Záhady neexistují

Vždycky je to lajdácká práce někoho - buď při výrobě nebo při montáži nebo nevhodná záměna dílů.
Viz. Muréna:
Dokud jsem jezdil tak do 3/4 plynu, vše OK, ale jakmile jsem dal plnej, najednou jsem začal vařit. Ale to byl blesk, během 1 km z 80°C na 120°C.
Tak jsme zkoušeli, jestli to neni zavzdušněný - jako že tam byla ňáká vzduchová kapsa a při vyšších otáčkách jí sebral proud vody, ale zjistili jsme, že to reaguje na plyn a už ne tolik na otáčky. Takže co? - podfouklý těsnění, křivá dosedačka hlavy nebo bloku, prasklá hlava, event. blok. Odborníci říkali - "těsnění je tam kovový, to fouknout nemohlo, s tím jsem se ještě nesetkal, blok byl broušenej, hlava frézovaná a navíc kontrolovaná, prasklej blok? - s tím jsem se setkal 2x za 30 let. Zkuste, jestli dává dost čerpadlo, mohlo by se stát, že se hlava lokálně přehřeje a vznikne pára." OK, zkusili jsme, to samozřejmě dávalo jak vzteklý. "To samý se může stát díky termostatu". OK, vyndali jsme termostat - žádná změna. Ale když to začalo vařit, tak šel z odvzdušňováku hlavně horkej vzduch a pára jen trochu ze začátku. "Tak to bude asi opravdu něco praskleho, jenže to by byly nafouklý hadice a pára ve spalinách, to byste viděli, že se hulí z výfuku". Z výfuku se nehulilo.
Tak jsme dali do kufru barel vody, odvedli do něj za termostatem smyčku z průhledný hadice a pozorovali co to dělá. Do 3/4 plynu krásnej čistej proud a pak jsem dal plnej a okamžitě sifon.
Takže situace jasná, ale samozřejmě člověku se nechce hned rozebírat motor, tak zkouší vymyslet, co by to mohlo bejt jineho, ale nakonec jsme teda sundali hlavu a světe div se, bylo fouklý těsnění. Zkrátka normální tlaky utěsnilo, vodu samozřejmě taky, ale extrémní tlaky upraveneho motoru už ne. Když jsem to ukazoval Dobešovi, tak se jen pousmál a říká, "no jo, ale tohle neni těsnění z Peugeota 505 Turbo, to je obyčený těsnění z dvadvojky." Takže závěr je takovej, že z Politecniku nám poslali těsnění z 2,2, samozřejmě za cenu z Turba.
Podvodníci, já už z Politecniku nechci vůbec nic! 