Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Moderátor: Burák

Odpovědět
Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Čenda: tak ještě tohle k tomu... :roll: jednou, tuším v r.02, jsem si s Tagorou GLS taky škrtnul vanou, teda škrtnul - vlítnul jsem na jeden z těch idiotskejch schodů co mají zklidňovat dopravu a protože to bylo za tmy a já měl navíc plně naložený auto, dal jsem si asi v 60 km/h takovou prdu, že jsem se šel podívat jestli mám rovný spáry mezi př.blatníkama a dveřma :lol: Vana byla taky kousek splácnutá a okamžitě jsem jí jel vyměnit, Dobeš mi tentokrát říkal, že to je dost nebezpečná věc - čerpadlo má pak kvůli tomu pod sebou málo oleje a menší prostor pro nasávání a ve vyšších otáčkách by se nemusel správně mazat, což se asi stalo u Jirky.

strojservis: přijedeš na Narozeninovou rallye? Že bysme taky konečně poznali kdo jsi ;)

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

PS: mezitím přibyl další příspěvek...
strojservis: jen k těm nárazníkům, 1500 měla standardně dlouhý nárazníky, takže to není nějakej "tuning" na 1301 S ;) A musím se Buráka zastat - zrovna on fakt není nějakej potížista, kterej by byl věčně v opozici jak píšeš, naopak je to kliďas ochotnej pomoct ve dne v noci. Jak jsem psal vejš - dojeď se konečně podívat na nějakej sraz a pak tady kohokoliv z nás hodnoť ;)

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od paja »

strojservis píše:Co sem napsal o ojnici a vačce je holý fakt , nikdo na tomhle světě není vševědoucí , takže jestli o tom někdo neví je normální a v pořádku , ....
Hele a jak to funguje?

Jo ještě k tomu chlazení. Proplachování hadicí je fakt naprd, když je to zarostlý, tak je to jak píše Ivan, ale když se chladič třeba jen zanáší bordelem z bloku, tak docela dobře funguje následující - položíš chladič přední stranou dolu, uzavřeš zátku, naplníš dokud nepřetejká vtok nebo výtok, pak vemeš pistoli kompresoru obalenou hadrem tak, že utěsníš výtok chladiče a pak do toho foukneš 10 atm z kompíku. Sice pokropíš i sousedovu zahrádku, ale ten ráz ty naplavený šupinky uvolní z kanálků a pak už to jen propláchneš hadicí - vzhůru nohama samo.
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Ahoj kluci! :grin: Tak si myslím, že se ta debata dostala do bodu, kde bych měl já něco objasnit! :twisted: Strojservis je Pavel Simon z Liberce a můj samozřejmě taky zákazník. :mrgreen: Renovuje z hrobuvstalou Simku 1301 a neví že: za A, za B, za C atd. :o Ale je to novej Simkař a protože má auto ve stádiu X, zatím nikam nejezdí, tečka. Jeho názory nekomentuju, je plnoletej, že! Mohl by přijet do Radotína, si myslím. Ale to je jeho věc. Že nezná modelové řady a typy nárazníků mu nemám za zlé, snad to časem pochopí, až to uvidí "in natura". :lol: Zatím si myslím, že to na vysvětlení stačí. Že ho mezi sebou rádi uvítáme, je jasné, že! :o ahoj Ivan ;) Musím šetřit smajlíkama, jinak mi to nechce odeslat příspěvek, že Bu? :mrgreen:
Obrázek

Jiří Lefner

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Jiří Lefner »

Ivan Simca KH píše:Ahoj kluci! :grin: Tak si myslím, že se ta debata dostala do bodu, kde bych měl já něco objasnit! :twisted: Strojservis je Pavel Simon z Liberce a můj samozřejmě taky zákazník. :mrgreen: Renovuje z hrobuvstalou Simku 1301 a neví že: za A, za B, za C atd. :o Ale je to novej Simkař a protože má auto ve stádiu X, zatím nikam nejezdí, tečka. Jeho názory nekomentuju, je plnoletej, že! Mohl by přijet do Radotína, si myslím. Ale to je jeho věc. Že nezná modelové řady a typy nárazníků mu nemám za zlé, snad to časem pochopí, až to uvidí "in natura". :lol: Zatím si myslím, že to na vysvětlení stačí. Že ho mezi sebou rádi uvítáme, je jasné, že! :o ahoj Ivan ;) Musím šetřit smajlíkama, jinak mi to nechce odeslat příspěvek, že Bu? :mrgreen:
Ivane, ale právě když je novy simkař a nikoho z nás nezná tak by se neměl do Bu navážet a dělat ze sebe chytráka. Každý muže být omylný ale dá se to podat jiným zpusobem a ne rýpat a to ještě do někoho koho nezná.

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Hale, mně je to vcelku jedno, motorář nejsem, blbost jsem řekl. Rozhodně ne větší, než někteří jiní. Pomotal jsem si kanálek na přimazávání ložisek s tim, co jsem už napsal. Dál se k tomu nehodlám vyjadřovat.

Každopádně bych to shrnul asi takhle:

- Motor jezdil stále na stejný starý olej Mobil - Paramo z Tuzexu, Jirka tam dal sice minerální, alevysoce aditivovaný Shell Helix, jenže to rozpustilo to karbon a tim pádem to vypláchlo celý motor dukladně, čimž za a) Zahustilo olej a sedimenty pravděpodobně přicpaly mazací kanály, což vedlo k horšímu mazání stěn válců a následnému vyhřátí kroužků a jejich popraskání.
b) kroužky tohoto stáří motoru už také asi nebyly v ideální kondici a do určité míry mohly těsnit i díky přítomnosti karbonü, který ale nový olej vyplavil.
Vinou toho, začal motor žrát kvanta oleje a začal se přidírat.
(Podle mého názoru, kdyby první majitel plynule kupoval novější a novější oleje a neměl zasyslenou dávku stále stejného, mohlo se stát, že by stejně plynule ubýval karbon a tim pádem by tomu moderní olej neuškodil, protože pokud je to takhle, tato závada se nestává, resp ne, takhle rasantně. Tohle se rovná tomu, když Octavie jezdila na olej A a bez výplachu se do motoru nalil olej AD. A bylo vymalováno)

- Pravděpodobně další příčinou byla barva, která se (mně neznámým způsobem) dostala do motoru a začala přicpávat sací koš.

- Olejová vana dostala, bohužel blbou ránu zespoda, a vzhledem k tomu, že je plechová, to sice vydržela, ale výrazně to zmenšlo možnost čerpání oleje sacím košem, zvlášt, když olej zhoustnul a v bloku se vyskytly nečitoty.

- Z motoru bylo vypuštěno mezi 1,5 -2 litry dost špinavého a hlavně hodně zahuštěného oleje (měl konzistenci skoro převoďáku.)

Díky tomuhle všemu se motor kousnul. Ovšem, dle mého názoru, dalo se tomu předejít jen částečnš. Motor by sice vyrdžel ještě nějakou dobu, ale stejně by ten olej co chvíli začal žrát a musel by se dělat tak jako tak.
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

No, možná, kdyby Jirka ten motor aspoň vypláchnul a pak používal 15W40 místo 10W40 + samozřejmě měl v pořádku vanu, tak se to nemuselo stát, ale je tady ještě ta barva uvnitř olejový vany, to nemohl vědět nikdo :roll:

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Jenže pokud tam byly sračky, mohlo nastat to ucpání právě při tom výplachu :? A kdyby následně použil hustší olej, mazalo by to s tou přicpanou vanou huř hned.
Obrázek

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Dotaz z jného soudku. Kamarádovi začal téct zadní třmen na Lotusu Esprit. Potřeboval by ty třmeny repasovat a v kalogu nd zjistil, že jsou shodný s Bagheerou a Murenou (pruměr pístku 45mm). Dá se někde sehnat repasní sada?
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Posílal mi to Jurgen ;)

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Já bych to potřeboval potvrdit přímo z katalogu, nemáte někdo scan tý stránky se zadnim brzdičem? :roll:
Obrázek

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Přijeli cigání, esi nemáme nějaký železo, tak si to odtáhli :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Katalog nemám, posílám Jurgenovi vždycky čísla od Simona a on si to překonvertuje:

http://www.simon-auto.de/pdf/kapitel_13m.pdf

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Další dotaz. Začalo se mi poměrně výrazně přidírat ložisko v LP kole na Julii. NEviíte náhodou někdo, označení toho ložiska? NEmyslim z katalogu. Prostě číslo tak, abych mohl jít do krámu a koupit, dřív, než se mi to povede vyndat.
Obrázek

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

to nevím člověče. Ptal jsi se v Elitu? Já to tam kupoval, před pár lety. Nebo u Plašila

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Potíž je, že to potřebuju zítra, bo v sobotu odjíždim na dovču. Nějak to zmáknu.
Obrázek

Jiří Lefner

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Jiří Lefner »

Burák píše:Další dotaz. Začalo se mi poměrně výrazně přidírat ložisko v LP kole na Julii. NEviíte náhodou někdo, označení toho ložiska? NEmyslim z katalogu. Prostě číslo tak, abych mohl jít do krámu a koupit, dřív, než se mi to povede vyndat.
Honzo,já ta ložiska mám. Zadní pasuji z 1301 a přední jsou z Mureny . Jsou to ložiska 80-40-38. Jinak jsou nesehnatelné ;)



Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Bu: Dobeš jich má... zavolej mu ráno, máš to kousek ;)

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Tak to jsem potřeboval vědět :grin:

Tak Milan Dobeš má a má za příznivější cenu, jak v kelly a spol... Takže vyřešeno.
Obrázek

Uživatelský avatar
Klocák
Příspěvky: 474
Registrován: 12 led 2009 14:42
Bydliště: Čáslav

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Klocák »

Po návratu z "teplých krajin" zdravím všechny odborníky :mrgreen:
Chtěl by jsem jen do problematiky poruchy Jirkova motoru vnést pohled "olejáře", ikdyž to nerad dělám, protože podobných vysvětlování zažívám během pracovních jednání několik týdně a už mě to ani nebaví, je to pořád "dokola" :oops: Jen podotýkám, nejsem žádný motorář, proto se tedy nebudu pouštět do komentování detailů konstrukce motorů Simky 1301 :!:
A teď k věci :
1. Během 15 let v "olejařině" už jsem opravdu alergickej na větu, že chyba je v oleji, že je špatnej olej, že to olej "neumazal", že má špatný vlastnosti, atd. . . . během své praxe řeším těchto nařčení několik ročně, ale ještě nikdy se to nepotvrdilo ! Z cca 2/3 případů je vždy chyba v lidském faktoru, zbytek ve stavu zařízení (např. motoru).
2. To že olej neplní svoji funkci (mazat, chladit, chránit proti korozi) se může stát, ale vždy je to dáno stavem zařízení (motoru), druhem provozu, výměnnými intervaly, stavem původního oleje, velikostí olejové náplně, atd.. Soubor těchto a i dalších informcí potřebuje olejář k tomu, aby mohl vytipoval vhodný olej.
3. Ruku na srdce - Jirko, kolik toho víš o tom, jak se o motor staral původní majitel? Jakým stylem jízdy najel "prvních" 120 tisíc km? Jaký olej používal, jak často a jakým způsobem ho měnil? Jak často čistil odstředivku, event. vanu? Neměl už někdy podobný problém, který již v minulosti vyřešil nějakou částečnou opravou? Tohle všechno jen jen část možností, proč se Ti motor "kousnul" a to že se Ti to stalo zrvona teĎ s tím nemusí až tolik souviset !
4. Doporučení vhodného druhu oleje - vždy je nejlepší držet se doporučení výrobce, ale v zásadě lze tvrdit, že motoru pomůže/neuškodí, když použiješ o 1 až 2 "výkonové" třídy (specifikace API, ACEA) a o 1 viskozitní specifiklaci (specifikace SAE) lepší olej ! Samozřejmně je nutné mít pro takový druh oleje vhodný motor - což ten Jirkův klidně mohl být. Informace o tom, že motor perfektně těsní, "nežere" olej, má klidný chod, atd.. Tzn. Jirkova přepečlivost byla na místě - použít minerální motorový olej s viskozitní specifikací 10W-40 bylo vhodné. Stačilo sledovat červenou kontrolku oleje (pokud by se rozsvítila, znamenalo by to problémy s mazáním), kontorlovat možný únik oleje a event. jeho spotřebu. Pokud bylo toto vše v pořádku, neviděl by jsem v použití tohoto oleje problém ! Jen by jsem Jirkovi doporučil, aby do svých vozů lil jen tolik oleje, aby jeho hladina byla přesně mezi riskami na měrce ! Už jsem se v praxi setkal i s tím, že když někdo leje oleje na "horní" měrku (nebo i více), tak může naopak motoru uškodit - protože když je oleje v motorovém prostoru více, může začít pěnit, tzn. začně se "trhat" olejpový film a tím olej ztráci mazací schopnost . . .
5. Sám tento olej používám v mých Simkách (Simca 1500 po částečné GO a Simca 1501 Speciál - motor, co generálkoval Vláďa Beran) a najel jsem celkem na obou motorech bezproblémově cca 20 tisíc km :!: V modrém Speciálu 1301 mám ale kvalitní minerální olej 15W-40, protože jsem byl původním majitelem upozorněn na jeho mírnou spotřebu - ikdyž má jinak motor klidný chod, nemá úniky a má i požadovaný výkon, tak by v tomto případě nebylo použití oleje s viskozitní specifikací 10W-40 vhodné. Ale to už je na uvážení každého z vás ;)
6. Nakonec hlavní příčinou Jirkovy závady mohl být ten problém s "drblou vanou", jak popisuje Čenda. Protože pokud se na mazaná místa nedostává patřičné množství oleje tak by Jirkovy nepomohl ani Castrol s "tekutym Wolframem" (Ivane promiň tu narážku :mrgreen: )
7. Prostě jak tvrdím mým zákazníkům : Olej za všechny vaše problémy "nemůže" a olej taky všechno "nezachrání" ! Olej je jen jednou z hlavních částí "údržby" zařízení 8-)
8. Závěrem jen vysvětlení několika informací, které se při této debatě objevily :
- V Paramu se nevyráběl Mobil, ale v Kolínském Koramu se za "komančů" vyráběl Castrol GTX a GTX3, který nebyl nic jiného než Mogul Super Stabil v plechovkovém balení :mrgreen: který se pak s úspěchem prodával v Tuzexu za bony :lol:
- Výplach usazených nečistot může bezproblémově zajistit jakýkoli kvalitní minerální motorový olej i s viskozitou 15W-40 a nikoli např. jen polos. motorový olej, toto závisí více na výkonové specifikaci tzn. množství a druhu obsažených aditiv ! To že je oleje polos. nebo syntetický závisí spíše na druhu použitého základového oleje.
- Menší tloušťka mazacího filmu u polos. motorového oleje proti minerálu nemusí znamenat, že ten mazací film má nižší "únosnost" ! Spíše naopak, čim nižší vyskozita, tim je olej s tenčím mazacím filmema "umazat" i horší pracovní podmínky, jak je patrno např. u lehkoběžných olejů řady 0W-30 a 5W-30, ale to už uje zase o jiných autech a motorech . . .
A tím končím přednášku, kterou vám můj zaměstnavatel nebude fakturovat :mrgreen:
Spartaka a Simku, pak s Burákem dýmku !

Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Amen! 8-)

Jiří Lefner

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Jiří Lefner »

Talbot píše:Amen! 8-)
Nechápu ,co tím bylo myšleno...

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Jako, že je to pravda a neni co doadt, třea :lol:
Obrázek

Odpovědět