Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Moderátor: Burák

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

petrdvorak píše:Děkuji za informace. Ještě bych potřeboval jaké zapojení fajfek na svíčky někdo je vytahal. :shock: Nevím jestli je to poklad :?: , ale má pouhých 62.000 km najeto :!: . To se mi zdá jako dobré.
Děkuji
Ahoj Petře! :grin: Pořadí fajfek je 1-3-4-2, začínáš tou první s nejdelším kabelem. :lol: 62 000km, to mi něco připomíná! :roll: Já jsem koupil v roce 2003 Simku 1501 GL, na tachometru totéž! Zachránil jsem ji Kovošrotovi z lopaty, shnilá, sedačky rozvalený od metrákové persony, no děs! Motor měl asi 300 000, čili GO, kastle totéž, čalounění jakbysmet a tak i lak! :mrgreen: Dnes je to moje milá Gertruda( po 1. majitelce, která umřela v 90ti letech.) Ale s autem prý jezdil její zeť, asi prý 150kilový drobeček! :mrgreen: Dnes má motor 35 000km, jede jako drak a už byla 3krát ve Francii! :grin: Na podpisu bílá vlevo!
ahoj a Simcamicalement Ivan Simca KH
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

strojservis píše:Ahoj všichni , rozpohybovat dlouho nejetý motor nemusí být vubec jednoduchý , každý petrovi poradí něco a nakonec z toho bude mít guláš v hlavě , jestli nemá zkušenosti měl by někoho pozvat , ale je to každýho věc , spíš mě zaujala věta že mogul ani na start , já bych se mogulu nebál - je to slušně kvalitní olej . Jetli si myslíte , že shell , kastrol , nebo jiný jsou zázračný proti mogulu , ta si to myslete , ale je to pěkná hovadina . Co se týče přísad do oleje , ty začnou fungovat až když to vrčí , dobrá skušenost je z přípravkem emgine flusch - tec 2000 , dá se koupit v kelly .
My si nic nemyslíme, my to máme stokrát ověřený. Díky spořivosti malýho českýho člověka už jsme viděli dost motorů zničených díky Mogulu, kterej v sobě nemá žádný kvalitní aditiva a motor je tak vždycky uvnitř černej a plnej bordelu. Dokonce motory 1,8 v Chrysleru a 2,2 v Tagoře, který jezdily na Mogul, byly vždycky poznat podle nadměrnýho opotřebení vačky. Na druhou stranu dlouhodobé používání Shellu se projeví naprostou čistotou motoru, měl bys vidět motor mojí Tagory 2,2 po 600tis km, kterej navíc jevil známky nižšího opotřebení než je běžné i přes to, že jsem s ním vždycky jezdil "na doraz". Ať už stylem brzda-plyn po Praze nebo 3x týdně Praha-Ústí-Praha na max. Mogul je prostě sra.čka pro lidi, kteří šetří na nepravém místě, stejně jako 80% sortimentu Auto Kelly. Když jsem jezdil po servisech, viděl jsem ty ramena Starline, který měly po měsíci nebeský vůle, viděl jsem ty jejich polosy, na kterých prasklo uložení už při dotahování, viděl jsem ty jejich blatníky, který byly o 3cm kratší než originál, atd. atd. ostatně olej Starline je recyklát, kterej známýmu přestal ve velkým vedru mazat, atd.

Na prvním místě by měla být vždycky nejvyšší kvalita, na konci důležitosti je cena, rozhodně platí, že co je levný, to stojí za houby.

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

už zakladatel Rolls-Royce říkal: "Lidé si vždycky budou pamatovat déle nižší kvalitu než vyšší cenu" ;)

strojservis
Příspěvky: 191
Registrován: 21 čer 2010 19:03

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od strojservis »

Nechci z nikoho dělat trubky , s věcma od kely je potíž , ale na 80 % bych to neviděl , reciklovaných oleju je spousta ,např. paramo , mogul mezi ně nepatří a už dávno to není taková sračka . Určitě nekupuju oleje podle ceny , ale věta mogul ani na start byla usměvná a vyzněla dost povýšeně . at si do auta naleje každý co chce a co člověk to jiný názor . Zasviněný motory bejvaj i z toho , že lidi olej nevyměnujou a dolejvaj tím co jim příjde pod ruku , setkal jsem se s ruznejma blbostma , třeba pán dost chytrej dolil do serva vodu , jedna paní si do motoru nalila olej až po víčko a tak bych mohl psát hodinu .

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

JAk řikám, nejde o znašku, ale o smysl. LEjt tam novej olej na start je bezpředmětný a nic to neřeší
Obrázek

Uživatelský avatar
Klocák
Příspěvky: 474
Registrován: 12 led 2009 14:42
Bydliště: Čáslav

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Klocák »

Tak když už mě Michal vyzval, tak se teda z "titulu své funkce" :roll: vyjádřim. ikdyž se do podobných debat nerad pletu, protože si "málokdo" nechá poradit, lidi se zbytečně dohadujou a stejně si "to pak každej" udělá podle sebe 8-)
Takže tady je pár rad od olejáře s 15 letými zkušenostmi a praxí jak v Koramu (výrobce Mogulu), tak u Shellu (který dodopuručuje Simca v každém manuálu) . . .
1. Proplach - určitě ano, raději reálným motorovým olejem (jakýmkoli)! Určitě nedoporučuji jakékoli přísady, které mohou výrazně zlepšit jednu vlastnost oleje, ale zároveň mohou (a stává se to) zásadně zhoršit několik jiných vlastností ! Proto bylko tolik žalob na "Slick 50" za zničený motory . . .
A jestli někdo použije na první start Mogul nebo Shell je jeho soukromá věc. Já jsem například "zprovozňoval" Simcu, která víc jak 10 let stála. Jak píšeme níže, nejdřív jsem protočil motor ručně, aby jsem zjistil zda není zadřenej, pak po kontrole stavu oleje, chladící kapaliny atd motor natočil. Vše proběhlo bez problémů, během chvilky se i chod "uklidnil", ikdyž něco v motoru začalo lehce "pískat" (pravděpodobně vodítka). Po ohřátí oleje jsem ten původní vypustil, vyčistil jsem odstředivku a pak jsem pro proplach použil motorý olej o viskozitě OW-30, tzn. plná syntetika! Zvolil jsem to z důvodu toho, že takto "řidký" olej rychle zaolejuje všechna mazaná místa, rychleji zateče do všech vůlí a díky vysokému obsahu "detergentnědisperzních" přísad provede i požadovaný výplach olejového prostoru. Samozřejmně jsem nenechal motor běžet dlouho! Nechal jsem ho vždycky pár minut, než se zahřál - je jasné, že díky viskozitě OW-30 by olej mohl začít pěnit a tím ztrácet mazací schopnost! Prostě jsem několikrát denně, několik dní po sobě provedl nastartování motoru a nechal jsem ho chvíli běžet. Postupem času se i to "pískání" ztrácelo :roll: Asi po 3 týdnech jsem zahřátý olej vypustil, znovu vyčistil odstředivku a pak nalil jsem do Simcy kvalitní motorový olej o předepsané viskozitě 15W-40 (byl to Shell Helix Super) a začal jsem motor nechat běžet déle, párkrát jsem se i projel a když jsem si byl jistý že je vše v pořádku, tak jsem provedl ještě jednu výměnu. Musim říct, že výplach proběhl dobře, protože vypuštěný olej již nejevil (proti první výměně) tak velké známky zněčištění. Když to shrnu, výplach jsem provedl vlastně 2x - jednou plnou syntetikou (zkrácený provz) a jednou standartním motorovým olejem 15W-40 (postupný standartní provoz). TeĎ tam mám vlastně třetí náplň a motor fuguje bezproblémů, má klidný chod a nejeví žádné náznaky problémů! Jen podotýkám, že motor měl mít najeto cca 90.000 km.
strojservis píše:Jetli si myslíte , že shell , kastrol , nebo jiný jsou zázračný proti mogulu
Nechci tady polemizovat, který oleje jsou lepší - mám toho z práce "plný zuby" 8-) ale pravdou je, že jako ve všem, tak i v olejích jsou rozdíly ! A to dost zásadní, existuje pro toto dost prezentačních materiálů . . . .
Michal píše:reciklovaných oleju je spousta ,např. paramo , mogul mezi ně nepatří
Nijak se nechci zastávat Parama, ale nemyslím si, že by vyráběli z recyklátů ! To ale nemění nic na tom, že bych si tento olej do Simcy nedal :mrgreen:
Burák píše:JAk řikám, nejde o znašku, ale o smysl. LEjt tam novej olej na start je bezpředmětný a nic to neřeší
V zásadě jsme se tedy s Burákem shodli, na první start nemá smysl měnit olejovou náplň.

Tak a to je všechno, co jsem k tomuto tématu chtěl říci - už nebudu dělat chytrýho ;)

Jen si prosím uvědomme si, že olej v motoru je vlastně něco jako krev v těle ! Taky neříkáte, že jsou všechny piva, auta, televize stejný ! Proč asi ? PRotože někdo někdo ví o svym oboru nejvíc a umí danou věc i nejlépe vyrobit. Kdy to tak nebylo, tak máme doma všichni televizi Tesla, Dacii, pijeme pivo z Lidlu atd.
Spartaka a Simku, pak s Burákem dýmku !

Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Burák píše:JAk řikám, nejde o znašku, ale o smysl. LEjt tam novej olej na start je bezpředmětný a nic to neřeší
Ahoj hoši! :grin: Tak nevím, co si z toho ten Petr vezme.? :roll: Co se Mogulu týče, byl to technologický podvod, dnes je možná kvalitní, ale tu důvěru už nikdy nezíská zpět! :o Všichni t.zv. šetřílkové si za totáče koupili auto v Tuzexu, po výměnách v servisu tam dostali ještě Shell, pokud se jednalo o Simky. :) Ale další výměny už tam mastili Mogul, a dále to podle Michala Talbota je tak jak píše.Ještě dodám, že jsem v 70.letech jezdil v Benzině v Č.Pečkách. Jeden čas jsem byl skoro denně v Koramu Kolín. Samozřejmě že nejsem v olejích vzdělanej jako Klocák, ale v Koramu byla Státní zkušebna paliv a maziv a tam jsem měl známého a informace z první ruky! A Mogulu se na stěně válce trhal olejový film, jestli to něco znalcům říká! :mrgreen: Co se týče toho výplachu, tak jsem pokud se pamatuji psal, že je dobré vypustit starý olej a nechat ho vykapat třeba několik dní. Při teplotách nad 20°C vyteče všechno z vany a tam je za těch X let téměř všechen olej. Malý zbytek je v ložiskách, prohlubních hlavy a právě v tom odstředivém filtru v řemenici atd. :o Stačí nalít 2 litry toho oného( výplach, ten nedoporučuji, neb nemá aditiva), třeba Mogulu. Pokud na tento olej motor natočím a nechám běžet asi 10 minut, což je při 1000 otáčkách asi 10 000 otáček, nemůže toto již jetý motor nikterak poškodit. Za tuto dobu do sebe olej vezme alespoň část z toho bordelu, který v něm po těch letech nepochybně je! :mrgreen: Vypustit a podle stavu a běhu motoru dát olej podle vlastní úvahy, kvalitní minerál 15W40! :lol: Já třeba nabídnu toto na výplach. Dostala se mi do ruky jedna plechovka Mogulu a jedna plechovka Mobilu. Oboje neotevřené, žádný netěsnící plast, ale plechovky Made in Koramo Kolín! :lol: A to je asi vše ode mne do této diskuze. ;)
ahoj a Simcamicalement Ivan Simca KH :grin:
Obrázek

Jiří Lefner

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Jiří Lefner »

Mogul je sračka ,ten bych nedal nikam. Do Simcy leju pouze Shell a měním ho po 2tisících tj jednou za 2 roky. Mám motor čisty a olej jako med. Předchozí majitel ,ktery Simcu vlastnil tam dával Castrol v plechovce z Tuzexu a je to vidět protože motor,ktery má najeto 142tis je jak novy. Když mě na něm loni Lada B sundával hlavu tak jsme museli volat bývalému majiteli ,který Ladovi potvrdil,že ta hlava je originál :o Lada si myslel ,že je nedávno měněná. Takže zde je dukaz,že velmi záleží na kvalitě oleje. Jen jsem se namátkou podíval v benzince na cenu Mogulu täk jsem se vyvrátil,že za ten šit chtějí od 100kč za litr a to za mineral.

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Ke Klocákovu příspěvku už není mnoho co dodat. Pro mě osobně je Simca (potažmo Talbot a Matra) značka, kterou ctím nad všechny ostatní a k tomu patří i jistá úroveň přístupu. Nikdy bych do ní nenalil Mogul, Fridex, stejně jako bych jí neposadil na Barumky... Ať si myslí kdo chce co chce, když měním olej, každou jednotlivou litrovku Shellu dávám před přední světla, aby autíčko vědělo, že dostává to nejlepší, je to třeba někomu k smíchu, ale je to tak. Neumím si představit, že bych před to světlo dal pixlu s nápisem Mogul (blicísmajlík), to bych se musel hanbou propadnout ;)

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Ale zpět k našim renovacím...nechal jsem vyvážit klikovku a setrvačník na Murenu a hned se ukázalo, kde byl problém. Nevývažek 5g už má velký vliv na běh a výkon motoru, no a já měl na setrvačníku dokonce 12g :!: Klikovku dávám jinou z funkčního motoru a i na ní bylo docela hodně - 7,12g u řemenice a 3,8g u setrváku. Dělal mi to člověk, který se tím živil 30 let a pak si otevřel soukromou dílnu specializovanou jen na vyvažování klikových mechanismů. Převažuje kliky Krámskýmu, kliky pro driftaře, vrtulky pro vznášedla, který točí 33tis ot/min, atd. Po usazení a roztočení mojí kliky se setrvákem na speciální mašinu, se celej stroj rozvibroval a jemný vibrace byly cítit i v podlaze :shock: Teď má setrvačník pouhých 0,16g, klika samotná 0,19g u řemenice a 0,17g u setrváku a celá sestava má 0,17 u řemenice a 0,19 na straně setrvačníku. Dal jsem jim to samozřejmě i s přítlačákem, ale bez lamely, protože ta by to mohla zkreslit a v provozu má stejně pokaždé jinou polohu. Při závěrečné zkoušce klika jen šustila a nic se ani nehlo, rozhodně doporučuju! http://www.vyvazovani-brzak.cz/

Cena za takovou práci velmi přijatelných 1800,-Kč a trvalo jim to asi 2 hodinky.

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Jirko, dvě poznámky. Castrol je sračka jak Mogul a tehdá se dělal v Paramu, stejně, jak ten Mobil a za druhý. Pokud máš čistej olej, tak je to špatně :lol:
Obrázek

havlik
Příspěvky: 109
Registrován: 11 led 2009 21:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od havlik »

Michaltalbot píše:Ale zpět k našim renovacím...nechal jsem vyvážit klikovku a setrvačník na Murenu a hned se ukázalo, kde byl problém. Nevývažek 5g už má velký vliv na běh a výkon motoru, no a já měl na setrvačníku dokonce 12g :!: Klikovku dávám jinou z funkčního motoru a i na ní bylo docela hodně - 7,12g u řemenice a 3,8g u setrváku. Dělal mi to člověk, který se tím živil 30 let a pak si otevřel soukromou dílnu specializovanou jen na vyvažování klikových mechanismů. Převažuje kliky Krámskýmu, kliky pro driftaře, vrtulky pro vznášedla, který točí 33tis ot/min, atd. Po usazení a roztočení mojí kliky se setrvákem na speciální mašinu, se celej stroj rozvibroval a jemný vibrace byly cítit i v podlaze :shock: Teď má setrvačník pouhých 0,16g, klika samotná 0,19g u řemenice a 0,17g u setrváku a celá sestava má 0,17 u řemenice a 0,19 na straně setrvačníku. Dal jsem jim to samozřejmě i s přítlačákem, ale bez lamely, protože ta by to mohla zkreslit a v provozu má stejně pokaždé jinou polohu. Při závěrečné zkoušce klika jen šustila a nic se ani nehlo, rozhodně doporučuju! http://www.vyvazovani-brzak.cz/

Cena za takovou práci velmi přijatelných 1800,-Kč a trvalo jim to asi 2 hodinky.
Wow parádní cena a rychlost a kvalita zdá se také velmi dobrá každopádně předpokládam že sis označil umístění přítlačáku abys ho pokaždé nandal stejně;-), další pruda u tohohle je to že při každý výměně by to chtělo nechat převážit ale to asi nebudeš měnit každej rok tak by nemusel být problém :grin:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Poloha přítlačíku je označená bílým proužkem a taky dvěma důlčíky, protože barva se časem oloupe, důlčíky jsou na vždycky ;) pán to má zmáknutý do detailu ;)

No fakt bych to nechtěl dělat každej rok, ale při mým využití auta, považuju za hodně slušný, že to vydrželo ty 4 roky. Navíc když se tam ten setrvačník takhle mydlil a taky jsme zjistili, že jsme chybně použili olejové čerpadlo z P505 (bylo na jednom z těch motorů, nevěděl jsem, že není originál :? ), které je o 8mm vyšší :shock: !!! Proto se mi ve vracečkách odlejval olej a klesal tlak, ale i tak to vydrželo 4 roky - závody na okruhu, do vrchu a další zatěžkávací zkoušky :twisted: Jinak všechno fungovalo špičkově, takže věřím, že teď s vyváženou klikou a setrvákem, se správným čerpadlem a s výměníkem voda - olej, to bude "nesmrtelný" 8-) Hlavně, aby se neudělala nějaká chyba při montáži a musí to být all right ;)

Jiří Lefner

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Jiří Lefner »

Burák píše:Jirko, dvě poznámky. Castrol je sračka jak Mogul a tehdá se dělal v Paramu, stejně, jak ten Mobil a za druhý. Pokud máš čistej olej, tak je to špatně :lol:
Honzo, já Castrol nemám rad ale na druhou stranu když v 60letech tam bývalý majitel lil Castrol z Tuzexu místo Mogulu za 16kčs za litr tak udělal velmi dobře. V dnešní době je mnoho oleju vyšší kvality než Castrol. Mám v garáži origo Castrol v plechu a podívám se kdo jej vyráběl

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Koramo Pardubice :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 461
Registrován: 12 led 2009 00:33
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od George »

Kdysi mi někdo vysvětloval, že Castrol není přímý výrobce, ale nechává si dělat oleje se svojí značkou všude možně.
Obrázek

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Blbej dotaz. Jak moc bude vadit, když v diferáku kupé bude chybět kousek jednoho zubu? prostě dát tam diferák ze stadndardní 1000 je zvěrstvo
Obrázek


Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Jak to bude vadit, bude to hučet, nebo co to bude dělat. Tak jinak. Když to tam dám do doby, neš se mi povede vypáčit vrata od tvý garáže a sebrat tam převodovku...
Obrázek

PeS
Příspěvky: 259
Registrován: 09 dub 2009 22:29
Bydliště: Praha, MB, KO, KH, BN

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od PeS »

Myslim, že by to mohlo klapat a hlavně to bude mršit zuby na kole, který do toho zabírá. Taky by se časem mohlo stát, že těch zubů vylítá víc... U auta na víkendový projížďky 60ti km rychlostí by to mohlo vydržet dost dlouho, ale když tomu chceš "občas" i "trochu" šlápnout na krk...
Obrázek

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Uvidim, jako sezona je pase, ale záleží, jak dlouho bude trvat sehnat skříň
Obrázek

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od paja »

Tak motor Mureny je konečně hotovej - cca 200k.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

hmmm, a neni ti škoda? dej nám go raději do muzea :mrgreen:
Obrázek

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

hele, Pájo, není motor v Mureně trochu šikmo uložený? Poradí si s tím tyhle karburátory?

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od paja »

No, ty karbece jsou v uplně stejný poloze jako originál, vlastně zvenku vypadaji naprosto stejně, jen maji větší difuzor - 45 místo 40. Oni trochu skloněný jsou, na tom obrázku to klame.
Obrázek

Odpovědět