Tak se s vámi podělím o jednu zkušenost - mimomísu
Jak tady před časem na to padla řeč, Maruška chce vozit děti v něčem, co bude bezpečnější než 206ka a tudíž mj. vyšší, on je celkem rozdíl dostat třeba z boku ránu na kotníky, nebo na pánev a dětský sedačky přímo. Původně jsme tíhnuli k Mercedesu, konkrétně modelu ML. Jenže to auto je děsnej tank a Maruška se v tom necejtila dobře, špatně se jí to ovládalo. Tak jsme nakonec vybrali Toyotu RAV4 2,0 D4D ročník 2005. I mě se to auto docela líbí, Maruška už dvě Toyoty měla a byla s nima vždycky navýsost spokojená (to se asi Jirkovi hezky čte
). Poměrně pěknej kus jsme objevili v Auto Esa, auto jsem důkladně prolezl, bouraný nebylo, naopak bylo nevídaně zachovalý, všechno fungovalo jak má, horší kotouče a jedno ložisko zadního kola, cenovka vyšší, ale udělali by v ceně i nový brzdy. A teď jak to někdy Osud zařídí... Včera dopoledne jsme tam jeli složit zálohu, byla tam ale jiná směna, než když jsme tam byli poprvé a nějakej šéf prodejců si myslel, že s tou opravou brzd v ceně si vymejšlím a začal si to ověřovat, což trvalo asi půl hodiny, mezitím furt někam odbíhal a tak se to furt protahovalo, až jsem se dostal do bodu, že teda O.K. a sepíšeme smlouvu o záloze, aby mohli na autě začít dělat. Příprava smlouvy by představovala další půlhodinu, ale jelikož už bylo 11:45, museli jsme se domluvit na druhý den a odjet, abysme stihli nakrmit děti a dát je spát. Tím, že se to tak protahovalo, si to bazar pěkně zkomplikoval. Co čert nechtěl, v poledne mi volal jeden kamarád, redaktor časopisu Auto Diesel a AutoOjetiny a poptával se na něco ohledně veteránů, já se ho na oplátku zeptal na RAV4, jestli to auto umí sloužit bez nějakých komplikací. Prý ano, ale je potřeba dát pozor na stav vstřikovačů Denso, které se nedají repasovat, pouze měnit - cca 12500,- za kus vč.práce. Pozná se to podle zvuku motoru a navíc Martin má diagnostiku, vezme jí zítra s sebou a auto proklepneme. Tak jsme tam dnes v 9:00 naklusali a nechali si auto přivézt. Už jak to přijíždělo, nezdál se zvuk motoru Martinovi úplně dobrý, já s moderními auty zkušenost nemám, nevěděl jsem jak to má nebo nemá znít. Po připojení diagnostiky bylo jasno, tři vstřiky okamžitě na výměnu, navíc turbo potřebuje minimálně vyčistit a vyvážit (tzn. dalších 10t Kč). Vzali jsme to ještě na projížďku, údajně se u těchto motorů dají ještě prověřit přepady vstřiků tak, že se auto zahřeje, vezme se na dálnici a při nájezdu na ní se z 30km/h na trojku dá plný plyn a drží se až do min. 4000 ot/min, pokud jsou vstřiky špatné, rozsvítí se kontrolka diagnostiky motoru. Tak jsme najeli na Jižní spojku, trojka, plný plyn, šli jsme do levého pruhu abychom předjeli nějakou Avii a v tom Martin povídá: "A vida, už je to tady, vidíš, už se rozsvítila... a do háje, ono to dokonce skočilo do nouzáku, teď mám plnej plyn a jedeme 50! A víc to nejede, nemůžu s tím nic dělat!" Takže za náma okamžitě troubení a blikání, Avie nás pomalu předjížděla zprava a my se s varovkama pomalu sunuli nejbližším výjezdem pryč. Takže jsme to samozřejmě nevzali, ale nebýt Martina, tak jsem to koupil, tohle by mě nenapadlo. Maruška by si pak někde zažila pěkně horký chvilky a následně bychom ještě vyplázli 50t Kč za opravu. Tak si říkám, dobrá náhoda, že mi zrovna (asi po roce) zavolal, co?