Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Moderátor: Burák

Odpovědět
Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

A nekupoval jsi tam náhodou nějaký nový Hankooky nebo tak něco? No každopádně dneska je to ve 13" docela problém najít sportovně střiženou gumu. Jediný co bych snad doporučil jsou poslední dvě položky na týhle stránce: http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneuma ... &prumer=13
Určitě bych se vyhnul Číně a pokud chceš trochu pevnější gumu, tak od rychl.indexu H nahoru ;)

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Jj, já tam mám ty Yohohamy. 1000 na tom sedí brutálně, ale vubec, ale fakt vubec to s nima nejede :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Burák píše:Jj, já tam mám ty Yohohamy...
A nefungujou?

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Jako, fungujou dobře. Kupátko s nima je taky super. Ale na ten litr, kterej 5 let nejel, jsou prostě moc široký
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Jo takhleee já to blbě pochopil, myslel jsem, že jsi je dal na 1000, protože na těch gumách, co na těch discích jsou, se s kupátkem jezdit nedá - že ty gumy nestíhají svižnější jízdu. Ale teď mi došlo, že jsi to myslel tak, že gumy co byly na 1000 jsou nepoužitelný, tak jste na to zatím dali tyhle disky... 8-)

havlik
Příspěvky: 109
Registrován: 11 led 2009 21:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od havlik »

Michaltalbot píše:Jo takhleee já to blbě pochopil, myslel jsem, že jsi je dal na 1000, protože na těch gumách, co na těch discích jsou, se s kupátkem jezdit nedá - že ty gumy nestíhají svižnější jízdu. Ale teď mi došlo, že jsi to myslel tak, že gumy co byly na 1000 jsou nepoužitelný, tak jste na to zatím dali tyhle disky... 8-)
Přesně tak:)
Obrázek

Uživatelský avatar
Grave1501
Příspěvky: 281
Registrován: 18 led 2009 21:01
Bydliště: Strančice
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Grave1501 »

Tak jsem včera vyměnil olej, dal beterku a Síma chytla jedna báseň. Za chvíli se ještě pustím do výměny brzdový kapaliny, vystříkání dutin, šťouchnou vazelínu do všech mazniček a pak celková očista.

Nevím, jestli to máte, ale mam tu čupr přístroj na vstříkávání dutit. Klasickej hasočák s manometrem, hadici, pistolí a další hadičkou s rotační tryskou nakonci. Kdybyste někdo chtěl nakonzerovat Símu (Talbota), tak mi klidně zavolejte a v pohodě se domluvíme, budu to tu mít jen tak tejden, max. 14 dní.
Kdysi to "vyráběl" táta ještě když měl svoji Simku a vydržela mu díky tomu kasle bez koroze leta při každodenním provozu.
Simca 1301 LS '68; 1301 Special '73; 1501 GLS '66
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

tak definitivní diagnostika motoru na Solaře:

vzhledem k dlouholetému, asi 5ti letému odstavení a občasného popojíždění 5metrů tam a 5 zpět došlo k připečení pístních kroužků. Zároveň poškozené palivové čerpadlo způsobilo průnik benzínu do oleje. Po výměně pumpy, překroužkování a výměně ojničních šál Čendou byl motor opět plně funkční. Po cca 200km se začalo ozývat opět klepání, načež jsem vůz odstavil a nyní motor celý rozebral.

Ojniční šály jsou v pořádku, klika je ok, nepodrápaná, jednotně lesklá. Hlavní šály však mají poškození na prostřední šále (zřejmě od nečistot nebo důsledkem benzínu v oleji. Obě krajní šály mají výrazné částečné zbarvení do bronzova, na každé šále na opačné straně což svědčí o křivosti kliky. Pokřivení bylo způsobeno poškozením ojničních ložisek a následným přehříváním šály (proto byly měněny). Což v důsledku znamená kontrolu házivosti kliky (pravděpodobnost 90% házivosti) a souososti bloku (pravděpodobnost 10%).
Dále je třeba sehnat výbrusové písty a blok protáhnout, neboť písty jsou již volné a způsobují klepání. Ozývat se to začalo po výměně kroužků, neboť nové kroužky "vyčistily" válec a píst měl najednou "více místa".

Motor by ještě klidně 40tis. km najezdil, sice hlučněji, ale najezdil.

Samozřejmě další variantou je jiný motor.

Takže jsem stál před tímto výběrem.

1, složit to zpátky a prodat. Což považuji za nejhorší variantu. Abych skládal zpátky díly v druhé půli životnosti, je prostě prasárna
2, kompletní GO motoru
3, koupě jiného motoru, jeho revize, příp. GO
4, prodej tak jak to je

Připomínám, že na autě je již GO pětikvaltu, brzd, revize náprav, nový výfuk, dělaná hlava a vaření. Téměř připraveno na dolakování.

Nicméně vzhledem k tomu, že pro SIMCAMUZEUM mám zajímavější Solaru a tato hnědá figurovala v krátkodobějších plánech a potřebě renovaci (pro mne) stěžejnějších vozidel jsem se rozhodl pro variantu 4.

Sice budu tratit dost peněz, protože auto mne již vyšlo na nějakých 30-40tis., ale zároveň získám čas na renovaci toho, co je pro mne důležitější (Rancho).

Takže pokud by někdo měl zájem...... Reálnou cenu vidím na směšných 15 000,-Kč

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

A já jsem dnes dodělal držák výfuku na Mille, vyměnil olej, natankoval Carreru 100 a dojel do Hlásné Třebáně. Tak že má najeto 50 km. Trochu se ztrácí voda, musíme zjistit kde. Je potřeba ještě rozhodit karbec a dokoupit šrouby na poloosy.
Přílohy
1000karl.jpg
1000karl2.jpg
Obrázek

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

stejně je to krásné auto

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

To jo, akorát podle mě jí víc slušej ty užší původní kola :oops:

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Tohle je provizorium, tje jasný. Ale asi bych se hádal. Mi se to líbí i na tle. Jasný, že kdyby to bylo Rally, tak je to lepší, no
Obrázek

havlik
Příspěvky: 109
Registrován: 11 led 2009 21:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od havlik »

No nevim ty uplně origo plecháče jsou dost děsný opravdu se mi nelibí bral bych třeba aspon ty rally plechače. Nebo nějaky jiná schopny alu kola.
Obrázek

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od paja »

Co blbnes, dyt jsou pekny a k tomu autu pasujou. Po dodani trochy lesku (soudim podle fotky ve vozech clenu) budou perfekt. ;)
Obrázek

havlik
Příspěvky: 109
Registrován: 11 led 2009 21:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od havlik »

Já nevim co se vám furt nezdá kola prostě dělaj auto a je to asi jediná věc, kterou hodlam měnit a je to ta uplně nejsnadněji vratná. Žádný zběsilosti jaký pácháte na Murenách s tim neplánuju tak nevidim jedinej důvod proč bych tam nemohl mit nějaký hezčí kola než origo plecháče...
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

havlik píše:Já nevim co se vám furt nezdá kola prostě dělaj auto a je to asi jediná věc, kterou hodlam měnit a je to ta uplně nejsnadněji vratná. Žádný zběsilosti jaký pácháte na Murenách s tim neplánuju tak nevidim jedinej důvod proč bych tam nemohl mit nějaký hezčí kola než origo plecháče...
Ahoj kluci! :grin: Souhlasím s Havlíkem, co se mu líbí, ať si na auto dá, určitě to je lepší, než ty hrůznosti, co jsou k vidění na našich silnicích!
:mrgreen: Hlavně spoiler na autě s předním pohonem, nejlépe půl metru vysoký a podobně! :lol: Až se mu o něj někdo zabije, tak bude koukat jak puk! :o Hlavně to žádnej policajt nekontroluje a nikdo neví, co je dovoleno a co ne! :twisted: ahoj Ivan
Obrázek

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od paja »

Dyt jo
havlik píše:Já nevim co se vám furt nezdá kola prostě dělaj auto a je to asi jediná věc, kterou hodlam měnit a je to ta uplně nejsnadněji vratná. Žádný zběsilosti jaký pácháte na Murenách s tim neplánuju tak nevidim jedinej důvod proč bych tam nemohl mit nějaký hezčí kola než origo plecháče...
Dyt jo, ja jen, ze me se ty origo plechace na tom libej, tot vse. ;)
Ale jinak, jestli jsi myslel moji Murenu, tak na ni mam tech zbesilosti asi tolik, kolik by se veslo do disku jednoho kola a zadna z nich neni videt. :)
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Havlik: co se týče kol, souhlasím s Tebou, ostatně moje 17" Brocky na Tagoře SX měly do originálů taky dost daleko (a taky jsem si něco vyslechl...) :lol: Ale přesně jak píšeš - kola sundáš a je zase všechno origo. Já jsem si jenom dovolil říct, že mě k tý tisícovce víc sedí ty menší kolečka ;)

Uživatelský avatar
Grave1501
Příspěvky: 281
Registrován: 18 led 2009 21:01
Bydliště: Strančice
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Grave1501 »

Dneska opět menší ekologická katastrofa :grin: :oops:
Simca dneska dostala další olejovou a vazelínovou lázeň. Prahy, nosníky, sloupky a dveře poctivě vystříkaný olejem, ještě jednou jsem přecák celej podvozek a podběhy, všechny maznice jsou plný Retinaxu EP2. Vyčištěný a lehce mázlý pakny pod bubnama, bude to chtít vyndat a vyčistit prasátka -trochu tečou- a vypadá to možná na nový gumičky, nicméně zarezlý nejsou a brzdy fungujou skvěle na všech kolech. Včera jsem vyměnil i brzdovou kapalinu v celejch brzdách a s novým olejem jsem od předvčerejška najedil už 200km. Kamkoliv ted ale prijedu, delam černý kapičky :grin:
Motoricky ani mechanicky nebylo potřeba nic dělat, oleje je ve všech náplních dost, motor je zvenčí suchej a šlape jak hodinky a vše ostatní funguje tak, jak má.
Jinak umyto, zítra ještě vyluxovat, vytřít podlahu a naleštit z venku, nádrž už je plná a tradá na sraz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Už se nemůžu dočkat :mrgreen:
Simca 1301 LS '68; 1301 Special '73; 1501 GLS '66
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

Já jsem si na Jubilée dnes vyměnil brzdovej válec. Sice byl trošičku jinej, ale pasoval, bylo jen třeba zkrátit caflík, co ho ovládá. Tak jsem vyjel ven z areálu a pořádně dupnul na brzdy a.... prdla mi brzdová trubka, co vede dozadu. Kurva. Takže zas práce :?
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Burák píše:Já jsem si na Jubilée dnes vyměnil brzdovej válec. Sice byl trošičku jinej, ale pasoval, bylo jen třeba zkrátit caflík, co ho ovládá. Tak jsem vyjel ven z areálu a pořádně dupnul na brzdy a.... prdla mi brzdová trubka, co vede dozadu. Kurva. Takže zas práce :?
Ahoj Bu! :grin: Tak buď máš v noze pneumatický kladivo :mrgreen: , nebo byla trubka tenká jak papír! :o Kdysi jsem si nechal u svý první Simky(r.v. 1970) asi po 15ti letech! ještě ve Strašnicích vyměnit tuhle hlavní, dozadu a po demontáži ji mechanik zlomil jak stéblo slámy! :o
Od té doby věřím jen na nový trubky a taky hadice! ;) ahoj Ivan
Obrázek

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

já se jdu zítra ráno podívat do garáže, jak je na tom Samba a odpoledne bychom již vyrazili

Uživatelský avatar
Pavel1308GT
Příspěvky: 79
Registrován: 04 led 2011 14:05

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Pavel1308GT »

Také jsem v neděli trochu leštil a kontroloval před jízdou a moc se těším na sobotu,bude krásně a těch krásných aut,co tam bude,už aby byla sobota.

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

No, Ivane, ona vede přes takovej nosník- příčník pod podlahou. A nedělám si iluze, že v něm přesně kolem tý trubky neni furt mohrý bláto. Prdla totiž přesně v něm.
Obrázek

Uživatelský avatar
Grave1501
Příspěvky: 281
Registrován: 18 led 2009 21:01
Bydliště: Strančice
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Grave1501 »

Taková trubka když prdne z kopce na Barranďáku, to je radosti ... to se kdysi stalo přesně tátovi na jeho 1301, ale měl z prdele kliku, ze tam nikde nic nebylo a všechno to projel :?
Simca 1301 LS '68; 1301 Special '73; 1501 GLS '66
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40

Odpovědět