Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Moderátor: Burák
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
To ti nepomuze, akorat zvetsis mernej tlak (na cm2) na oblozeni a tak ti bude rychlejc ubejvat. Musel bys zmensit tlak v prasatkach nebo dat mensi.
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
To je taky varianta. S těma paknama - tlak bude furt stejnej, akorát na menší ploše, takže se sníží účinnost ne?
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Sila je sice tlak x plocha, ale to je sila vyvijena v prasatku (tlak v brzd. soustave x plocha pistku), ktera pak tlaci do paken, tzv. akce. Brzdna sila je pak tahle sila x soucinitel treni mezi oblozenim pakny a bubnem, no a plocha oblozeni paken je urcena tak, aby roznesla tu akcni silu bez deformace oblozeni nebo jeho nadmerneho opotrebeni, tzn. sila reakce od bubnu se vydeli plochou oblozeni a vyjde tlak na oblozeni, kterej nesmi bejt vetsi nez pripustnej pro danej material oblozeni.
Proste zmensenim oblozeni akorat zvetsis tlak mezi oblozenim a bubnem a bude se rychlejc opotrebovavat, pripadne horet.
Ale uvidis, az to vyzkousis a pak to odladis. Ja jsem si tohle zazil, kdyz jsem vez dceru s jejim amantem na tanecni v jeho Hundaji, kterej mel taky vzadu bubny z neceho jineho a pak jsem pribrzdil pred zajicem a meli jsme tanecni o trochu driv.
Proste zmensenim oblozeni akorat zvetsis tlak mezi oblozenim a bubnem a bude se rychlejc opotrebovavat, pripadne horet.
Ale uvidis, az to vyzkousis a pak to odladis. Ja jsem si tohle zazil, kdyz jsem vez dceru s jejim amantem na tanecni v jeho Hundaji, kterej mel taky vzadu bubny z neceho jineho a pak jsem pribrzdil pred zajicem a meli jsme tanecni o trochu driv.
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
No tak uvidíme, musím se podívat jestli to má zátěžovej regulátor, tím by se třeba taky dalo něco "poladit".
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Tak jsem dneska měnil benzinovou pumpu na Tagoře SX. Jsem si na 100% jistej, že během přijímacího řízení na mechanika do Talbot servisu, byl pro pracovníky, kteří budou smět pracovat na Mureně 2,2 a Tagoře V6, nastaven jeden parametr navíc - min. 10 let praxe na gynekologii
Jako demontovat spodní šroub pumpy, který je prostě dole pod pumpou, která je vzadu za motorem, na vnitřní straně levé hlavy (tzn. jakoby unvitř toho "Véčka" - bráno ve směru jízdy), navíc příruba je utopená v prolisu, který není přístupný ani zleva (hlava a její víko), ani zprava (rozdělovač je hned naproti), ani zepředu (sání s jednou řadou karburátorů), ani zezadu (mezera mezi motorem a plechem "torpeda" je cca 5cm a navíc tam jsou umístěné 2 kovové trubky, napevno přišroubované k bloku), ani odnikud šikmo, protože prostě všude něco vede (kabely zapalování, podtlakové hadice, hadice topení, apod.), navíc hned nad přírubou je tělo pumpy, které brání nasazení oříšku Goly, to je fakt porno. Dělal jsem to celej den a jsem zmlácenej, jak kdybych skládal vagon uhlí, fakt na zabití...
Jako demontovat spodní šroub pumpy, který je prostě dole pod pumpou, která je vzadu za motorem, na vnitřní straně levé hlavy (tzn. jakoby unvitř toho "Véčka" - bráno ve směru jízdy), navíc příruba je utopená v prolisu, který není přístupný ani zleva (hlava a její víko), ani zprava (rozdělovač je hned naproti), ani zepředu (sání s jednou řadou karburátorů), ani zezadu (mezera mezi motorem a plechem "torpeda" je cca 5cm a navíc tam jsou umístěné 2 kovové trubky, napevno přišroubované k bloku), ani odnikud šikmo, protože prostě všude něco vede (kabely zapalování, podtlakové hadice, hadice topení, apod.), navíc hned nad přírubou je tělo pumpy, které brání nasazení oříšku Goly, to je fakt porno. Dělal jsem to celej den a jsem zmlácenej, jak kdybych skládal vagon uhlí, fakt na zabití...
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Pájo, nebudeš osazovat tohle? http://www.sape-cars.cz/sada-oceli-ople ... s=3:10:24;
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
po měsíční pauze pokračují práce na Ranchu
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Přemejšlim o tom, zatim mam orig. hadice, myslíš, že to má s původníma brzdama ňákej význam?Talbot píše:Pájo, nebudeš osazovat tohle?
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Určitě bych očekával malilinko ostřejší nástup na brzdy a to hlavně při dlouhodobý zátěži, kdy už standardní hadice jsou hodně ohřátý a ochotnější se deformovat, ne?
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Nevim, jestli se do toho pouštět, mam obavy, že jakmile začnu s těmahle vylepšeníčkama, že skončim s dvojitejma kotoučema, čtyřpístkama a nakonec tam budou komplet jiný brzdy. Zatim jsem rozhodnutej tam nedělat žádný vizuálně patrný odchylky od originálu. Ale uvidíme až to začne jezdit, určitě podvozek bude potřeba odladit celkově. Akorát, že, na rozdíl od tebe, to stopro nebude do zimy.
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Hm, tak Milan (Dobeš) to vzdal. Už od začátku to bylo pořád: "to nepůjde", "to bude problém", "to bude složitý", atd. Nakonec je závěr, že to nejde dokončit, motor se tam údajně nevejde, silentbloky nepůjdou vyřešit, chladič není kam dát, uložení kol je jiný a nedá se nijak vyřešit, atd. Do háje, jak to teda ty amíci dělají, že to tam "běžně" dávají??? Já mít takovou dílnu, s takovým vybavením, tak už mám dávno Tagoru V6 Biturbo Coupé, Murenu 2,2 Turbo Cabrio a jiný úchylárny. Znám mraky lidí, kteří mají čistě (plus ještě víc lidí, kteří to mají udělaný prasecky, ale taky t funguje) a spolehlivě postavený všelijaký přestavby, kolikrát totální nesmysly, a nestojí to žádný statisíce, prostě jde jen o to, že když se chce, tak jde všechno. Jsem zklamanej a dost mi to zkomplikovalo situaci, nemám to totiž kde dodělat, kdybyste někdo o něčem věděl...
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Tak to popis podrobne co kam nejde a co je slozity. Muzem to nejdriv naskenovat a sestavit na kompu a pak se uvidi - kdyz to pujde tak ruzny drzaky a modifikace se pak muzou udelat podle virtualniho modelu a pak uz to jen sestavit. Na to sestaveni bych to na jare asi moh vzit do dilny.
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Díky za nabídku pomoci
Prý silentblok na straně převodovky je problém, silentblok za motorem u Horizona není, u GTS je na nápravnici, neví se jestli navařenej nebo našroubovanej, prý nepůjdou vyřešit McPhersony a nevejde se tam chladič, nevejdou se tam kola a určitě s nima nepůjde otáčet. Teď jsem teda odvezl domů GTS a v sobotu ráno odvezu Horizona, příští týden mám domluvenou volnou dílnu na sobotu a neděli, tak vyndám motor s almarou z GTS, usadím to na silentblok na straně motoru a uvidím + nafotím situaci na straně převodovky, rozhodně tohle považuju za řešitelný. Silentblok za motorem, pokud je na nápravnici navařenej, tak se odvrtá a našroubuje nebo navaří na nápravnici na Horizonu, jejich tvar je stejný, akorát na GTS je nápravnice na každou stranu o 2cm širší, to je taky řešitelný. Chladič prostě posunu stranou (nalevo prý vadí olejový filtr) a intercooler tedy nebude vedle něj, ale dám ho pod něj (nebo dám rovnou větší), McPhersony můžu řešit "ambulantně", že je vyndám a někam odvezu na sestavení. Milan tvrdí, že jsou o 6cm delší, ale já měřil, že misky u GTS jsou pouze o 2cm výš než u Horizona, prý když tam dám kratší pružiny z Horizona, tak budou tlumiče mimo pracovní pásmo - no tak holt seženu kratší tlumiče, s tím si poradím. Vždyť i ty misky se dají odpíchnout a navařit dle potřeby, když se chce, tak jde všechno a nevěřím tomu, že je to otázka desetitisíců. Poloosy se následně doladí podle toho jak to vyjde, na to je taky v republice firem povícero. Uvidíme po příštím víkendu.
Prý silentblok na straně převodovky je problém, silentblok za motorem u Horizona není, u GTS je na nápravnici, neví se jestli navařenej nebo našroubovanej, prý nepůjdou vyřešit McPhersony a nevejde se tam chladič, nevejdou se tam kola a určitě s nima nepůjde otáčet. Teď jsem teda odvezl domů GTS a v sobotu ráno odvezu Horizona, příští týden mám domluvenou volnou dílnu na sobotu a neděli, tak vyndám motor s almarou z GTS, usadím to na silentblok na straně motoru a uvidím + nafotím situaci na straně převodovky, rozhodně tohle považuju za řešitelný. Silentblok za motorem, pokud je na nápravnici navařenej, tak se odvrtá a našroubuje nebo navaří na nápravnici na Horizonu, jejich tvar je stejný, akorát na GTS je nápravnice na každou stranu o 2cm širší, to je taky řešitelný. Chladič prostě posunu stranou (nalevo prý vadí olejový filtr) a intercooler tedy nebude vedle něj, ale dám ho pod něj (nebo dám rovnou větší), McPhersony můžu řešit "ambulantně", že je vyndám a někam odvezu na sestavení. Milan tvrdí, že jsou o 6cm delší, ale já měřil, že misky u GTS jsou pouze o 2cm výš než u Horizona, prý když tam dám kratší pružiny z Horizona, tak budou tlumiče mimo pracovní pásmo - no tak holt seženu kratší tlumiče, s tím si poradím. Vždyť i ty misky se dají odpíchnout a navařit dle potřeby, když se chce, tak jde všechno a nevěřím tomu, že je to otázka desetitisíců. Poloosy se následně doladí podle toho jak to vyjde, na to je taky v republice firem povícero. Uvidíme po příštím víkendu.
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Nemožné se stalo skutečností!!! Tohle mi leží na stole!!!
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
hmmm... jak novy.. Dyt rikam, ze na jarnim srazu par dravcu bude.
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Jojo, skutečně i na pohled porovnání vypadá tohlo o hodně míň jetý, jak to moje.
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Pár dravců, no, taky je potřeba mít ty koule, aby z toho člověk něco dostal. To neni jako jezdit Murenou 120 po dálnici a kochat. žejo, Jirko?
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
No jo Honzo ale já chci,aby mě Matra nějak vydrželaBurák píše:Pár dravců, no, taky je potřeba mít ty koule, aby z toho člověk něco dostal. To neni jako jezdit Murenou 120 po dálnici a kochat. žejo, Jirko?
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
PAk to do tebe někdo práskne. To auto je sporťák, tak je na to občasný stavěný.
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Tak zase jsme o kousek dál...
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
No, to máš furt co dělat
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Tak to každopádně ale postupem doby jsem zjistil, že lak je v renovaci takovým jako přelomovým bodem. Viděl jsem mraky rozebranejch aut, aut v renovaci, částečně nebo úplně vyvařených, ale drtivá většina z nich skončila v tomhle stavu pod plachtou a konec renovace v nedohlednu. Ale jak se to poleje barvou, tak už se začíná strojit a to už se to většinou dotáhne jinak interiér je už připravenej novej, přední náprava, motor a převodovka taky, ale samozřejmě zbývá tisíce drobností...
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Ahoj kluci. Řek bych o pořádnej kus dál! Už se těším, to je autíčko, který tady v Čechách viděl na "vlastní bulvy" málokdo! Docela by mě zajímalo, Michale, jak se Ti podařilo demontovat stahování zadních oken. Móóóc pěkný! ahoj IvanTalbot píše:Tak zase jsme o kousek dál...
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Demontovat stahování zadních oken byla hračka, horší to bylo s tyčí a sloupkem volantu, obojí budu muset sehnat nové
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
A to jsi to při demontáži tak poničil? No nevím, jestli seženeš nové a hlavně kde? ahoj IvanTalbot píše:Demontovat stahování zadních oken byla hračka, horší to bylo s tyčí a sloupkem volantu, obojí budu muset sehnat nové
P.S. a je zazimováno, ať se nám to líbí, nebo ne!