Foto nejen našich Simek

Moderátor: Burák

Odpovědět

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Ivan Simca KH »

:grin: Michale, prosím Tě, už to nehul! :mrgreen: A myslím to upřímně! :lol: ahoj Ivan :roll:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Talbot »

Ivane, Michal asi chtěl vložit jinej odkaz a zůstal mu "v myši" odkaz co vkládal do inzerce 8-) Michale, kolikrát se Ti už něco podobnýho stalo, přitom stačí si ten napsanej příspěvek po sobě zkontrolovat - já to dělám vždycky ;)

Michal

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Michal »

a jo :oops: :oops:

tak počkejte, já to najdu někde v historii, abyste nebyli ošizeni
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... 342/205331

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Talbot »

Zajímavý, stejně, když si tak člověk vezme, kde všude ty naše Simky slouží a sloužily - za polárním kruhem, v Africe, jako taxíky v městským provozu, jako nářadí amatérských závodníků :twisted:, jako služební auta, policejní...

PeS
Příspěvky: 259
Registrován: 09 dub 2009 22:29
Bydliště: Praha, MB, KO, KH, BN

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od PeS »

Ty jo, ta uruguay, to je fakt úlet, ten polorozebranej americkej loukoťák normálně na ulici mě teda fakt dostal...
Obrázek

Uživatelský avatar
Paolo
Příspěvky: 374
Registrován: 14 led 2009 10:53
Bydliště: Praha

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Paolo »

89867417.jpg
81922965.jpg
79739825.jpg
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Ahoj Petře! :grin: A to jsi objevil kde? :mrgreen: Dej k tomu pár slov. Já jsem jeden takovej dal do sběru, neb vařenej blok, válce broušený různě a klika po 4. brusu, takže šrot! Ale je třeba stále pátrat a hledat, protože přijde doba, kdy už nebude co! :mrgreen: :o ahoj Ivan ;)
Obrázek

PeS
Příspěvky: 259
Registrován: 09 dub 2009 22:29
Bydliště: Praha, MB, KO, KH, BN

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od PeS »

Obrázek
Obrázek

Michal

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Michal »

flash bych potřeboval do krtečka. :?

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Talbot »

Flash Special se dával do nejvyšších verzí Rue-de-la-Paix, Elysée-Matignon, do coupé Plein-Ciel, Coupé-de-Ville a do kabrioletů Week-End, Océane. Oproti motoru Flash, který má 48 koní, má Flash Special 57 koní.

Michale, trochu Ti to ještě zkomplikuju, všechny užitkový verze řady Océane (marketingový název řady A90 od r.56), tedy Chatelaine, Commerciale, Messagére a Intendante by měly být vybaveny motorem Flash Service o výkonu 45 koní.

PeS
Příspěvky: 259
Registrován: 09 dub 2009 22:29
Bydliště: Praha, MB, KO, KH, BN

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od PeS »

Tak to jsem si myslel, že víc lidí pozná, že to neni jen tak ledajakej Flash :idea: Ale MichalTalbot má velikou 1 s * :!: :) Za to jestli Ivan vyhodil Flash Special do šrotu... Ještě bych měl, Michale, doplňující otázku, ale to, jestli budeš vědět, tak už asi padnu na zadek :shock: :) Nevíš, jak dosáhli toho, že Flash Special měl těch 57 koní? Resp. čim se liší od normálního Flashe? Vačka? Kanály? Karburátor? Nemaje Flashe normálního, nemám to s čim porovnat...

Myslim si ale, že důležitý je hlavně to, že kdo hledá, najde ;)
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Ahoj kluci! :grin: PeS, to víš, že jsem poznal, co to je za motor! :mrgreen: Já ale vyhodil motor Flash popsaných následků dlouhého provozu a děsných oprav v minulosti, myslím, že netřeba litovat! :o Ale po přeměření a poradě s odborníkem prostě skončil svoji pouť. Ale slušná hlava, pumpy a pod. zůstaly pro další použití. :) Taky nevím přesně, čím dosahovali Frantíci různých výkonů a pod., asi větší komprese, lepší kroužky? Fakt nevím, Michal to vyčte, nebo to prostě ví a poučí nás! Já se tomu nebráním, vždy se rád dozvím něco nového! :lol:
ahoj a Simcamicalement Ivan Simca KH :roll:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Talbot »

Tak napůl - že se Flash Special dával do top verzí jsem věděl, stejně jako že Flash Service byl pro užitkové verze, ale ty přesný výkony, to už jsem musel vyčíst, to si samozřejmě nepamatuju. Co jsem tak koukal do knížky, tak Flash byl osazen karburátorem Solex 32 PBIC, měl kompresní poměr 6,8 a krouťák 8,9 mkg při 2750 ot/min, zatímco Flash Special měl karbes Solex 32 PBICT, kompresní poměr 7,8 a krouťák 9,2 mkg při 3100 ot/min. To, že krouťák i výkon je posazenej ve vyšších otáčkách (při 5200 proti 4800 u Flashe), by odpovídalo ostřejší vačce a ten jinej kompresní poměr by mohl být dosaženej třeba vydutím pístů (jako to má Speciál pokud se nepletu), nebo jiným tvarem spalovacího prostoru v hlavě motoru, protože vrtání a zdvih mají oba motory stejný. To by se dalo vyčíst z nějakýho katalogu ND, ne?

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Michaltalbot píše:Tak napůl - že se Flash Special dával do top verzí jsem věděl, stejně jako že Flash Service byl pro užitkové verze, ale ty přesný výkony, to už jsem musel vyčíst, to si samozřejmě nepamatuju. Co jsem tak koukal do knížky, tak Flash byl osazen karburátorem Solex 32 PBIC, měl kompresní poměr 6,8 a krouťák 8,9 mkg při 2750 ot/min, zatímco Flash Special měl karbes Solex 32 PBICT, kompresní poměr 7,8 a krouťák 9,2 mkg při 3100 ot/min. To, že krouťák i výkon je posazenej ve vyšších otáčkách (při 5200 proti 4800 u Flashe), by odpovídalo ostřejší vačce a ten jinej kompresní poměr by mohl být dosaženej třeba vydutím pístů (jako to má Speciál pokud se nepletu), nebo jiným tvarem spalovacího prostoru v hlavě motoru, protože vrtání a zdvih mají oba motory stejný. To by se dalo vyčíst z nějakýho katalogu ND, ne?
Ahoj! Michale vím100%, že písty jsou od motoru Flash, přes Rush až po 312 a 312T stejně rovný. Vačky jsou taky stejný u verze 3 lágry a 5 lágrů, což je Flash a Rush. A Rush a další 312ky mají jinou, ale stejnou vačku, tam jiná neexistuje. Ale viděl bych to v tom karbeci, a možná kompresi. I když všechny tyto motory měly původně 4 kroužky na pístu. Refabrikace německé provenience a sice písty Kolben a Schmitt mají kroužky jen 3. Taky jsem měl sadu, kde byl leták i v angličtině a tam stálo, že výrobce za kvalitu ručí u motoru 5 ložisek ale nikoli u 3 ložiskových motorů. :mrgreen: To vydutí pístů u mot. 342 je nižší, než u 345. A to dost podstatně. Taky 1301 Speciál má větší kompresi proti motoru 1500. Takže v pístech to asi nebude! :o Tohle je asi tak vše, co o tom vím, nejsem na to žádnej odborník, jen laik! :lol: Ale zato zapálenej! :lol: ahoj všichni Ivan P.S. čtu znova Tvůj text a dodávám, že hlavy jsou stejný až na vývod vody do topení vzadu vpravo a 4 štefty na koníky upevnění víka ventilů.
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Tak a jsem chytrej! :mrgreen: Vzal jsem na pomoc chytrou knížku "Le Guide des Simca Aronde" od Christiana Cazého( napsal taky "Simky 1300/1301 a 1500/1501 mého táty") a tam jsem objevil toto: jednak byly ještě motory 6CV v modelech Etoile Six a dalších, které měly objem 1090ccm a nižší výkon atd. Ale také jsem objevil hlavní rozdíl mezi motory Flash a Flash Service! Je tam napsáno, že tyto motory měly na karburátoru omezovač rychlosti a byly BEZ akcelerační pumpičky! A je to jasný! :lol: Ještě kliky byly značeny Flash-301, Flash Special 301S a motory 6CV měly označení na klice 306. A motory 1221ccm byly typ 701. Ale o ty teď nejde, že. :lol: Knihu doporučuju koupit, stojí € 25,-. Kdo mi dá Éčka předem, tomu ji ze srazu klidně přivezu! Kniha vyšla v roce 2008 a vydalo ji nakldatelství ETAI France. ahoj Ivan ;)
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Talbot »

No, ale tady šlo o rozdíl mezi Flash a Flash Special. Pokud je vrtání a zdvih stejný (což jsou) a byla by stejná i hlava a písty, tak kde by byl ten rozdíl v kompresním poměru??? Podle mě to nebude jen karburátorem. Dát pouze třeba větší karburátor je obecně k ničemu, když k tomu není jinak časovaná vačka. Navíc oba karburátory mají průměr difuzoru 32mm, takže na základě čeho by narostl výkon o cca 10 koní?

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Talbot »

Teď jsem ještě koukal do knížek a v jedný je napsáno, že Flash Special dostal novou vačku... (Simca l'aventure d'hirondelle). Vačky mohly bejt stejný u Flash a Rush, ale jiný u Flash a Flash Special, stejně jako u Rush a Rush Super, kde ty rozdíly byly podobný - komprese 7,5 vs. 8,5 a výkon 52 vs. 62 koní - a otáčky šly opět nahoru, z 4900 na 5200 ot/min. Já si myslím, že na 99,9% tam bude jinak časovaná vačka, minimálně... Pro rejpaly: porovnávám samozřejmě Rush 7CV = 1290 ccm a ne Rush 6CV = 1090 ccm ;)

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Michaltalbot píše:Teď jsem ještě koukal do knížek a v jedný je napsáno, že Flash Special dostal novou vačku... (Simca l'aventure d'hirondelle). Vačky mohly bejt stejný u Flash a Rush, ale jiný u Flash a Flash Special, stejně jako u Rush a Rush Super, kde ty rozdíly byly podobný - komprese 7,5 vs. 8,5 a výkon 52 vs. 62 koní - a otáčky šly opět nahoru, z 4900 na 5200 ot/min. Já si myslím, že na 99,9% tam bude jinak časovaná vačka, minimálně... Pro rejpaly: porovnávám samozřejmě Rush 7CV = 1290 ccm a ne Rush 6CV = 1090 ccm ;)
Nic mne nenapadá, jen jsem vyčetl tohle. :mrgreen: Ty bys tam určitě něco vysosal, já francouzsky neumím, na rozdíl od Tebe. :lol: Asi to bude v těch vačkách. Ale dobrý, aspoň jsme se nenudili! :roll: ahoj Ivan
Obrázek

PeS
Příspěvky: 259
Registrován: 09 dub 2009 22:29
Bydliště: Praha, MB, KO, KH, BN

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od PeS »

Přesně kvůli tomu jsem to sem dal, abychom se nenudili a aby bylo co řešit :) A doufal jsem, že se o tom motoru i něco dozvím, což se celkem daří, díky za všechny názory a příspěvky ;) Nemám bohužel moc podkladů, ze kterých by se dalo něco vyčíst, ale myslím si, že bude jiná právě ta vačka a pokud má být jiná komprese, musí být tím pádem jiné i písty nebo hlava, jak píše Michal. No až tomu motoru sundám hlavu, tak uvidíme... Pak ještě ten karbec (na kterém bude jiné možná jen osazení tryskama, jinak mě nenapadá, co ještě by tam mohlo být) a možná jiná odstředivá regulace v rozdělovači, jinak už asi nic. Předpokládám, že díly jako např. setrvačník, klikovka, ojnice apod. asi v rámci použitelnosti dílů z normálního flashe jiný nebudou. Jinak pro zajímavost, konkrétně tenhle motor pochází z typu Oceane...
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Ivan Simca KH »

PeS píše:Přesně kvůli tomu jsem to sem dal, abychom se nenudili a aby bylo co řešit :) A doufal jsem, že se o tom motoru i něco dozvím, což se celkem daří, díky za všechny názory a příspěvky ;) Nemám bohužel moc podkladů, ze kterých by se dalo něco vyčíst, ale myslím si, že bude jiná právě ta vačka a pokud má být jiná komprese, musí být tím pádem jiné i písty nebo hlava, jak píše Michal. No až tomu motoru sundám hlavu, tak uvidíme... Pak ještě ten karbec (na kterém bude jiné možná jen osazení tryskama, jinak mě nenapadá, co ještě by tam mohlo být) a možná jiná odstředivá regulace v rozdělovači, jinak už asi nic. Předpokládám, že díly jako např. setrvačník, klikovka, ojnice apod. asi v rámci použitelnosti dílů z normálního flashe jiný nebudou. Jinak pro zajímavost, konkrétně tenhle motor pochází z typu Oceane...
Ahoj Petře! Dej sem číslo motoru a rok výroby a já se podívám, co zajímavého je v chytré knížce o Oceane stímto údajem napsáno! :o
ahoj Ivan :roll:
Obrázek

PeS
Příspěvky: 259
Registrován: 09 dub 2009 22:29
Bydliště: Praha, MB, KO, KH, BN

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od PeS »

Číslo motoru jsem si nenapsal a motor je na chalupě. Výrobní číslo celýho auta bylo AH 2776383. Podle tohodle čísla by se mělo jednat o Oceáne rok 1959... Číslo motoru mohu dodat někdy příště ;)
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Ivan Simca KH »

PeS píše:Číslo motoru jsem si nenapsal a motor je na chalupě. Výrobní číslo celýho auta bylo AH 2776383. Podle tohodle čísla by se mělo jednat o Oceáne rok 1959... Číslo motoru mohu dodat někdy příště ;)
Ahoj Petře! :grin: Všechny informace o vývoji typů řady Simca Aronde, včetně Oceane a Plein Ciel se odvíjejí od čísla motoru. Každý rok je podrobně popsáno, co se měsíc od měsíce na jednotlivých typech měnilo, co bylo vylepšeno atd. :mrgreen: Lépe by nám v tom udělal Michal Vítek, nebo Honza Varvařovský, kteří umějí Francouzsky, Honza má z Fr. státnici, Michal mluví velmi slušně! :o Pokud by se domluvilo, že bude někdo z nich na srazu, včetně Tebe, může se do té knížky nahlídnout a ujasnit si ty věci! :lol: ahoj Ivan ;)
Obrázek

PeS
Příspěvky: 259
Registrován: 09 dub 2009 22:29
Bydliště: Praha, MB, KO, KH, BN

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od PeS »

Do srazu snad to číslo mít budu:-) Problém je v tom, že letos asi nebudu mít čim na ten sraz přijet... :cry: No tak třeba aspoň na čumendu přiletim sic ne vlaštovkou, ale aspoň na slepici :grin: Zatim určitě díky za nabídku a určitě budu rád, když mi někdo pomůže s tim překladem (já francouzsky umim tak maximálně J'taime, což na Simcy asi úplně nestačí) ale zas nechci nějak moc zbytečně otravovat, zas tak úplně nutný informace to nejsou...
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Foto nejen našich Simek

Příspěvek od Talbot »

Je to - Je t'aime... 8-)

Odpovědět