Foto nejen našich Simek
Moderátor: Burák
Re: Foto nejen našich Simek
jedna z Uruguaye
http://www.leboncoin.fr/voitures/183322596.htm?ca=12_s
http://www.leboncoin.fr/voitures/183322596.htm?ca=12_s
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
Michale, prosím Tě, už to nehul! A myslím to upřímně! ahoj IvanMichal píše:jedna z Uruguaye
http://www.leboncoin.fr/voitures/183322596.htm?ca=12_s
Re: Foto nejen našich Simek
Ivane, Michal asi chtěl vložit jinej odkaz a zůstal mu "v myši" odkaz co vkládal do inzerce Michale, kolikrát se Ti už něco podobnýho stalo, přitom stačí si ten napsanej příspěvek po sobě zkontrolovat - já to dělám vždycky
Re: Foto nejen našich Simek
a jo
tak počkejte, já to najdu někde v historii, abyste nebyli ošizeni
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... 342/205331
tak počkejte, já to najdu někde v historii, abyste nebyli ošizeni
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... 342/205331
Re: Foto nejen našich Simek
Zajímavý, stejně, když si tak člověk vezme, kde všude ty naše Simky slouží a sloužily - za polárním kruhem, v Africe, jako taxíky v městským provozu, jako nářadí amatérských závodníků , jako služební auta, policejní...
Re: Foto nejen našich Simek
Ty jo, ta uruguay, to je fakt úlet, ten polorozebranej americkej loukoťák normálně na ulici mě teda fakt dostal...
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
Ahoj Petře! A to jsi objevil kde? Dej k tomu pár slov. Já jsem jeden takovej dal do sběru, neb vařenej blok, válce broušený různě a klika po 4. brusu, takže šrot! Ale je třeba stále pátrat a hledat, protože přijde doba, kdy už nebude co! ahoj Ivan
Re: Foto nejen našich Simek
Flash Special se dával do nejvyšších verzí Rue-de-la-Paix, Elysée-Matignon, do coupé Plein-Ciel, Coupé-de-Ville a do kabrioletů Week-End, Océane. Oproti motoru Flash, který má 48 koní, má Flash Special 57 koní.
Michale, trochu Ti to ještě zkomplikuju, všechny užitkový verze řady Océane (marketingový název řady A90 od r.56), tedy Chatelaine, Commerciale, Messagére a Intendante by měly být vybaveny motorem Flash Service o výkonu 45 koní.
Michale, trochu Ti to ještě zkomplikuju, všechny užitkový verze řady Océane (marketingový název řady A90 od r.56), tedy Chatelaine, Commerciale, Messagére a Intendante by měly být vybaveny motorem Flash Service o výkonu 45 koní.
Re: Foto nejen našich Simek
Tak to jsem si myslel, že víc lidí pozná, že to neni jen tak ledajakej Flash Ale MichalTalbot má velikou 1 s * Za to jestli Ivan vyhodil Flash Special do šrotu... Ještě bych měl, Michale, doplňující otázku, ale to, jestli budeš vědět, tak už asi padnu na zadek Nevíš, jak dosáhli toho, že Flash Special měl těch 57 koní? Resp. čim se liší od normálního Flashe? Vačka? Kanály? Karburátor? Nemaje Flashe normálního, nemám to s čim porovnat...
Myslim si ale, že důležitý je hlavně to, že kdo hledá, najde
Myslim si ale, že důležitý je hlavně to, že kdo hledá, najde
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
Ahoj kluci! PeS, to víš, že jsem poznal, co to je za motor! Já ale vyhodil motor Flash popsaných následků dlouhého provozu a děsných oprav v minulosti, myslím, že netřeba litovat! Ale po přeměření a poradě s odborníkem prostě skončil svoji pouť. Ale slušná hlava, pumpy a pod. zůstaly pro další použití. Taky nevím přesně, čím dosahovali Frantíci různých výkonů a pod., asi větší komprese, lepší kroužky? Fakt nevím, Michal to vyčte, nebo to prostě ví a poučí nás! Já se tomu nebráním, vždy se rád dozvím něco nového!
ahoj a Simcamicalement Ivan Simca KH
ahoj a Simcamicalement Ivan Simca KH
Re: Foto nejen našich Simek
Tak napůl - že se Flash Special dával do top verzí jsem věděl, stejně jako že Flash Service byl pro užitkové verze, ale ty přesný výkony, to už jsem musel vyčíst, to si samozřejmě nepamatuju. Co jsem tak koukal do knížky, tak Flash byl osazen karburátorem Solex 32 PBIC, měl kompresní poměr 6,8 a krouťák 8,9 mkg při 2750 ot/min, zatímco Flash Special měl karbes Solex 32 PBICT, kompresní poměr 7,8 a krouťák 9,2 mkg při 3100 ot/min. To, že krouťák i výkon je posazenej ve vyšších otáčkách (při 5200 proti 4800 u Flashe), by odpovídalo ostřejší vačce a ten jinej kompresní poměr by mohl být dosaženej třeba vydutím pístů (jako to má Speciál pokud se nepletu), nebo jiným tvarem spalovacího prostoru v hlavě motoru, protože vrtání a zdvih mají oba motory stejný. To by se dalo vyčíst z nějakýho katalogu ND, ne?
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
Ahoj! Michale vím100%, že písty jsou od motoru Flash, přes Rush až po 312 a 312T stejně rovný. Vačky jsou taky stejný u verze 3 lágry a 5 lágrů, což je Flash a Rush. A Rush a další 312ky mají jinou, ale stejnou vačku, tam jiná neexistuje. Ale viděl bych to v tom karbeci, a možná kompresi. I když všechny tyto motory měly původně 4 kroužky na pístu. Refabrikace německé provenience a sice písty Kolben a Schmitt mají kroužky jen 3. Taky jsem měl sadu, kde byl leták i v angličtině a tam stálo, že výrobce za kvalitu ručí u motoru 5 ložisek ale nikoli u 3 ložiskových motorů. To vydutí pístů u mot. 342 je nižší, než u 345. A to dost podstatně. Taky 1301 Speciál má větší kompresi proti motoru 1500. Takže v pístech to asi nebude! Tohle je asi tak vše, co o tom vím, nejsem na to žádnej odborník, jen laik! Ale zato zapálenej! ahoj všichni Ivan P.S. čtu znova Tvůj text a dodávám, že hlavy jsou stejný až na vývod vody do topení vzadu vpravo a 4 štefty na koníky upevnění víka ventilů.Michaltalbot píše:Tak napůl - že se Flash Special dával do top verzí jsem věděl, stejně jako že Flash Service byl pro užitkové verze, ale ty přesný výkony, to už jsem musel vyčíst, to si samozřejmě nepamatuju. Co jsem tak koukal do knížky, tak Flash byl osazen karburátorem Solex 32 PBIC, měl kompresní poměr 6,8 a krouťák 8,9 mkg při 2750 ot/min, zatímco Flash Special měl karbes Solex 32 PBICT, kompresní poměr 7,8 a krouťák 9,2 mkg při 3100 ot/min. To, že krouťák i výkon je posazenej ve vyšších otáčkách (při 5200 proti 4800 u Flashe), by odpovídalo ostřejší vačce a ten jinej kompresní poměr by mohl být dosaženej třeba vydutím pístů (jako to má Speciál pokud se nepletu), nebo jiným tvarem spalovacího prostoru v hlavě motoru, protože vrtání a zdvih mají oba motory stejný. To by se dalo vyčíst z nějakýho katalogu ND, ne?
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
Tak a jsem chytrej! Vzal jsem na pomoc chytrou knížku "Le Guide des Simca Aronde" od Christiana Cazého( napsal taky "Simky 1300/1301 a 1500/1501 mého táty") a tam jsem objevil toto: jednak byly ještě motory 6CV v modelech Etoile Six a dalších, které měly objem 1090ccm a nižší výkon atd. Ale také jsem objevil hlavní rozdíl mezi motory Flash a Flash Service! Je tam napsáno, že tyto motory měly na karburátoru omezovač rychlosti a byly BEZ akcelerační pumpičky! A je to jasný! Ještě kliky byly značeny Flash-301, Flash Special 301S a motory 6CV měly označení na klice 306. A motory 1221ccm byly typ 701. Ale o ty teď nejde, že. Knihu doporučuju koupit, stojí € 25,-. Kdo mi dá Éčka předem, tomu ji ze srazu klidně přivezu! Kniha vyšla v roce 2008 a vydalo ji nakldatelství ETAI France. ahoj Ivan
Re: Foto nejen našich Simek
No, ale tady šlo o rozdíl mezi Flash a Flash Special. Pokud je vrtání a zdvih stejný (což jsou) a byla by stejná i hlava a písty, tak kde by byl ten rozdíl v kompresním poměru??? Podle mě to nebude jen karburátorem. Dát pouze třeba větší karburátor je obecně k ničemu, když k tomu není jinak časovaná vačka. Navíc oba karburátory mají průměr difuzoru 32mm, takže na základě čeho by narostl výkon o cca 10 koní?
Re: Foto nejen našich Simek
Teď jsem ještě koukal do knížek a v jedný je napsáno, že Flash Special dostal novou vačku... (Simca l'aventure d'hirondelle). Vačky mohly bejt stejný u Flash a Rush, ale jiný u Flash a Flash Special, stejně jako u Rush a Rush Super, kde ty rozdíly byly podobný - komprese 7,5 vs. 8,5 a výkon 52 vs. 62 koní - a otáčky šly opět nahoru, z 4900 na 5200 ot/min. Já si myslím, že na 99,9% tam bude jinak časovaná vačka, minimálně... Pro rejpaly: porovnávám samozřejmě Rush 7CV = 1290 ccm a ne Rush 6CV = 1090 ccm
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
Nic mne nenapadá, jen jsem vyčetl tohle. Ty bys tam určitě něco vysosal, já francouzsky neumím, na rozdíl od Tebe. Asi to bude v těch vačkách. Ale dobrý, aspoň jsme se nenudili! ahoj IvanMichaltalbot píše:Teď jsem ještě koukal do knížek a v jedný je napsáno, že Flash Special dostal novou vačku... (Simca l'aventure d'hirondelle). Vačky mohly bejt stejný u Flash a Rush, ale jiný u Flash a Flash Special, stejně jako u Rush a Rush Super, kde ty rozdíly byly podobný - komprese 7,5 vs. 8,5 a výkon 52 vs. 62 koní - a otáčky šly opět nahoru, z 4900 na 5200 ot/min. Já si myslím, že na 99,9% tam bude jinak časovaná vačka, minimálně... Pro rejpaly: porovnávám samozřejmě Rush 7CV = 1290 ccm a ne Rush 6CV = 1090 ccm
Re: Foto nejen našich Simek
Přesně kvůli tomu jsem to sem dal, abychom se nenudili a aby bylo co řešit A doufal jsem, že se o tom motoru i něco dozvím, což se celkem daří, díky za všechny názory a příspěvky Nemám bohužel moc podkladů, ze kterých by se dalo něco vyčíst, ale myslím si, že bude jiná právě ta vačka a pokud má být jiná komprese, musí být tím pádem jiné i písty nebo hlava, jak píše Michal. No až tomu motoru sundám hlavu, tak uvidíme... Pak ještě ten karbec (na kterém bude jiné možná jen osazení tryskama, jinak mě nenapadá, co ještě by tam mohlo být) a možná jiná odstředivá regulace v rozdělovači, jinak už asi nic. Předpokládám, že díly jako např. setrvačník, klikovka, ojnice apod. asi v rámci použitelnosti dílů z normálního flashe jiný nebudou. Jinak pro zajímavost, konkrétně tenhle motor pochází z typu Oceane...
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
Ahoj Petře! Dej sem číslo motoru a rok výroby a já se podívám, co zajímavého je v chytré knížce o Oceane stímto údajem napsáno!PeS píše:Přesně kvůli tomu jsem to sem dal, abychom se nenudili a aby bylo co řešit A doufal jsem, že se o tom motoru i něco dozvím, což se celkem daří, díky za všechny názory a příspěvky Nemám bohužel moc podkladů, ze kterých by se dalo něco vyčíst, ale myslím si, že bude jiná právě ta vačka a pokud má být jiná komprese, musí být tím pádem jiné i písty nebo hlava, jak píše Michal. No až tomu motoru sundám hlavu, tak uvidíme... Pak ještě ten karbec (na kterém bude jiné možná jen osazení tryskama, jinak mě nenapadá, co ještě by tam mohlo být) a možná jiná odstředivá regulace v rozdělovači, jinak už asi nic. Předpokládám, že díly jako např. setrvačník, klikovka, ojnice apod. asi v rámci použitelnosti dílů z normálního flashe jiný nebudou. Jinak pro zajímavost, konkrétně tenhle motor pochází z typu Oceane...
ahoj Ivan
Re: Foto nejen našich Simek
Číslo motoru jsem si nenapsal a motor je na chalupě. Výrobní číslo celýho auta bylo AH 2776383. Podle tohodle čísla by se mělo jednat o Oceáne rok 1959... Číslo motoru mohu dodat někdy příště
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
Ahoj Petře! Všechny informace o vývoji typů řady Simca Aronde, včetně Oceane a Plein Ciel se odvíjejí od čísla motoru. Každý rok je podrobně popsáno, co se měsíc od měsíce na jednotlivých typech měnilo, co bylo vylepšeno atd. Lépe by nám v tom udělal Michal Vítek, nebo Honza Varvařovský, kteří umějí Francouzsky, Honza má z Fr. státnici, Michal mluví velmi slušně! Pokud by se domluvilo, že bude někdo z nich na srazu, včetně Tebe, může se do té knížky nahlídnout a ujasnit si ty věci! ahoj IvanPeS píše:Číslo motoru jsem si nenapsal a motor je na chalupě. Výrobní číslo celýho auta bylo AH 2776383. Podle tohodle čísla by se mělo jednat o Oceáne rok 1959... Číslo motoru mohu dodat někdy příště
Re: Foto nejen našich Simek
Do srazu snad to číslo mít budu:-) Problém je v tom, že letos asi nebudu mít čim na ten sraz přijet... No tak třeba aspoň na čumendu přiletim sic ne vlaštovkou, ale aspoň na slepici Zatim určitě díky za nabídku a určitě budu rád, když mi někdo pomůže s tim překladem (já francouzsky umim tak maximálně J'taime, což na Simcy asi úplně nestačí) ale zas nechci nějak moc zbytečně otravovat, zas tak úplně nutný informace to nejsou...
Re: Foto nejen našich Simek
Je to - Je t'aime...