Simky, Talboty, Matry na prodej

Moderátor: Burák

Odpovědět
Jiří Lefner

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Jiří Lefner »

Na ND celkem dobrý. Ty ceny jsou nesmysl...

pragabd
Příspěvky: 21
Registrován: 15 srp 2010 21:04

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od pragabd »

Jiří Lefner píše:Na ND celkem dobrý. Ty ceny jsou nesmysl...
:lol: Vždy mne pobaví, jak jsou na světě kouzelníci, kteří dokáží dle několika malých fotek odborně posoudit celkový stav vozidla, motoru, náprav a možná i dokáží přesně určit, jak je který čep vyběhaný a kde je na skeletu koroze :lol:

Jiří Lefner

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Jiří Lefner »

Mám oči a vidím. Je na uplnou renovaci a já moc dobře vím kolik stojí! To je muj názor

pragabd
Příspěvky: 21
Registrován: 15 srp 2010 21:04

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od pragabd »

Jiří Lefner píše:Mám oči a vidím. Je na uplnou renovaci a já moc dobře vím kolik stojí! To je muj názor
netvrdím že to na renovaci není, může to být na kompletní renovaci( skoro novostavbu) zrovna tak jako na lehčí repasi a lak. I auto, které vypadá na fotkách jako panenka může být totální šrot a naopak. Teď zrovna dokončuji Tudora, který vypadal pěkně, chtěl jen nový lak a chrom. Nakonec jsem skoro 1/3 karoserie dělal nové. A naopak Ch180, která vypadá na první pohled jak do šrotu, tak jsem na ní zatím nenašel místo na vyvaření. Kolik stojí renovace vím sám, mám celkem rozsáhlý vozový park.
Hlavně nechápu, proč tyto auta v tomto stavu - i když vím že Bagheera ani Murena nejsou zrovna cenné hist. vozidla - používat na náhradní díly. U totálních vraků to chápu, ale myslím že toto není ten případ a šmahem odsoudit auto na kanibalizaci jen kvůli tomu že nemám na renovaci, nebo se mi do ní nechce, protože je to moc práce, tak to je lepší se na veterány vykašlat a koupit si něco nového bezúdržbového

Jiří Lefner

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Jiří Lefner »

Jak jsi přišel na to,že Bagheera a Murena nejsou cenná historická vozidla? Pokud někdo tyto auta vlastní a má je ve
špičkovém stavu tak mají hodnotu od 150-200tis. záleží na typu a obsahu. ;)

Michal

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Michal »

jako u toho červenýho CH, co mám na dvoře. Každej ho odsoudí, že má korozi na povrchových dílech, ale že je vnitřek super, motor ok a spodek kastle taky ok holt na fotkách vidět není :?

cennost či necenost je Jirko velmi relativní pojem ;)

pragabd
Příspěvky: 21
Registrován: 15 srp 2010 21:04

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od pragabd »

Je to můj subjektivní názor. I když mám svoji Bagheeru rád, tak ji nepovažuji za buhvíco. Utvrzují mne v tom i reakce kolegů ve veteranklubu a reakce návštěvníků a účastníků různých srazů např. Slavkova. Občas se tam nějaké Matry vyskytnou a stačí pozorovat reakce lidí. Většinou žádné nejsou, protože kromě pár mladíků, co by to hned vočipovali :lol: a votunili tak se u nich skoro nikdo ani nezastaví, bohužel.
mimochodem skoro 150t už někteří lidé chtějí i za špičkové udělané embéčka a oktávky a nepředpokládám, že je někdo za opravdu cenné veterány považuje

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Talbot »

No, to, že se tady v Čechách netvoří hloučky obdivovatelů kolem Bagheery, není rozhodně dáno její nezajímavostí, jako spíš omezeností zdejšího "publika". To auto prostě neznají a tak neví. Když se dozví, že to má relativně malej motor a na dnešní poměry podprůměrnej výkon, žádný emoce to v nich nevzbudí. Jejich modly jsou "eRko", oktávka "ftédéíčkupyčo", jakákoliv Audi, cokoliv ve stylu Need For Speed a z těch starších pseudosporťáky typu Capri, Manta, Scirocco, Corvette, Mustang, atd. Lidi jsou prostě hloupí, jejich rozhled je víc než omezený a to co znají, znají stejně jen povrchně, nebo jen papouškují hospodský plky typu - automat je na hovno, francouzi maj blbý řazení, nejlepší je škodovka protože na cizí auta jsou drahý díly, apod. A teď si pojďme představit jaký jsou reakce třeba na Tagoru :roll: ta si musí uznání tvrdě vybojovat na silnici a teprve, když těm blbům dokážu, že jim to jejich nadupaný a drtivou většinou čecháčků do nebes vynášený RS fakt nejede líp, tak teprve přijdou a ptají se co je to za auto. Ale zeptej se Michala Primáka, když jsme byli s dvěma Tagorama na Automedonu v Paříži. Na place venku bylo kolem 300 aut vč. Ferrari, Maserati, nespočet Jaguarů a Mercedesů, a kde byl neustále největší chumel lidí? U našich dvou krabic :P Protože si je pamatují a moc dobře vědí jak dobrá a nadčasová auta to byla. U nás se jeden rádobyexpert žijící ve Švýcarsku a dopisující do Oldtimer TipPro, nějakej pan Polak, dokonce nestyděl označit Tagoru za obyčejné a běžné auto - čistá ukázka hlouposti a neznalosti.
Nechci tím tvrdit, že by ta auta měla nějakou závratnou hodnotu, ale rozhodně nesouhlasím s tím, že by tržní cena nějakého auta měla vypovídat o jeho kvalitách. Typickou ukázkou je Š Felicia - ladnost a návaznost křivek nulová, jízdní vlastnosti oproti současníkům hrozný, zpracování šílený... ale ceny jsou našponovaný nepochopitelně vysoko, protože tady prostě jeden čas pár překupníků skoupilo skoro všechno, polili to barvou a vyvezli do Německa. No a když se malej českej člověk rozhodne, že by chtěl nějaký cabrio z 60.let, tak co vymyslí? Felicii, Spitfire, MGB a Mustanga. Mustangy jsou tady předražený (koupí se v USA za 5t USD a prodá u nás za půl mega), Spitfire a MGB je na každým multiznačkovým srazu jak nasráno a tak zbývá naše jediný český cabrio a mámo, jsme přece vlastenci no žejo... Mě třeba tohle strašně sere, když člověk otevře jakejkoliv časopis s youngtimery, tak se píše furt dokola o stejných autech, přitom z 99% jsou to auta horší než Murena 2,2, Esprit, Sunbeam Lotus, Saab 900T, Lancia Thema 2,0T, R5 Turbo, Uno Turbo, Alfa GTV, Alpine A310, atd. Všude jen samej VW, Ford, Opel, Škoda a pak Ferrari, Porsche, Lambo... Ale já se vlastně ani nemůžu divit, co čekat od lidí, když koupí 25 milionů Brouků? Kvality a přednosti auta nejsou důležitý, podstatná je cena a dobrej marketing :roll:
Ještě k těm srazům, Slavkov, to už snad nemá s nějakým nadšenectvím nic společnýho, je to jen velkej cirkus pro čumily a vůbec spousta multiznačkových akcí je plná lidí, kteří mají např. Mercedes SL, ale jen proto, že je to auto s vysokou prestiží, všem se to líbí a jasně to demonstruje "já na to mám". Mě jsou mnohem bližší menší akce a lidi, u kterých cítím, že mají ke svýmu autu nějakej hlubší vztah a není to pro ně jenom dobrá investice.
Nicméně Jirko, ta Murena za 2tis. je náhodou docela zajímavá - dneska už za míň Murenu neseženeš, tohle je slušnej základ k renovaci a vzhledem k faktu, že karoserie většinou moc práce nevyžaduje a mechanický skupiny jsou snadno zrenovovatelný, tak je nesmysl to rozebírat na ND.
Ty dvojkový Bagheery do 2tis. se objevujou, žádnej zázrak. Osobně bych do toho nešel, Bagheera neměla pozinkovaný chassis jako Murena, takže to je prakticky na výrobu kastle znova a do toho by se mi nechtělo. Mě se víc líbí jedničková Bagheera, ale když se občas objeví nějaká ve vyjímečně zachovalém stavu, tak 6 - 8tis Eur je běžná cenovka.

Michal

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Michal »

naprostej souhlas

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Talbot »

Michal píše:naprostej souhlas
Dík...

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Ahoj kluci! :grin: Chci vyslovit souhlas, ale s jednou výhradou :mrgreen: , kterou Ti řeknu osobně! :o ahoj Ivan :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Talbot »

Já vím - p.Polak. Tobě sice pomohl, ale podle mě je to debil... za tím si stojím a moc bych si přál, aby si to tady přečetl!

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Michaltalbot píše:Já vím - p.Polak. Tobě sice pomohl, ale podle mě je to debil... za tím si stojím a moc bych si přál, aby si to tady přečetl!
Tohle je jedna z věcí, kdy s Tebou nemohu souhlasit! :mrgreen: Ale neřeším to. :roll: ahoj Ivan ;)
Obrázek

Michal

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Michal »

Vyfotil mne s Tagorou se zelenýma značkama (vyrobilo se jich 19tis. a moje měla v tu chvíli najeto 30tis.km a byla a je dosud ve špičkovém stavu) cestou na sraz a pod fotku napsal, že je to klasický příklad zneužívání zelených značek.
Vydával svůj názor na mladší veterány za fakt a ještě k tomu ve veteránským časopise :o :o :o

Ale s tím se setkáváme často, že majitel zrenovovaného auta z roku 1980 není veteránista a jeho auto nestojí za řeč a že jediný veterán je jeho Aero z roku 1930 apod. On má většinou to, co si pamatuje z dětství a má spojené s nostalgií. Proto třeba kluci v mých letech mají 1301 nebo eRka.

Podle mne zase není veteránista člověk, který skoupí to, co jiný zrenovuje od základu a pak to vyváží ven. Spousta těch, kteří nejvíc křičí na mladší auta v minulosti skupovala zajímavé veterány a vyvážela je za valuty na západ. Jenom kolik tady bylo Bugatti apod. V Německu kdysi vyšla kniha ( Das ist seine Ferrari seine - tak nějak podobně se to jmenovalo neumím vůbec německy), kde je spousta fotek vyvezených veteránů a u každé je i jméno, kdo to a za kolik prodal. Českých je tam hromada. Některé z nich už třeba nikdy neuvidíme, protože to byly auta, vyrobené dávno, v jednom či několika kusech a značku třeba už nikdo nezná (Moon, Cord, Delahay apod). Samozřejmě, že to bylo a je právo každého, ale pak ať drží hubu na toho, kdy si od základu za svoje postaví třeba zmi%novanou Tagoru :!:

pragabd
Příspěvky: 21
Registrován: 15 srp 2010 21:04

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od pragabd »

naštěstí se spousta veteránů hlavně naší výroby už vrátila a v současné době obchod s hist. vozidly směřuje sem. A vozí se sem i hodně zajímavé věci i Bugatti, Delahay, Delage........... je to dáno tím, že u nás je zatím po těchto věcech hlad a dají se tady prodat za vyšší ceny než na "západě". Ohledně předválečných veteránů se stačí kouknout na Soběšice, kolik tam každý rok přijede čerstvě dovezených veteránů

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Burák »

Já souhlasim s Michalem. Každý auto, který se docovalo at v puvodnim, nebo zrenovovaným stavu má nárok bejt veterán. JAk Bugatti Roayale, tak MErcedes 300SEL, tak Spartak, Aronda, ale i 1301, Tagora, Horizon a světe div se, i Škody 1203 a 120. Historické vozidlo neni vozidlo, kterýho se vyrobilo několik milionu (VWBrouk) ani to, kterýho se dochovalo 1 ks. A to si, bohužel 90% i veteránský veřejnosti nehodlá připustit.

A já se Jirky zastanu. Ta Murea nevim, ale ta Bagheera v čudu bude. Prostě ze zkušenosti. Už jsem měl přes 50 aut a z 99,9 % to tak dycky bylo. JE pravda, že se vyplatí připlatit. Zářnej případ momentální Jirkova koupě 1308GT
Obrázek

Jiří Lefner

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Jiří Lefner »

Burák píše:Já souhlasim s Michalem. Každý auto, který se docovalo at v puvodnim, nebo zrenovovaným stavu má nárok bejt veterán. JAk Bugatti Roayale, tak MErcedes 300SEL, tak Spartak, Aronda, ale i 1301, Tagora, Horizon a světe div se, i Škody 1203 a 120. Historické vozidlo neni vozidlo, kterýho se vyrobilo několik milionu (VWBrouk) ani to, kterýho se dochovalo 1 ks. A to si, bohužel 90% i veteránský veřejnosti nehodlá připustit.

A já se Jirky zastanu. Ta Murea nevim, ale ta Bagheera v čudu bude. Prostě ze zkušenosti. Už jsem měl přes 50 aut a z 99,9 % to tak dycky bylo. JE pravda, že se vyplatí připlatit. Zářnej případ momentální Jirkova koupě 1308GT
Přesně tak ,souhlasím. Musím ale uznat,že ta Murena za ty peníze se dá koupit a i kdyby se do ní vrazilo 80litru tak se vyplatí. Ta Bagheera je fakt na ND . Podle mých zkušeností jak píše Honza tak je lepší koupit např krasavici origo 1301 za 70 litru než paštiku za 20 a nasypat do ní 70,80 litru plus práce,lítání apod....on jen lak vyjde na 35 litru

pragabd
Příspěvky: 21
Registrován: 15 srp 2010 21:04

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od pragabd »

takže bych si dovolil shrnout poznatek k Matrám: je to vzácné, ceněné auto lepší než ostatní ve své době, které i když nevypadá špatně je ale automaticky šrot a nemá smysl se s ním vůbec zabývat.
Doufám, že jsem to pochopil správně ;)

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Burák »

Nevim, mně právě ale připadá, že špatně vypadá, ale je to dost supjektivní
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Talbot »

pragabd: myslíš k těm dvěma Matrám v inzerci, nebo obecně?

pragabd
Příspěvky: 21
Registrován: 15 srp 2010 21:04

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od pragabd »

Ona špatná možná je, u Bagheery je silná koroze celkem pravděpodobná, ale já netuším, podle čeho by se to dalo dle fotek zvenku, dle kterých poznám jen že má nějaký zadní spojler a asi nedávno udělaný lak + jedna fotka špinavé palubky a jedna hnusných sedadel poznat stav auta.
Prostě jen nemám rád automatické škatulkování, obvzláště jako v tomto případě auta, o kterém nikdo z nás nic neví. Tím myslím toto jedno konkrétní auto.

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Burák »

Ovšem ty fotky jsou na hovno, to je fakt. Ale tje fakt, pojďme se bavit o něčem jinym
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan Simca KH
Příspěvky: 2037
Registrován: 24 led 2009 16:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Ivan Simca KH »

Burák píše:Ovšem ty fotky jsou na hovno, to je fakt. Ale tje fakt, pojďme se bavit o něčem jinym
Ahoj kluci! :grin: Ačkoli Matrám vůbec nerozumím, šlápnu vám do toho. :mrgreen: Vím ve Francii, mimo jiných věcí i o sedačce řidiče, skoro nové, pro Bagheeru, za libovou cenu! :o Jen je otázka, kdo by to vezl v autě ze srazu domů!? :lol: ahoj a Simcamicalement Ivan Simca KH :roll:
Obrázek

paja
Příspěvky: 1231
Registrován: 13 led 2009 19:41
Bydliště: Teplýšovice

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od paja »

Asi už je tohle téma pasé, ale dovolim si jednu poznámku. Než jsem se dostal do Simcaklubu, neměl jsem o Simce, kromě 1301 po dědovi, vůbec páru, ale čim víc se o ní dozvídam, tím je pro mě neuvěřitelnější. Od konstrukce kastle 1301, pocházející vlastně z konce padesátých let až po milníky vývoje automobilu jako je Matra Murena (pozink, 3 sedadla v řadě) nebo Rancho (koncepce). Speciálně Matra je mi strašně sympatická v tom, jak dokázala skloubit ekonomiku výroby malosérioveho auta s použitim relativně zastaralejch komponentů s nadčasovostí a neotřelostí koncepce. V tom, myslim, nemá konkurenci a její čas ještě přijde.
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Simcy, Talboty, Matry na prodej

Příspěvek od Talbot »

No Pájo a to ještě dodnes čekám, kdy nějaká automobilka konečně přijde na tak geniální systém sklápění zadních sedaček jako měla 1307/08 8-) Po odjištění se jen jednou rukou strčí do horní hrany opěradla a to se sklopí vpřed - to by nebylo až tak neobvyklé, kdyby se současně s tím celej sedák neposunul vpřed a dolu do prostoru pro nohy zadních pasažérů. Na něj pak dolehne to opěradlo a díky této geniální konstrukci vznikne dokonale rovná plocha o délce 2m! Je to operace na 3 sekundy a nemusí se předtím složitě vyklápět sedáky vpřed, jako je tomu u dnešních aut. Namátkou další vychytávky - startovací modul využívající Hallova efektu, díky němuž Simca 1307/08 dávala mnohem vyšší startovací proud což se poznalo zejména v zimě při ztuhlém motoru i startéru, o výbavě Tagory, která dodnes převyšuje většinu produkce, mluvit nebudu, ale už několikrát jsme třeba zmiňovali, že dnes nejrozšířenější systém pohonu, kdy motor i převodovka jsou v jedné ose a diferák je pod nimi, poprvé přinesla Simca 1100, že od roku 1966 byla na Simky poskytována dvouletá záruka, zatímco tenkrát byla běžně max. 6ti měsíční, že na Talboty od r.80 byla dokonce šestiletá záruka na prorezivění karoserie, atd. atd. Simca byla panečku pěkně pokroková automobilka, na svojí dobu neuvěřitelně napřed, jenže holt to neuměli prodat. A tak si lidi místo toho radši kupovali nevybavené a nevýkonné Volkswageny, zastaralé Opely a Fordy, hnusné a nakopírované Japonce, atd. :? a zatímco Simca zanikla, tyhle "automobilky" dodnes vyrábějí Obrázek Jaká nespravedlnost!

Odpovědět