Foto nejen našich Simek
Moderátor: Burák
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 21 čer 2010 19:03
Re: Foto nejen našich Simek
Michale , špatně si to nepřebírám , s těma dílama naprostý souhlas Puvodně sem si chtěl rejpnout , ale pak sem se krotil abych někoho nenasral :lol. Kromě Ivana nikoho z vás osobně neznám , občas tady čtu vaše psaní a nejvíc chytlavej mi připadá Burák , ale je to jen muj pocit .
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 21 čer 2010 19:03
Re: Foto nejen našich Simek
Tak jen doufám , že sem se nikoho nedotknul .
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
Ahoj kluci! Je jasný, že si každej Simkař vždycky hledí toho vozu, kterej je mu nejbližší. My, co jsme vyrostli na 1301 jsme jasný zabednění milovníci klasiky! A tím myslím klasickou koncepci motor vpředu, pohon zadních kol. K nám se řadí všichni CH180, Tagora a další, hlavně Arondáři, že! Pravidlo, že čím více Simek, tím lépe platí stále, ale já patřím k těm Simkařům, kterým 1000covka a 1100, 1307/1308 k srdci nepřirostly! Že vyhrabat i tak banální auto, jakým 1301čka asi je, ze šrotu je dobrodružství, o tom netřeba pochybovat! A to měl asi Pavel Simon na mysli, si myslím já! Pořád, i kdybysme vyhrabali a zrenovovali všechny Simky, co v republice jsou , pořád jich bude v řádu tisícin méně než jiných starých aut, jako třeba těch Škodovek! Ale co mne těší, kluci, ze všeho nejvíce, je to že na ulici se dnes nikdo neotočí za MB, BMW ani AUDI, ale za mojí Simkou ANO! ahoj Ivan
Re: Foto nejen našich Simek
Je to každýho věc jakou má Simku, důležitý je, že Simku vůbec má, stará se o ní, je v klubu, jezdí na akce a je v pohodě
Z 1301 už nikdo v klubu vytankovanej dávno neni, je jich mezi lidma dost a jsou populárnější vzácnější, zajímavější modely, nicméně pro lidi, kteří přijdou na sraz poprvé nebo viděj někde nějakou jet, stát apod. tak z nich vydřený jsou a to mi stačí
Já mám nejblíže k srdci - doslova srdci 1301, mám s tím spjaté dětství, vzpomínky a tak to asi zůstane, ikdyž neříkám, že bych neuvítal ještě nějakou Arondu nebo tak, ale to už by bylo asi moc.
To co se tu psalo si ani nikdo přece k srdci brát nemůže
Z 1301 už nikdo v klubu vytankovanej dávno neni, je jich mezi lidma dost a jsou populárnější vzácnější, zajímavější modely, nicméně pro lidi, kteří přijdou na sraz poprvé nebo viděj někde nějakou jet, stát apod. tak z nich vydřený jsou a to mi stačí
Já mám nejblíže k srdci - doslova srdci 1301, mám s tím spjaté dětství, vzpomínky a tak to asi zůstane, ikdyž neříkám, že bych neuvítal ještě nějakou Arondu nebo tak, ale to už by bylo asi moc.
To co se tu psalo si ani nikdo přece k srdci brát nemůže
Naposledy upravil(a) Grave1501 dne 25 dub 2011 19:26, celkem upraveno 2 x.
Simca 1301 LS '68; 1301 Special '73; 1501 GLS '66
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
Za Audi se bohužel spousta mantáků otáčí.
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
Tak i já jsem ochotnej se za Audinou otočit, za jistejch okolností, že? ahoj IvanBurák píše:Za Audi se bohužel spousta mantáků otáčí.
Re: Foto nejen našich Simek
Hlavně, když se Audina otočí pro tebe, že? To pak, samo, chápu.
Re: Foto nejen našich Simek
Že by starejch verků nebylo nikdy dost. No nevím.
V sobotu jsem potkal kamaráda, kterýho jsem neviděl asi 10 let. Tak jsme se chvíli bavili co a jak a když jsem si posteskl, že už mi ty starý auta přerůstaj přes hlavu, že už nestíhám ani bežnou údržbu, tak mi s klidem sdělil, že podle toho jak mu jde práce od ruky si spočítal, že to co má nyní doma, to bude renovovat ještě 249 let.
Myslím, že i tady se takoví najdou.
V sobotu jsem potkal kamaráda, kterýho jsem neviděl asi 10 let. Tak jsme se chvíli bavili co a jak a když jsem si posteskl, že už mi ty starý auta přerůstaj přes hlavu, že už nestíhám ani bežnou údržbu, tak mi s klidem sdělil, že podle toho jak mu jde práce od ruky si spočítal, že to co má nyní doma, to bude renovovat ještě 249 let.
Myslím, že i tady se takoví najdou.
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
No a jak si myslíš, že jsem to myslel, Pájo? ahoj Ivanpaja píše:Hlavně, když se Audina otočí pro tebe, že? To pak, samo, chápu.
Re: Foto nejen našich Simek
No a jak jsi myslel, že jsem myslel, že to myslíš?
Za novym sráčem se prostě našinec neotočí...
Za novym sráčem se prostě našinec neotočí...
Re: Foto nejen našich Simek
No, nechť se na mě kolega strojservis nezlobí, ale zrenovovat 1301 je skutečně procházka růžovou zahradou a ten, kdo měl doma aspoň Merkura nebo Lego, to zvládne s prstem v nose. Je to takový auto, který už bylo řešený dost jednoduše, ale ještě v něm "toho moc nebylo". Vysvětlím to asi tak, že třeba na 1301ičce když budu rozebírat interiér, tak odšroubuju madla, sundám kličky, odcvakám tapecírunky, vyndám sedadla, odšroubuju kryty prahů, pásy, vyndám koberce, palubku a odlepím čalounění sloupků a při opětovný montáži je to stejný, ale v obráceným pořadí! U Simky 8 je demontáž práce na 14 dní, protože všechno co je kolem dveří, je natlučený čalounickejma hřebíčkama - co 3cm jeden, koberečky složený z asi 10ti kusů, jsou k podlaze přišroubovaný šroubkama - co 5cm jeden, každej budíček zvlášť je zezadu na čtyřech šroubkách v palibce, která nejde vyndat, každej čudlík je zašroubovanej dvěma matkama, vyndavání stěračů, topení, řazení, atd. by bylo na další samostatnej topic... A Tagora? Sežeň mi jeden jedinej nepoškozenej díl čalounění kolem zadního trojúhelníkovýho okýnka, sežeň mi mřížky výdechu topení předních bočních oken, zpětný zrcátka, vnitřní střešní lišty, jediný čalounění dveří, který není nahoře spálený od sluníčka nebo nemá odlepenej povrch od podkladu, nebo nemá ulámaný čudlíky, o platu za zadníma sedačkama nemluvě. Tyhle díly se nedají ani nijak renovovat, protože ten povrchovej materiál jsem nikdy na ničem jiným neviděl, jedině to obšít kůží, ale to zas nebude origo. A plechařina na 1301 vs. Tagora? No comment
Taky se tím nechci nikoho konkrétně dotknout, nebo znevažovat něčí práci, v detailu je to vždycky makačka, ale jen jsem chtěl říct, že ta Michalova poznámka o "náročnějších" projektech byla pravdivá.
Taky se tím nechci nikoho konkrétně dotknout, nebo znevažovat něčí práci, v detailu je to vždycky makačka, ale jen jsem chtěl říct, že ta Michalova poznámka o "náročnějších" projektech byla pravdivá.
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
Ahoj kluci! No Pájo, jasnej souhlas, tak přesně jsem to myslel a dost už o tom, bo zlatá Audina byla opravdu zlatá!paja píše:No a jak jsi myslel, že jsem myslel, že to myslíš?
Za novym sráčem se prostě našinec neotočí...
To Michal: Jasně, jasně, ale kolik nás je, kdo tohle o demontáži Simky 8 ví? Asi 10, nebo jen jeden z nás a to Ty?
A totéž platí o té Tagoře, ale tam ještě je faktor kvality materiálů, asi ty plasty a pod. z 80. let nebyly to pravé ořechové, ne? Na těch obyčejnejch 1301kách mimo hadru na sedačkách ty plasty držely 40 i více let bez větších deformací, si myslím já! ahoj Ivan
P.S. co se týče plastů, chemie udělala za poslední 3 desetiletí úžasné skoky. Pryž na souč. brzd je někde úplně jinde. Ale 60. léta a plasty? V době, kdy igelitovej sáček na svačinu stál Kčs 1,-, Simca měla hadici ovládání spojky ( Simca 1300) od chemickýho velekoncernu Du Pont z USA, nikdo jinej to neuměl! A skuste ji dnes vzít a zlomit! Nejde, a pokud se nepotká s výfukem, nepůjde ještě a teď si netroufnu tipnout kolik let! Tyhle názory a postřehy nikomu nevnucuju, ale všímám si a vidím, toť vše!
Re: Foto nejen našich Simek
Jo jo, to máš pravdu. Interiér Tagory, co se materiálů týče, je jedním slovem průser, o tom žádná. Ale právě proto píšu, že rozdíl v náročnosti renovace 1301 a (jak třeba Michal psal o Sambě, já o Tagořeu a Martin Červený a Pája by Ti povyprávěli o Murenách) nějakýho modernějšího auta, nemusí bejt vůbec jednoznačnej
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
A jinej příklad. Ceny dílů a dostupnoust na 1200S, popř Rallye II jsou cca pětinásobné. A to už taky neni uplně sranda. Např. hlavní brzd válec, hlaví spojkový, přední hadice a repasní sady brzdičů mi vyšly na bratru 550€, tlumiče 400€ a sežeň mi ozubená kola diferáku...
Re: Foto nejen našich Simek
Bať, bať. Naproti tomu blbej Mustang nebo Corvette, ze kterejch si každej neznalej bambula sedne na prdel, se renovuje ještě asi tak stokrát snadněji. Z Ameriky je k mání úplně všechno, od půlky blatíku, přes nápisy až po čudlíky do dveří. Stačí umět správně vyplnit objednávku A ještě k tomu je to všechno skoro zadarmo. Spodek dveří Mustang 68 za 14$, alternátor komplet v chromu na Corvette C3 73 za 100$, atd.
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
Já tomu Michale věřím, o to cennější je renovace takového banálního auta, jako je jakákoli Simca. Ať se podíváš na většinu Evropských značek, vždy se sbírá jen něco! U VW je to brouk, u Fiata 500, 600 a pak X1/9, popřípadě asi nějaká 124 Sport a pod. Ale teď jsem si na něco vzpoměl! Kdo ví, že Audi vzniklo z krachující Autounion? Asi každej. Ale kdo pamatuje značku Borgward? A model Borgward Isabela? Já jo! A není již! A co značka Glas? A kdo to auto viděl na vlastní oči? Já jo! A závodil jsem s ním na dálnici, když jsme někdy v r. 1973 nebo4 jeli z VC Brno! Bylo to kupé, klasická koncepce, velmi podobné Simce 1200S Coupe Bertone. Proto jsem se kdysi hádal s Primákem, tvrdíce , že Simca 1200S má motor vpředu a pohon zadních kol! Dělali 2 modely 1300 a 1700 ccm. A bylo to péro! Panáček z Teplic měl strejdu v NSR a měl ty auta asi 3! Fabrika byla v Mnichově a tak to koupil BMW a bylo po ptákách! Ale to jsem sakra odbočil! Chtěl jsem původně říci, že od značky Simca se sbírá úplně, ale úplně všecko! A vo tom to je! ahoj Ivan
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
Ivane, společnost Auto Union AG byla založena (z finančních důvodů) 29. června 1932 (zpětně k 1. listopadu 1931) spojením firem Audi, DKW, Horch a Wanderer během hospodářské krize. Jejím znakem se staly čtyři spojené kruhy, symbolizující její členy. Automobilky však vyráběly vozy pod svými jmény a logo se objevovalo jen při závodech Grand Prix, kde vozy Auto Union Rennabteilung byly rovnocenným soupeřem Mercedesu. Obnova byla obnovena až po 2 sv. válce a již jen pod značkou Audi, protože ostatní automobilky byly za války po totální devastaci.
Re: Foto nejen našich Simek
Jasně, že jsem rád za každou renovovanou Simku, nebo i jakýkoliv jiný neobvyklý auto. Porsche 911, MGB, Triumphů TR4 nebo Spitfire, Jaguarů E a Mercedesů SL je všude jak nas.ráno (a to říkám i přesto, že ty SL máme s Maruškou taky, ale to má jiný důvody...). Třeba teď ty dvě tisícovky, který byly na sraze, pro mě byly velkým oživením! A určitě nejen pro mě
Re: Foto nejen našich Simek
Ano Glas1700GT je velmi podobný vzhledem Simce 1200.
dovolím si pár info k vozu a fotek pro dokreslení,protože něco jiného je o voze mluvit bez fotek a s foto.
............................................................................................................................................
1700 GT
Dvoudvéřové 2+2 místné kupé, karosérie Frua, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC a objemem 1682 cmł, vrtání 78 mm a zdvih 88 mm, komprese 9,5, výkon 74 kW (100 koní) při 5500 ot/min, točivý moment 146 Nm při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2320 mm, rozchod 1260/1200 mm, vnější rozměry 4055x1550x1280 mm, hmotnost 920 kg, maximální rychlost 186 km/h a zrychlení na stovku za 10,9 s. Vůz Glas GT s karosérií Frua byl představen v roce 1963. Model 1700 GT se vyráběl od května 1965 do září 1967. Kromě kupé se v menších počtech dodával také kabriolet (na přání s pevnou střechou hardtop). Celkem bylo vyrobeno 5 378 vozů Glas GT, z toho byly asi dvě třetiny typu 1300 GT a zbytek 1700 GT. V letech 1967 a 1968 se do karosérie Glas GT montoval motor BMW a vůz byl vyráběn jako BMW 1600 GT
...........................................................................................................................................
a Isabela byla fakt výjimečné auto,taky jeho osud i osud majitele všech 3 automobilek je zajímavý,proto si opět dovolím pár info a foto vozu pro představu.
Občas se náká najde i unás,ale je jich jak šafránu.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Isabella
Dvoudvéřový čtyř až pětimístný vůz, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1493 cmł, vrtání 75 mm a zdvih 84,5 mm, komprese 7,0, výkon 44 kW (60 koní) při 4700 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2600 mm, hmotnost 1025 kg, maximální rychlost 130 km/h. Model Isabella byl vyráběn v letech 1954 až 1961. Od roku 1955 byla dodávána také výkonnější verze TS (1.5/75 koní). Snímek byl převzat z německého webu Borgward-IG
Isabella TS Coupé nahoru
Dvoudvéřové 2+2 místné kupé, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV a objemem 1493 cmł, vrtání 75 mm a zdvih 84,5 mm, komprese 8,2, karburátor Solex, výkon 55 kW (75 koní) při 5200 ot/min, točivý moment 116 Nm. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2600 mm, rozchod 1336/1360 mm, vnější rozměry 4400x1730x1360 mm, hmotnost 1100 kg, maximální rychlost 150 km/h. Model Isabella byl vyráběn od roku 1954, výkonnější verze TS byla dodávána od roku 1955, kupé přišlo v roce 1957 a výroba modelu Isabella byla ukončena roku 1962.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jinak Isabela mi trochu připomíná pozdější Wartburg 311,jen nevím uda to ,,soudruzi,,opsali legálně,či jako dnes china.
dovolím si pár info k vozu a fotek pro dokreslení,protože něco jiného je o voze mluvit bez fotek a s foto.
............................................................................................................................................
1700 GT
Dvoudvéřové 2+2 místné kupé, karosérie Frua, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHC a objemem 1682 cmł, vrtání 78 mm a zdvih 88 mm, komprese 9,5, výkon 74 kW (100 koní) při 5500 ot/min, točivý moment 146 Nm při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2320 mm, rozchod 1260/1200 mm, vnější rozměry 4055x1550x1280 mm, hmotnost 920 kg, maximální rychlost 186 km/h a zrychlení na stovku za 10,9 s. Vůz Glas GT s karosérií Frua byl představen v roce 1963. Model 1700 GT se vyráběl od května 1965 do září 1967. Kromě kupé se v menších počtech dodával také kabriolet (na přání s pevnou střechou hardtop). Celkem bylo vyrobeno 5 378 vozů Glas GT, z toho byly asi dvě třetiny typu 1300 GT a zbytek 1700 GT. V letech 1967 a 1968 se do karosérie Glas GT montoval motor BMW a vůz byl vyráběn jako BMW 1600 GT
...........................................................................................................................................
a Isabela byla fakt výjimečné auto,taky jeho osud i osud majitele všech 3 automobilek je zajímavý,proto si opět dovolím pár info a foto vozu pro představu.
Občas se náká najde i unás,ale je jich jak šafránu.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Isabella
Dvoudvéřový čtyř až pětimístný vůz, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1493 cmł, vrtání 75 mm a zdvih 84,5 mm, komprese 7,0, výkon 44 kW (60 koní) při 4700 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2600 mm, hmotnost 1025 kg, maximální rychlost 130 km/h. Model Isabella byl vyráběn v letech 1954 až 1961. Od roku 1955 byla dodávána také výkonnější verze TS (1.5/75 koní). Snímek byl převzat z německého webu Borgward-IG
Isabella TS Coupé nahoru
Dvoudvéřové 2+2 místné kupé, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV a objemem 1493 cmł, vrtání 75 mm a zdvih 84,5 mm, komprese 8,2, karburátor Solex, výkon 55 kW (75 koní) při 5200 ot/min, točivý moment 116 Nm. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2600 mm, rozchod 1336/1360 mm, vnější rozměry 4400x1730x1360 mm, hmotnost 1100 kg, maximální rychlost 150 km/h. Model Isabella byl vyráběn od roku 1954, výkonnější verze TS byla dodávána od roku 1955, kupé přišlo v roce 1957 a výroba modelu Isabella byla ukončena roku 1962.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jinak Isabela mi trochu připomíná pozdější Wartburg 311,jen nevím uda to ,,soudruzi,,opsali legálně,či jako dnes china.
Re: Foto nejen našich Simek
Jinak oba vozy můžou i dnes vidět všichni zájemci o automobilovou historii,když navštíví pár veteránských akcí,jsou unás jak Glas 1700,tak Isabela.
Já osobně jezdím na veteránské od 2007-třeba Kolínskou plaketu- a každý rok se objeví něco nového,nad čím mohu ze srdce zaplesat a pokochat se krásou a umem starých mistrů karosářů.
Já osobně jezdím na veteránské od 2007-třeba Kolínskou plaketu- a každý rok se objeví něco nového,nad čím mohu ze srdce zaplesat a pokochat se krásou a umem starých mistrů karosářů.
Re: Foto nejen našich Simek
Díky za zajímavý info. Pamatuju si, že jsem před asi deseti lety někde před Mělníkem okukoval v nějakým bazaru auto, který se jmenovalo Borgward Isabella a který jsem to tý doby vůbec neznal. Bylo na prodej, ale nedokázal jsem si představit, kde bych sháněl všechny ty drobně poškozený díly interiéru.
Kdy se jede letos ta Kolínská plaketa? Vloni jsme tam chtěli jet s Maruškou Murenama, ale něco nám do toho vlezlo.
Kdy se jede letos ta Kolínská plaketa? Vloni jsme tam chtěli jet s Maruškou Murenama, ale něco nám do toho vlezlo.
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
Já teda nevim, ale podle geho soudíte, že to bylo podobný? Jediná podobnost je to, že je to kupé a že to má vzadu kulatý světla. Jinak linie toho auta jsou uplně jiný.
To mužu tvrdit, že je to podobný tomuhle. Liniema a sklonem sřechy a zádi podstatně víc a ty světla v rozích masky taky
1960 Ferrari 250 GT SWB Berlinetta
To mužu tvrdit, že je to podobný tomuhle. Liniema a sklonem sřechy a zádi podstatně víc a ty světla v rozích masky taky
1960 Ferrari 250 GT SWB Berlinetta
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto nejen našich Simek
Ahoj kluci! Díky za pěkné texty i foto, jako bývalý Pražák si pamatuju Borgward Isabella, ty občas stávaly u chodníku na Václaváku, právě tak jako Brouci, Taunusy,MB a další západní auta. Jak jsem psal dříve, sautem zn. Glas jsem se setkal na brněnské dálnici v 70. letech při návratu z VC Brna automobilů. Jen na vysvětlení tehdejší situace, majitelé jakéhokoli západního auta byli k jiným majitelům dalších značek přitahováni jakýmsi nepsaným a nevyslovovaným spiklenectvím. Ať už to byly Fiaty, Saaby a další značky. To vymezování se proti ostatním, socialistickým značkám bylo mnohem silnější a byl v něm i politický podtext. Ostřeji se soudilo v klišé:
Západ-kvalita, Východ-šmejd, Západ-krása, elegance, Východ-nehezký design, barokní, neboli Ruské tvary a tak dále, nic nového!
ahoj Ivan
Západ-kvalita, Východ-šmejd, Západ-krása, elegance, Východ-nehezký design, barokní, neboli Ruské tvary a tak dále, nic nového!
ahoj Ivan