně opatrně, kdyby byly gumy od hlíny. Naštěstí šikanu pod Matadorem umím a tak jsem na výjezdu zase v klidu odřazoval na čtyřku a na rovince před posledními dvěma pravými zatáčkami jsem tam měl zase ke 160km/h jako obvykle, opět na poslední chvíli ostré brzdy, za tři, líznout pravý obrubník, nechat se vynést k levému, chvíli tam zůstat, protože poslední pravá se utahuje kousek později, plný plyn, průjezd levými koly po okraji obrubníku, otáčkoměr 6tis, řadím naposledy za čtyři a dávám plnej plyn... nakonec jsem i s tím výletem mimo trať zajel 2:14 stejně jako při prvním kole (startuje se z 0km/h takže kdyby se jelo normálně průjezdný kolo, tak je to čas na kolo cca 2:08) a díky tomu jsem celkově skončil na čtvrtém místě za Audi Quattro, Mercedesem 2,5-16V a BMW M3 - všichni tři na závodních slickách, bez interiéru. Zbytek startovního pole jsme s Murenou nechali za sebou Díky pánové od Matry, messieurs Guédon, Lagardére, Garavelloni, Caussin - merci!
Další závod jsem už nejel, na auta, která se umístila přede mnou jsem ztrácel 6 vteřin a to jsem na obyčejných gumách neměl šanci stáhnout, takže bych zbytečně Murenu trápil, už tak dokázala udělat skvělý výsledek, je to špičkové auto, které dokáže zatopit i soupeřům o 10 let mladším, s motory silnějšími o 50 - 100 koní.
Posbíral jsem si svoje věci, poděkoval organizátorovi za hezkej závod a vyrazil domů. Bylo to nádherný - jako za starejch časů. Sám jsem si auto připravil, dojel s ním po ose na okruh, zajel závod a zase odjel domů. Žádnej team mechaniků, žádný sponzoři, úpravy za statisíce, žádný stany, karavany, cirkus... jen Matra Murena 2,2 S.
Fotky jsou tady: http://michaltalbot.rajce.idnes.cz/Most_10_UAMK/#album
Videa dodám později.
Datum: 27.3.2010
Startovní listina: http://www.edda.cz/mscrdovrchu/index.ph ... ezdci&t=36
Minulý víkend jsem se dozvěděl o této události a pokusil se zapsat i když už bylo dávno po termínu - a ono to vyšlo! Z počátečního nadšení jsem velmi brzy vystřízlivěl (hlavně, když jsem se podíval na auta ve startovní listině) a uvědomil si, že tohle bude asi docela "maso"! Bál jsem se jestli mi tam ti střelci Murenku neobouchají, jestli si neuříznu ostudu coby totální amatér, jestli to Murena vůbec vydrží
Naštěstí jsem brzy zjistil, že se nepojede pohromadě, ale po jednom autě s rozestupem 5 sekund. Jak ale obstát proti autům, který mají o cca 100 koní víc? Musím to prostě odlehčit a zpevnit podvozek. V pondělí jsem teda objednal výrobu polyurethanových silentbloků předního stabilizátoru, nové pneumatiky Toyo Proxes (nikdo jiný 215/45R15 nedělá) a vymyslel seznam úprav:
- vyměnit zadní sklo za plexisklo (úspora 12kg)
- udělat kryt motoru z AL plechu (úspora 5kg)
- namontovat hasičák bylo povinností (+2 kg)
- nastavit přední nápravu víc do negativu (tzv. víc do A)
- přezout na Toyo Proxes
- snížit zadní nápravu o 2cm a k tomu i předek
- vyměnit silentbloky na př.stabilizátoru za polyurethanové
- sundat tapecírunky, vyndat el.motory oken, boční skla vyměnit za plexi, demontovat opěrku na nohy u spolujezdce
- na závody vyndat rezervu a mít co nejmíň paliva
- nechat úplně otevřené sání, bez filtru
- v pátek brzo ráno jet do Mostu na okruh a otestovat všechno, případně naladit znovu
Nakonec to dopadlo tak, že do úterka jsem ležel s chřipkou a ve středu se dozvěděl, že gumy dorazí až ve čtvrtek odpo... Navíc ve středu jsem musel pracovně do K.Varů, takže čtvrtek - den před odjezdem - byl jediný den na přípravu. Udělal jsem tedy kryt motoru z hliníku a potáhl ho karbonovou filií, aby to aspoň trochu vypadalo. Pak jsem nechal uříznout plexisklo, koupil rychlouzávěry kapoty, přivrtal hasičák na podlahu, namontoval podložky pod přední ramena, aby se změnilo zavěšení víc do negativu (cca o 1°), nastavil o 1-2° větší předstih, na příčku mezi motorem a kufrem jsem přidělal oporu pro plexisklo, aby se při vyšší rychlosti nerozkmitalo a začal montovat plexi na auto.
Odstrojení dveří jsem zavrhnul - strašně moc práce a úspora pouhých 5 - 6 kg. Snížit zadní nápravu se mi nepovedlo, protože kruhové matice na stavitelných tlumičích nešly povolit, takže jsem nesnižoval ani předek. Silentbloky měly být k vyzvednutí v Běchovicích v pět odpoledne. V 15:00 mi volali z Tanvaldu, že gumy dorazily. Odvezl jsem Murenu s nedodělaným plexi do garáží a v 15:30 vyrazil do Tanvaldu. V 16:40 jsem byl v Tanvaldu a v 16:50 vyrážel zpět na Prahu. Nejpozději v 18:15 jsem musel být na Kačerově v pneuservisu, protože ráno bych už přezout nestíhal. I se zastávkou v garážích a přeložením gum do Mureny jsem byl nakonec v pneuservisu v 18:10 - tedy z Tanvaldu za 1h20
Silentbloky mezitím musela vyzvednou máma, která v Běchovicích pracuje a nechala mi je u nich na vrátnici, takže jsem tam ještě musel pro ně. Nejdřív jsem teda dodělal zadní plexi a jízdou do Běchovic po Jižní spojce jsem vyzkoušel, že to na autě sedí dobře a nedělá žádnou neplechu. Taky jsem ještě musel do lékárny pro Sunar Murenu jsem pak ještě dojel umýt, natankovat jen 10 litrů V-Power Racing + 10 litrů do kanystru s sebou. Ve 23:00 jsem ještě vyměnil silentbloky př.stabilizátoru a zajel naložit všechny nezbytnosti. Před spaním jsem si ještě vyzkoušel novou závodnickou kombinézu Sparco a půl hodiny po půlnoci zalezl do peřin. Vstával jsem v šest, na snídani jsem neměl žaludek, zato Gitanesku u nastartované Mureny jsem si neodpustil a v 7:15 vyrazil do Mostu. Při cestě po prázdné zatáčkovité silnici s dobrým asfaltem mezi Lovosicemi a Mostem jsem si připadal jako Steve McQueen, kdo zná film Le Mans, ví o čem mluvím Na okruh jsem dorazil v 8:30, zakoupil jsem testovací jízdu na 11:00, zaparkoval u prázdných boxů a šel se podívat na šikanu "pod Matadorem". Kolikrát jsem jí už jel... na motorce, s Murenou... jede se na vytočenou trojku, ale v zátahu, první táhlá levá se nesmí jet hned na vnitřek, spíš prostředkem, na vnitřek se stáhne až později, aby se auto dostalo do ideální pozice na navazující pravou, plyn jde na zem, na výjezdu levá kola zavadí o červonobílý obrubník, ručička otáčkoměru se dotkne šestky a odřazuji na čtyřku... teď je ale všude kolem ticho, burácení motorů zatím nahrazuje zpěv ptáků, zapaluji další Gitanesku a při pohledu na krabičku, kterou zdobí cikánská tanečnice, vzpomínám na stejnou reklamu na sportovních prototypech Matry v 70.letech... Před jedenáctou musím vyndat z auta všechno, co teď představuje jen zbytečná kila - nářadí, hever, kanystr, rezervu, pixlu oleje, atd. Mezitím přijíždějí obytňáky se závodními auty na vleku za sebou, staví se stany, otvírají boxy. Dnes je volné testování pro veřejnost, zajezdit si může kdokoliv. Po deváté vyráží na trať první auta. Opel Corsa OPC a BMW M3 předposlední generace. Měřím jim čas - Opel 2:16, M3 2:12. Za chvíli se objevuje zánovní Porsche 911 GT3 RS - 2:02. Marně vzpomínám kolik jsem to měl s Murenou, někde kolem 2:30? Na parkoviště přijíždějí další auta, začínají se ozývat zvuky vytáčených motorů, kolem pomalu projíždějí auta peroucí se s typickými nepravidelnými nízkými otáčkami, na dráhu najíždí krásné červené Porsche 911 3,0 z počátku 80.let, zdravím se s majitelem, přeju mu hodně štěstí a on vyráží na trať. Měřím mu kolo - 2:24. Pak jdu na trať já. Čekání na start je nekonečné, nervozita narůstá, fakt slyším vlastní tep... GO! Jednička plnej, dvojka, trojka, blíží se šikana za cílovou rovinkou, brzdy, za dvě, plyn mírně, pravá, přidat plyn, levá a plyn na podlahu, na výjezdu za tři, pak čtyři plnej, brzdy, za tři, levá, pravá... a tak dále. Po dvou kolech cítím jak vadnou brzdy, problém je určitě v kapalině, nevyměnil jsem jí, nebyl čas. Snažím se brzdit co nejmíň, ve čtvrtém kole si najdu čas a změřím si kolo - 2:15 - dobrý! Dám ještě dvě kola, ale nemá cenu to dál trápit, brzdy už se jen vezou a nové gumy už se dostatečně "zatáhly". Z času mám radost jde kolem mě mechanik od závodní stáje, kde mají placatou Škodu 200RS. Jde o osmičlenný závodní team, mají dva obytňáky, stan na auto, hevery, sady suchých a mokrých slicků, auto vyšlo na milion korun... čas na kolo 2:20. Ptám se jestli je to tedy "třináctka", protože dvoulitr by přece musel mít mnohem lepší čas. Prý je to 1,8 OHC... tak to tedy nic moc pánové
Jdu do depa nafotit pár aut, přijela krásná Alpine A110, Renault 5 Turbo a Ford Escort "psí kost". Následně mě pak u Mureny zastavuje člověk, který prý Murenu měl v roce 91, vyšla asi na 220tKč. Asi v jednu odjíždím z okruhu na oběd a najít ubytování. Večer dorazili kluci z klubu Rivals 16V se svými Mercedesy 190E 2,5-16V, to od nich jsem se o akci dozvěděl. V sedm jdeme na technickou přejímku, kterou absolvujeme bez problémů. Technický komisař mě překvapil nadšením z Mureny, prý měl tři Bagheery a rád na Matru vzpomíná, volá ostatní komisaře a já musím asi padesátkrát ukazovat motor, vysvětlovat původ auta a uvádět tech.data Zvedá se silný vítr a začíná pršet, jeden stan se zvedne a narazí na bok vedle stojícího obytného auta, rozpoutává se slušné peklo. Konečně se taky dozvídám jak to zítra bude - dva tréninky po jednom kole, následně dvě měřená kola (ale ne hned za sebou) jejichž čas se sečte a podle toho se udělá pořadí. To je dobré, brzdy nebudou mít čas se přehřát.
Sobotní ráno nás přivítalo chladným sychravým počasím a hlavně bylo všude mokro po dešti hlavně aby nepršelo při závodě V 7:15 je na okruhu rozprava, fouká studený vítr a tak si vzpomínám na jeden dokument o tučňácích a cpu se hlouběji do davu - funguje to, není tam zdaleka taková kosa jako na okraji - holt tučňáci to mají vymakaný Nejdřív se pojede seznámení s tratí, pak tréninkové jízdy a pak dvě měřená kola. To bude první závod, pak se pojede druhý oddělený závod, kde bude jeden trénink a tři měřená kola. První pojedou sériové vozy, pak speciály a nakonec historici - vše v kategoriích do 1300ccm, do 1600, do 2000 a nad 2000ccm. Aut je strašně moc ve všech kategoriích, po pár minutách už se kolem prohánějí nabroušené Suzuki Swift, Hondy CRX, Peugeoty, Citroeny a Škodovky. V silnějších kubaturách vévodí Imprezy STI a Lancery Evo V až IX. "Malí" veteráni jsou, kromě již zmíněných, hlavně Škodovky, pak také BMW 1602, Citroen Visa, Lancie Delty 1,6 a Lada 2105. V mojí kategorii, kromě Porsche 911, startovalo pět Mercedesů 190E 2,5-16V, BMW E30 M3, BMW 325, Ford Capri 2,8, Jaguar XJS 5,3 V12, Lancia Delta HF 2,0T a Audi Quattro 2,1 Turbo. Po první jízdě jsem na 6.místě, což mě příjemně překvapilo, ale horečně jsem přemýšlel, jak stáhnout čas výrazně silnějších soupeřů. Rozhodl jsem se vyzkoušet na některých místech brzdit o něco později, což se celkem i dařilo až do zatáčky, která se láme doprava do kopce a která se jezdí na čtyřku - tedy dost rychle. Na výjezdu jsem byl však moc rychlej a bylo jasný, že půjdu ven z trati. Blesklo mi hlavou, že pokud půjdu se zatočenými koly, budou následovat hodiny. Pustil jsem to tedy přes obrubník šikmo rovně, takže jsem pokračoval podél trati a zatímco mi do podvozku cinkaly kameny z terénu, jsem přemýšlel jestli to odstavit nebo se vrátit na trať to jsem nakonec udělal a do další pravé zatáčky jsem najížděl hodně opatrně, kdyby byly gumy od hlíny. Naštěstí šikanu pod Matadorem umím a tak jsem na výjezdu zase v klidu odřazoval na čtyřku a na rovince před posledními dvěma pravými zatáčkami jsem tam měl zase ke 160km/h jako obvykle, opět na poslední chvíli ostré brzdy, za tři, líznout pravý obrubník, nechat se vynést k levému, chvíli tam zůstat, protože poslední pravá se utahuje kousek později, plný plyn, průjezd levými koly po okraji obrubníku, otáčkoměr 6tis, řadím naposledy za čtyři a dávám plnej plyn... nakonec jsem i s tím výletem mimo trať zajel 2:14 stejně jako při prvním kole (startuje se z 0km/h takže kdyby se jelo normálně průjezdný kolo, tak je to čas na kolo cca 2:08) a díky tomu jsem celkově skončil na čtvrtém místě za Audi Quattro, Mercedesem 2,5-16V a BMW M3 - všichni tři na závodních slickách, bez interiéru. Zbytek startovního pole jsme s Murenou nechali za sebou Díky pánové od Matry, messieurs Guédon, Lagardére, Garavelloni, Caussin - merci!
Další závod jsem už nejel, na auta, která se umístila přede mnou jsem ztrácel 6 vteřin a to jsem na obyčejných gumách neměl šanci stáhnout, takže bych zbytečně Murenu trápil, už tak dokázala udělat skvělý výsledek, je to špičkové auto, které dokáže zatopit i soupeřům o 10 let mladším, s motory silnějšími o 50 - 100 koní.
Posbíral jsem si svoje věci, poděkoval organizátorovi za hezkej závod a vyrazil domů. Bylo to nádherný - jako za starejch časů. Sám jsem si auto připravil, dojel s ním po ose na okruh, zajel závod a zase odjel domů. Žádnej team mechaniků, žádný sponzoři, úpravy za statisíce, žádný stany, karavany, cirkus... jen Matra Murena 2,2 S.
Fotky jsou tady: http://michaltalbot.rajce.idnes.cz/Most_10_UAMK/#album
Videa dodám později.