No to bylo nejspíš to Le Mans
Článek o Le Mans vyšel v časopise Podzim 2011 - jestli ho nemáš, tak myslím, že Burák bude brát s sebou nějaký starší čísla časopisů, tak si ho můžeš dokoupit a v klidu si to přečíst. Fotky tady:
http://michaltalbot.rajce.idnes.cz/Le_Mans_2011/
Jinak v Mostě to bylo podobný, tam jsem se účastnil ÚAMK ZAV 2010 co pořádal závodník Eda Patera. Taky krásná akce. Jel jsem tam hodně brzo ráno, pamatuju si to jakoby to bylo minulej tejden. Sednul jsem do studenýho interiéru Mureny, vytáhnul sytič a nastartoval. Karburátory se klasicky chvilku dohadovaly, ale během vteřiny se srovnaly a držely zvýšenej volnoběh, zatímco já fetoval benzínem přesycenej vzduch kolem. Pak jsem vyjel z garáže směr Most. Když se sjede z dálnice u Lovosic, cesta do Mostu pak vede relativně úzkejma silničkama, který se všelijak klikatí, stoupají a klesají a vinou se zvlněnou krajinou, která se tou dobou akorát probouzela. Sluníčko už vyšlo, ale ještě nepálilo, na trávě u silnice byla ještě rosa a vesnice, kterejma jsem projížděl, ještě spaly. Provoz v podstatě žádnej, úplně sám jsem sjížděl do ďolíků, zdolával stoupání, bez výraznýho zpomalení vykružoval zatáčky a kochal se zvukem motoru a výfuku. Prostě úplně stejně jako Steve McQueen na začátku legendárního filmu Le Mans
Když jsem dorazil na okruh, tak tam už to ale žilo. Na trati probíhaly testovací jízdy, v depech se ladilo a na parkovištích uvnitř tratě byl čilý ruch. Já jsem zaparkoval Murenu u nájezdu do depa, stoupnul si k zábradlí nad dvojitou šikanou Matador a pozoroval auta, který už kroužily po trati. Teprve po vychutnání cigarety jsem se šel převléknout a připravit sebe i auto k závodům.
Jely se celkem tři tréninkový kola a pak dvě měřený, vždycky jedno kolo, postupně všechny kategorie aut. Rozhodující byl pak čas na jedno měřený kolo s pevným startem z boxový uličky a já, se svojí 2,2 S, spadal do kategorie "nad 2 litry", takže jsem se musel utkat s mnohem silnějšími soupeři. Nakonec jsem skončil čtvrtej. První bylo Audi Quattro 2,1 Turbo s vykuchaným interiérem, na slickách a s úpravama jako byl např. vodou chlazenej intercooler, s časem 2:05, druhý bylo BMW M3 E30, který bylo taky odlehčený a na závodních gumách, čas 2:06, třetí Mercedes-Benz 2,3 16V Cosworth taky odlehčenej a na slickách zajel okruh za 2:09. Jen ty slicky tam udělají 4-5 vteřin. Můj čas byl 2:14, za mnou skončily další tři Mercedesy s motorem Cosworth, Lancia Delta HF, Jaguar XJS, BMW 325 E30 a Ford Capri. Všechny auta upravený jak jen to pravidla dovolovaly. I já před závodem udělal pár úprav, přední i zadní stabilizátor jsem uložil do speciálních polyurethanových silentbloků, dekl nad motor jsem nahradil hliníkovým plechem (-4kg) a zadní sklo jsem sundal a nahradil plexisklem (-11kg). Na autě byl navíc podvozek Spax, s tím už jsem to koupil, jinak ale gumy a i všechno ostatní jsem měl sériový.
Když se porovnává rozdíl mezi časem s pevným startem a časem na jedno kolo odečteným při průjezdu, dělá to v Mostě necelých 6 vteřin, což znamená, že měřený kolo bych s Murenou zajel zhruba za 2:08, což je velmi dobrej čas - s motorkou se dostat pod 2 minuty už je dost dobrý... (můj čas se starou CBR 600 F3 byl 1:58
).
Fotek moc nemám, z toho mála vybírám tohle: