Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Moderátor: Burák

Odpovědět
Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

Tak přípravy na expedici probíhají bez větších problémů. Jen na jedenáctce začala téct pumpa, ale už je tam nová. Z chladícího okruhu teče úplně čistá kapalina, chladič je zvenku propláchlý wapem, kanálky pro vzduch jsou čisté. Zevnitř jsem ho nelouhoval, nejsem si touto metodou jist a nerad bych, aby začal téct. Volím menší zlo. Každopádně je vše čistý, ještě to pořádně projedu a mělo by to být ok. V pátek vyrážím. :P

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Klocák píše:Po návratu z "teplých krajin" zdravím všechny odborníky :mrgreen:
Chtěl by jsem jen do problematiky poruchy Jirkova motoru vnést pohled "olejáře", ikdyž to nerad dělám, protože podobných vysvětlování zažívám během pracovních jednání několik týdně a už mě to ani nebaví, je to pořád "dokola" :oops: Jen podotýkám, nejsem žádný motorář, proto se tedy nebudu pouštět do komentování detailů konstrukce motorů Simky 1301 :!:
A teď k věci :
1. Během 15 let v "olejařině" už jsem opravdu alergickej na větu, že chyba je v oleji, že je špatnej olej, že to olej "neumazal", že má špatný vlastnosti, atd. . . . během své praxe řeším těchto nařčení několik ročně, ale ještě nikdy se to nepotvrdilo ! Z cca 2/3 případů je vždy chyba v lidském faktoru, zbytek ve stavu zařízení (např. motoru).
2. To že olej neplní svoji funkci (mazat, chladit, chránit proti korozi) se může stát, ale vždy je to dáno stavem zařízení (motoru), druhem provozu, výměnnými intervaly, stavem původního oleje, velikostí olejové náplně, atd.. Soubor těchto a i dalších informcí potřebuje olejář k tomu, aby mohl vytipoval vhodný olej.
3. Ruku na srdce - Jirko, kolik toho víš o tom, jak se o motor staral původní majitel? Jakým stylem jízdy najel "prvních" 120 tisíc km? Jaký olej používal, jak často a jakým způsobem ho měnil? Jak často čistil odstředivku, event. vanu? Neměl už někdy podobný problém, který již v minulosti vyřešil nějakou částečnou opravou? Tohle všechno jen jen část možností, proč se Ti motor "kousnul" a to že se Ti to stalo zrvona teĎ s tím nemusí až tolik souviset !
4. Doporučení vhodného druhu oleje - vždy je nejlepší držet se doporučení výrobce, ale v zásadě lze tvrdit, že motoru pomůže/neuškodí, když použiješ o 1 až 2 "výkonové" třídy (specifikace API, ACEA) a o 1 viskozitní specifiklaci (specifikace SAE) lepší olej ! Samozřejmně je nutné mít pro takový druh oleje vhodný motor - což ten Jirkův klidně mohl být. Informace o tom, že motor perfektně těsní, "nežere" olej, má klidný chod, atd.. Tzn. Jirkova přepečlivost byla na místě - použít minerální motorový olej s viskozitní specifikací 10W-40 bylo vhodné. Stačilo sledovat červenou kontrolku oleje (pokud by se rozsvítila, znamenalo by to problémy s mazáním), kontorlovat možný únik oleje a event. jeho spotřebu. Pokud bylo toto vše v pořádku, neviděl by jsem v použití tohoto oleje problém ! Jen by jsem Jirkovi doporučil, aby do svých vozů lil jen tolik oleje, aby jeho hladina byla přesně mezi riskami na měrce ! Už jsem se v praxi setkal i s tím, že když někdo leje oleje na "horní" měrku (nebo i více), tak může naopak motoru uškodit - protože když je oleje v motorovém prostoru více, může začít pěnit, tzn. začně se "trhat" olejpový film a tím olej ztráci mazací schopnost . . .
5. Sám tento olej používám v mých Simkách (Simca 1500 po částečné GO a Simca 1501 Speciál - motor, co generálkoval Vláďa Beran) a najel jsem celkem na obou motorech bezproblémově cca 20 tisíc km :!: V modrém Speciálu 1301 mám ale kvalitní minerální olej 15W-40, protože jsem byl původním majitelem upozorněn na jeho mírnou spotřebu - ikdyž má jinak motor klidný chod, nemá úniky a má i požadovaný výkon, tak by v tomto případě nebylo použití oleje s viskozitní specifikací 10W-40 vhodné. Ale to už je na uvážení každého z vás ;)
6. Nakonec hlavní příčinou Jirkovy závady mohl být ten problém s "drblou vanou", jak popisuje Čenda. Protože pokud se na mazaná místa nedostává patřičné množství oleje tak by Jirkovy nepomohl ani Castrol s "tekutym Wolframem" (Ivane promiň tu narážku :mrgreen: )
7. Prostě jak tvrdím mým zákazníkům : Olej za všechny vaše problémy "nemůže" a olej taky všechno "nezachrání" ! Olej je jen jednou z hlavních částí "údržby" zařízení 8-)
8. Závěrem jen vysvětlení několika informací, které se při této debatě objevily :
- V Paramu se nevyráběl Mobil, ale v Kolínském Koramu se za "komančů" vyráběl Castrol GTX a GTX3, který nebyl nic jiného než Mogul Super Stabil v plechovkovém balení :mrgreen: který se pak s úspěchem prodával v Tuzexu za bony :lol:
- Výplach usazených nečistot může bezproblémově zajistit jakýkoli kvalitní minerální motorový olej i s viskozitou 15W-40 a nikoli např. jen polos. motorový olej, toto závisí více na výkonové specifikaci tzn. množství a druhu obsažených aditiv ! To že je oleje polos. nebo syntetický závisí spíše na druhu použitého základového oleje.
- Menší tloušťka mazacího filmu u polos. motorového oleje proti minerálu nemusí znamenat, že ten mazací film má nižší "únosnost" ! Spíše naopak, čim nižší vyskozita, tim je olej s tenčím mazacím filmema "umazat" i horší pracovní podmínky, jak je patrno např. u lehkoběžných olejů řady 0W-30 a 5W-30, ale to už uje zase o jiných autech a motorech . . .
A tím končím přednášku, kterou vám můj zaměstnavatel nebude fakturovat :mrgreen:
Ahoj. Kolínském Koramu se vyráběl MOBIL! ahoj Ivan
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Michal píše:Tak přípravy na expedici probíhají bez větších problémů. Jen na jedenáctce začala téct pumpa, ale už je tam nová. Z chladícího okruhu teče úplně čistá kapalina, chladič je zvenku propláchlý wapem, kanálky pro vzduch jsou čisté. Zevnitř jsem ho nelouhoval, nejsem si touto metodou jist a nerad bych, aby začal téct. Volím menší zlo. Každopádně je vše čistý, ještě to pořádně projedu a mělo by to být ok. V pátek vyrážím. :P
Ahoj! :grin: Mám malou otázku. :twisted: To je nějaká akce klubu? Kolik vozů jede, kde jsou informace pro účastníky a podobné a další informace? :roll: Určitě to bude pěkné, rád bych jel, ale je málo času na přípravu. :mrgreen: škoda! ahoj Ivan ;)
Obrázek

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

ne, je to další Simca akce ;)

Uživatelský avatar
Klocák
Příspěvky: 474
Registrován: 12 led 2009 14:42
Bydliště: Čáslav

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Klocák »

Ivan Simca KH píše: Ahoj. Kolínském Koramu se vyráběl MOBIL! ahoj Ivan
Ivane, nemáš pravdu :
1. V Kolínském Koramu se za "komančů" (70, 80 léta) vyráběl Castrol GTX, jak jsem již psal a který sis pak kupoval v Tuzexu za bony a myslel sis, že dáváš svý Simce něco lepšího ! Nebyla to pravda, ale to už jsem Ti vysvětloval několikrát . . . :roll:
2. Jediná souvislost Korama s Mobilem je ta, že před 2 světovou válkou tuto rafinerii vlastnila společnost "Vacuum Oil Company", která vyráběla oleje a maziva Mobil. Po válce jim to "rudí bratři" znárodnili a bylo "po Mobilu" :lol:
3. V Koramu jsem 3 roky pracoval v oddělení Marketingu a Obchodně technických služeb, takže jsem k těmto informacím měl celkem blízko ! :mrgreen:
Spartaka a Simku, pak s Burákem dýmku !

Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Klocák píše:
Ivan Simca KH píše: Ahoj. Kolínském Koramu se vyráběl MOBIL! ahoj Ivan
Ivane, nemáš pravdu :
1. V Kolínském Koramu se za "komančů" vyráběl Castrol GTX a GTX 3, jak jsem již psal a který sis pak kupoval v Tuzexu za bony a myslel sis, že dáváš svý Simce něco lepšího ! Nebyla to pravda, ale to už jsem Ti vysvětloval několikrát . . . :roll:
2. Jediná souvislost Korama s Mobilem je ta, že před 2 světovou válkou tuto rafinerii vlastnila společnost "Vacuum Oil Company", která vyráběla oleje a maziva Mobil. Po válce jim to "rudí bratři" znárodnili a bylo "po Mobilu" :lol:
3. V Koramu jsem 3 roky pracoval v oddělení Marketingu a Obchodně technických služeb, takže jsem k těmto informacím měl celkem blízko ! :mrgreen:
Ahoj kluci! Michale, nechci Ti brát Tvoji pravdu, ale věci se měly takto:
1. V Tuzexu za bony jsem si vždy kupoval olej Castrol GTX v plastové pixle, vyráběné v GB, je na ní napsáno 1 litre, na plechovce Mobil z Korama je 1 liter. Mobil se v Koramu opravdu vyráběl, balil a vozil do skladu v Červených Pečkách a odtud rozvážel po pumpách. Byl jsem u toho a později jsem ho i na pumpách Benzina prodával. Mám doma jak plechovku Mogul, tak plechovku Mobil, oboje vyrobeno v Koramo Kolín.
Takže to je i bod 2. Prostě v době, kdy Ty jsi ještě v Koramu nemohl pracovat, asi tak 1972 až 1982, kdy jsem dělal v Benzině Č. Pečky se tam Mobil na 100% vyráběl! Později se tam vyráběl i ten Castrol, ale v Tuzexu se prodávaly plastové láhve Made in Great Britain, nebo Western Germany. Takže to není tak, že já nemám pravdu! Tuzex nikdy neprodával oleje z Korama, to je taky na 100%.
3. Jediný, co bys mohl vědět, je to, jestli tam míchali taky ten "tekutý wolfram", jestli jim to Castrol Ltd. svěřila. Ale olej s tím wolframem byl, pokud vím, jen v Tuzexu, takže asi ne! A nikdy jsem neviděl olej Castrol v prodeji v síti čerpacích stanic Benzina! Je to asi tím, že tak jako se nesmí prodávat spolu Coca Cola a Pepsi Cola, neprodává se spolu olej firmy Mobil(Exxon) a Castrol. Prostě ty firmy to nedovolí.
A ten rozdíl v označením 1 litre a 1 liter bys měl znát a ten jasně vypovídá o původu výrobku!
A ten souhlas s výrobou Mobilu v Koramu komentovali lidi z Kolína asi takto, no dyť vona je to vlastně "Mobilka" ta fabrika, no. A byla to jasně původně ta Vacuum Oil Company, jak píšeš Ty! to je asi všechno, co já o tom vím! :lol: ahoj Ivan
Obrázek

Uživatelský avatar
Klocák
Příspěvky: 474
Registrován: 12 led 2009 14:42
Bydliště: Čáslav

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Klocák »

Ivane,
chceš mít pravdu? Tak máš pravdu - JAKO VŽDYCKY !
Spartaka a Simku, pak s Burákem dýmku !

Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Klocák píše:Ivane,
chceš mít pravdu? Tak máš pravdu - JAKO VŽDYCKY !
Michale, já nemusím mít pravdu vždycky, ale v tomto ji prostě mám! Já píšu o tom, co bylo, když Ty jsi možná ještě nebyl na světě, nevím, proč Tě to tak žere? Ani nepíšeš, kdy jsi v tom Koramu dělal! :mrgreen: Asi pro Castrol dělali olej až když nedělali pro Mobil, ne? A nechme už toho, hádat se je přece blbost! :roll: Stav se někdy a uvidíš! ahoj Ivan ;)
Obrázek

Uživatelský avatar
Klocák
Příspěvky: 474
Registrován: 12 led 2009 14:42
Bydliště: Čáslav

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Klocák »

Ivane, procoval jsem v Koramu na konci 90 let.
A jen pro tvoji informaci, byl např. mým přímým nadřízeným člověk, který v době (kdy si Ty vozil oleje do Peček) pracoval jako vedoucí výroby ! Nebo jsem při tvorbě technické dokumentace k produktům Mogul úzce pracoval s oddělení Vývoje a kontroly jakosti a můžu Tě upozornit, že si tam ze situace, kterou jsem popisoval v mém příspěvku dělali ještě v těch 90. letech legraci :mrgreen: . . . . další příklady nemá cenu uvádět.
Myslím, že není problém v tom, kdy jsem v Koramu pracoval, ale co jsem tam získal za informace 8-)
A už podruhé končím tuto debatu a podotýkám, že mě nic nežere - Máš pravdu ! Já ji mít nepotřebuju, tak kde je problém?
Spartaka a Simku, pak s Burákem dýmku !

Obrázek

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

Tak jsem se zase zamkl do garáže. Nejdříve bylo třeba odstranit vznikající puchýře na blatnících Simky 1100 a následně dokončit úděsné sundavání boudy na Ranchu. Ta držela na 100 nýtech, 1000 šroubů a tuny medvědího hovna. Vzhledem k tomu, že bylo auto lehce bourané na pravý zadní bok a bouda byla již dole, vše někdo vyřešit klasickým flastrováním. Takže co mělo být volné, bylo přivařené. Nakonec jsem to musel odsekat. Jo a bouda se v jednom člověku sundavá fakt blbě :lol: . Nicméně se podařilo vše sundat bez poškození laminátů. Pokud budeš Pájo boudu sundavat, přijeď se podívat, kde všude hledat uchycení. Některé jsou fakt dobře schované :mrgreen:
Přílohy
17072011(003).jpg
17072011.jpg
17072011(004).jpg
17072011(010).jpg
17072011(009).jpg
17072011(008).jpg
17072011(007).jpg
17072011(006).jpg

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Tak to je teda "příjemný" překvapení... :o

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

jsou to naštěstí čistý profily, takže jednoduchý vaření

havlik
Příspěvky: 109
Registrován: 11 led 2009 21:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od havlik »

No já sice nemam takové pokroky jako někteří ale konečně mam vlastní kola na Mille, fotka na hovno ale pro predstavu staci jsou vic zalezle jak ty od Buráka...

Obrázek
Obrázek


havlik
Příspěvky: 109
Registrován: 11 led 2009 21:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od havlik »

Jen bud stribrny nebo jako jsou tyhle kola origo cerny s lestenyma hranama
Obrázek

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

černý by byly asi moc do tuningu. Spíš šedý nebo stříbrný :roll:

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Vypadaj pěkně, sice ne tak pěkně jak ty z coupé, zato za tu cenu je to paráda.
Obrázek

havlik
Příspěvky: 109
Registrován: 11 led 2009 21:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od havlik »

tak když ATS jsou malo origo tak sem prikoupil a můžu střídat
Přílohy
1735057647.jpg
Obrázek

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

*tumbs up*
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Najednou je tady těchhle kol jak nas.áno :lol: bysme je mohli vyvážet do Francie na Sunbeam Lotusy resp. Rallye 3 :twisted: Ale spíš to bude tím, že se dávaly na Horizony 8-)

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Tim líp. Tle byly taky za super peníze.
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Jinak jsem včera chtěl odvézt Tagoru SX do garáže, ale nějak blbě startovala a když chytla, tak z ní začal téct benzin proudem. Sundal jsem sání (který tam zakrývá celej motor) a zjistil, že to jde zespoda AC pumpy. Tak jsem jí chtěl vyndat a přitom mi zůstala přívodní trubička v ruce. Jen jsem jí naklepl na místo a bylo opraveno :lol: Pak jsem to jel projet a mám z toho zase vánoce Obrázek Bu, musím Tě svézt! :twisted: :twisted: :twisted:

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Nechci, nemám peníze :lol: A určitě to tolik nejede, když ti stačí auto s plaťákem... :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

To víš, měl jsem tam rodinu, nemoh' jsem se pouštět do žádnejch větších akcí... :lol:

havlik
Příspěvky: 109
Registrován: 11 led 2009 21:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od havlik »

Já stále nerenovuji nic:) ale origo kolesa tomu taky celkem sluší:) ale zatím nechám bílé .)
Přílohy
310720112032.jpg
Obrázek

Odpovědět