Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Moderátor: Burák
- RudolfSolara
- Příspěvky: 53
- Registrován: 11 črc 2017 09:37
- Bydliště: Praha matka měst
Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Dobrý den,
tak se mi konečně podařila registrace a přijetí no toto forum, za což velice děkuji. Nejprve mi dovolte abych se představil. Jmenuji se Rudolf a bydlím v Praze. Po otci jsem podědil Simcu-Talbota Soílaru 1,3LS v nádherném originálním stavu, říkám mu Taťka. Auto je jedna z prvních vyrobených Solar. Byla v roce 1980 na výstavě v Brně. Odtud putovala na dvouletý odpočinek do skladu Tuzexu, ze kterého ji vysvobodil otec v roce 1982. Vlastnil ji až do loňska. Na základě přechodu přešla na mne. Toliko úvodem a na závěr pár foteček.
První historická Já + Talbot v roce cca 1987.
tak se mi konečně podařila registrace a přijetí no toto forum, za což velice děkuji. Nejprve mi dovolte abych se představil. Jmenuji se Rudolf a bydlím v Praze. Po otci jsem podědil Simcu-Talbota Soílaru 1,3LS v nádherném originálním stavu, říkám mu Taťka. Auto je jedna z prvních vyrobených Solar. Byla v roce 1980 na výstavě v Brně. Odtud putovala na dvouletý odpočinek do skladu Tuzexu, ze kterého ji vysvobodil otec v roce 1982. Vlastnil ji až do loňska. Na základě přechodu přešla na mne. Toliko úvodem a na závěr pár foteček.
První historická Já + Talbot v roce cca 1987.
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
- RudolfSolara
- Příspěvky: 53
- Registrován: 11 črc 2017 09:37
- Bydliště: Praha matka měst
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Další loňská při vysvobozování z garáže.
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
- RudolfSolara
- Příspěvky: 53
- Registrován: 11 črc 2017 09:37
- Bydliště: Praha matka měst
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
A aktuální
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
- RudolfSolara
- Příspěvky: 53
- Registrován: 11 črc 2017 09:37
- Bydliště: Praha matka měst
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Ještě registrace a "stádečko"
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Fakt krásná, vítáme Vás.
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Moc hezka, doufám, že ji brzy uvidíme na nějaké klubové akci
- RudolfSolara
- Příspěvky: 53
- Registrován: 11 črc 2017 09:37
- Bydliště: Praha matka měst
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Pánové, mám problém Taťka se přehřívá. Není to katastrofa, ale když v letních teplotách vyjedu Baranďák jsem téměř v červeném a trvá dost dlouho než to padne. Problém měl zřejmě už otec, je nainstalováno ruční spínání ventilátoru chladiče. Automaticky spíná když je ručička teploměru tak ve 3/4. Zatím nikdy nevařil, ale znepokojuje mne to. Kde by mohla být chyba? Než sundám hlavu, abych nedělal zbytečnosti.
Dík
Dík
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Nejjednodušší je, koupit čidlo na chladič ze škody Faforit. Je identické jak tvarem, tak teplotou spínání. Větrák Vám jde?
- RudolfSolara
- Příspěvky: 53
- Registrován: 11 črc 2017 09:37
- Bydliště: Praha matka měst
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Ano jde, jak na ruční spínač, tak spínacím čidlem na chladiči. Větrák běží a teplota se drží u červeného. Až když se jede po rovině tak se teplota po delší době srovná. Vodní čerpadlo žene chladivo spodem do chladiče, nebo naopak saje?
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Nabízí se těsnění pod hlavou, ale jestli to nekouří bile, netlakuje do vody a olej je čistý, tak bych sundal vodní pumpu, jestli se vrtulka neprotaci na osicce.
- RudolfSolara
- Příspěvky: 53
- Registrován: 11 črc 2017 09:37
- Bydliště: Praha matka měst
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
právě že netlakuje a ani není problém s kapalinou a olejem. Ta vrtulka by to mohla být, mě nenapadlo že by se mohla protáčet
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
-
- Příspěvky: 405
- Registrován: 25 dub 2010 20:07
- Bydliště: Praha 4
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
To může dělat moc věcí.Od málo napnutého klíňáku přes zarostlý chladič,špatný předstih,vadný termostat,až po prasklou hlavu.Chce to postupně projít.
- RudolfSolara
- Příspěvky: 53
- Registrován: 11 črc 2017 09:37
- Bydliště: Praha matka měst
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
No taky to tak nějak vidím termostat jsem včera koupil
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
- RudolfSolara
- Příspěvky: 53
- Registrován: 11 črc 2017 09:37
- Bydliště: Praha matka měst
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Tak jsem probíral papíry a našel toto Ještě mám fakturu, doklad o zaplacení a nějaké další účtenky
Naposledy upravil(a) RudolfSolara dne 16 říj 2017 10:44, celkem upraveno 1 x.
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
- RudolfSolara
- Příspěvky: 53
- Registrován: 11 črc 2017 09:37
- Bydliště: Praha matka měst
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
A ještě
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
- RudolfSolara
- Příspěvky: 53
- Registrován: 11 črc 2017 09:37
- Bydliště: Praha matka měst
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Přehřívání VYŘEŠENO !!!! Na důvod mě přivedlo chlazení sklepa v práci. Najednou se začalo vypínat. Přijel servis a že prý je ucpaný výměník. Já ho pravidelně však smetáčkem čistím. Jak se však ukázalo to nestačí. Vzali jsme vzduch a vyfoukali něco děsného. Tak jsem po příchodu do garáže dal přenosku do motorového prostoru a snažil se zahlédnout světlo krz chladič. Bezvýsledně Tak nahodit kompresor a fučet. Zkrátím to, byl úplně ucpaný! Při projížďce proběhl test v Nižborském kopci a paráda !!!!
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
- RudolfSolara
- Příspěvky: 53
- Registrován: 11 črc 2017 09:37
- Bydliště: Praha matka měst
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Časový odstup 32let ! Já zestárl, strom vyrostl, chata zčernala. Akorát Taťka stále jako když ho Poissy vyrobili !!
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Moc hezký! Jak auto tak fotky.
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Paráda, další skvěle zachovalý auto s historií v dobrých rukou
Simca 1301 LS '68; 1301 Special '73; 1501 GLS '66
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40
- RudolfSolara
- Příspěvky: 53
- Registrován: 11 črc 2017 09:37
- Bydliště: Praha matka měst
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Pánové, jeden blby dotaz. Tak nějak na mne domžourala kontrolka světel na palubce. Budu jí měnit. V zásadě bych na to asi přišel, ale proč se nezeptat. Je nutné demontovat volant abych se tam dostal? Nějaké další šrouby krom těch dole pod krytkami a nějaká další záludnost? Díky za rady
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Tybrďo, to už si úplně nevybavuju, myslím, že bude stačit sundat ty plasty kolem sloupku volantu. Tam jsou snad 3 šroubky zespoda a vrchní díl se pak jenom sundá. Při zpětné montáži pak pozor na miniaturní výčnělky kolem díry na spínací skříňku, ať je neulámeš. Dole jsou pak šroubky pod těma záslepkama a nahoře možná taky dva jsou.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 02 srp 2017 15:39
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
Jde to vyndat bez demontáže volantu, ale chce to dost násilí.
Servisní manuál hovoří jasně:
-odpojit baterii
-odpojit lanko sytiče od karburátoru
-tam kde je instalován demontujte spodní kryt
-odšroubujte čtyři 13mm šrouby sloupku řízení a dejte ho dolů
-odšroubujte 5 šroubků, držících kšilt přistrojů (3 nahoře, 2 dole)
-odpojte lanko tachometru
-povysuňte částečně přístroje a odpojte dva velké elektrické konektory z panelu přistrojů
-odpojte reostat osvětlení přistrojů, pokud je instalován
-vyjměte panel přistrojů.
Podle manuálu je tedy potřeba vyvěsit sloupek řízení, aby to šlo snadno. Demontáž samotného volantu nepomůže, vadí tam právě ten sloupek.
Servisní manuál hovoří jasně:
-odpojit baterii
-odpojit lanko sytiče od karburátoru
-tam kde je instalován demontujte spodní kryt
-odšroubujte čtyři 13mm šrouby sloupku řízení a dejte ho dolů
-odšroubujte 5 šroubků, držících kšilt přistrojů (3 nahoře, 2 dole)
-odpojte lanko tachometru
-povysuňte částečně přístroje a odpojte dva velké elektrické konektory z panelu přistrojů
-odpojte reostat osvětlení přistrojů, pokud je instalován
-vyjměte panel přistrojů.
Podle manuálu je tedy potřeba vyvěsit sloupek řízení, aby to šlo snadno. Demontáž samotného volantu nepomůže, vadí tam právě ten sloupek.
- RudolfSolara
- Příspěvky: 53
- Registrován: 11 črc 2017 09:37
- Bydliště: Praha matka měst
Re: Simca-Talbot Solara 1,3LS 1980
No tak to se mi potěš, kvůli blbý žárovce taková rozborka Zlatej Olda
Vlasto moc děkuji
Vlasto moc děkuji
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010