Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Moderátor: Burák

Odpovědět
Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Goes Like Hell vyrazí už brzy, snad ;) dneska odpoledne jsem zase pokročil, zapojil jsem táhla řazení, což byl neskutečnej problém, protože nejsou moc ohebný, v Horizonu je pozice převodovky o dost jinde a průchodku skrz stěnu mezi motorem a převodovkou jsem musel udělat (kvůli výfuku) v místě, ze kterýho jsem pak skoro nemohl to jedno táhlo zapojit, ale řadí to hezky, tak snad se povedlo. Spojka už je taky funkční. Vyladil jsem vedení brzdovejch trubek pod autem, zapojil rozdělovač brzd a vyměnil hl.brzd.válec (viděl někdo na nějakým autě hl.brzd.válec z plastu?!). Takže čekám už jen na brzdiče (v nich jsou pro změnu plastový pístky :shock: ), protože mi napoprvé dodali špatný sadičky na repasi, u Milana Dobeše mám na přelisování vodní pumpu, taky se ještě musel upravit silentblok převodovky (ovšem jinak to tam všechno pasovalo neuvěřitelně), zapojit servo a trubku výfuku a nakonec ty poloosy :? Jednu možná vyrobím tak, že použiju tyč z Horizona a klouby z nových poloos na GTS, druhou ale budu muset chca nechca o 2cm zkrátit, do čehož se nikomu nechce :( No a pak už to "jen" Pavel Rod zprovozní co se elektriky týče, nechá se udělat výfuk(ová roura 60mm odpředu dozadu, za turbem stejně žádnej tlak neni) a můžu vyrazit. Na fotce jsou na tom klasický Borbety A (7,5x16 a 9x16 s pneu 205/55 a 225/50R16), ale ty zadní by při extrémním propružení škrtly o lemy, takže to budu někdy výhledově řešit, zatím jsou tam kola z GTS. Tzv. Snowflakes 6J15 s pneu 205/60R15, ty se tam vejdou královsky. Ale těším se moc, když si vzpomenu, jak jsem jel s GTS od Dobeše a kámoš za mnou jel s mojí oktávkou, která nejede úplně nejhůř, kor Míra dokáže z každýho auta vyždímat nepochopitelný výkony a když jsme zrychlovali asi ze 140ti km/h a já mu s GTS ujel jak kdybych měl C63AMG a on Matize 0,9i, tak si neumím představit jak to bude makat v autě, který je o 300kg lehčí :twisted:
Pájo, kde ty gumy kupuješ? Jestli na netu, tak se nediv, to jsou všechno dovozy kdoví odkud a kdoví od koho. Já jsem u Bridgestone 5 let a neměl jsem jedinou oprávněnou reklamaci. Lidi si třeba gumu poškodí o obrubník a zkouší to, ale zevnitř je to snadno poznat, nebo gumy ohoblujou hrabačkama a pak se snaží vydupat si gumy nový, ale skutečnou výrobní vadu jsem nikdy neřešil. Každej kdo kdy jezdil Bridgestone na ně nedá dopustit (pokud je koupil od autorizovanýho prodejce, neměly 10 let starou DOTku a věděl co si kupuje, protože jsem zažil člověka co reklamoval hlučnost když si na Vito obul supersportovní dezén určenej pro auta nad 300koní). Gumy jsou opravdu věda, i když si to 90% lidí nemyslí, ale když si představíš, co ta guma musí zvládnout, když s ní letíš třeba 200km/h, pošleš to do lehký zatáčky na dálnici, k tomu musí absorbovat nerovnosti a fungovat při brzdění, když Ti tam v tu chvíli někdo vjede... Každej by chtěl gumu, která by byla skvělá na vodě, byla tichá, komfortní, k tomu sportovní, najela 100tkm a ještě stála tak 500,-Kč jedna, to je samozřejmě blbost, ono u těch gum jde vždycky jedna vlastnost proti druhý (třeba potřebuješ nízkej valivej odpor kvůli snížení spotřeby, ale při brzdění je to zase naopak, abys měl přilnavost na suchu potřebuješ co největší styčnou plochu, ale na vodě zase potřebuješ co nejširší drážky na odvod vody, atd.), proto je tzv. celoroční guma velkej kompromis, protože v reálu pořádně nefunguje ani v létě ani v zimě. A protektory? Teď jak jsme jeli na Slovensko, měli jsme sraz na Shellce na cca 40.km D1, když jsme se poskládali do kolony a vyrazili, při najíždění na dálnici kolem mě projelo auto (nějaký Daewoo Tico) s prázdnou LZ gumou, tak 100km/h. Blikal jsem na něj, ale dneska do zrcátek kouká málokdo :roll: po pár desítkách metrů se mu urval celej běhoun, kterej vyjel do levýho pruhu, kde začali všichni brzdit a cpát se do prostředního, zatímco pán šlápnul na brzdu, takže šel prudce do pravýho kde zastavil, takže v prostředním začalo bejt dost horko. Tak to jsou protektory. To už si radši fakt kup něco z Číny a na vodě zastav pod mostem, což stejně uděláš, aby sis nezacákal podběhy :lol:

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od paja »

Tak já vůbec nepochybuju, že gumy jsou věda jako dneska vůbec všechno, ale taky vim, že blázni od offroadů s nima dělaj šílenosti, tak jsem to jen zkusil, jestli o tom nemáš nějaký info. Jeden frantík, co dělal ve VW, si nechal na Defendera dělat speciální gumy, ale když jsme o tom kdysi kecali, tak mě to zas až tak moc nezajímalo a teď už tam neni, abych se ho zeptal a už na něj nemam kontakt. :( Jinak ty gumy kupuju různě, jak na netu (samozřejmě nejlevnějšípneu), tak třeba v S-pointu v Německu nebo v Barumce v Benešově, ale je to prostě sázka do loterie. Dokonce na fábce jsem měl gumy z fabriky, ale když jsem časem přehodil zadní za přední, tak to začalo táhnout doleva. A od tý doby už s přehazovámim gum nelaboruju. :)
Tak asi příště zkusim ty bridže... ;)
Nicméně na Rancho to vyřešený nemam, když už bych tam dával letňáky, tak uvažuju o letní pneu Vredestein Sprint Classic (to jsou trochu imitace radiálek ze 70. let), Bridgestone SF226 a Uniroyal Rain Expert (ty aspoň maji hrubší vzorek). No a nebo ty univerzály DUNLOP 88T SP 4ALL SEASONS a Vredestein QUATRAC 3. Co bys tam dal ty? Škoda, že ty Micheliny jsou úplný slicky.
Jestli chceš zkrátit ty poloosy, tak můžu doporučit jednu firmu na Slovensku, udělali mi to na Rancho perfektně i s vyváženim, což se běžne nedělá.
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Ty Vredesteiny jsem sehnal tátovi na Hillmana a budu je dávat i na mirovu GrandLarge, vypadá to skvěle, z toho Tvýho výběru bych doporučil asi právě tyhle. Ty Uniroyaly vypadají stejně moderně jako všechno ostatní, ty Bridge jsou nějakej starej dezén a ty celoroční jak jsem psal, určitě nedoporučuju.
S těma poloosama to je dobrá zpráva! O ten kontakt mám zájem, děkuju. Ještě mi řekni jak jsi určil přesnou délku, kterou potřebuješ? Já vím, že mot.prostor Horizona je na každé straně o 2cm užší, taky poloosy pro Horizona mají psanej rozměr 618, zatímco pro GTS 638mm, takže teoreticky 2cm na každý straně jsou jasný, ale jak jsem včera pod tím ležel, tak bych řekl, že tlumič kmitů motoru, kterej je zezadu chycenej do nápravnice, není úplně uprostřed kotvícího bodu, protože i motor se dá usadit v celkem širokým rozsahu. Co když budu potřebovat jednu poloosu zkrátit o 1,5cm a druhou o 2,5cm jak je to v tý poloose s tolerancí v podélným směru, snese třeba centimetr, nebo víc, nebo naopak musí být naprosto přesně dlouhá, kvůli rezervě při propružení a plným rejdu...?

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od paja »

Podivej se sem http://www.akardan.sk/
Udělali to i docela rychle, měl jsem to do 14 dnů i s posíláním k nim a zpátky.
Dýlky jsme stanovili tak, že jsme proměřili nejdelší a nejkratší vzdálenost mezi osama kloubů mezi úvratěma zdvihu a rejdu a pak od nejkratší odečetli 3mm rezervu k uplnemu doražení. I tak je levá poloosa dost krátká a při uplnom vyvěšení kola chodí mimo přípustnej úhel. Jestli ti dýlky vyjdou rozumnějc, tak bych nechal 5-10mm. Ty klouby fungujou v obrovskom podélnom rozsahu, takže 1cm mimo nominální dýlku je úplný prd. Ale jestli máš ty kratší poloosy z Horizona a pasujou do kloubů GTS, tak sundej pružiny a pojistný kroužky v drážkování a vyzkoušej to ...
Jinak jsem ještě našel tohle http://www.horag.com/products/michelin/ ... retro.html , ale cenovky teda žádnej přátelák... :( Navíc tam stejně ten muj rozměr neni. :(
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Jen tak mimochodem, teď na Primě běžela upoutávka na VIP zprávy, nějaká česká modelka jela v Německu po dálnici a ve 220km/h jí bouchly obě přední gumy - Goodride. To je čistokrevná Čína :roll: tady bych to viděl na nějakýho dobráka, kterej jí poradil jak ušetřit a spoléhal se na to, že bude jezdit pomalu. Protože o čínskejch gumách se to mezi gumařema ví, že některý povedený kusy nevydržej ani rychlost, která odpovídá označení, kor na těžkým Audi A6 nebo co to ta pipka měla za auto... (nic ve zlým Bu, nic ve zlým :lol: )

Uživatelský avatar
Paolo
Příspěvky: 374
Registrován: 14 led 2009 10:53
Bydliště: Praha

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Paolo »

Ahoj, v poslední době při parkování jde (v Talbotu) na místě docela ztuha zatáčet. Před časem mi někdo říkal, že tohle když začne dělat, tak je to problém, že může upadnout kolo, víte o tom něco? Ze začátku jsem si myslel, že jsem jen asi zvyklej už na ty posilovače řízení, ale teď už je to opravdu znát.
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Doporučuju urgentní kontrolu svislých kulových čepů. Je možný, že máš ty spodní už po smrti a pak je jen otázka času než se ten čep rozpadne. Teoreticky to může být i něco jinýho, ale tohle bych řešil jako první.

Uživatelský avatar
Paolo
Příspěvky: 374
Registrován: 14 led 2009 10:53
Bydliště: Praha

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Paolo »

Ahoj, díky za rychlou odpověď ;) Spodní čepy jsme dávali předloni nový, nemyslím si že by závada byla v nich. Myslíš, že by při špatným promazání těch spodních se to mohlo zadřít?
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

No tak to budeš muset bádat, ale to víš, to že jste je měnili, neznamená, že nemůžou bejt špatný.

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od paja »

Tak to zjišťuj postupně, začni tim, co nedá moc práce - zvedni to na hever, odpoj čepy řízení a zahejbej napřed volantem a pak kolem a zjistíš, jestli je to v převodce nebo v zavěšení kola, event. přímo v těch čepech...
Obrázek

Uživatelský avatar
Paolo
Příspěvky: 374
Registrován: 14 led 2009 10:53
Bydliště: Praha

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Paolo »

paja píše:Tak to zjišťuj postupně, začni tim, co nedá moc práce
jasný, jinak jsem nechával zrepasovat startér ve firmě v Bubenči, udělali to ještě ten samý den, cena 2000 (ale nový stojí 10000!) takže pokud by někdo měl problém tak můžu doporučit, ovšem samozřejmě na to trochu koukali, jakože to nedělají uplně běžně ale to je jasný (místo Paris-Rhone dávají součástky Valeo;)
Obrázek

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Což je totéž :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 461
Registrován: 12 led 2009 00:33
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od George »

Brzdy opraveny, technická bez problémů, tak už se zase můžu prohánět.
:lol: :lol: :lol:
Přílohy
Samba.jpg
Obrázek

strojservis
Příspěvky: 191
Registrován: 21 čer 2010 19:03

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od strojservis »

jasný, jinak jsem nechával zrepasovat startér ve firmě v Bubenči, udělali to ještě ten samý den, cena 2000 (ale nový stojí 10000!) takže pokud by někdo měl problém tak můžu doporučit, ovšem samozřejmě na to trochu koukali, jakože to nedělají uplně běžně ale to je jasný (místo Paris-Rhone dávají součástky Valeo;)

Startéry , alternátory to je moje parketa , tyhle díly dodává firma car-go v síti elit , v katalogu je to rozdělený na značky - bosch , valeo a spoustu jinejch ale veskutečnosti je to všechno čína . Nutno podotknout ač to zní neuvěřitelně vždy kvalitní , fungující a hlavně přesně pasující . Dá se tu sehnat i nejposlednější šroubek do těchto věcí a ceny těch dílů jsou hodně rozmanitý , něco je poměrně za hubičku a něco za pěknej kotel . Nedávno sem sháněl stator startéru do nějakýho peugeota , byl v tom startér mitsubishi a ten stator stál víc , než novej startér .

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Už se vám někdy stalo, že vám pálí z rozdělovače jen 2 válce?
Obrázek

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Tak závada na chlazení objevena. Povysazená mrazovka :? Ale jenom trochu a hlavně naprosto bezdůvodně :?
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

A jak jsi na to přišel, bádáním nebo cestou do Bystřice :twisted:

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Bádánim ve třičtvrtě na 6 večer, takže jsem je ještě stihl koupit u Milana Dobeše.
Přílohy
DSC_0111.jpg
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Tak dneska odpoledne zbylo trochu času, takže bylo na čase se zase trochu posunout. Prvotní hrubý roztřídění materiálu a už teď mám pocit, že toho polovina chybí :?
a16092012774.JPG
a16092012773.JPG

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Kašlu na šroubky, slepím to vteřinovkou :lol:
a16092012794.JPG
a16092012790.JPG
a16092012778.JPG

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od paja »

Hmmm, hezky makas...
Ty srouby jsou nacerneny nebo je to cernej zinek?
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

No, načernit to v dnešní době prej neni jednoduchý (pokud vím, původně se to dělalo nahřátím a máčením v oleji), takže je to černej zinek, ale vypadá to dost podobně. Jinak ostatní se niklovalo, protože na Simce 8 se ještě nezinkovalo. Na Arondě už jo, tam mám spojovací materiál připravenej klasicky ve stříbrným zinku.

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od paja »

Tak hlavne ti to vydrzi. Cerneni moc odolny neni a naopak cernej nebo zelenej zinek vydrzi i tropy.
Obrázek

strojservis
Příspěvky: 191
Registrován: 21 čer 2010 19:03

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od strojservis »

Tak , tak , černění v oleji je chvilková okrasa , můžeš si to vyzkoušet , nějakou věc dáš na plotýnku elektro vařiče , přesnou teplotu neznám , ale zhruba když to zmodrá , tak to hodíš do oleje . Co to je ten černej zinek ? nikdy sem o něm neslyšel .

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od paja »

To co dela barvu zinku neni zinek, ale chromat, do ktereho se to maci po zinkovani a podle toho kolika mocnej je, ma barvu.
Tohle jsem vygooglil:
Pragokor Zn 51 I. díl a Pragokor Zn 51 II. díl jsou dvě složky potřebné pro přípravu chromátovací lázně, která vytváří na povrchu zinku sytě černé vrstvy podstatně zvyšující korozní odolnost. Výsledný lesk nebo mat povrchu černé vrstvy je závislý na pracovních podmínkách a kvalitě vyloučeného zinkového povlaku. Tato lázeň je určena pro pasivaci zinkových povlaků vyloučených ze slabě kyselých, alkalických nekyanidových i kyanidových zinkovacích lázní. Pro dosažení stabilního chodu chromátovací lázně a vytvoření kvalitního chromátového povlaku, je nutné před vlastním chromátováním zařadit operaci vyjasňování v roztoku cca 0,5% kyselině dusičné v demineralizované vodě. Lázeň lze provozovat v pokovovacích automatických linkách i na pracovištích s ruční obsluhou.
Obrázek

Odpovědět