Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Moderátor: Burák

Odpovědět
Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Jirko, neměň je zbytečně! Originál čepy mají mnohem větší výdrž než jakákoliv sebekvalitnější druhovýroba, to je osvědčený z praxe ;) Samozřejmě je nech prohlídnout, ale pokud Ti řekne, že jsou dobrý, tak je "preventivně" neměň. Jestli z nápravy slyšíš ťukání apod. velice často to dělá uložení stabilizátoru, už jsem zažil desítky lidí (včetně sebe :roll: ), který měnili čepy, tlumiče, ložiska a nakonec zvuky zmizely po výměně dvou gumových silentbloků, který drží stabilizátor na kastli + často bývají vymačkaný gumičky na tyčkách co spojují stabilizátor s rameny.
Tak s rozumem! ;)

Jiří Lefner

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Jiří Lefner »

Michaltalbot píše:Jirko, neměň je zbytečně! Originál čepy mají mnohem větší výdrž než jakákoliv sebekvalitnější druhovýroba, to je osvědčený z praxe ;) Samozřejmě je nech prohlídnout, ale pokud Ti řekne, že jsou dobrý, tak je "preventivně" neměň. Jestli z nápravy slyšíš ťukání apod. velice často to dělá uložení stabilizátoru, už jsem zažil desítky lidí (včetně sebe :roll: ), který měnili čepy, tlumiče, ložiska a nakonec zvuky zmizely po výměně dvou gumových silentbloků, který drží stabilizátor na kastli + často bývají vymačkaný gumičky na tyčkách co spojují stabilizátor s rameny.
Tak s rozumem! ;)
Michale,dobře nechám to prohlédnout a vyměnit pouze horši nebo špatné. Já to chci mít v naprostém pořádku ;)

PeS
Příspěvky: 259
Registrován: 09 dub 2009 22:29
Bydliště: Praha, MB, KO, KH, BN

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od PeS »

Tak jsem se po dlouhé době zas pustil do leštění, tentokrát středního dílu předního nárazníku na Arianu. Moje Ariana asi byla za mlada celkem vášnivka a líbala se s kde čim (doufám, že jí to už přešlo...) a jen vyklepáváním jsem strávil asi 2h času. Což to byla ještě docela pohoda, ale celej nárazník byl posekanej od kamínků a byly tam ďolíky asi desetinu až dvě do hloubky, takže jsem ho musel komplet celej zbrousit šmirglem zrnitosti 80... A teď rozbrušuju a rozlešťuju ty škrábance od šmirglu... mám pocit že už mi začínaj růst svaly! :o :grin: Ten nerez, to je fakt nářez, šmirgl je asi tak po minutě tupej... Celkem jsem na tom strávil už cca 8hodin a nejmíň tak 4h práce mě ještě čekaj... :roll: Jediný co mě uklidňuje je, že když to jednou vyleštim, vydrží to několik desítek let, i když se o to nebudu starat, a nemusim mít strach, že to zrezne 8-) Ale jestli mi to v budoucnu někdo ťukne, je mrtvej! :twisted: A jestli si to ťuknu sám, asi se bude v Blesku psát o oběšenci... No nic :grin:

Jinak kdyby chtěl někdo něco vyleštit, moje nabídka pořád platí, po zkušenosti s timhle snad už ani nic horšího být nemůže. Zlatej hliník...
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Neboj, já to pořád vedu v patrnosti ;) jen se k tomu musím prokousat a dát všechno na jednu hromadu :roll:

PeS
Příspěvky: 259
Registrován: 09 dub 2009 22:29
Bydliště: Praha, MB, KO, KH, BN

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od PeS »

Však já se nevnucuju, abych měl víc práce :grin: Ale člověk nikdy neví, jak dlouho mu vydržej ty možnosti, který zrovna má... Mě tak napadá, jestli by ty tvoje díly nebyly snad i lepší postupně, když to dáš pak všechno na jednu hromadu, abych třeba nekoukal takhle :shock: :grin:

Mmch, kdysi se tady řešilo i leštění plastů, světel apod.... Zkoušel jsem to a docela to jde! Teda jak co, záleží, jestli je ten plast jen poškrábanej, či zažloutlej nebo vyšisovanej jen na povrchu - to se dá řešit s dost dobrym úspěchem, nebo jestli má ten plast mikrotrhlinky, je zažloutlej či vyšisovanej v celym objemu apod, s tim samozřejmě člověk nic neudělá :cry: Co je taky problém u většiny světel na Simcy, který znám (asi kromě Arondy), že světla jsou z čirýho plastu a barvy jsou jen nástřik. S tim se toho taky moc dělat nedá:-( Nebo možná dá, ale mě se to zatim nepovedlo. Co se dá opravovat docela dobře jsou díly z plastu o velké tloušťce a neprůsvitný, např. volanty. Třeba Elyseé má volant ve skutečnosti černej a jen stříklej na bílo, ale u škodovek a u pragovky se mi jak černý, tak bílý volanty podařilo vyčistit a vyleštit docela hezky... Postup je snadnej - šmirgl, jemnější šmirgl, ještě jemnější šmirgl, hrubší pasta (pozor - nesmí barvit, např. známá zelená leštící pasta je naprosto nepoužitelná! Ale např. Silichrom se mi jeví jako OK) A pak jemná pasta, na značce nezáleží. Kdyby někoho zajímalo, jak se jmenuje to, co používám, zkusim to zjistit, máme to v práci.

Zkoušel už taky někdo něco podbnýho?
Obrázek

PeS
Příspěvky: 259
Registrován: 09 dub 2009 22:29
Bydliště: Praha, MB, KO, KH, BN

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od PeS »

P.S. dost dobře se dá leštit i poškrábaný plexi
Obrázek

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

čelní okno asi ne, co?

PeS
Příspěvky: 259
Registrován: 09 dub 2009 22:29
Bydliště: Praha, MB, KO, KH, BN

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od PeS »

Tak takovej frajer nejsem :? Ale časem třeba, kdo ví... :) Oken, na kterejch to zkusit a v případě nezdaru je bez slzy v oku zahodit, mám dost ;)
Obrázek

Jiří Lefner

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Jiří Lefner »

Michaltalbot píše:Jirko, neměň je zbytečně! Originál čepy mají mnohem větší výdrž než jakákoliv sebekvalitnější druhovýroba, to je osvědčený z praxe ;) Samozřejmě je nech prohlídnout, ale pokud Ti řekne, že jsou dobrý, tak je "preventivně" neměň. Jestli z nápravy slyšíš ťukání apod. velice často to dělá uložení stabilizátoru, už jsem zažil desítky lidí (včetně sebe :roll: ), který měnili čepy, tlumiče, ložiska a nakonec zvuky zmizely po výměně dvou gumových silentbloků, který drží stabilizátor na kastli + často bývají vymačkaný gumičky na tyčkách co spojují stabilizátor s rameny.
Tak s rozumem! ;)
Jo,Michale došlo na Tvá slova! Náprava je v naprostém pořádku jen byla vymačkána gumička na tyčce co spojuje stabilizátor s rameny a to delalo bordel. Luboš Mazurek mi to spravil a kabelu čepu jsem si mohl odvézt zpět...Simku jsi neviděl a víš co tomu je..,já se poseru :lol: Ale byli velmi udiveni,že Simca má já už nevím jak to říkali ale něco v tom smyslu ,že má 2 samostatný nápravnice ,trojuhelníkové..nebo tak. Tak se divili jak je to možné a ptali se na rok tak kroutili hlavou. No,každopádně to mám spravený díky Lubošovi Mazurkovi,ktery ani nechtěl zaplatit. ;)

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Burák »

nezávislý zavěšení kol, resp McPhersony, myslíš?
Obrázek

Jiří Lefner

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Jiří Lefner »

Burák píše:nezávislý zavěšení kol, resp McPhersony, myslíš?
Jo,jo o tom byla řeč. ;)

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Ne ne, McPherson je to co má třeba Tagora, tzn. tlumič s pružinou tvoří horní část zavěšení a dole je jen jedno rameno. Simky a Talboty (1100, 1307/08, Rancho, Solara, Horizon, 1510, Murena, Bagheera) mají lichoběžníkový zavěšení tvořený dvojicí příčných trojúhelníkových ramen (nahoře a dole) a odpružení je řešený podélnými zkrutnými tyčemi ukotvenými v uložení spodních ramen. Je to o dost složitější systém, ale má to lepší vedení kola ve smyslu ideální pozice kola k silnici a taky tenkrát neuměli vyřešit kombinaci McPhersonu a předního pohonu jinak. V poslední době se dělají velmi složité nápravy, které kombinují to dobré z obou těchto typů konstrukce, asi proto se tomu tak divili, že už to má podobně vymakanou nápravu jako dnešní auta.

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Ahoj! :grin: Michale, toho McPhersona má taky, pokud se nemýlím, Chrysler 160/180/2litres, že jo. :lol: ahoj Ivan :roll:
Obrázek

PeS
Příspěvky: 259
Registrován: 09 dub 2009 22:29
Bydliště: Praha, MB, KO, KH, BN

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od PeS »

McPhersona měla už i Vedetta v roce 56 :shock: Resp. potom i Ariana atd... To jsem dodnes nepochopil, to musel být fakt mazec na tu dobu...
Obrázek

PeS
Příspěvky: 259
Registrován: 09 dub 2009 22:29
Bydliště: Praha, MB, KO, KH, BN

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od PeS »

Mmch, zrovna u přední nápravy Ariany jsem už dost pokročil s renovací a ta "renovace" obnášela v podstatě jen to, že to stačilo odrezit, natřít, promazat, vyměnit olej v tlumičích... jinak nic! Všechno je tak geniálně vymyšlený a ještě k tomu na Arianu předimenzovaný (když je to původně dělaný na auto s motorem, kterej měl nejmíň o 100kg), že je to snad nesmrtelný... Fascinuje mě, jak je všechno udělaný poctivě, bytelně a zároveň tak, aby se vše dalo perfektně a snadno ladit (odklon, záklon apod.) A úplně nejvíc mě dostaly axiální kuličkový ložiska v gumovym pouzdře v horní misce tlumiče (v podběhu), který maj rozměr jak do bagru :grin: Jediný, co mám v háji jsou gumy na stabilizátor, ty holt těch 50let nevydržely... Ale už mám materiál na výrobu nových, takže pak už bude náprava OK ;) Tak přivezu do Běšin aspoň zrenovovanou nápravu v kufru :lol:
Obrázek

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

My se včera jeli podívat s JD na Sambu cabrio do Jablonce. Bylo pěkně, takže jsem ukončil absťák a vytáhl Tagorku. Vše šlapalo jak má, cestou zpět u Prahy mi zhasli kontrolky, otáčkoměr, palivoměr a teploměr (asi pojistka) a při zajíždění do garáže byly vidět nějaké kapky, patrně z brzd, takže mám další práci.

Jo a odjela včera škodovka. Za hodinu volal, že to nechce jet a za dvě hodiny, že něco bouchlo z motoru, kouří to a teče. Patrně kroužky :?

PeS
Příspěvky: 259
Registrován: 09 dub 2009 22:29
Bydliště: Praha, MB, KO, KH, BN

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od PeS »

a nevytekla spíš voda a neuvařil to? :roll:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Michal píše: Jo a odjela včera škodovka. Za hodinu volal, že to nechce jet a za dvě hodiny, že něco bouchlo z motoru, kouří to a teče. Patrně kroužky :?
Sorry, ale proč mě to nepřekvapuje? :lol:

Jiří Lefner

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Jiří Lefner »

Já se také vubec nedivím :lol:

PeS
Příspěvky: 259
Registrován: 09 dub 2009 22:29
Bydliště: Praha, MB, KO, KH, BN

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od PeS »

Mě taky vůbec nepřekvapuje, že jsou lidi dementi a nechaj totálně umřít motor i když dvě hodiny předem viděj, že něco neni v pořádku... :roll:
Obrázek

Jiří Lefner

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Jiří Lefner »

Moje první auto v 87 roce byla škoda 100 a byla to naprostá katastrofa. V zimě problémy,v létě problémy...všechno na hovno :evil:

Uživatelský avatar
Klocák
Příspěvky: 474
Registrován: 12 led 2009 14:42
Bydliště: Čáslav

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Klocák »

Jiří Lefner píše:Moje první auto v 87 roce byla škoda 100 a byla to naprostá katastrofa. V zimě problémy,v létě problémy...všechno na hovno :evil:
Asi špatnej řidič 8-)
Spartaka a Simku, pak s Burákem dýmku !

Obrázek

Michal

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Michal »

to rozhodně, bo já ji měl dva roky a super :mrgreen:

Jiří Lefner

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Jiří Lefner »

Ne,ne ,když bylo vlhké počasí tak zlobil rozdělovač a v zimě to nešlo nastartovat . Odcházela klikovka a šály a chlastalo to olej. Nájezd byl 100tisic a většinou byl konec. Moje Simca má 148tis origo a motor ševelí a jede jako z praku. Před 5lety jsem mluvil se starým mechanikem,ktery dělal mistra v Brně-Řečkovicich kde se opravovaly jen Simky a ten mi řekl,že Rusch motory byly špičky a že 300tis klidně najely.

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Renovace našich Simek, aneb jak nám to jde od ruky

Příspěvek od Talbot »

Tak to těch špatnejch řidičů muselo bejt 99% uživatelů :lol: protože co si pamatuju, když ty střepy ještě byly vidět na silnicích, tak to byl denně min. 1 kus někde u silnice s otevřenou kapotou...
Michale, Tys jí měl dva roky a za tu doby jsi s ní najel celkem ta 20km :P ale já to chápu, to je tak akorát snesitelná dávka :lol:

Odpovědět