Stránka 64 z 79

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 14 říj 2011 08:09
od PeS
máš naprostou pravdu ve všem;-) Ale mě prostě připadá jako dost velkej rozdíl mít na klice 3 ložiska nebo 5, mít úplně jinou filtraci... to znamená úplně jinej blok, klika, nejspíš i ojnice a písty... Nejspíš nebude pasovat ani hlava - kvůli jiným roztečím válců. Ale jinak jsou ty motory vlastně stejný, no... :grin:

Jj, 1200 a 1201 už má určitě hliníkovej blok a vložky, myslim že i tudor, ale to si úplně jistej nejsem. Jako podobný si ty motory jsou, ale když sem dám třeba fotku motoru, kterej mám v Opelu, bude to vypadat taky stejně:-) Stejně jako desítky dalších OHV čtyřválců z tý doby...:-)

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 14 říj 2011 10:21
od Michal
Pěkné rozdělení Michale, takže Flash v Aronde je původně z 30.let :roll: . To mi nenapadlo.
Jinak ve tvém výčtu chybí typ Flash, dávaný do užitkových verzí, mám za to, že byl jinak laděný. Rushe super mám 2 navíc

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 14 říj 2011 11:00
od Burák
No, já nevim, ale zrovna teď bych ti oponoval. Zadej si to do googlu a je o tom dost psáno. Aj v odborné literatuře. Samože ten prví byl nějakejch těch 993, ale stejně tak se z něj vyvinulo 1089 s vrtáním 68 a 1221 s vrtáním 72, takže tohle je podezřele podobné. Ne, opravdu, i v odborné literatuře jsem zahlédl, že první OHV motory byly konstrukčně kodně opajcované Fiaty. Krom toho, co si tak pamatuju, Ondra Láska, na tom svým samodomo mormu takovýhle Fiaté motor měl.

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 14 říj 2011 11:48
od Talbot
Verze motorů Flash doplním až nebudu na netu přes mobil za jízdy :-)

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 14 říj 2011 18:59
od Talbot
Flash 6cv - 1090ccm, 7,2/1, 40 koní
Flash 7cv - 1290ccm, 6,8/1, 48 koní - v roce 1960 zvýšen kompr.poměr na 7,2/1 a výkon na 52 koní
Flash Spécial - 1290ccm, 7,8/1, 57 koní - v roce 1960 zvýšen kompr.poměr na 8,2/1 a výkon na 60 koní
Flash Service - 1290ccm, 6,8/1, 45 koní

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 14 říj 2011 19:31
od Michal
Jo, myslím že Flash service se dával do Krtečka. Ikdyž mezi ním a normální Flash 7cv z těch let není prakticky větší rozdíl než 3k.
Teď mi tak napadá taková blbost. Když se dá výkon zvýšit, dá se i snížit?

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 14 říj 2011 19:44
od Ivan Simca KH
Ahoj kluci. :grin: Takže jako obvykle, já nahodím téma a je z toho debata na 2 dny! :o Jen doplním a nechci se s nikým hádat. Změna 3 hlavních ložisek klik. hřídele na 5 byla dosti velká a zlepšila spoustu parametrů u motorů Simca, to všichni víme, že. Nikdy jsem nepochopil, proč totéž neudělali v AZNP, ale to už je stejně fuk, že? :roll: V Simce přišli na to, že potenciál motoru Rush je na svém vrcholu v r. 1969. Karoserie 1301 byla přece jen těžší než u modelu 1300 a 1301čka žádný dělo prostě nebyla. Jezdila dobře, ale lidi chtěli motor, kterej by měl výkon jako ta 1501čka. Okolo 70ti koní. Ale platit by chtěli jen za 7CV a ne za 8CV. Co to znamená ve Francii, všichni asi víme. Tak, jak píše Michal, vygenerovali z motoru 342( Simca 1501) motor 345, později 345S. A v r. 1970 šel do prodeje model Simca 1301Speciál! :o V Československu to byla bomba, Tuzex se prohýbal náporem taxikářů a dalších "pracháčů", kteří měli zdroje bonů, zvláštní měny, která už se odebrala na smetiště dějin.To jen na doplnění toho, co tady bylo napsáno! Jinak motor 312 po GO, nebo složený z nových dílů je velmi dobrá investice, motor při dobrém zacházení a s dobrým olejem vydrží lehce 200 000km, což je opravdu na mnoho let! :lol: ahoj Ivan

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 14 říj 2011 22:21
od Talbot
Michal píše:Jo, myslím že Flash service se dával do Krtečka. Ikdyž mezi ním a normální Flash 7cv z těch let není prakticky větší rozdíl než 3k.
Teď mi tak napadá taková blbost. Když se dá výkon zvýšit, dá se i snížit?
No jasně, stačí dát menší karburátor a tím motor přiškrtit, tak vznikl třeba Horizon EX-5. Výkon motoru 1442ccm s dvojitým karburátorem, který byl 85 koní, se po použití jednoduchého karburátoru snížil na 65 koní. Ve spojení s pětikvaltem tak byla dosažena spotřeba 5,1 l/100km jestli se nepletu.

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 14 říj 2011 22:37
od Michal
jo, tohle mi je jasný. Jenže karbec na Flashi je stejnej jak u Aronde, tak u Messagere

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 14 říj 2011 23:06
od PeS
Ten karbec může vypadat stejně, ale může mít menší díru (myslim difusor), stejně jako u oktávky 1089 a 1221. Anebo by třeba moh být stejnej, ale má jen jiný trysky - kvůli úspoře. Von ten rozdíl 3 koně je docela srandovní, jestli si chceš snížit výkon jakýhokoli motoru o 3 koně, pootoč rozdělovačem ze správný polohy o pár stupínků a 3 koníci jsou fuč natotata :grin: Takže to byly spíš jen tabulkový hodnoty...

Proč škodovka nezkusila udělat 5 ložisek na klice taky, to jsem taky nepochopil... Ale neudělala to dost dlouho i spousta dalších docela dobrých značek... :) Třeba ten mnou zmiňovaný Opel - rok 1963 - na svou dobu měl docela neuvěřitelnej design, ale motor byl 100let za vopicema, celolitináč a ze 1700ccm 60koní... a ten motor dělali úplně stejnej ještě dalších 10let :shock:

Bu: No jestli jsi to opravdu někde čet, tak na tom klidně může něco být, proč ne:-) Že jim nějakej fiaťáckej motor posloužil jako zdroj inspirace. Teda spíš bych tipnul, že ve 30. letech nastoupil do Boleslavi bývalej konstruktér od Waltera, kde se Fiatí motory dělaly v licenci... a bylo to hned:-) Je fakt, že fiat na tom byl v tý době docela dobře a pajcoval od něj kdekdo:-) Ale vono pochopit dobrý řešení a udělat ho po svym, tak to, pokud neni nějak patentovaný, podle mě neni pajcování... Pajcování podle mě je, když rusové okopírovali americkej motor i s whitworthama :lol: :lol: Anebo když japončíci udělali přesně stejnou patentovanou automatickou Jawaspojku... ale to je jedno... Ondrovo samodomo má celej podvozek i s motorem z Fiata:-) A proč píšeš v minulym čase, on už to snad nemá? V létě to ještě měl...

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 14 říj 2011 23:12
od Talbot
Tak on ten Flash Service měl jen o 3 koně míň, to mohlo být dáno jiným nastavením předstihu pro obyčejný benzín, který měl míň oktanů. Přece víš o tom, že dřív býval i benzín Normal, pak Special a Super byly jako něco extra. Co já pamatuju, tak Simky vždycky jezdily na Super 96 a když chtěl někdo šetřit a lít tam Special, tak musel pozměnit předstih. Takže je možný, že Flash Service byl nastavenej na ten nejobyčejnější a nejlevnější benzin a to holt stálo ty 3 koně ;)

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 14 říj 2011 23:15
od Talbot
A koukám, že PeS taky ještě nespí a ještě k tomu stihnul dopsat a odeslat dřív než já :grin:
Jinak k tomu Opelu - ten byl s technikou vždycky 100 let za opicema...

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 15 říj 2011 01:24
od Burák
Proč se vyrábí Opel? Aby mohlo být ještě něco horšího, než Ford ;)

Jinak, snížení výkonu, pokud se netýká komprese, bude jak píše Pes, otryskování karbce.

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 15 říj 2011 01:26
od PeS
:grin:

jj, motorově fakt mimo. I když.. zas je to takovej klidnej držák, co si jen tak brumlá a jede kopec nekopec :grin: Ale designem byli na přelomu 50. a 60. let docela napřed - asi hlavně vlivem amíků... Ti taky maj každej rok novej typ kastle, ale motory V8 5,7litru dělali 50 let furt skoro stejný... :lol: A to do všeho, od osobáků, přes náklaďáky až ke Corvettě :lol: Ale myslim, že třeba zrovna taková Simca Vedette, co se týče zastaralosti motoru, nemá nikomu co vyčítat :grin: Takovej trošku dinosaurus :grin: Ale krásnej... hned bych tu spodovou V8 do Ariany bral... :P

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 15 říj 2011 07:58
od Talbot
Záleží jestli má ten karburátor stejný číslo, pokud ano, tak to může být už jedině tím předstihem na levnější benzin - u užitkové verze by to i dávalo smysl.

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 15 říj 2011 08:29
od Ivan Simca KH
PeS píše::grin:

jj, motorově fakt mimo. I když.. zas je to takovej klidnej držák, co si jen tak brumlá a jede kopec nekopec :grin: Ale designem byli na přelomu 50. a 60. let docela napřed - asi hlavně vlivem amíků... Ti taky maj každej rok novej typ kastle, ale motory V8 5,7litru dělali 50 let furt skoro stejný... :lol: A to do všeho, od osobáků, přes náklaďáky až ke Corvettě :lol: Ale myslim, že třeba zrovna taková Simca Vedette, co se týče zastaralosti motoru, nemá nikomu co vyčítat :grin: Takovej trošku dinosaurus :grin: Ale krásnej... hned bych tu spodovou V8 do Ariany bral... :P
Ahoj kluci. :grin: Petře, kdyby jsi měl knížku "Simca Vedette mého táty", vydanou nakladatelstvím ETAI v r.2001, tak by jsi věděl, že Simca vyráběla i verzi Simca Ariane 8, která právě tento motor měla! Motor je jasnej dinosaurus, ale byl vsazen do vozu Ford Vedette v roce 1949 a vyráběn v Poissy až do r. 1954, kdy byla fabrika prodána Simce i s touto výrobou. Pokračování známe, ale málokdo ví, že Brazilci si v r. 1959, kdy začali vyrábět Chambord, vymínili rekonstrukci motoru na rozvod OHV a jejich model Rallye údajně jezdil s tou těžkou kastlí až 170km/hod! tolik na doplnění, ahoj Ivan ;)

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 15 říj 2011 15:33
od PeS
To, že se dělala Simca Ariane 8 samozřejmě vim:-) Kdyby se nedělaly, tak bych neřek, že by se mi tam ten motor líbil, protože pak by to byl totální bastl... Ale když by tam teoreticky moh být, tak se nad tim dá i prakticky uvažovat... :grin: Ale ne, mě bude stačit i ten čtyřváleček... Ale vypadá v tom obrovskym motorovym prostoru fakt komicky :grin: Jinak ten V8 motor, jak jistě všichni vědí, je konstrukce z roku 1932, kdy udělali prvního Forda V8 v USA. Pak vznikla francouzská (a taky německá a britská) pobočka Fordu, kde dělali V8 motory přesně stejný jako v USA. Ale pak začli přizpůsobovat evropskýmu trhu, že - logicky hlavně snižováním objemu a taky nahrazením příslušenství (karburátory, dynama, rozdělovače, startéry) dostupnějšími místními díly, takže pak všechny pobočky dělaly furt V8, ale každá s jinym objemem :grin: Motory vypadaly všechny stejně, ale vlastně už byl každej úplně jinej... Zajímavý zjištění by bylo, zda i po těhle všech úpravách jsou ty motory pořád ještě zaměnitelný :?: Ale je to vlastně jedno, jen mě to tak napadlo :) Jednoznačný ale je, že Simca tenhle motor dělala bezkonkurenčně nejdýl - i evropská, natož pak ta brazilská :grin: O tý překopávce na rozvod OHV taky vim, ale ještě jsem tenhle motor neviděl. A fakt bych ho někdy vidět chtěl... a slyšet ;) Mmch jet 170 v Chambordu musí být fakt zážitek :shock: :grin:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 13 lis 2011 15:14
od paja
Když jsem dělal místo pro Rancho, nedalo mi, abych to nenarafičil dohromady než to uklidim.

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 13 lis 2011 15:17
od paja
A tady je Rancho v Bleu es palmador metal.

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 13 lis 2011 15:18
od paja
Stejně jako tadle Bagheera, pro kterou asi za 14 dní pojedu...

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 13 lis 2011 15:18
od Burák
hmmm, dobře ty :!:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 13 lis 2011 15:19
od Michal
:cry: taky chcuk

tedy ne Bagheeru, ale mít Rancho už alespoň v laku

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 14 lis 2011 10:07
od Talbot
Pěkná práce, Pájo Obrázek

Fakt jedeš pro Bagheeru za 13 a půl? :shock: To už musíš mít těch renovací hodně plný zuby :lol: :lol: :lol:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 14 lis 2011 14:24
od paja
Hlavne mam plny zuby toho vecneho cekani na neco. Cokoliv si das udelat, tak jen cekas a cekas a pak ti to dojebou a zase cekas... :evil:
Proste je v ty barve, co chci a kdyz bych koupil neco jak tu cervenou, tak to stejne zas udelam do sroubku, coz by me vyslo min. na stejnou cenovku plus jeste muj cas. No a taky mam rozdelany 3 auta a uz mi zacina selhavat logistika. :lol:
Zkratka musim koupit neco, co nebudu mit sklony vylepsovat... :roll: :lol: I kdyz od frantika... :roll:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Napsal: 14 lis 2011 14:27
od Burák
To jsem zvědav, zda ty sklony udržíš na uzdě :lol: Ale máš pravdu. Je to tak. Ale koukám, že je v tom patnáctka