Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Moderátor: Burák

Odpovědět
paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od paja »

No ono je to s ní takový zvláštní, když ji najdu podle čísla, tak vypadá o dost jinak než ta, co mam na autě - samo porovnávam barvu na skrytejch nevyšisovanejch místech (jako třeba na fóliích nad zadní částí prahů). Ta podle čísla je taková víc do tyrkysový (a taky jsem jí párkrát v takovom odstínu viděl na netu - i modýlek Rancha je v takový podobný), ale ta moje je taková víc blankytná a ne tak sytá... Já přemejšlim, že bych šel do modrý metalízy, která je nad lomem skoro stejná jak ta origo. No ale, jak řikam, mam těžký dilema. :lol: :roll:
Obrázek

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od paja »

Vypada to, ze se podari namichat original BLEU ES PALMADOR METAL :!: Tak drzte palce!
Jinak je to k nevire, ale je to metaliza - zaklad je stribrna a pres to asi 5 lazur - proste chutovka... :?
Naposledy upravil(a) paja dne 29 zář 2011 16:20, celkem upraveno 1 x.
Obrázek


Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Hlavně zachovat recept :!:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

To bude paráda! Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Ahoj kluci. :grin: Jirko, ani jsi se nepochlubil, kolik km máš již na novém motoru 312 T najeto! :roll: A podělit se o dojmy taky není od věci. :o Japonský bezpohlavní samohyby nech bejt :twisted:, (těch jsou plný silnice) a poděl se o zážitky se Simkou! :) ahoj Ivan Simcamicalement
Obrázek

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Vono jako, Jirka to má přece všechno ve špičkovým stavu, ne? :lol:
Obrázek

Jiří Lefner

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Jiří Lefner »

Ivan Simca KH píše:Ahoj kluci. :grin: Jirko, ani jsi se nepochlubil, kolik km máš již na novém motoru 312 T najeto! :roll: A podělit se o dojmy taky není od věci. :o Japonský bezpohlavní samohyby nech bejt :twisted:, (těch jsou plný silnice) a poděl se o zážitky se Simkou! :) ahoj Ivan Simcamicalement
Ivane, Simca má najeto 700km a jede jako kráva ! Tlaky válcu ma po 14 ,což je špička. Jako je to dělo ! Až to zajedu tak vás všechny na silnici vypráskám :lol: Jinak jak píše Honza tak mám všecna auta ve špičkovém stavu :lol:

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Jiří Lefner píše:
Ivan Simca KH píše:Ahoj kluci. Jirko, ani jsi se nepochlubil, kolik km máš již na novém motoru 312 T najeto! A podělit se o dojmy taky není od věci. Japonský bezpohlavní samohyby nech bejt , (těch jsou plný silnice) a poděl se o zážitky se Simkou! ahoj Ivan Simcamicalement
Ivane, Simca má najeto 700km a jede jako kráva ! Tlaky válcu ma po 14 ,což je špička. Jako je to dělo ! Až to zajedu tak vás všechny na silnici vypráskám :lol: Jinak jak píše Honza tak mám všecna auta ve špičkovém stavu :lol:
Ahoj Jirko! :) Měřit tlaky u nového motoru je podle mě hovadina. :twisted: spíš bys měl v 7 stech km nechat dotáhnout hlavu a seřídit ventily,
:roll: než s tím jezdit jako kráva! :lol: Nevím, komu chceš s tím kolovrátkem z Arondy napráskat :roll: , ale když Ti to dělá dobře, zkus to třeba s Michalem (Talbotem) :lol: ! ahoj Ivan ;)
Obrázek

Jiří Lefner

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Jiří Lefner »

Jo,to už mi Čenda udělal . To víš,že to jinak honit nebudu. Jen jsem překvapen jakou to má sílu ;) Jinak já nemám motor z Arondy ale Rusch 312 T a to je žihadlo..

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Jiří Lefner píše:Jo,to už mi Čenda udělal . To víš,že to jinak honit nebudu. Jen jsem překvapen jakou to má sílu ;) Jinak já nemám motor z Arondy ale Rusch 312 T a to je žihadlo..
A to je právě z Aronde P60 motor Rush vylepšenej, tak jako je Rush vylepšenej Flash! :lol: Motor Flash má označení 301, Flash Special 301S.
Číselné označení motoru Rush jsem nenašel, pouze verze Rush Super a Rush M a další verze tohoto motoru. Ale v podstatě je ten motor 312 a 312T vývojový stupeň původního motoru z Aronde o obsahu 1290 ccm. Ten jeho předchůdce měl obsah 1221 a byl to vlastně nějakej motor Fiat. Víc o tom bude vědět Michal Vítek, protože má Simku 8 a v ní ten motor je. :o Tak se nečerti, je to kolovrátek z roku 1954 a není to žádné žihadlo! :lol: Jak si ten motor zajedeš Ti radit nebudu, :twisted: ani to nevím, jen v návodu jsou nějaké rady ale to Ty jistě víš! :lol:
Tak ahoj Ivan ;)
Obrázek

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

Pokračující práce na jedné Simce 1000
Přílohy
92245.jpg
92620.jpg
15977.jpg

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

To už jsem někde viděl... možná v nějaký inzerci nebo tak?

havlik
Příspěvky: 109
Registrován: 11 led 2009 21:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od havlik »

Dyt to je toho pána s R8 co byl s náma na nějakym sraze asi už loni nebo z jara a měl tam přesně tyhle fotky tak to asi moc nepokročil teda
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Talbot píše:To už jsem někde viděl... možná v nějaký inzerci nebo tak?
Ahoj kluci. A není to Rally3 Michala Primáka? :twisted: ? Že sem ty fotky dal právě Michal :roll: , že? No vypadá to pěkně, ale tý práce ještě!
:o ahoj Ivan
Obrázek

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

já to našel na webu, s majitelem jsem už nějakou dobu nemluvil, ale jestli mne pamět neklame (což se vyloučit nedá :mrgreen: ), měl by se již blížit do finále.
Moje vypadá stále tak, jak je ve Vozech členů. :mrgreen: je to R2 ;)
Přijde na řadu po Ranchu a Messagere

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Ahoj. Tak to se omlouvám, :twisted: já už jsem se lekl, že jsi za to Michale, začal tahat jak za vopratě! :lol: ahoj Ivan ;)
Obrázek

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Byl s námi vloni na Seči na vejletě u rozhledny s červenou R8.

Jinak,je vtipné, že z tohoto Fiat motoru vycházejí i škodovácké motory z Populára a následně Sedana, 445, až po 1203. :lol:
Obrázek

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od paja »

Jsem si řikal, že 1221 ccm je mi ňáký povědomý - míval jsem totiž Feldu. :) A docela lituju, že už jí nemam. :mrgreen:
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Burák píše:Byl s námi vloni na Seči na vejletě u rozhledny s červenou R8.

Jinak,je vtipné, že z tohoto Fiat motoru vycházejí i škodovácké motory z Populára a následně Sedana, 445, až po 1203. :lol:
No já jsem to sem nechtěl tahat, :twisted: ale když nedáš, tak jsi mi Bu přihrál na smeč! :lol: Simka přece dělala Fiaty v licenci, to jo! :lol:
Ale že by Škodovka? :roll: Jak na to ti kluci v Boleslavi jenom přišli? :lol: A odkdy se vlastně ten Populár vyráběl? :roll: Radši to nechci ani vědět! :lol: ahoj Ivan
Obrázek

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Já nevim o co ti jde, to je snad jasný, že to opajcli. ;)
Obrázek


Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Michal píše:1221?
Ano! :o A díky Bu za objektivní zprávu! :lol: ahoj Ivan
Obrázek

PeS
Příspěvky: 259
Registrován: 09 dub 2009 22:29
Bydliště: Praha, MB, KO, KH, BN

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od PeS »

Heh, tak tady zas budu za prudiče, co jenom oponuje:-)
Ale za 1. Nevim, proč by škodovka měla být opajcnutej Fiat? Protože má obojí 1221? Objem je sice shodnej, ale dosaženej jinym poměrem vrtání a zdvihu. Dál nevim, co je tak stejnýho na motoru s vložkovanym hliníkovym blokem a litinovou hlavou a motoru s litinovym blokem a hliníkovou hlavou... jediný, co maj ty motory stejný, je rozvod OHV:-) Podle týhle úvahy jsou teda všechny motory s rozvodem OHV opajcnutý Fiati? :roll: Simca je jasná, když prapůvod byla licence Fiat, je logický, že jen upravovali co měli k dispozici. Až u Rushe udělali dost zásadní změnu... Teprv tam Simca fakt dost utekla škodovce. Jako existuje český auto, který má skoro stejnej motor, jako první Simcy, ale škodovka to, řekl bych, zrovna fakt neni... Mmch, ani se nedopočítám, od kolika značek znám např. SV motory o objemu 995ccm... jsou všechny stejný? Vlastně jo... ale když se to tak vezme, tak jsou řadový čtyřválce úplně všechny stejný, liší se akorát rozvodem a objemem a pár detailama:lol: Prostě někdo už kdysi za dob loukotí vymyslel čtyřválec a od tý doby už to všichni jen kopírujou a lehce modfikujou... :grin: Ale že by zrovna škodovka od Fiatu už před válkou...? Nevidim moc důvodů, proč by to tak mělo být... To by pak snad měla být Alfa Romeo z 30.let okopírovaná Tatra 17 jenom proto, že je obojí šestiválec a má to rozvod OHC? Vždyť byly ty auta celý skoro všechny na jedno brdo, to bylo prostě dobou.. až na pár vyjímek, jako např. Tatry s motorem vzadu... A stejně tak, jak byly na jedno brdo dřív, jsou i teď... Jen Toyoty jsou úplně někde jinde, že ;) :lol:
za 2. co má tak společnýho motor Flash a 312T? Asi taky tak ty 4 válce a rozvod OHV:-) A možná to, že zvenku vypadaj skoro stejně, ale pokud vim, útroby se lišej jako dost... Za těch 20let úprav uvnitř nezůstal kámen na kameni :) Takže si myslim, že kdyby dal Jirka do 1301 Flash, asi by to fakt nejelo tak, jako to jede s tim motorem, co tam má... Když dá Bu do 1203 motor z tudora, nepřejede ani kopec z Berouna do Loděnic, přestože ty motory vypadaj skoro stejně :grin: A odvažuju si tvrdit, že mezi těmahle motorama je po 40ti letech menší rozdíl než mezi Flashem a 312T... :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Bavíme se o motoru 1221 ccm, kterej vzniknul v roce 1950 převrtáním původního fiatího motoru 1090 ccm, jež se vyráběl zhruba od poloviny 30.let. Zvnějšku ten motor vypadá naprosto totožně, jako o sedm let později představený Flash 1290 ccm, čehož bylo opět dosaženo větším vrtáním (u 1090 to bylo 68mm, u 1221 72mm a u 1290 74mm všechno x 75mm zdvih). Všechny tyhle motory měly klikovku uloženou ve třech hlavních ložiskách, což je asi ten největší rozdíl proti motoru Rush z roku 1961, který měl 5 hlavních ložisek. Druhou zásadní změnou byla filtrace oleje, která byla vyřešena odstředivkou v řemenici kliky, na rozdíl od průtokového trubičkového filtru u Flashe. Existovaly 4 verze:
Rush 6 cv - vrtání zmenšeno na 68mm a tedy objem 1090ccm, kompr.poměr 7,4/1 - výkon 42 koní
Rush 7 cv - 1290ccm, kompr.poměr 7,5/1 - 52 koní
Rush Super - 1290ccm, 8,5/1 - 62 koní
Rush Service - 1290ccm - 48 koní
Následně v roce 62 přibyla verze Rush Super M o výkonu 70 koní.
Pokud se nepletu, tak motor Simky 1301 byl po technické stránce totožný s Rush Super - tedy 1290 ccm, 74x75 mm, 62 koní, 5 ložisek.

Něco jinýho je pak motor v Simce 1301 Spécial - ten se širokou hlavou. Ten totiž konstrukčně vychází z motoru Simky 1500, ale to co má v autě Jirka, motor "s úzkou hlavou", to je prostě ex-Rush resp. ex-Flash, jak Ivan správně píše - kolovrátek z Arondy.

Jak je to se škodovkama netuším, ale seš si jistej (PeS), že třeba Š1200/1201 měla hliníkovej blok s vložkama válců? Podle mě Burák myslel tohle, protože ten motor je tomu Fiat/Simca motoru opravdu hodně podobnej.
Obrázek

Odpovědět