Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Moderátor: Burák
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Jirko, neměň je zbytečně! Originál čepy mají mnohem větší výdrž než jakákoliv sebekvalitnější druhovýroba, to je osvědčený z praxe Samozřejmě je nech prohlídnout, ale pokud Ti řekne, že jsou dobrý, tak je "preventivně" neměň. Jestli z nápravy slyšíš ťukání apod. velice často to dělá uložení stabilizátoru, už jsem zažil desítky lidí (včetně sebe ), který měnili čepy, tlumiče, ložiska a nakonec zvuky zmizely po výměně dvou gumových silentbloků, který drží stabilizátor na kastli + často bývají vymačkaný gumičky na tyčkách co spojují stabilizátor s rameny.
Tak s rozumem!
Tak s rozumem!
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Michale,dobře nechám to prohlédnout a vyměnit pouze horši nebo špatné. Já to chci mít v naprostém pořádkuMichaltalbot píše:Jirko, neměň je zbytečně! Originál čepy mají mnohem větší výdrž než jakákoliv sebekvalitnější druhovýroba, to je osvědčený z praxe Samozřejmě je nech prohlídnout, ale pokud Ti řekne, že jsou dobrý, tak je "preventivně" neměň. Jestli z nápravy slyšíš ťukání apod. velice často to dělá uložení stabilizátoru, už jsem zažil desítky lidí (včetně sebe ), který měnili čepy, tlumiče, ložiska a nakonec zvuky zmizely po výměně dvou gumových silentbloků, který drží stabilizátor na kastli + často bývají vymačkaný gumičky na tyčkách co spojují stabilizátor s rameny.
Tak s rozumem!
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Tak jsem se po dlouhé době zas pustil do leštění, tentokrát středního dílu předního nárazníku na Arianu. Moje Ariana asi byla za mlada celkem vášnivka a líbala se s kde čim (doufám, že jí to už přešlo...) a jen vyklepáváním jsem strávil asi 2h času. Což to byla ještě docela pohoda, ale celej nárazník byl posekanej od kamínků a byly tam ďolíky asi desetinu až dvě do hloubky, takže jsem ho musel komplet celej zbrousit šmirglem zrnitosti 80... A teď rozbrušuju a rozlešťuju ty škrábance od šmirglu... mám pocit že už mi začínaj růst svaly! Ten nerez, to je fakt nářez, šmirgl je asi tak po minutě tupej... Celkem jsem na tom strávil už cca 8hodin a nejmíň tak 4h práce mě ještě čekaj... Jediný co mě uklidňuje je, že když to jednou vyleštim, vydrží to několik desítek let, i když se o to nebudu starat, a nemusim mít strach, že to zrezne Ale jestli mi to v budoucnu někdo ťukne, je mrtvej! A jestli si to ťuknu sám, asi se bude v Blesku psát o oběšenci... No nic
Jinak kdyby chtěl někdo něco vyleštit, moje nabídka pořád platí, po zkušenosti s timhle snad už ani nic horšího být nemůže. Zlatej hliník...
Jinak kdyby chtěl někdo něco vyleštit, moje nabídka pořád platí, po zkušenosti s timhle snad už ani nic horšího být nemůže. Zlatej hliník...
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Neboj, já to pořád vedu v patrnosti jen se k tomu musím prokousat a dát všechno na jednu hromadu
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Však já se nevnucuju, abych měl víc práce Ale člověk nikdy neví, jak dlouho mu vydržej ty možnosti, který zrovna má... Mě tak napadá, jestli by ty tvoje díly nebyly snad i lepší postupně, když to dáš pak všechno na jednu hromadu, abych třeba nekoukal takhle
Mmch, kdysi se tady řešilo i leštění plastů, světel apod.... Zkoušel jsem to a docela to jde! Teda jak co, záleží, jestli je ten plast jen poškrábanej, či zažloutlej nebo vyšisovanej jen na povrchu - to se dá řešit s dost dobrym úspěchem, nebo jestli má ten plast mikrotrhlinky, je zažloutlej či vyšisovanej v celym objemu apod, s tim samozřejmě člověk nic neudělá Co je taky problém u většiny světel na Simcy, který znám (asi kromě Arondy), že světla jsou z čirýho plastu a barvy jsou jen nástřik. S tim se toho taky moc dělat nedá:-( Nebo možná dá, ale mě se to zatim nepovedlo. Co se dá opravovat docela dobře jsou díly z plastu o velké tloušťce a neprůsvitný, např. volanty. Třeba Elyseé má volant ve skutečnosti černej a jen stříklej na bílo, ale u škodovek a u pragovky se mi jak černý, tak bílý volanty podařilo vyčistit a vyleštit docela hezky... Postup je snadnej - šmirgl, jemnější šmirgl, ještě jemnější šmirgl, hrubší pasta (pozor - nesmí barvit, např. známá zelená leštící pasta je naprosto nepoužitelná! Ale např. Silichrom se mi jeví jako OK) A pak jemná pasta, na značce nezáleží. Kdyby někoho zajímalo, jak se jmenuje to, co používám, zkusim to zjistit, máme to v práci.
Zkoušel už taky někdo něco podbnýho?
Mmch, kdysi se tady řešilo i leštění plastů, světel apod.... Zkoušel jsem to a docela to jde! Teda jak co, záleží, jestli je ten plast jen poškrábanej, či zažloutlej nebo vyšisovanej jen na povrchu - to se dá řešit s dost dobrym úspěchem, nebo jestli má ten plast mikrotrhlinky, je zažloutlej či vyšisovanej v celym objemu apod, s tim samozřejmě člověk nic neudělá Co je taky problém u většiny světel na Simcy, který znám (asi kromě Arondy), že světla jsou z čirýho plastu a barvy jsou jen nástřik. S tim se toho taky moc dělat nedá:-( Nebo možná dá, ale mě se to zatim nepovedlo. Co se dá opravovat docela dobře jsou díly z plastu o velké tloušťce a neprůsvitný, např. volanty. Třeba Elyseé má volant ve skutečnosti černej a jen stříklej na bílo, ale u škodovek a u pragovky se mi jak černý, tak bílý volanty podařilo vyčistit a vyleštit docela hezky... Postup je snadnej - šmirgl, jemnější šmirgl, ještě jemnější šmirgl, hrubší pasta (pozor - nesmí barvit, např. známá zelená leštící pasta je naprosto nepoužitelná! Ale např. Silichrom se mi jeví jako OK) A pak jemná pasta, na značce nezáleží. Kdyby někoho zajímalo, jak se jmenuje to, co používám, zkusim to zjistit, máme to v práci.
Zkoušel už taky někdo něco podbnýho?
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
P.S. dost dobře se dá leštit i poškrábaný plexi
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Tak takovej frajer nejsem Ale časem třeba, kdo ví... Oken, na kterejch to zkusit a v případě nezdaru je bez slzy v oku zahodit, mám dost
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Jo,Michale došlo na Tvá slova! Náprava je v naprostém pořádku jen byla vymačkána gumička na tyčce co spojuje stabilizátor s rameny a to delalo bordel. Luboš Mazurek mi to spravil a kabelu čepu jsem si mohl odvézt zpět...Simku jsi neviděl a víš co tomu je..,já se poseru Ale byli velmi udiveni,že Simca má já už nevím jak to říkali ale něco v tom smyslu ,že má 2 samostatný nápravnice ,trojuhelníkové..nebo tak. Tak se divili jak je to možné a ptali se na rok tak kroutili hlavou. No,každopádně to mám spravený díky Lubošovi Mazurkovi,ktery ani nechtěl zaplatit.Michaltalbot píše:Jirko, neměň je zbytečně! Originál čepy mají mnohem větší výdrž než jakákoliv sebekvalitnější druhovýroba, to je osvědčený z praxe Samozřejmě je nech prohlídnout, ale pokud Ti řekne, že jsou dobrý, tak je "preventivně" neměň. Jestli z nápravy slyšíš ťukání apod. velice často to dělá uložení stabilizátoru, už jsem zažil desítky lidí (včetně sebe ), který měnili čepy, tlumiče, ložiska a nakonec zvuky zmizely po výměně dvou gumových silentbloků, který drží stabilizátor na kastli + často bývají vymačkaný gumičky na tyčkách co spojují stabilizátor s rameny.
Tak s rozumem!
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
nezávislý zavěšení kol, resp McPhersony, myslíš?
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Jo,jo o tom byla řeč.Burák píše:nezávislý zavěšení kol, resp McPhersony, myslíš?
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Ne ne, McPherson je to co má třeba Tagora, tzn. tlumič s pružinou tvoří horní část zavěšení a dole je jen jedno rameno. Simky a Talboty (1100, 1307/08, Rancho, Solara, Horizon, 1510, Murena, Bagheera) mají lichoběžníkový zavěšení tvořený dvojicí příčných trojúhelníkových ramen (nahoře a dole) a odpružení je řešený podélnými zkrutnými tyčemi ukotvenými v uložení spodních ramen. Je to o dost složitější systém, ale má to lepší vedení kola ve smyslu ideální pozice kola k silnici a taky tenkrát neuměli vyřešit kombinaci McPhersonu a předního pohonu jinak. V poslední době se dělají velmi složité nápravy, které kombinují to dobré z obou těchto typů konstrukce, asi proto se tomu tak divili, že už to má podobně vymakanou nápravu jako dnešní auta.
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Ahoj! Michale, toho McPhersona má taky, pokud se nemýlím, Chrysler 160/180/2litres, že jo. ahoj Ivan
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
McPhersona měla už i Vedetta v roce 56 Resp. potom i Ariana atd... To jsem dodnes nepochopil, to musel být fakt mazec na tu dobu...
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Mmch, zrovna u přední nápravy Ariany jsem už dost pokročil s renovací a ta "renovace" obnášela v podstatě jen to, že to stačilo odrezit, natřít, promazat, vyměnit olej v tlumičích... jinak nic! Všechno je tak geniálně vymyšlený a ještě k tomu na Arianu předimenzovaný (když je to původně dělaný na auto s motorem, kterej měl nejmíň o 100kg), že je to snad nesmrtelný... Fascinuje mě, jak je všechno udělaný poctivě, bytelně a zároveň tak, aby se vše dalo perfektně a snadno ladit (odklon, záklon apod.) A úplně nejvíc mě dostaly axiální kuličkový ložiska v gumovym pouzdře v horní misce tlumiče (v podběhu), který maj rozměr jak do bagru Jediný, co mám v háji jsou gumy na stabilizátor, ty holt těch 50let nevydržely... Ale už mám materiál na výrobu nových, takže pak už bude náprava OK Tak přivezu do Běšin aspoň zrenovovanou nápravu v kufru
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
My se včera jeli podívat s JD na Sambu cabrio do Jablonce. Bylo pěkně, takže jsem ukončil absťák a vytáhl Tagorku. Vše šlapalo jak má, cestou zpět u Prahy mi zhasli kontrolky, otáčkoměr, palivoměr a teploměr (asi pojistka) a při zajíždění do garáže byly vidět nějaké kapky, patrně z brzd, takže mám další práci.
Jo a odjela včera škodovka. Za hodinu volal, že to nechce jet a za dvě hodiny, že něco bouchlo z motoru, kouří to a teče. Patrně kroužky
Jo a odjela včera škodovka. Za hodinu volal, že to nechce jet a za dvě hodiny, že něco bouchlo z motoru, kouří to a teče. Patrně kroužky
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
a nevytekla spíš voda a neuvařil to?
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Sorry, ale proč mě to nepřekvapuje?Michal píše: Jo a odjela včera škodovka. Za hodinu volal, že to nechce jet a za dvě hodiny, že něco bouchlo z motoru, kouří to a teče. Patrně kroužky
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Mě taky vůbec nepřekvapuje, že jsou lidi dementi a nechaj totálně umřít motor i když dvě hodiny předem viděj, že něco neni v pořádku...
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Moje první auto v 87 roce byla škoda 100 a byla to naprostá katastrofa. V zimě problémy,v létě problémy...všechno na hovno
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Asi špatnej řidičJiří Lefner píše:Moje první auto v 87 roce byla škoda 100 a byla to naprostá katastrofa. V zimě problémy,v létě problémy...všechno na hovno
Spartaka a Simku, pak s Burákem dýmku !
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
to rozhodně, bo já ji měl dva roky a super
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Ne,ne ,když bylo vlhké počasí tak zlobil rozdělovač a v zimě to nešlo nastartovat . Odcházela klikovka a šály a chlastalo to olej. Nájezd byl 100tisic a většinou byl konec. Moje Simca má 148tis origo a motor ševelí a jede jako z praku. Před 5lety jsem mluvil se starým mechanikem,ktery dělal mistra v Brně-Řečkovicich kde se opravovaly jen Simky a ten mi řekl,že Rusch motory byly špičky a že 300tis klidně najely.
Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky
Tak to těch špatnejch řidičů muselo bejt 99% uživatelů protože co si pamatuju, když ty střepy ještě byly vidět na silnicích, tak to byl denně min. 1 kus někde u silnice s otevřenou kapotou...
Michale, Tys jí měl dva roky a za tu doby jsi s ní najel celkem ta 20km ale já to chápu, to je tak akorát snesitelná dávka
Michale, Tys jí měl dva roky a za tu doby jsi s ní najel celkem ta 20km ale já to chápu, to je tak akorát snesitelná dávka