Reklamy, zajímavosti, kuriozity. Dobové i současné
Moderátor: Burák
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reklamy, zajímavosti, kuriozity. Dobové i současné
Jojo, to je strašný. Akorát jsem je měl ve vozejku s nářadim. Chodil mi je tahat kolega, jemu chtnaly. Normalně totiž kouřil Startky bez filtru..
Re: Reklamy, zajímavosti, kuriozity. Dobové i současné
to je paráda!
...jen myslim, že v závěru je chybně uváděná továrna v Dieppe, místo Poissy, nebo se pletu?
...jen myslim, že v závěru je chybně uváděná továrna v Dieppe, místo Poissy, nebo se pletu?
Re: Reklamy, zajímavosti, kuriozity. Dobové i současné
Paolo, samozřejmě máš pravdu
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 21 čer 2010 19:03
Re: Reklamy, zajímavosti, kuriozity. Dobové i současné
V Automobilu je 6 strankova historie Simky.
Re: Reklamy, zajímavosti, kuriozity. Dobové i současné
Zkusím sehnat, akorát už se teď bojím co tam bude zase za bláboly... no, záleží kdo to psal.
Re: Reklamy, zajímavosti, kuriozity. Dobové i současné
To jsem sam zvedavej co tomu reknes, kdyz to srovnam s tim co jsi psal v casaku, tak mi pripada, ze tam popisujou nejaky presuny akcii navic. Nevim jestli jsem to prehlid, ale prekvapilo me, ze mel v dobe vstupu Chrysleru asi 15% Fiat. Takze se ted vlastne potkali stari znami.
Re: Reklamy, zajímavosti, kuriozity. Dobové i současné
Tak jsem to sehnal, ale musel jsem pro to až do Říčan, tady na vesnici je to holt občas náročnější
Pájo, on to tam píše dobře, ale jinak než to popisuješ Chrysler odkoupil 15% akcií Simky, který byly v držení Fordu od doby, kdy Ford prodal Simce fabriku v Poissy. Dále tam píše, že Fiat vlastnil akcie Simky, což je taky v pořádku, tak to bylo, vzpomeň na tu kreslenou karikaturu, co jsem dával do časopisu, kde u stolu sedí Američan, Ital a Francouz a ládujou se pizzou rozdělenou na díly, podle rozdělení akcií Simky. Tím právě pak Chrysler navýšil podíl na majoritní, že se dohodl s Fiatem na odkupu těch zbývajících akcií. Takže podle mě OK.
Co tam je klasicky blbě, je pojmenovávání Aronde řady 90A jako prostě Aronde a řady P60 jako Elysée, přitom to taky byla jen Aronde, akorát, že do ČSSR se dovážela P60 ve verzi Elysée a tak to prostě mají lidi zažitý, že ta starší byla Aronde a novější Elysée. Detaily jako, že Horizon byl první Talbot a auto roku 1979, když byl představenej ještě jako Simca a stal se autem roku 78, to neřeším.
Rozhodně palec nahoru za připomínku Simky celkově! Poslední dobou se nám propagace značky daří, článek o Tagoře, pak o 1308, brzy vyjde článek o řadě 1300/1500/1301/1501 a k tomu tohle, já jsem spokojenej Navíc vzhledem k dobrýmu kontaktu s novinářem Tomášem Dusilem, určitě nešlo o články poslední. Chtělo by to nějakou pěknou jedenáctistovku, nebo Horizona, anebo Rancho jak jsi na tom Pájo s Ranchem?
Pájo, on to tam píše dobře, ale jinak než to popisuješ Chrysler odkoupil 15% akcií Simky, který byly v držení Fordu od doby, kdy Ford prodal Simce fabriku v Poissy. Dále tam píše, že Fiat vlastnil akcie Simky, což je taky v pořádku, tak to bylo, vzpomeň na tu kreslenou karikaturu, co jsem dával do časopisu, kde u stolu sedí Američan, Ital a Francouz a ládujou se pizzou rozdělenou na díly, podle rozdělení akcií Simky. Tím právě pak Chrysler navýšil podíl na majoritní, že se dohodl s Fiatem na odkupu těch zbývajících akcií. Takže podle mě OK.
Co tam je klasicky blbě, je pojmenovávání Aronde řady 90A jako prostě Aronde a řady P60 jako Elysée, přitom to taky byla jen Aronde, akorát, že do ČSSR se dovážela P60 ve verzi Elysée a tak to prostě mají lidi zažitý, že ta starší byla Aronde a novější Elysée. Detaily jako, že Horizon byl první Talbot a auto roku 1979, když byl představenej ještě jako Simca a stal se autem roku 78, to neřeším.
Rozhodně palec nahoru za připomínku Simky celkově! Poslední dobou se nám propagace značky daří, článek o Tagoře, pak o 1308, brzy vyjde článek o řadě 1300/1500/1301/1501 a k tomu tohle, já jsem spokojenej Navíc vzhledem k dobrýmu kontaktu s novinářem Tomášem Dusilem, určitě nešlo o články poslední. Chtělo by to nějakou pěknou jedenáctistovku, nebo Horizona, anebo Rancho jak jsi na tom Pájo s Ranchem?
Re: Reklamy, zajímavosti, kuriozity. Dobové i současné
Tak byl to clanek od Toma Hyana a ten obycejne blbosti nepise... Ale je pikantni, ze on, jako clen jury, se sekne s rokem oceneni.
No, Rancho je hotovy, ale pustil jsem se jeste do zadni napravy a trochu jsem si nabeh se silentblokama s tim, ze si je udelame sami, ale jsou dvouvrstvy a ty vrstvy jsou hrozne tenounky, tak to bylo trochu slozitejsi. Ale vsechno je hotovy, jen to slozit. Pristi tyden by to melo bejt hotovy.
No, Rancho je hotovy, ale pustil jsem se jeste do zadni napravy a trochu jsem si nabeh se silentblokama s tim, ze si je udelame sami, ale jsou dvouvrstvy a ty vrstvy jsou hrozne tenounky, tak to bylo trochu slozitejsi. Ale vsechno je hotovy, jen to slozit. Pristi tyden by to melo bejt hotovy.
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reklamy, zajímavosti, kuriozity. Dobové i současné
Hoši, nerad vám kazím nadšení, ale auto roku 1978 bylo Porsche 928, Horizon byl až 79 a jen těsně porazil Fiat Ritmo.
Re: Reklamy, zajímavosti, kuriozity. Dobové i současné
No ono se to všude uvádí jako auto roku 78/79 tak si pak vyber
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reklamy, zajímavosti, kuriozity. Dobové i současné
Ahoj Bu. Tak mi řekni, co je tohle za koninu? Ahoj Ivan
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reklamy, zajímavosti, kuriozity. Dobové i současné
A otevřel jsi si to? Mě to říká, mimo toho, že slovo Evropsk ve Wikipedii neexistuje, taky seznam těch počítačovejch hesel, nebo co? Tak nevím, nic jsem se nedozvěděl! ahoj IvanBurák píše:Nerozumim
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reklamy, zajímavosti, kuriozity. Dobové i současné
No, protoze se ten odkaz tle blbe uklada. Oznac si ho, dej "kopirovat" a pak klikni nahoru do radku a dej "vlozit" a odklepni. Nebo najed na https://cs.m.wikipedia.org a do vyhledavani zadej "evropske auto roku".
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reklamy, zajímavosti, kuriozity. Dobové i současné
Ahoj kluci. Článek je dost dobrej, hlavně vysvětluje srozumitelně zánik značky Simca. To je pro běžného čtenáře dost nepřehledná kapitola historie. ahoj Ivanpaja píše:V Automobilu je 6 strankova historie Simky.
Re: Reklamy, zajímavosti, kuriozity. Dobové i současné
Dotaz pro připravovaný článek do SM, máte někdo cenovky vozů Simca 1300/1301 v ČSSR? Asi stačí pár příkladů z několika roků, třeba 1966, 1969, 1971 a 1974, nebo tak nějak. Předem díky.
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reklamy, zajímavosti, kuriozity. Dobové i současné
Ahoj kluci. Já můžu za sebe říci, že si něco pamatuju, ale dost přibližně. Jen pro srovnání, v roce 1958 byl v časopise VTM ( věda a technika mládeži) článek a informace, že Simca Aronde stojí 31 000,- Kčs. Škoda Spartak stála asi 23, nebo 24 000,- Kčs. O Aronde Elysée nemám žádnou povědomost, co se ceny týče. Vím ale jistě, že v době okolo r. 1966 stála Simca 1300 Kčs 54 nebo 56 000,-Kčs. V této době stála Škoda Octavia 28 000,-, nebo tak nějak. A od té doby se jaksi tradovalo, že za dvě Škodovky je jedna Simka. Potom přišel rok 1968 a bolševik udělal t.zv. volné ceny automobilů. Jinak byl na auta pořadník, kdy si zájemce o koupi musel u spořitelny uložit celou částku ceny auta, tzv. vinkulovat a čekat, až na něj přijde řada. Cena auta na pořadník byla u Simky asi 56 000,- Kčs. A Simca 1300, nebo 1301 stála na volno Kčs 118 000,-. Můj kamarád, Jirka Burza, motocyklový závodník si ji koupil. Tedy jednu z posledních Simek 1300. Později se zabil na nějakém silničním závodě v Jičíně. Dále mám z r. 1968 prospekt na Simca 1301/1501. A tam si asi šťastný majitel poznamenal u Simky 1501 cenu- TK(Tuzexových Korun) 17 492,-. V kurzu 1:5 to vychází Kčs 87 460,-. Pokud si pamatuju, tak ten, kdo čekal na Simku 1301 v pořadníku Mototechny, zaplatil asi těch Kčs 56 000,-. A stejnou cenu měla v té době i GAZ Volha! Dále vím, že moje první Simca 1301 Speciál r.v. 1970 stála v Tuzexu asi 17 000,- Bonů, čili těch 87 000. Ale novější Speciály od r. 1972, nebo 1973 stály okolo dvaceti tisíc bonů. A ty poslední, r. 1975 asi 21 000,- TK. Tak to je asi vše, co Ti můžu poskytnout Michale o cenách vozů Simca na trhu, který byl značně deformován a na závěr perlička. Jeden známý trouba po návratu z prací v Lybii si za asi 20 000 bonů koupil VAZ Žiguli, model 2007, nebo tak nějak. Za ty prachy mohl mít toho Speciála, no. Ale raď buranovi! ahoj IvanTalbot píše:Dotaz pro připravovaný článek do SM, máte někdo cenovky vozů Simca 1300/1301 v ČSSR? Asi stačí pár příkladů z několika roků, třeba 1966, 1969, 1971 a 1974, nebo tak nějak. Předem díky.
Naposledy upravil(a) Ivan Simca KH dne 27 srp 2014 23:12, celkem upraveno 1 x.