4 Tagora sor sale (1 GL / 2 GLS / 1DT)

Moderátor: Burák

Michal

Re: 4 Tagora sor sale (1 GL / 2 GLS / 1DT)

Příspěvek od Michal »

souslednost, nebo spíš mírná nesouslednost je ovlivněna delším časovým úsekem od akce a dalšími událostmi

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: 4 Tagora sor sale (1 GL / 2 GLS / 1DT)

Příspěvek od Talbot »

Ivan Simca KH píše:citace 25.září.
Ahoj Ivan! :o Nechci sem tahat celou citaci o vaší výpravě do země Francouzů, ale četl jsem to až teď a to je teda krásná kovbojka! :o Proč do pr...e nemáme časopis, kde by si tyto akční příběhy přečetli i ti strejcové, co nikdy za Rozvadovem nebyli a nebudou?? A věděli by že existují takoví šílenci, jako vy tři a další včetně mne, kteří jsou schopni a ochotni takovéhle výpravy nejen vokecat ale i uskutečnit! :lol: Ani popis vašich zážitků nevykazuje příliš mnoho chyb, leda překlepy a to se promíjí! :D Fakt jsem nadšen a je škoda, že jsme publikačně zakrněli! :o Berte to jako výčitku, prosím! :o Ahoj a Simcamicalement Ivan Simca KH :D
Protože Ivane, musíš už konečně pochopit, že časopis není jen o tom, poskládat k sobě několik reportáží ze srazů a výše popsaných výprav. To tam samozřejmě dáme, ale hlavní a nosnou částí časopisu jsou články, které mají podstatně vyšší účel než jen někoho pobavit, jsou to články o historii značky nebo typů, který obsahují spoustu informací a fakt. A takový články se píšou několik dní, kvůli každý větě musím procházet 4 různý knížky, porovnávat to s dalšími zdroji a hlavně všechno překládat z francouzštiny. Takovej článek se nedá napsat "na sílu" musím si k tomu sednout a vědět, že následujících pár dní se tomu budu moct věnovat. To, že si s tím fakt hraju, aby to bylo plný zajímavých a pravdivých informací, píšu to po nocích a pak si to přečte cca 50 lidí, z nichž akorát Michal s Danou přijdou a řeknou: "Krásnej článek Michale, díky." jinak všichni ostatní se akorát diví, když časopis není, to už jsem si zakázal řešit. Na jaře časopis bude Ivane, a bude i bez toho jestli budeš mě a Michala prudit, tak už toho prosím nech.
A když už jsem se tak rozepsal, tak ještě jednu věc sem napíšu. Když jsme jeli spanilou jízdu na sraze klubů, tak jsem se různě pohyboval v tý koloně a koukal jsem před sebe i za sebe a byl jsem hodně zklamanej, že skoro nikdo se neobtěžoval rukou poděkovat těm protijedoucím autům, který zastavovaly a pouštěly nás třeba přes úzký most, nebo jiný místo, kde by jsme se vešli jen obtížně. Bývalo dobrým zvykem tomu, kdo mě pouští poděkovat zdviženým prstem nad volantem, bliknout na křižovatce tomu, kdo čeká na vedlejší a nevidí ještě blinkr, že já budu odbočovat a nezkřížím mu cestu, poděkovat mávnutím rukou nebo varovkama tomu, kdo mi při předjídění uhnul, apod. Tohle se poslední dobou vytrácí a nedivím se, že si lidi už nevycházejí tolik vstříc, protože když někoho pustím a on mi nepoděkuje, tak už se na něj příště vyprdnu. Tohle není myšlený na nikoho konkrétně, neděkoval nikdo ani přede mnou ani za mnou a jelikož to tady čte víc lidí než sem přispívá, tak třeba někomu docvakne, jak se k sobě chovají opravdový šoféři a jak amatéři a trubci. Nejde o to, jestli někdo musí nebo nemusí podle zákona uhnout, jde o to jestli chce nebo nechce a dobrá vůle by měla být oceněna alespoň přátelským gestem...

Jo a Ivane, podle mých knížek (a o Simkách jich mám asi 6) se Messagére vyráběla do roku 56 a od roku 58 nebo 59 (teď nemám ty knížky u sebe) včetně, ale právě v roce 57 se Messagére nevyráběla ;)

Michal

Re: 4 Tagora sor sale (1 GL / 2 GLS / 1DT)

Příspěvek od Michal »

řešil jsem messagere na fr. foru a admin mi psal, že se nevyráběla 56, resp až na konci a na simcaworld jsou čísla kastle dle roku výroby a podle toho krteček vychází skutečně 1957

Jinak Michal má naprosto pravdu (což píšu málokdy :lol:). Kecat o neschopnostech lidí umí každej, ale sám se přičinit.... :oops: .

Jo a já děkoval a pár řidičů okolo mne (když jsem jel na konci kolony) taky ;)

lověk vždy musí začít u sebe

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4278
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: 4 Tagora sor sale (1 GL / 2 GLS / 1DT)

Příspěvek od Burák »

Já děkovat moc nestačil, ovšem štve mi ta bouračka, co se kvuli nám stala, i když si myslim, že to naše vina nebyla.
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: 4 Tagora sor sale (1 GL / 2 GLS / 1DT)

Příspěvek od Ivan Simca KH »

simcaklub píše:řešil jsem messagere na fr. foru a admin mi psal, že se nevyráběla 56, resp až na konci a na simcaworld jsou čísla kastle dle roku výroby a podle toho krteček vychází skutečně 1957

Jinak Michal má naprosto pravdu (což píšu málokdy :lol:). Kecat o neschopnostech lidí umí každej, ale sám se přičinit.... :oops: .

Jo a já děkoval a pár řidičů okolo mne (když jsem jel na konci kolony) taky ;)

lověk vždy musí začít u sebe
Ahoj kluci, nenadávejte mi tolik, no! :D Všechno je to pravda až na to, že já zdravil a děkoval, tak jak jsem zvyklej od dob, kdy jsem jezdil se soupravou ať už trambus+návěs, nebo T138+vlek a to plné benzinu, nebo nafty! A když někdo přibrzdil, aby mne pustil i když nemusel tak jsem děkoval dnes a denně, ale zase ne tak často! :o Ono těch řidičů, kteří vědí, kdy přibrzdit nikdy nebylo a nebude víc, než těch trubců! :lol: Nevím, jestli o neschopnostech kecám zrovna já, ale budiž, no comment! :D
Dále kauza messagere! Jak myslíte! :lol: Já to v té knížce čtu černé na bílém, rok po roce, tak nevím! Michal V. má 6 knížek, já mám 6 knížek, ale nepíše, zda má tu puslední, co já jsem ji koupil od Cecílie v Saint Jean le Vieux, tak jsem na to zvědav, až se uvidíme! Tečka, howgh! :lol: Simcamicalement Ivan Simca KH :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Marcel
Příspěvky: 201
Registrován: 12 led 2009 20:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 4 Tagora sor sale (1 GL / 2 GLS / 1DT)

Příspěvek od Marcel »

Ohledně děkování, blikání...

Když někam odbočuji, tak na toho kterému nekřížím cestu a může odbočit neblikám. Prostě se domnívám, že ten blinkr vidí. Dám ho včas. (Když já chci najet, a vidím, že někdo bliká a snižuje rychlost, vyjíždím. Ano, může se stát že tam blikr nechal, no můj boj.)

Když někoho vidím, jak zoufale čeká, až ho někdo z vedlejší na tu hlavní pustí, snažím se ho pustit, bliknu. Jenže už se mi párkrát stalo, že ten dotyčný nereaguje, prostě si toho nevšimne. A pak nastává dost blbá situace, bojím se úplně zastavit, aby to náhodou do mě zezadu nějaký magor nenapálil... Byla by to má vina. A většinou jsou to takové situace, že čeká jen na volné místo ve směru kterým jedu. Bliknu na něj, a vím, že maximálně trochu přibrzdím, když mu bude chvilku trvat než se rozjede... (počítám s tím) Ale když se nic neděje, on stále stojí (i přes vícero blikání), tak si připadám jak blb a radši jedu, kvůli těm vzadu.

Takže blikám, jen když vím, že je naprosto bezpečné aby tam vjel, při jednoduchých situacích, a ne na složitých křižovatkách.

Když mě někdo pustí, či já jeho, u nás na okraji Prahy, kde jsou úzké uličky, je to na denním pořádku, na sebe mávnout či bliknout.

Jestli jste jeli kolonu, asi to ti co Vás pouštěli chápali, a když někdo sem tam poděkoval, myslím, že to není tak hrozné. Spíš bych to omluvil tím, že je hlavní se soustředit na jízdu. (Jaká se tam stala nehoda?)

Tím jsem se dostal k bliknutí varovkama poté, co mi někdo uhne abych ho předjel. Bliknu, vždy se snažím poděkovat, ale přiznejme si, že hlavní je se věnovat jízdě. Takže ne vždy mohu pravou ruku odvelet na stisknutí vypínače na varovky, nehledě k tomu, že v každém autě je ten vypínač jinde. Takže chápu, že poté co já někomu uhnu, jeden např. ze tří prostě neblikne, aby mi poděkoval. Samozřejmě jich je víc, někdy mě to nepotěší, zvlášť ti v nových drahých vozem. No je jasný, že je jim to u zadku...

Takže Michale, naprosto s tebou souhlasím, pokud se nebudeme chovat jako řidiči ale jako dobytek, bude to na silnicích vypadat hůř a hůř. S gesty o kterých jsi psal souhlasím, snažím se je dodržovat, ale ne vždy je to bezpečné, jak jsem popsal výše.
Obrázek SPARE PARTS ILLUSTRATED DOCUMENTATION ;) Obrázek MIKROFICHE KODAK - CITROËN CX :roll:
MIKROFICHE PEUGEOT 305 - 404 - 504 - 505 - 604

305 SR
604 Ti

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4278
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: 4 Tagora sor sale (1 GL / 2 GLS / 1DT)

Příspěvek od Burák »

Pěknej rozbor.... Jinak, poradim ti. Dneska už málokdo bliká varovkama na poděkování. Bliká se vlevo a vpravo, vlevo, vpravo. Nemusíš nic hledat ;)

Nehoda. V protisměru na velmi uzké silnice, po mém upozornění frajer s Tranzitem zastavil, ale ten s Avii už ne :cry:
Obrázek

Uživatelský avatar
Marcel
Příspěvky: 201
Registrován: 12 led 2009 20:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 4 Tagora sor sale (1 GL / 2 GLS / 1DT)

Příspěvek od Marcel »

To blikání vpravo, vlevo x2 jsem viděl už dřív, teď dlouho ne. Myslíš že se to užívá právě z toho důvodu, že je to snazší?
Obrázek SPARE PARTS ILLUSTRATED DOCUMENTATION ;) Obrázek MIKROFICHE KODAK - CITROËN CX :roll:
MIKROFICHE PEUGEOT 305 - 404 - 504 - 505 - 604

305 SR
604 Ti

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4278
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: 4 Tagora sor sale (1 GL / 2 GLS / 1DT)

Příspěvek od Burák »

přesně
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: 4 Tagora sor sale (1 GL / 2 GLS / 1DT)

Příspěvek od Talbot »

To s tím blikáním vlevo a vpravo je nesmysl. Za prvé spousta aut už to má tak, že do tý páčky ťukneš a rovnou to zabliká třikrát, takže po posledním pohybu páčky by jsi ještě chvíli blikal, což může být dost zavádějící a za druhé, je jednodušší kliknout na spínač varovek. Nevěřím, že může pro někoho být problém si uvědomit kde spínač je, i kdyby přesedal mezi deseti auty, to je jak kdyby někdo tvrdil, že si najednou nevzpomene kde je zpátečka nebo kde se otevírají dveře :roll:
Levá pravá se blikalo u aut, který neměly varovky a hodně to dělali kamioňáci - zase, protože starý Liazky neměly varovky a taky proto, že přes kamion není vidět, takže blikání varovkama může být bráno jako varování před prudkým bržděním. Ale jinak je samozřejmě jedno jak kdo poděkuje, podstatný je jestli poděkuje.

Problém je, že, jak píšeš - spousta lidí vůbec nechápe o co jde, prostě jim to nikdo nevysvětlil, nikdo je to nenaučil :|

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4278
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: 4 Tagora sor sale (1 GL / 2 GLS / 1DT)

Příspěvek od Burák »

tak nevim, ono tře muj Peugeot má spínač varovek za volantam, a malej. Třeba VW LT ho má na volantový tyči, tzn musíš prostrčit ruku volantem a iveco ho má někde dole vedle klimy. Prostě je jednodušší blikat levá pravá a dělá to tak většina lidí.
Obrázek

Odpovědět