Stránka 1 z 17

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 19 led 2009 19:58
od Michal
9000otáček u relíčka :o :?

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 19 led 2009 20:02
od Talbot
Jen to pořádně nastuduj ;)
A hlavně to je něco pro Čendu! Základem je motor 1,6 ze Solary/Mureny :twisted:

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 19 led 2009 22:00
od Michal
Kde pak, já chci naprosto origo. I tu žlutou barvu jsem si rozmyslel - bude červený :twisted:

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 19 led 2009 22:54
od Burák
No 9 tis otáček bych věřil snadno. Mě to točí v klidu 7tis, bez úprav setrvačníku. Ale už se na něj těšim. To bude pro mi plnohodnotnej soupeř na dráze. :lol:

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 28 dub 2009 21:22
od Grave1501
Co, vidět ... ale hlavně přečíst!!!

Zde je verze "přeložená" googlem pro méně zdatné


Víte třeba, že u Horizona automatická převodovka, palubní počítač, tempomat apod. je americkym vydobytkem, nikoliv Simčím/Talbotím?

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 28 dub 2009 22:19
od Čenda
Jsem zvědav, jak vám to bude pánové dlouho jezdit
I s těmi 7000 otáčkami... :D :D

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 29 dub 2009 08:26
od Talbot
Nevěřím tomu, co tam píšou. Samozřejmě je pravda, že automatickou převodovku vytvořili už někdy ve 30.letech právě amíci, ale s tím ostatním - blbost. Stačí, že na začátku píšou, že bylo vyrobeno přes 3 miliony Horizonů a Omni... :roll:

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 29 dub 2009 09:39
od Grave1501
Michaltalbot píše:Nevěřím tomu, co tam píšou. Samozřejmě je pravda, že automatickou převodovku vytvořili už někdy ve 30.letech právě amíci, ale s tím ostatním - blbost. Stačí, že na začátku píšou, že bylo vyrobeno přes 3 miliony Horizonů a Omni... :roll:
No jo, ale "between 1977 and 1989", to bych tomu možná i věřil, vždyť se Horizon vyráběl nejen jako Dodge Omni ve státech, ale i jako Plymouth Horizon a když se vezme celkovej počet všech "značek", tak to podle mne možný klidně je...
A četl si to až do konce?

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 29 dub 2009 22:04
od Talbot
No mě to vyprávět nemusíš, v jakých verzích se to vyrábělo :lol: ale 3 miliony? Navíc coby Plymouth Horizon se toho vyrobilo zanedbatelný množství, Dodge Omni bylo víc, ale přesný číslo nevím. Za celou dobu produkce ve Francii nevznikl ani celej milion... je fakt, že se dělaly i jinde, třeba ve Španělsku, ale stejně, víš co je to za množství? ;) Já jsem prostě hodně nedůvěřivej k tomu, co amíci napíšou a spíš z toho cítím snahu přivlastnit si úspěchy francouzskýho auta, zatímco ve skutečnosti se inženýři Chrysleru sami svou neschopností vmanévrovali do situace, kterou vyřešili tím, že Simku prodali společnosti PSA. Navíc když se podívám na jiný americký auta tý doby, tak tam o žádných dalších s palubním počítačem nevím a pochybuju, že by toho nevyužili i v jiných modelech. Hlavně sám Lee Iacocca (který tam ty kraviny tvrdí) pracoval do druhý poloviny roku 1978 ještě u Fordu a pak teprve přešel k Chrysleru, takže u vývoje C2 rozhodně nebyl, na rozdíl od všech těch lidí, kteří na něm makali a všichni byli buď z Chrysler-France, nebo Chrysler-Evropa. A automat? Ten měla už 1000, 1500 a 1501 i bez Chrysleru.

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 30 dub 2009 08:03
od Grave1501
Je fakt, že z toho cítím totéž. Ono je to psané stylem, že vše, co se vyrobilo v Chrysler France po roce 1970, bylo Chrysler a vsechno mělo vynálezy z Chrysleru. Na druhou stranu je faktem, ze ten Chyrsler tu Simku hodne zmenil. Po roce sedmdesát se na autech opravdu spousty prvků zmenilo, teď je otázkou proč. Přinesl technologie Ch. nebo Simca mela díky němu víc peněz, že jela vlastním vývojem jen za finanční pomoci a plánů Chryslera. Bohužel nejsem takovej historik, abych mohl tvrdit jedno nebo druhý, nicméně mi to přišlo zajímavý, tak jsem to sem plácnul.

btw, 3mil.je vážně dost a muselo by se to někde odrazit, zatím se však o D.O. a P.H. prakticky moc neví a v Evropě, co jsem se koukal, nejsou.

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 30 dub 2009 08:04
od Grave1501
Co mě ale nejvíc rozsekalo, byla "Chrysler Tagora" :lol:

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 30 dub 2009 08:18
od Talbot
Bylo to tak, že Simca během 60.let postupně prodávala svoje akcie Chrysleru a z toho měla samozřejmě peníze. Z části na rozvoj fabriky, z části na projekt S1100 a tzv.velké Simky. Jenže to nakonec dopadlo tak, že než "velkou Simku" dotáhli do konce, tak Chrysler vlastnil 99% akcií, do vedení dosadil svoje lidi a rozhodl, že se bude vyrábět něco úplně jiného - CH180. Ono to sice bude znít divně, ale za Chrysleru se toho moc neudálo, podívej S1000 se vyráběla dál, 1301/1501 do r.75 a pak samozřejmě musel přijít nějaký nástupce (S1307/08), Simca se spojila s Matrou a z toho vzešla Bagheera a Rancho, Chryslery se vyráběly protože to Chrysler nařídil, ale ve Francii se prodávaly mizerně. Co ještě se událo nového v 70.letech? Kromě Horizona, což je jen hranatá S1100, nic. Bajo jedna důležitá věc ano - kvalita Simek šla tragicky dolu, protože jak američani rádi říkají: každý dollar, který ušetřím je dollar, který vydělám :evil: takže se ztenčily plechy - a 1307/08 hnily doslova před očima, stejně jako Horizon... Navíc Francouzi nechtěli kupovat výrobky americký firmy, takže obliba a tím i prodeje šly dolů. Já říkám jednu věc - Chrysler byl ten, kdo zahubil Simku, ne PSA, to už byl jen epilog.

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 30 dub 2009 12:49
od Grave1501
Kdyz jsme u toho kdo koho zahubil, jednoznačně s Tebou souhlasim, ale zase na druhou stranu se Simca sama upsala tim, ze uz koupila ten Fordův závod v Poissy, ve kterym už v tý době měl Chrysler podíl a že p.Pigozzi zemřel ... podle mě by to až takhle daleko nenechal zajít ... jenže to už jsou jen nesmyslny dohady...
Ještě po roce 1970 se objevily verze Special, který měly jistý modernější doplňky, ale to bylo asi tak všechno...
No nic, dopadlo to, jak to dopadlo, třeba by to dneska byly krámy, kdo ví, možná je i to dobře ;)

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 05 kvě 2009 17:24
od Michal
miliardy témat, fotek, informací a vůbec...
http://www.forum-auto.com/automobiles-m ... /debut.htm

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 05 kvě 2009 20:45
od Talbot
Michale, ten link má být na nějakej konkrétní topic, nebo prostě jen na forum-auto.com?

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 05 kvě 2009 23:34
od George

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 06 kvě 2009 08:54
od Michal
Michaltalbot píše:Michale, ten link má být na nějakej konkrétní topic, nebo prostě jen na forum-auto.com?
Je to na téma "ancienes".

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 06 kvě 2009 08:58
od Michal
Ten chlap je ufon. Tohle přece není možný :o

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 06 kvě 2009 09:03
od Burák
No, taky jsem čumě jak péro z gauče. MYslim, že tim stráví stejně času, jak průměrnou renovací auta :shock:

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 06 kvě 2009 18:21
od Talbot
Jj to už proběhlo maily před cca půl rokem, slušná práce. Nedávno byl v TV dokument o podobným hračičkovi z Japonska. Já bych na to neměl trpělivost :)

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 07 kvě 2009 15:35
od George
Taky zajímavý stránky
http://www.autodimerda.it/
Vpravo si vyberete typ auta a už jedou obrázky nebo videa. Zvlášť zábavný je obrázek LA TARGA DICE TUTTO mezi Tagorama ;)

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 07 kvě 2009 15:58
od Talbot
Dobrý Georgi! No, ten obrázek... :oops:

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 07 kvě 2009 15:59
od George
A tohle je tam mezi Horizonama

Obrázek

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 07 kvě 2009 20:25
od Talbot
Jj to známe, právě ze stránek www.talbot.fr.st ;)

Re: Stránky, které stojí za to vidět

Napsal: 14 kvě 2009 14:29
od Talbot
Marceli něco pro Tebe ;) sice to není Simca ani Talbot, ale taky slušná úchylárna (taky - myšleno v kontextu s naším oblíbeným videem It takes two, baby :lol: )

http://www.youtube.com/watch?v=udutovObPC4