Další Simca akce

Moderátor: Burák

Odpovědět
Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Talbot »

Ivan Simca KH píše:Ahoj kluci! :grin: Hořím zvědavostí na to s čím přijede Michal Vítek z Le Mans! :twisted: Doufám, že mohl vyfotit alespoň nějaký vůz Matra- Simca MS670, nebo jiný této kategorie! :o Tyto závodní prototypy v 70. letech minulého století vítězily v závodě všech závodů, 24 hodin v Le Mans! :o Už se těším! :lol: A co pan Henri Pescarolo? Viděl jsi ho alespoň? :roll: ahoj Ivan ;)
Zatím jen krátce - Pescarollo byl tou dobou v Itálii na závodech v Monze, a k tomu ostatnímu:
DSC02728m.JPG
DSC02683m.JPG
DSC02690m.JPG

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Talbot »

Tak, fotky jsou tady: http://michaltalbot.rajce.idnes.cz/Le_Mans_Story_2011#

Když to sepíšu hodně stručně, protože to je spíš na reportáž do časopisu, než na vyprávění tady na fóru, tak po příjezdu do Le Mans jsme se ubytovali v hotelu F1 v Arnage, což je hned vedle okruhu. Už při příjezdu jsme zjistili, že v pizzerii před hotelem se konná menší sraz US cars a tak jsme při večeři koukali na krásné tvary Corvette, Cadillacu a Mercury z 50. a 60.let. Pár minut po páté hodině ranní se ozvaly první otáčky motoru mojí Matry - musel jsem na myčku, vyleštit kola, umýt skla, atd. protože po sedmé jsme už chtěli být u okruhu. Program byl napěchovaný, co půlhodina, to závod. Třída 1000 Maxi, kde jezdily Simky R2 a R3, 1000 Coupé i 1200 S Coupé, Matry DJet, R8 Gordini, Mini Coopery, Alpiny 110, atd. Třída Lotus, kde bylo všechno od Super 7 přes Elany, Elite až po Europe, třída Saloon Car, kde byly BMW, Alpine A310 a A610 Turbo, Talbot Sunbeam Lotus, Opely, Fordy vč. GT40, mraky Porsche 911, Jidé, Renault 21 Turbo, dokonce i takový atypy jako Clan Crusander, Marcadier Barzoi nebo Alfa Romeo Montreal, třída Formule Ford Kent, třída sportovních prototypů, kde jezdily právě Matry vč. Matry F1 V12, staré F1 Renault v barvách Benetton, Porsche, Jaguary, monoposty od Peugeotu, atp. Pak třída Bleue de France, což bylo vyhrazeno francouzským sportovním autům, Alpine A110, A310, A610, bylo tam několik vozů Matra DJet, M530, Simca 1100 TI, moje Murena, Renaulty Gordini 8 a 12, Jidé, Marcos, Marcadier, D.B. a další. Prostě co půlhodina, to zážitek. Všude byl cítit spálenej benzin a řev motorů byl slyšet až k hotelu!
Nejdřív jsme projížděli všude, kde to šlo, boxama, paddockem, parkovištěma, prošmejdili jsme kde co uvnitř okruhu Bugatti, fotili kde co a užívali si atmosféru. Pak jsme se dostali do hlavní budovy, prošli požárním schodištěm o patro výš a nakonec se úplně sami dostali na ochoz, odkud bylo vidět na zatáčky před nájezdem na cílovou rovinku a i na rovinku samotnou. Odpoledne jsme se dostali taky na okruh, ale byla to promenáda sběratelů a klubů, což představovalo přes tisíc aut, která dokázala ve třech proudech zaplnit celý okruh. První zaváděcí kolo za safety car bylo v klidu, ale zejména Corvetty a Mustangy neusále dávaly najevo chuť závodit. Ve druhém kole to pořadatelé trochu pustili a my se dostali do nenápadného souboje mezi Murenou a třemi Alpinami A610 V6 Turbo. Díky stabilitě Mureny jsem mohl v klidu předjíždět pomalejší kusy i venkem a tak jsem byl brzy vpředu za Mustangem a dvěma Corvettami, které byly v zatáčkách bez šance. Jenže najednou se při jednom pravotočivém klesání ručička tlaku oleje posunula doleva až k trojce, což mě vyděsilo a tak jsem zajel mimo trať a pozoroval jak se bude chovat dál po přidání plynu a na volnoběh. Zatímco jsem přemýšlel jak dlouho bude Burákovi trvat s plaťákem těch skoro 1400km do Le Mans, tlak oleje se choval normálně. Opatrně jsme tedy dojeli předváděčku a přemýšleli, kde je problém. Zcela jistě se prostě olej odlévá, dělalo to nejvíc při pravotočivé zatáčce z kopce, jinak skoro vůbec. Taky jsme zjistili, že když se jede v klidu a pak se vezme pár zatáček, tak je to dobrý, ale jak se bere víc zatáček po sobě, tak se to zhorší. Došli jsme k závěru, že olej lítá přes originální malé přepážky na dně vany a nejspíš se trochu napění a pak jde tlak trochu dolu, na nulu naštěstí neklesnul nikdy a tak se žádný ťukavý zvuk neozval a i následně motor fungoval jako předtím, vč.tlaku oleje, který se držel ve vyšších otáčkách na osmičce.
Pak jsme se vydali na silnice, které tvoří velký okruh, na kterém se jezdila a jezdí slavná čtyřiadvacetihodinovka. Projeli jsme rovinku Hunaudiéres, zatáčku Mulsane, zatáčku Arnage a zbývající část směřující k okruhu Bugatti. Šikana před cílovkou, stejně jako cílová rovinka a zatáčky s rovinkou pod obloukem Dunlop, jsou pro oba okruhy (malý - Bugatti a velký - 24h du Mans) společné. Zmíněné části velkého okruhu jsou normálně používány jako běžné silnice pro normální provoz, akorát, že v zatáčkách mají barevné obrubníky, po celé délce jsou po obou stranách únikové zóny a svodidla, některé zatáčky jsou klopené. Jeli jsme to s Murenou třikrát a když to šlo, jeli jsme jak nejrychleji to šlo, paráda! :twisted:
Když jsme se vraceli, jeli jsme kolem stáje Equipe Matra-Simca, která vystavovala závodní Matru MS630 s motorem V8 B.R.M., formuli Matra MS11 V12 a MS610, což je auto, které vypadá jako Matra DJet, ale původní motor Renault 1,3 Gordini byl nahrazen motorem Ford-Lotus 1600ccm o výkonu 145k, vzhledem k váze 640kg bylo o zábavu postaráno. Jelikož jsme se u nich už dopoledne fotili a bavili jsme se spolu, tak na můj drzý dotaz, jestli bych si nemohl sednout dovnitř, se mi dostalo kladné odpovědi, dokonce za mnou pak i zavřeli dvířka, takže jsem se držel volantu, šaltpáky, nohy jsem měl na pedálech, poslouchal tlumený hluk na závodním okruhu a očima hltal ručičky a číselníky budíků, trubky přívodu vzduchu, vnitřní konstrukci kokpitu a nápisy "Matra - Sports".
Znova jsme koukali na závody formulí, na přehlídkovou jízdu všech civilních youngtimerů a na další kvalifikace a závody v jednotlivých kategoriích. Co nás nejvíc dostalo, byli "Miníci" normálně dokázali držet krok s 911 Carrerou, předjíždět BMW a Lotusy a projíždět zatáčky po třech kolech. Těsně před desátou jsme měli jet znovu na okruh, tentokrát bez safety car, na závodní jízdu ve skupině Bleue de France. Z té ale nakonec sešlo, protože po desáté večer už musí být na okruhu klid a naše jízda už by se nestihla dokončit včas.
Za ten den jsme viděli snad všechny auta světa, jediné co jsem tam neviděl byl Bentley, jinak nemá cenu vyjmenovávat co všechno tam bylo. Jenom Alpine snad 300, Mini určitě přes 100, stejně tak 911, BMW, Lotusů, Jaguárů. Ferrari tam postávaly bez povšimnutí, Impreza WRX STI tam bylo jak jedničková Oktávka. Bylo tam i několik Venturi, TVR, Morganů, Citroen SM Maserati, Triumphů TR7, Aston Martin DB7, Mureny celkem 2, Simca Vedette Marly, civilní Rallye 2 a 1000 Coupé a stovky a stovky dalších. Celkem tam bylo určitě přes 2000 zajímavých kousků.
Neděli zahájila Challenge Alfa, kde burácely čtyřválce starých Giuliett, boxery modelů 33, V6ky GTV i moderních 156. Pak jsme nastoupil ke klidné jízdě po okruhu, během níž jsme pozorovali chování tlaku oleje a utvrdili se, že olej se odlévá a pění, je to prostě problém příčného uložení motoru a vyřeší ho jen speciální přepážky v olejové vaně. Takže zatáčky, zejména pravé, jsme jeli v klídku a na rovinkách jsme to doháněli. Alpina A110 ani A310 není pro Murenu soupeř, i když jsem vyjížděl ze zatáčky opatrně a na výjezdu mě Alpina předjela, protože jela zatáčku rychle, na rovince jsem jí zase předjel já, ale pak zase uhnul a nechal jí jet ideální stopu. Kdybych mohl jet i zatáčky naplno, tak bych si je tam dával jak malý děti :twisted: Jen jednou jsem se neovládnul, to když v předposlední dvojici zatáček před nájezdem na cílovou rovinku, jsem zaznamenal v zrcátku blížícího se nového Mustanga. Předposlední dvojici jsem vzal opatrně, aby se olej nerozlítal a nenapěnil, nájezd na cílovku už jsem ale vzal na plno, ručička klesla až ke trojce, ale co už, cílovka přede mnou, na tribunách diváci, otáčkoměr se dotýká 6000 ot/min, za čtyři, znova plnej, za řevu motoru Matry prolítávám pod tribunami na okruhu v Le Mans, podobně jako Pescarollo, Larrouse, Beltoise nebo Jabouille, odraz Mureny se míhá ve sklech VIP salonků a Mustang je stále za mnou, odřazuji na pětku, nechávám Mustanga prolétnout kolem, protože do zatáčky už zase musím opatrně, ale na cílovce si Matra pozici udržela a to se počítá! Spokojeně zajíždíme do boxů a jdeme na tribunu k oblouku Dunlop pozorovat závody formulí Ford Kent, dále skupiny 1000 Maxi, Challenge GT a Saloon Cars. Pak se loučíme s klubem DJet a kolem druhé hodiny odpoledne opouštíme okruh, protože máme v úmyslu poobědvat někde v klasické francouzské restauraci na rovince Hunaudiéres, minimálně jedné jsme si v sobotu všimli. Restauraci jsme našli a k našemu překvapení byla skutečně velmi původní, obyčejná a příjemná - žádný zlatý důl alias past na turisty. Na zdech visely obrázky ze závodů, menu za 29,- Euro obsahovalo předkrm z plodů moře, kopeček jablečné zmrzliny s likérem, kuřecí kousky na olivách a citronech, prkénko fr.sýrů a dezert v podobě zmrzliny. K tomu dvě sklenice červeného vína a nemohli jsme se ani hnout, ani mluvit, byli jsme zralí tak se svalit vedle Mureny, která byla zaparkovaná přímo na kraji závodní dráhy, na níž Matry v 70. letech dosahovaly rychlosti přes 300 km/h.
Cestou z Le Mans, jsme se na dálnici drželi se dvěma Porsche 911 Carrera 4S z konce 90.let a udržovali jsme rychlost mezi 160 - 180 km/h, v jednu chvíli jsme ale začali zrychlovat trochu silněji a Murena z těch 180ti zrychlila tak razantně, že řidič Carrery před námi uvolnil levý pruh a my jsme jej ve 200km/h minuli. Vím, že kdyby tomu naložil, neměl bych šanci, ale proběhlo to tak, že mě to fakt potěšilo. V Německu jsme jeli dokonce 220 km/h (skutečných), ale otáčky už byly na 5500 a jak se ručička blížila k červenému poli, které je od 6150 ot/min, byla moje nervozita silnější než touha "to ještě ždímat" :)
Fotky jsou tedy na rajčeti, videa mám snad 3 hodiny, to budu muset upravit a když bude zájem, rád to na některém setkání promítnu, zvuk Matry V12 se nedá k ničemu přirovnat a stejně tak stojí za to vidět v plném nasazení dobové formule, Alfu Romeo Montreal, Ford GT40 a další skvosty, které umí dodnes probudit zvířecí emoce v každém pořádném chlapovi.
Příští rok jedeme zase, kdo se přidá? Napadá mě pár aut z klubu, která by se tam rozhodně neztratila :twisted:

Michal

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Michal »

:shock: :shock: :shock: Zní to hodně dobře, fakt jo. Rallye2 příští rok ještě nebude, ale jednou.... :mrgreen:

Uživatelský avatar
Čenda
Příspěvky: 334
Registrován: 15 led 2009 15:49
Bydliště: Beroun

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Čenda »

Myslíš třeba Chrysler 180...?? :lol: :lol: :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Talbot »

Jo a Michalovu Tagoru s automatem... :twisted:

Představoval bych si to takhle:
Čenda s Bagheerou (ta tam nebyla ani jedna!)
Burák s 1200 S Coupé
Jirka s Murenou 1,6
Michal s Rallye 2
Pavel Kraus s Murenou 2,2
Pája s upravenou 2,2 S
+ moje maličkost 8-)

Tak se čiňte bigmeni, máte na to celej rok :twisted:

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Ahoj všichni! :grin: Michale blahopřeju k nevšedním zážitkům, nedávám citaci, to by bylo dost místa v čudu! :roll: Fotky moc pěkné, však jsem se nemohl dočkat! :lol: Určitě doporučuji článek do časopisu, hlavně pro ty, kteří nemají internet a nejsou zavěšeni 8krát denně jako já! :lol:
Moc pěkný, opravdu. :) ahoj Ivan ;)
Obrázek

Jiří Lefner

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Jiří Lefner »

Talbot píše:Jo a Michalovu Tagoru s automatem... :twisted:

Představoval bych si to takhle:
Čenda s Bagheerou (ta tam nebyla ani jedna!)
Burák s 1200 S Coupé
Jirka s Murenou 1,6
Michal s Rallye 2
Pavel Kraus s Murenou 2,2
Pája s upravenou 2,2 S
+ moje maličkost 8-)

Tak se čiňte bigmeni, máte na to celej rok :twisted:
Jo,jo Michale,já bych jel... ;)

Michal

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Michal »

letos se hrabu s Ranchem, chci dodělat drobnosti na 1100, Sherlocku a Tagoře. Pak Krteček a pak Rallye2. A taky tam musím napasovat Sambu. Ještě že mi ubyla Vedette a ubude pick-up a CH
:?
Ale to je obehraná písnička

Uživatelský avatar
Čenda
Příspěvky: 334
Registrován: 15 led 2009 15:49
Bydliště: Beroun

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Čenda »

No neříkám,že bych nejel 8-) zkusím se ponořit do Bagheery a něco
s tím udělat. Když už pojede náš baron Fon Lefner a opustí svůj Tv. ovladač,
to už něco znamená. :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Ahoj kluci! :grin: Dobré plány, Michale, co tam sakra dělá ten Trabant? :mrgreen: :twisted: Hlavně to nevykecejte do Trabant Klubu, nebo nebude na tý rovince 5km vidět pro modrej kouř! :lol: ahoj Ivan ;)
P.S. Já když tak jako doprovodný vozidlo!? :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Talbot »

No Ivane, ty Trabanty taky docela jely, ale kromě těch dvou 601, tam byl i jeden ten starší 600 a ten byl teda poladěnej pekelně, to bys koukal jak mu to jelo ;)

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Další Simca akce

Příspěvek od paja »

Az na to, ze kdyz jely s tema saloonama, tak vypadaly jak slapaci auticka... A i tak jely. :) Jinak, Ivane, ty trabose se v tom smradku (pro nas vuni) v pohode ztratily. :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Talbot píše:No Ivane, ty Trabanty taky docela jely, ale kromě těch dvou 601, tam byl i jeden ten starší 600 a ten byl teda poladěnej pekelně, to bys koukal jak mu to jelo ;)
Ahoj kluci! :grin: Michale, já jsem jen vyjádřil údiv nad tím, že tam takové ........(doplň si sám) vůbec pouštějí. :twisted: To by potom Pája s tím 5ti kvaltem a vytuněným Speciálem tam taky mohl? :roll: Nechci se s nikým hádat, ale i kdyby ty Traboše jely xxx, mě tam nepasujou, už jenom tím tvarem atd. :lol: Ale to je jen můj názor, že? :lol: ahoj Ivan ;)
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Talbot »

V kategorii "Clubs et Collectioneurs" jelo kde co, dokonce i nový auta 8-)

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Další Simca akce

Příspěvek od paja »

No kdyz si vzpomenu na Cortinu, jak jim zatapela.... To byl 1,3l sedan, kterej jel v tride GT spolu s Porschema, Alpinama atd. a skoncil tak v pulce startovniho pole. Bylo to asi jedno ze 2 nejneuveritelnejsich aut tam, podle meho nazoru.
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Talbot »

Pájo, něco mi říká, že to druhý bude asi jedna bílá Manta co? :twisted: Jinak koukni sem: http://www.auta5p.eu/vystavy/autoshow_2003/show_150.htm a podle toho špičatýho zadního bočního okýnka to byla Manta na 100%, Camaro resp. TransAm mají C sloupek řešenej úplně jinak ;)

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Další Simca akce

Příspěvek od paja »

Ja to tedka neskouknu, pac se nedostanu na ty nase fotky, ale jestli to byla Manta, tak nevim co tam mel za motor, protoze podle toho jak mu to jelo tak tam musel mit tak 600k. A to je z 2,5l docela dost.
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Talbot »

Manta:
omlm.JPG
Manta:
Obrázek

Camaro:
Obrázek

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Další Simca akce

Příspěvek od paja »

Jo, je to Manta, jeste jsem to porovnaval s tim Pontiakem a ten to ma taky jinak. Ale mi rekni, ze to melo zvuk jak GT40..., ne-li drsnejsi, ale urcite ne 4valcovej... :shock:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Talbot »

Těžko říct, co tam bylo, hlavně to doslova lítalo tak, že to skoro nemohli udržet na silnici :shock:

Uživatelský avatar
Čenda
Příspěvky: 334
Registrován: 15 led 2009 15:49
Bydliště: Beroun

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Čenda »

Chlapci já si myslím,že je to upravená Ford Sierra první
generace. Jelikož jsem Mantu měl,tak vím že Manta má
bezrámové dveře a má hranatý přední okno.
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Talbot »

Na ten rám dveří jsem koukal taky, ale zase to špičatý zadní okýnko Sierra nemá a ten B sloupek je přesně stejnej u Manty... Je to celkem záhada ;)

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Talbot »

A teď jsem koukal do programu, kde byl soupis zaregistrovaných účastníků a u čísla 53 v kategorii Saloon cars je napsáno Chevrolet Monza, což by odpovídalo nápisu Monza na čelním skle a logům Chevrolet na přepravníku. Ale Chevrolet Monza... co to je? Aha: http://www.google.cz/search?tbm=isch&hl ... 46l3-2.1l3

Podobná splácanina jako Plymouth Horizon :roll: A technika? Jdu gůglit 8-)

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Talbot »

Aha: http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Monza takže v tom mohl být až V8 5,7 litru a asi taky byl :twisted:

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Simca akce

Příspěvek od Burák »

A co tam Jirka bude dělat? Plést se ostatním, něco, jako J.D. na motokárách? ;)
Obrázek

Odpovědět