Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Moderátor: Burák
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
O Simce 1000 bohužel nevim skoro nic, takže v tom vás nerozsoudim, ale k těm bubnům... já osobně mám teda bubny radši než kotouče a podle mě je blbost ta všeobecná fáma, že kotouče brzděj líp. Nevidim důvod, proč by měly. Když jsou bubny dobře zkonstruovaný, v dobrym stavu a dobře seštelovaný, tak taky brzděj perfektně. Je s tim akorát víc práce než s kotoučema. Ale to, jak všude vyprávěj, že kotouče jsou oproti bubnům naprosto geniální a jak vůbec dneska ještě někdo může s bubnama jezdit apod., to je podle mě jen marketingovej tah. Jediný plus kotoučů (ale to je hlavně pro výrobce) je, že jsou daleko levnější na výrobu, skládaj se s podstatně menšího množství částí a jsou snazší na montáž. A rychlejc odejdou, což je taky dneska dobrá valuta... No ale jestli má někdo jinej názor a vysvětlí mi, proč jsou kotouče lepší, rád se nechám poučit Třeba pravdu nemám. Ale zatim mi každej vyprávěl jen samý blbosti, který přečet v reklamních prospektech...
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Nemáš. Kotouče jsou učinější už jen z toho důvodu třea, že ti váleček dosedá přímo na pevnou destičku a vyvine daleko větší sílu, než prasátko na paknu a ta následně na buben, kor v daleko větší ploše. Taky hmotnost neni zanedbatelná. U auta, který váží 800kg a jezdí 100 to je uplně v poho, ale nechtěl bych mít bubny na Audině
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Proč by měl mít váleček v kotouči větší sílu než váleček v bubnech? Plocha- no to uznávám, ta může mít vliv, ale to je zas jen o materiálech, na paknách je hodně obložení jen aby to vydrželo. Kdyby obložení na pakně mělo stejnou styčnou plochu s bubnem, jako destička s kotoučem, vyšlo by to úplně stejně. Proto se taky obložení na paknách zkracovalo na půlku, a pak to líp brzdilo. A ta váha... to nemá s účinností brzd nic společnýho. Jedinej pokrok, kterej zvyšuje účinnost je samozřejmě posilovač, to je beze sporu. Kdybys měl bubny s posilovačem, budou brzdit úplně stejně, jako kotouče s posilovačem. Mimochodem, Ariana má 1250kg prázdná, všude má bubny a brzí jako by měla posilovač, přitom ho nemá... Taky má bubny velký jak fáčko ráfky a v nich má duplexy
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Taky jsou jiný průměry válečků. Na kotoučích se nemá toho tolik co kroutit, jak na bubnech. Ztráty energie v těch spojích a materialu je prostě menší. Prostě to jde natvrdo
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
No, to je zajímavá debata... V podstatě na tom co píše PeS něco je. Jednoznačně jsou kotouče jednodušší na výrobu a servis. Pokud jsou ale bubny správně spočítaný, tak teoreticky mají předpoklad být minimálně stejně účinné (plocha paken vs. plocha destiček). Nezapomeňte, že před 50ti lety byly také jiné nároky na brždění než dnes a kdyby měla ta Burákova Audina bubny správně veliký a hlavně prasátka dostatečně dimenzovaný, tak by to mohlo taky brzdit jako kotouče, protože ta plocha je tam větší (pokud teda nemáš čtyřpístkový třmeny s destičkama 30cm dlouhejma). Ovšem jako zásadní výhoda kotoučů se mi jeví lepší chlazení a v tom bude podle mě ten hlavní důvod, proč se bubny přestávají používat i na náklaďácích. A pak taky to, že pro stejnej brzdnej účinek by musely mít bubny větší průměr než kotouče, takže prostorová náročnost. Pak je tam další důležitá věc a to je váha! Celá sestava bubnu je rozhodně těžší než kotouč s brzdičem a jelikož je to neodpružená hmota, tak tam se hraje na gramy, natož pak rozdíl v kilech, kterej by tam určitě byl. No a konečně samozřejmě úspora materiálu, vem si kolik oceli potřebuješ na buben a kolik na kotouč, když by navíc buben musel být větší než kotouč, byl by to sakra rozdíl. A to by v době, kdy se o milisekundy zkracuje délka bodového svaru (kvůli úspoře proudu), pneumatiky už nebudou mít na vnějšku ty "ocásky" (protože to v těch počtech představuje strašně moc gumy) a u novýho Superba se prý přešlo na nýtování některých součástek k sobě, protože je to levnější a rychlejší než šroubování (např. hliníková výplň dveří, ve který drží táhla dveří, repráky a motor okna a zámku) asi neprošlo
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Tak Solara dojela v pohodě domu. No za studena byly přechody mezi zátahem a volnou jízdou tak ukrutný, že jsem se bál, co mi vyzkočí ven. Po ohřátí už dobrý. Ale veškerý uložení stabilizátoru půjde nový. Ven půjde i karbec, následně přetáhnout hlavu, seřídit ventily a vyzkoušet nový paltest. No a pak už jen ta avizovaná oprava laku V pondělí si jdu pro skiffa, takže by na rallye mělo být připraveno vše.
Jo a dnes jsem po dvou a půl letech vytáhl Sambu . Taky je na ní práce. Ven půjde převodovka, motor a celá přední náprava a zadní tlumiče
Jo a dnes jsem po dvou a půl letech vytáhl Sambu . Taky je na ní práce. Ven půjde převodovka, motor a celá přední náprava a zadní tlumiče
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Jinak Bu, dnešní minirychlosraz byl dobrej
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Moc mi neštvi
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Než doděláš jedno auto, tak je zase plno práce na druhým, to je normálka. V podstatě Tě čeká nekonečná údržba všech aut furt dokola. No ale to nás všechny, že joMichal píše:Tak Solara dojela v pohodě domu. No za studena byly přechody mezi zátahem a volnou jízdou tak ukrutný, že jsem se bál, co mi vyzkočí ven. Po ohřátí už dobrý. Ale veškerý uložení stabilizátoru půjde nový. Ven půjde i karbec, následně přetáhnout hlavu, seřídit ventily a vyzkoušet nový paltest. No a pak už jen ta avizovaná oprava laku V pondělí si jdu pro skiffa, takže by na rallye mělo být připraveno vše.
Jo a dnes jsem po dvou a půl letech vytáhl Sambu . Taky je na ní práce. Ven půjde převodovka, motor a celá přední náprava a zadní tlumiče
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Ahoj! Tak, tak, panáčkové, já mám jen 3 a stále je co dělat! Ale je to radost, když to jede, ne?Michal píše:a vo tom to je
ahoj a Simcamicalement Ivan Simca KH
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Tak je to dobrý, bedna s kotoučema na "relíčko" se našla
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Tak co Michale, co jsi zjistil o těch bubnech na 1000ovku?
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
kdybych věděl, kde mám část archivu o 1000 . Bude to muset počkat asi až do SIMCAMUZEA
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Výmluva je to jak říkám já
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Na co? Já mám svý práce dost. Dneska jsme s Maruškou odvzdušnili brzdy na Intendante, dodělal jsem chlazení a vymontoval výfuk, který nechám vyrobit ve Spei servisu. No a hlavně jsem makal v nový garáži, kde jsem zevnitř pobil dveře plechem, zabezpečil okýnko proti zlodějům a vyměnil zámky, teď jsem přišel domu...
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Já mám vystěhovanou další místnost, oškrábanou omítku v další místnosti, zazděnou kabeláž....prostě otrava
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Už jede už jede vlastní silou
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Dobře Ty! A co ta spojka?havlik píše:Už jede už jede vlastní silou
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
To funguje, musí se výhledově vyměnit lamela. Horší je, že ja asi v kelu skříň, bo občas nevyskakuje jednička a nikdy zpátečka, doprd...e
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
To bude jen zatuhlý ideální by bylo to časem rozebrat, vyčistit a pořádně prohlídnout. Co by tam mělo být špatně po těch pár km co to má najeto? A kdyžtak, převodovka na 1000 nebude snad problém, ne?
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Ale riskuj, ře ti tam za jizdy něco padne a rozloupneš to
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Hele Bu a neměl jsi náhodou jednu převodovku navíc? Jak jezdila v tom Formanu bylo to na 1200S nebo ne?