Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Moderátor: Burák
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Tagora není leštěnka, ale auto, který zvládá i tvrdej zimní provoz Samozřejmě jsem nechal udělat dutiny a ošetření podvozku, no ale jinak ta kastle není 100%, na jaře dostane zase péči
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Včera jsem potřeboval převézt kupé z teplé dílny v práci domu do garáže. Auto, které tam před měsícem zaparkovalo jako funkční kus, vypadalo včera jak kropící vůz. Pro změnu odešla AC pumpa. Trochu se děsim, protože když jsem dojel domu, netekl z toho jen benzin, ale i olej, tak doufám, že druhou část benzinu nemám uvnitř motoru. Ale tlak oleje byl v poho, tak snad se nic zásadního nestalo, motor běžel normálně.
-
- Příspěvky: 405
- Registrován: 25 dub 2010 20:07
- Bydliště: Praha 4
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Čauves,ten motor běží normálně i když je v oleji benzín.To by ho tam muselo být hodně,abys to poznal na zvuku motoru.Podívej se na měrku,jestli ti ve vaně nepřibejvá olej (ale to by to muselo téct hodně).Hlavně si k ní čuchni,kdyby ti tekl benzín do oleje,bude to cejtit.
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Na měrku jsi asi koukal, jestli tam "něco" nepřibylo. Odkud ten olej teče?
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Jirka byl rychlejší
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Prave on benzin i olej tecou ven. Jeste jsem nemel cas se na to podivat. Prijde mi to jak kdyby praskl pertinax pod pumpou, ale to by netekl benzin.
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Jako z tý AC pumpy?
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Záhady neexistují Vždycky je to lajdácká práce někoho - buď při výrobě nebo při montáži nebo nevhodná záměna dílů.
Viz. Muréna:
Dokud jsem jezdil tak do 3/4 plynu, vše OK, ale jakmile jsem dal plnej, najednou jsem začal vařit. Ale to byl blesk, během 1 km z 80°C na 120°C.
Tak jsme zkoušeli, jestli to neni zavzdušněný - jako že tam byla ňáká vzduchová kapsa a při vyšších otáčkách jí sebral proud vody, ale zjistili jsme, že to reaguje na plyn a už ne tolik na otáčky. Takže co? - podfouklý těsnění, křivá dosedačka hlavy nebo bloku, prasklá hlava, event. blok. Odborníci říkali - "těsnění je tam kovový, to fouknout nemohlo, s tím jsem se ještě nesetkal, blok byl broušenej, hlava frézovaná a navíc kontrolovaná, prasklej blok? - s tím jsem se setkal 2x za 30 let. Zkuste, jestli dává dost čerpadlo, mohlo by se stát, že se hlava lokálně přehřeje a vznikne pára." OK, zkusili jsme, to samozřejmě dávalo jak vzteklý. "To samý se může stát díky termostatu". OK, vyndali jsme termostat - žádná změna. Ale když to začalo vařit, tak šel z odvzdušňováku hlavně horkej vzduch a pára jen trochu ze začátku. "Tak to bude asi opravdu něco praskleho, jenže to by byly nafouklý hadice a pára ve spalinách, to byste viděli, že se hulí z výfuku". Z výfuku se nehulilo.
Tak jsme dali do kufru barel vody, odvedli do něj za termostatem smyčku z průhledný hadice a pozorovali co to dělá. Do 3/4 plynu krásnej čistej proud a pak jsem dal plnej a okamžitě sifon.
Takže situace jasná, ale samozřejmě člověku se nechce hned rozebírat motor, tak zkouší vymyslet, co by to mohlo bejt jineho, ale nakonec jsme teda sundali hlavu a světe div se, bylo fouklý těsnění. Zkrátka normální tlaky utěsnilo, vodu samozřejmě taky, ale extrémní tlaky upraveneho motoru už ne. Když jsem to ukazoval Dobešovi, tak se jen pousmál a říká, "no jo, ale tohle neni těsnění z Peugeota 505 Turbo, to je obyčený těsnění z dvadvojky." Takže závěr je takovej, že z Politecniku nám poslali těsnění z 2,2, samozřejmě za cenu z Turba.
Podvodníci, já už z Politecniku nechci vůbec nic!
Viz. Muréna:
Dokud jsem jezdil tak do 3/4 plynu, vše OK, ale jakmile jsem dal plnej, najednou jsem začal vařit. Ale to byl blesk, během 1 km z 80°C na 120°C.
Tak jsme zkoušeli, jestli to neni zavzdušněný - jako že tam byla ňáká vzduchová kapsa a při vyšších otáčkách jí sebral proud vody, ale zjistili jsme, že to reaguje na plyn a už ne tolik na otáčky. Takže co? - podfouklý těsnění, křivá dosedačka hlavy nebo bloku, prasklá hlava, event. blok. Odborníci říkali - "těsnění je tam kovový, to fouknout nemohlo, s tím jsem se ještě nesetkal, blok byl broušenej, hlava frézovaná a navíc kontrolovaná, prasklej blok? - s tím jsem se setkal 2x za 30 let. Zkuste, jestli dává dost čerpadlo, mohlo by se stát, že se hlava lokálně přehřeje a vznikne pára." OK, zkusili jsme, to samozřejmě dávalo jak vzteklý. "To samý se může stát díky termostatu". OK, vyndali jsme termostat - žádná změna. Ale když to začalo vařit, tak šel z odvzdušňováku hlavně horkej vzduch a pára jen trochu ze začátku. "Tak to bude asi opravdu něco praskleho, jenže to by byly nafouklý hadice a pára ve spalinách, to byste viděli, že se hulí z výfuku". Z výfuku se nehulilo.
Tak jsme dali do kufru barel vody, odvedli do něj za termostatem smyčku z průhledný hadice a pozorovali co to dělá. Do 3/4 plynu krásnej čistej proud a pak jsem dal plnej a okamžitě sifon.
Takže situace jasná, ale samozřejmě člověku se nechce hned rozebírat motor, tak zkouší vymyslet, co by to mohlo bejt jineho, ale nakonec jsme teda sundali hlavu a světe div se, bylo fouklý těsnění. Zkrátka normální tlaky utěsnilo, vodu samozřejmě taky, ale extrémní tlaky upraveneho motoru už ne. Když jsem to ukazoval Dobešovi, tak se jen pousmál a říká, "no jo, ale tohle neni těsnění z Peugeota 505 Turbo, to je obyčený těsnění z dvadvojky." Takže závěr je takovej, že z Politecniku nám poslali těsnění z 2,2, samozřejmě za cenu z Turba.
Podvodníci, já už z Politecniku nechci vůbec nic!
- tagorarichard
- Příspěvky: 271
- Registrován: 11 led 2009 20:05
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
myslim že si to už zaslouží spíše do tehle rubriky, a nebo spíše auta jiných značek ?.
A kdo že to mněl zájem o hustokřídlo ?
A kdo že to mněl zájem o hustokřídlo ?
Talbot Tagora 2.2 @ DT
Talbot Samba Cabrio 1.4 -2x
Talbot 1510 SX @ 1510 SX automatiqe @
Talbot Horizon 1.6 SX Automatiqe
Citroen XM 2.0i Citroen xm D12 (F) . Peugeot 405 MI16 ,
Renault Megane Coach 2,0 16V
Talbot Samba Cabrio 1.4 -2x
Talbot 1510 SX @ 1510 SX automatiqe @
Talbot Horizon 1.6 SX Automatiqe
Citroen XM 2.0i Citroen xm D12 (F) . Peugeot 405 MI16 ,
Renault Megane Coach 2,0 16V
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Podle me tento hnus nepatři do žadne rubriky
- tagorarichard
- Příspěvky: 271
- Registrován: 11 led 2009 20:05
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
neříkám že se mi to líbí, ale na druhou stranu todleto SX mělo štěstí ,(ono kdo z nás něco podobného neprováděl ůpravy jsou stare tak 15 let, kdy to ještě nebyl perspektivní youngtimer ) Vpodstatě všechno kromě toho kufru je vratné,třeba narazníky byly přidělané na origoš neupravených držákách, zrcátka taky, uvnitř taky žádné ůpravy, provrtané palubovky a tak, sedačky jako nové i koberec. Kastle ošetřovaná, prostě kromě těch ůprav dostaval nejlepší péči a pak skončil na 8 let v suché stodole, což bylo štěstí pač jinak by už nebyl. A ještě perlička po těch osmi letech stačilo vyměnit kola a baterku nalít benzín teda jen do flašky u motoru a napoprvé chytl, pak už jen posunou šaltpáku na D a plynule vyjet ven
Talbot Tagora 2.2 @ DT
Talbot Samba Cabrio 1.4 -2x
Talbot 1510 SX @ 1510 SX automatiqe @
Talbot Horizon 1.6 SX Automatiqe
Citroen XM 2.0i Citroen xm D12 (F) . Peugeot 405 MI16 ,
Renault Megane Coach 2,0 16V
Talbot Samba Cabrio 1.4 -2x
Talbot 1510 SX @ 1510 SX automatiqe @
Talbot Horizon 1.6 SX Automatiqe
Citroen XM 2.0i Citroen xm D12 (F) . Peugeot 405 MI16 ,
Renault Megane Coach 2,0 16V
-
- Příspěvky: 405
- Registrován: 25 dub 2010 20:07
- Bydliště: Praha 4
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
To je vidět na první pohled,že ten auťák dostával nejlepší péči! Ty úpravy zcela jasně naznačujou,že majitel byl postarší pečlivka,vyjíždějicí jen jednou za čas a né mladej kokot,co to takhle dojebe a hned po usednutí tomu dává pořádně pod vocas!
- tagorarichard
- Příspěvky: 271
- Registrován: 11 led 2009 20:05
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Takove auto po postarsim peclivkovi bych nechtel, takovych je plnej bazos a bazary vsechny jsou po doktorech a maj najeto jen 140000 :-D
Talbot Tagora 2.2 @ DT
Talbot Samba Cabrio 1.4 -2x
Talbot 1510 SX @ 1510 SX automatiqe @
Talbot Horizon 1.6 SX Automatiqe
Citroen XM 2.0i Citroen xm D12 (F) . Peugeot 405 MI16 ,
Renault Megane Coach 2,0 16V
Talbot Samba Cabrio 1.4 -2x
Talbot 1510 SX @ 1510 SX automatiqe @
Talbot Horizon 1.6 SX Automatiqe
Citroen XM 2.0i Citroen xm D12 (F) . Peugeot 405 MI16 ,
Renault Megane Coach 2,0 16V
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Tak sem provedl nějakou přípravu na sraz tak snad i dojedeme:)
-
- Příspěvky: 405
- Registrován: 25 dub 2010 20:07
- Bydliště: Praha 4
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Ta se leskne jak psí koule!!! Takováhle fešanda musí dojet kamkoliv!!! Petře móc hezký!!!
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Návod jak jednoduše zvednout otáčky - stačí výměna zapalovací jednotky Bosch za Ducellier a otáčkoměr ukazuje min. o 100 víc ...
(Zkresluje Ducellier, ne Bosch)
(Zkresluje Ducellier, ne Bosch)
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Tak budu mít taky speciální origo disky jako Burák na kombíku teda aspoň vzadu, aby ty kola nebyly tak utopený
http://ar166.galerie.cz/6305011-5-5-14- ... 14-talbot#
http://ar166.galerie.cz/6305011-5-5-14- ... 14-talbot#
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
pozor na svíčky BERU (jinak prý uznávaná značka), koupil jsem do 1301 v domnění, že fungují, ale ujel jsem s nimi jen cca jeden kilometr na první křižovatku a můžu jít reklamovat...
Konečně hotovo
Po dvou letech mohu konstatovat , že mám asi hotovo. Čeká mě technická a testace. Jako poslední problém byly neprůchodné hadice předních brzd a pouzdra táhel řazení. Všechno jde nahradit a někdy jsem se divil, jak jednoduše i po letech! Mrzí mě, že jsem nestihl poslední sraz, ale na jaře už určitě přijedu . Ivo
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konečně hotovo
Netřeba až na jaře. 27.9. Pořádá Simcaklub sraz značkových klubů v Sázavě!
To na tech sedačkách jsou potahy?
To na tech sedačkách jsou potahy?
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Sedadla nechal bývalý majitel nově potáhnout, ale látka byla po několikaletém nevhodném skladování navlhlá a je tam nerovnoměrně "rozpitá" modrá barva a navíc základ je hnědobéžový! V budoucnu je hodlám dát přečalounit, nebo sehnat jiná sedadla. Provizorně jsem to vyřešil navlečením dětských prostěradel z Ikea, světle modrá, obarvená na tmavší a svázaná za účelem vzoru. Na pohled to není nejhorší.
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Vypadá hezky, doraž na Sázavu Jen si domluv s Ivanem sadu originál poklic a je to dokonalý
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
No, chtelo by to i origo disky, misto tech ze zigula. Ale to jsou drobnosti
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Já jsem ty Žiguli malinko vylepšil.
- Přílohy
-
- Fotografie0031.jpg (61.68 KiB) Zobrazeno 12358 x