Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Moderátor: Burák

Odpovědět
strojservis
Příspěvky: 191
Registrován: 21 čer 2010 19:03

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od strojservis »

Ooooo pardon , nechci do nikoho šít a koukám,že problém je hned na světě . Byla poptávka o upravě parohu - dělaj to tam černý a stříbrný , je to vypálený a možná ztoho kamnářskýho sajrajtu , víc o tom nevím a určitě to stojí za proskoumání . S tím kamnářským sajrajtem mám natřenej kotel , musím dát za pravdu , že to drží . Na dotaz Klocáka která trubka tady píše ty blbosti - jsem z Liberce , někdy trochu kousavej , dělám si 1301 z roku 68 ,ale zatím není co ukazovat , maximálně odstrojenou kastli a haldu šrotu , jde to pomalu hlavně z časových duvodu , ake to všichni znáte . Až bude co ukazovat určitě to sem dám a určitě se i jednou poznáme , zdraví Pavel .

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Díky za představení se, sice trochu opožděně, ale přece ;)

Jinak já taky preferuju šopování, když je to bílý Michale, tak to vem lehce drátěným kartáčem a ono to bude krásně stříbrný, uvidíš ;) po čase jsem si zespoda všimnul jakoby protaženejch kapek, ale tam to není na první pohled vidět a když je to studený, tak se to dá rukou odstranit, takže pohoda.

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od paja »

Kdyz se to da sopovat, tak je to potreba opravdu dobre otryskat a cim hrubsi, tim lepsi, ale to praskani neni zpusobeny jen nedokonalym ocistenim, ale hlavne nevhodnou tloustkou. V podstate plati, cim vyssi provozni tepolota dilu, tim tenci vrstva a na parohy max. 0.1mm. Je mozny i to pak nechat vylestit napr. u Tumy ve Vrchlabi a pak to vypada jak origo hlinikovy. Jinak kdo by potreboval opravdu kvalitu tak zirkon - ten i omezuje radiaci az o 30%, ale zatim mam kontakt jen do Anglie, v Cechach nevim o nikom.
Obrázek

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

To řikám, byla tam velká vrstva a okapávalo to. Defacto je to stejně jen estetická uprava
strojservis píše:Ooooo pardon , nechci do nikoho šít a koukám,že problém je hned na světě
O.K. Taky beru zpět, jak jsem psal, na to že se neznáme to znělo dost kousavě.

A co se týče odstrojený kastle, proč to sem nedat, tu se nemusí ukazovat jen leštěnky.
Obrázek

Uživatelský avatar
Klocák
Příspěvky: 474
Registrován: 12 led 2009 14:42
Bydliště: Čáslav

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Klocák »

Díky za představení - hned je to takhle lepší ;)
Nikdo tady nechce problémy :mrgreen:
Spartaka a Simku, pak s Burákem dýmku !

Obrázek

strojservis
Příspěvky: 191
Registrován: 21 čer 2010 19:03

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od strojservis »

Ahoj , kousavec zdraví choulostivý slečínky :lol: dneska trochu zapojíme mozkový závity , dodělávám převodovku a zamýšlím se nad olejem . Už vidím , jak budete psát , že tam patří shell patřičný viskozity určený výrobcem ale zamýšlím se nad tím co by dělalo dát tam něco řídšího z duvodu zmenšení odporu a hlavně jestli řídší olej neulechčí práci synchronum nebo naopak , co vy nato ? :o

Jiří Lefner

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Jiří Lefner »

Na 1301 pouze Shell ale žádná plná syntetika . Podrobnou odbornou přednášku Ti udělá náš olejář Michal Kloc ;)

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Synchrony v 1301 stojej za hovno, to víme všichni. :( A olej určitý viskozity je tam proto, aby mazal a měl tlak za všech podmínek. Tzn zapř i v 35st venku, když máš auto na hranici přehřejvání, několik set km za sebou, tak si uvědom, jakou teplotu máš v převodovce. Na druhou stranu, viskozita ti nemuže uškodit v zimě, kdy stejně nejezdíš. Já si myslim, že výrobce neni uplnej debil a kdyby tam fungoval líp jinej olej, nedával by tam tenhle. Naopak, věř tomu, že když tam dáš něco řídkýho, v tu ránu ti ta převodovka začne při řazení křupat, krásně tim totiž vyplavíš všechny tu zdravý úsady, který ti tam vymezujou vůle. Dělaej ale jak myslíš, je to tvý auto. Já vim samozřejmě hovno, jsem v tle totiž teoretik, pač převeodovku neumim ani rozpůlit a taky páč natírám svody barvou na kamna ;)
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Ahoj všichni! :grin: Já se do tý diskuze zapojím, protože něco málo vím. :) Jednak mimo Jardy Myšky, kterej sem nechodí, mám asi tyhle typy z vás nejdýl a jednak laicky, než to odborně vysvětlí Klocák! :mrgreen: Tak do převodů a to všech, bavíme se o řadě 1300/1301 a 1500/1501, Simca vždy doporučovala Shell Spirax 90EP. Dnes tomuto oleji odpovídá Shell Spirax AX 80W-90. Taktéž Castrol má odpovídající olej v nabídce. Mimo všeho, co zmínil Bu, je zde nejdůležitější to, že Simca pro zjednodušení předepisuje tento olej( je hypoidní) i do převodovky. Tento olej je lepivější kvůli mazání soukolí v diferenciálu. A v převodovce zjevně nevadí, asi to tak má být! Dej si tam Pavle co chceš, ale vždy ten olej musí mít ve specifikaci GL 5. NE GL 4, ten by v převodovce asi nevadil, ale v diferáku ano, a proč mít 2 druhy v autě
že!GL 4 není hypoidní. Já si pamatuju, že ten Spirax 90EP se měnil po 20 až 30 000km. Tento AX ale Shell doporučuje do všech evropských kamionů a píše mu v převodovce i rozvodovce životnost 500 000km! Takže, když ten AX koupíš u pumpy za Kč 225,-, což není málo, tak tě ten olej přežije, asi tedy :roll: ! Proč jsi se nezmínil, když jsi byl u mne, oba oleje bych Ti ukázal. Mám půl pixly toho původního a smrději oba stejně! :lol:Co se týče té konstrukce, tak ta převodovka je v licenci Porsche. Synchrony jsou trochu háklivější na cit, hlavně v mrazu lze necitlivým řazením zničit synchron na dvojce velmi snadno. Vůbec na tý dvojce byl asi poddimenzován. Jinak řidič s praxí v náklaďáku neměl ani se zničenými synchrony problém. Dvakrát šlapat spojku a dolů s meziplynem a jezdil jsi tak i několik let, neb nebyly prachy a nikomu, než Servisu Simca ve Strašnicích bych to nesvěřil! :mrgreen:
ahoj a Simcamicalement Ivan Simca KH ;)
Obrázek

Uživatelský avatar
Klocák
Příspěvky: 474
Registrován: 12 led 2009 14:42
Bydliště: Čáslav

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Klocák »

No, tak když jsem byl vyzván :o , tak já si taky přidám trochu „do mlýna“ (převodovky), sice tématu moc nerozumim, ale živim se „tim“ ;)

Sice to už dost podrobně popsal už Ivan, ale dovolím si jen pár drobností pro doplnění.
Je pravdou, že do převodovky patří olej SAE specifiakce 80W-90 a API specifikace GL-4, do diferáku je doporučena SAE specifiakce 80W-90 a API specifikace GL-5. Ale v jednom „starším“ materiálu jsem našel doporučení i „hustšího“ oleje SAE 85W-140 do diferáku. Tento olej se mohl do diiferáků plnit, pokud se vozy Simca vyváženy do teplejších krajů (severní Afrika apod.), je to ale jen moje dedukce. Z mojí osobní zkušenosti (stejný zkušenosti má i Burák, Čenda i Vláďa Beran) můžu do diferáku doporučit ten „hustší“ olej, tzn. olej se specifikacemi SAE 85W-140, API GL-5 – vzhledem k již dost opotřebeným soukolím je použití tohoto oleje vhodnější. Lépe se „vymezí“ již vzniklé vůle 8-)

Teď už k tvému dotazu : nižší viskozita (u plně syntetického oleje) Ti může přinést snadnější řazení, hlavně za nízkejch teplot (což pravděpodobně nevyužiješ) a teoreticky i nižší spotřebu, ale v tomhle případě bych na to nesázel. Důležité je, že v praxi mohou nastat dva problémy, jednak by Ti mohl unikat z převodovky olej, ale pokud provedeš svoji práci dobře, tak to snad nehrozí. :-) A druhej je možný problém s kompatibilitou synchronů z roku „raz dva“ s dnešní aditivací syntetických olejů. Ale pokud na tom trváš, můžeš v převodovce použít plně syntetický olej Shell Spirax GSX 75W-90, vice nizkoviskózní olej v tuto chvíli Shell nenabízí. O sortimentu u konkurence nemám představu, v každym případě by jsem se ale „vyhnul“ tomu Kastrólu :roll:

Podobný je to I u motoráků – je jasný, že plná sysntetika 5W-40 je lepší olej než minerál 15W-40, ale v praxi se Ti pravděpodobně stane, že Ti za provozu začně ten olej pěnit a tím se naopak sníží jeho mazací schopnost , která může vést až k zadření motoru!

V praxi technici doporučují výběr vhodného podle vždy podle toho, co doporučuje výrobce s ohledem na aktuální stav zařízení (motoru, převodovky).
A pokud chceš opravdu dopřát svojí Simce něco “lepšího”, tak postačuje vždy jen o jednu “třídu” výkonnější oleje než doporučuje výrobce – vlastnosti výkonnějšího oleje stejně nevyužiješ !

Tak a to je vše, o co jsem se chtěl podělit a víc už tady “pracovat” nebudu 
Spartaka a Simku, pak s Burákem dýmku !

Obrázek

strojservis
Příspěvky: 191
Registrován: 21 čer 2010 19:03

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od strojservis »

Dík za vyčerpávající odpovědi , všichni samozřejmě máte pravdu . Na poznámku Buráka , že výrobce není debil se nabízí otázka jestli před 40 ti rokama měli něco lepšího , myslím , že to pro ně bylo to nejlepší co tam mohli dát . Je jasný , že životnost synchronu záleží taky na zacházení , jak podotkl Ivan a jetaky pravděpodobný , že tyhle auta toho zas tak moc nenajezděj a nemá cenu tyhle věci moc řešit . Klocák nakous diferák , ten je konstrukčně někde jinde , proto ten hypoidní olej , tam stačí trochu změnit zubovou vuli a kvílí to jak viktorka u splavu , nevím jesli je to pravda ale slyšel sem , že někdo do toho nacpal hoblyny aby to stichlo , výsledek by asi byl zajímavej . Doufám , že dnes je to bez problému , nadzdvihnu vás někdy jindy , zdraví Pavel.

Jiří Lefner

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Jiří Lefner »

Před 40 lety byl Shell a take Mobil ,což byly špičkové oleje. Jinak u nás sračky typu Castrol a Mogul. Do Simky dávám pouze Shell ;)

strojservis
Příspěvky: 191
Registrován: 21 čer 2010 19:03

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od strojservis »

Připomínka výborná , konečně sme se dozvěděli něco novýho :lol: . Značek nebo sraček je spousta ale druhu podstatně méně a o tom tady byla celá ta sranda :o

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

desetiminutová "renovace" Rallye2 :lol: :mrgreen:

montáž blatníků :mrgreen:
Obrázek

dopasování kapoty :mrgreen:
Obrázek

hlavně ty dveře dát přesně :mrgreen:
Obrázek

hotovo, kdy je sraz? :mrgreen:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

No vida, hned to vypadá jako auto :grin: každopádně, skoro bych řekl, že ten mamlas Prejza to tím rozebráním a ponecháním v suché stodole nevědomky zachránil a ušetřil koroze, která by tam určitě působila, kdyby to stálo složený někde na zahradě. Pak kdo tady má z prdele kliku :twisted: ;)

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

Doubek, u Prejzy by to dopadlo jako u Novotnýho :cry:

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Jo Doubek vlastně...

strojservis
Příspěvky: 191
Registrován: 21 čer 2010 19:03

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od strojservis »

Informace pro PeS - závit vzadu na hlavě je M16x1,5 ale vubec netuším jestli to tak je origo , motor sem v neděli rozebral a směju se jěště ted , pod víkem zdvihátek místo mrazovek byly zalepený pětihalíře z roku 1958 , ve dvou ojnicích byly šály nějaký menší , rozdělovač a AC pumpa ze škodovky , těsnění vystříhaný z čehosi nepopsatelnýho a jiný radosti . Lidová tvořivost prostě nezná mezí , zdraví Pavel.

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Hmm, já jednou viděl zasádrovaný zátky od piva. Ale to udělal děda, pač jsme potřebovali dojet. Auto bylo po opravě v Simcaservisu a mrazovka vypadla. Pochopitelně ta vzadu na hlavě :?
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Tak se mi o víkendu povedlo zprovoznit elektriku v Tagoře DT. Nejdřív jsem se toho bál jak čert kříže a domluvil se s Pavlem Rodem, seznam prací zaplnil celou stránku A4. Jenže poslední dobou mám trochu pocit, že věci, který jsem si dřív dělal sám, si teď z nedostatku času a asi trochu i pohodlnosti, nechávám dělat jinde, a samozřejmě to něco stojí. Takže snad z potřeby dokázat si, že jsem úplně neztratil všechny opravářské dovednosti, jsem se pustil do těch nejzávažnějších věcí - ventilátor topení občas fungoval, občas ne, ale nikdy na 3.stupeň, kontrolky přístrojovky se někdy rozsvítily všechny, někdy jen dobíjení a žhavení, panel "check control" se občas při zapnutí klíčku nerozsvítil a někdy nereagoval na zmáčknutí tlačítka "Test", někdy reagoval se zpožděním. Nakonec jsem všechno dal dohromady, trvalo to asi 3 hodinky, ale pro někoho, kdo to auto nezná, musel by na všechno přijít, najít všechny jednotky a spínače, pochopit jak to vlastně má fungovat + najít problém a odstranit ho - to vše bez el.schématu, by to byla práce na 2 dny.
Teď to krásně všechno maká, ještě jsem vyměnil zpuchřelý volant, seřídil víko kufru a udělal pár drobností. Minulý týden jsem dal nové zimní gumy Firestone, novou baterku Banner, stěrače, vyčistil a vyměnil palivový filtr (co z toho šlo za humus, to jsem nechápal, voda, rez, špína...) + vzduchový filtr (trubka přívodu vzduchu byla tak zanesená, že až po čtvrt hodině čištění jsem zjistil, že má mít v sobě dírky). Do toho setkání CSF bych ještě chtěl nechat opravit spodky P dveří + PP blatník, zrenovovat přední brzdiče, nechat udělat nový výfuk a nechat přilepit stropnici, no uvidíme co z toho si ještě nakonec rozmyslím a udělám sám ;)

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

seš magor :mrgreen: palec nahoru ;)

My jsme s Bu přetahali pár beden, takže zase o krok blíž zrenovovaným autům. :lol:

Bylo by fajn, kdyby se rozšířili řady tagoristů a sambařů. Těch dílů mám opravdu hodně. Jaká je pravděpodobnost, že budu na své zánovní tagoře potřebovat čtyři zadní nárazníky??? :?

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Mňooo... tak hele, já tam mám ještě jedno Tagoří tažný navíc, třeba se jednou rozhodneš pořídit nějakej přívěs jako má Bu (ale za Tagoru to chce ten hranatej, co se dělal :lol: ), takže budeš muset do jednoho nárazníku udělat díru na kouli. Druhej si necháš rezervní "kdyby něco" a minimálně jeden z těch čtyřech určitě není úplně rovnej... Takže máš vlastně navíc jen jeden :lol: :lol: :lol: No a pak se divím, že mám těch dílů tak moc... :? :roll: :twisted:

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Jinak co se Tagory týká, plně souhlasím, bohužel většina lidí, kteří jezdí na srazy, už vícero aut má, většinou se ale drží "při zemi" tedy omezují se jen na běžnější vozy typu S1301, S1307/08, Ch180 a to je asi tak vše. Na druhou stranu, situace je přecejen o dost lepší než před deseti lety ;)

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

mám dva s dírou a dva bez 8-) . Přívěs můžu dát za Solaru, v budoucnu za Rancho a co já vím kam ještě :mrgreen:

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Tak v tom případě potřebuješ nutně všechny! :lol:

Odpovědět