Ivane, ani nevím jestli má cenu se vysilovat, protože Ty máš zřejmě pocit, že když jsi v té době žil, tak máš patent na veškerou moudrost. Tvoje ročenka o ABS v Jensenu nepíše proto, že je z roku 71 a Jensen FF s ABS se vyráběl v letech 1966-1969, Tvoje ročenka píše o Jensen Interceptor II a Jensen FF II, kde už od toho, kvůli finanční náročnosti, upustili, ale otevři si jakoukoliv encyklopedii automobilů (např.Encyklopedie automobilů, vydalo Gemini 1994, Velká kniha automobilů, Knihcentrum 1996, Encyklopedie klasických automobilů, Ottovo nakl. 2005, Velký obrazový atlas automobilu, Artia 1985, atd.) a najdi Jensen - všude se dočteš, že Jensen FF měl ABS od r.66, nebo si projdi internet - první zmínky o ABS jsou z roku
1929 u letadel. Ale to bylo samozřejmě mechanické ABS. V 60.letech začali dávat ABS zkusmo do Austinu 1800 (1964) a právě Jensenu FF (1966), ale ten systém byl neskutečně drahý a tudíž pro běžná auta nepoužitelný. V roce
1971 se objevilo první ABS plně řízené počítačem a to v Chrysleru Imperial a ve všech vozech Cadillac modelového roku 71. Samozřejmě, že každý systém se během let vyvíjí, takže ABS tak, jak ho známe dnes, bylo použito u Mercedesu v roce 1978. Mimochodem Ivane, věděl jsi, že ABS se od r.1988 montuje i na některý motorky?
Další odkazy na ABS v Jensenu:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Jensen_FF
http://www.classicandperformancecar.com ... /?see=1780
http://www.usefultrivia.com/miscellaneo ... _007a.html
atd. atd. ... Nebuď jak jeden můj spolužák ze střední, když jsem mu řekl, že máme v Solaře z roku 1981 palubní počítač, tak se mi vysmál: "To určitě, leda tak na střeše, haha."
Mimochodem, ten Jensen nebylo žádný auto "mimomísu", bylo to normální sériově vyráběný a ještě dnes naprosto běžně sehnatelný auto - koukni na mobile.de nebo ebay.co.uk