Ahoj kluci.

No, v podstatě lze s Michalem souhlasit, já mám ten obzor omezen jen na Simky, které jsem měl, nebo mám a o těch nových autech toho moc nevím. Co se týče bezpečnosti Simek 1301/1501 a let 70tých, tak k tomu bych mohl něco z vlastní zkušenosti uvést.

Měl jsem 1301 Speciál, r.v.1970. V r. 1972, půl roku po koupi jsem měl čelní náraz do kolmo jedoucí oktávky( staré). Do obce jsem se vřítil asi 80km/hod. Chlap přijížděl zprava a když jsem si uvědomil, že nezastaví, dupl jsem na brzdu!

Ať jsem v době střetu jel 50, nebo 60, byla to rána jako kráva. To mi připomíná fotku crash testu v knize "Simky 1300/1500 a 1301/1501 mého táty", nakl. ETAI, vydané v r. 2005. Na str.101 je fotka 1301 S po testu. Výsledek skoro tentýž, jako můj "test blbcem" nedaleko Havl. Brodu. A ještě 21. srpna! 1972. Mě nevypadlo čelní okno, kapota do stanu, zámek to vydržel!

Pr. př. blatník se posunul přes dveře asi 5cm, nešly otevřít. Vyskočil jsem oknem, nic mi nebylo, spolujezdci taky ne, ženská vzadu odřený koleno o sedačku!

Tak jaká byla bezpečnost v r. 1970 u Simky?

Byli jsme připoutaní, to je jasný! Kastle na výměnu, platila to pojišťovna, dobíhala havarijní pojistka pův. majitele!

Všechny práce, nátěry, lak, komplet. A měl jsem Simku skoro novou, na tach. asi 70 000km! :lol:Palubka mi nikdy nepraskla, to jsem viděl u Žigulů, u Simek taky, ale zřídka. Na sedačky potahy z plyše, co se vozil z Polska a bylo to O.K.!

ahoj Ivan
