Opravy, rady a návody...
Moderátor: Burák
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy, rady a návody...
Ahoj všichni! Pokud je někdo, kdo má problémy se Simkou Aronde, P60 atd. s karburátorem, dozvěděl jsem se při své poslední návštěvě ve Francii velmi fikané a efektivní řešení! Kdo má zájem, ozvěte se!
ahoj a Simcamicalement Ivan Smca KH
ahoj a Simcamicalement Ivan Smca KH
Re: Opravy, rady a návody...
Dneska jsem se pustil do opravy plováku v nádrži. Už od koupě auta to blblo, občas to neukazovalo vůbec, občas prázdnou nádrž i když byla skoro plná, ale kontrolka rezervy se nerozsvítila, někdy to fungovalo normálně. Jelikož to vypadalo na špatné vinutí plováku, objednal jsem od Jurgena rovnou nový za cca 70,-Euro. Když jsem to dneska rozebral s hrůzou jsem zjistil, že můj plovák má i vratku, zatímco plovák od Jurgena jí nemá (asi je na 2,2) tak jsem starej plovák vyndal s tím, že se pokusím na původní víčko s dvěma vývody namontovat nová střeva s fungl novým vinutím. Jenže jak jsem to rozebral, zjistil jsem, že uvnitř to rozmontovatelný není a hlavně, že je tam ulomenej jeden drátek. Princip je takovej, že plovák má v sobě kontakt a jezdí po tyčce, na který je vinutí. Ten plovák je s víčkem propojenej takovým tvrdým tenkým drátkem, kterej je okolo tyčky (která má průměr cca 1cm) omotanej způsobem jako by to byla vinutá pružina o průměru cca 5cm a nahoře pod víčkem je přichycenej nýtkem. No a jak je to starý a ztvrdlý, tak asi 2cm od toho nýtku ten drátek prasknul. Když je plovák v horní nebo střední poloze, drátek je v pohodě, když je ale plovák až dole, drátek je namáhanej na ohyb.
Z toho plyne ponaučení (protože počítám, že podobnej systém můžou mít i jiný Talboty), že ježděním na minimální zásobu benzinu se značně zkracuje životnost toho drátku.
Nakonec jsem to původní uchycení odvrtal a nahradil šroubkem s podložkou, ve který je drátek trochu našikmo a ní není tak moc namáhanej na ohyb, uvidíme jak dlouho to vydrží.
Z toho plyne ponaučení (protože počítám, že podobnej systém můžou mít i jiný Talboty), že ježděním na minimální zásobu benzinu se značně zkracuje životnost toho drátku.
Nakonec jsem to původní uchycení odvrtal a nahradil šroubkem s podložkou, ve který je drátek trochu našikmo a ní není tak moc namáhanej na ohyb, uvidíme jak dlouho to vydrží.
Re: Opravy, rady a návody...
Nedávno jsem to řešil taky, rozebral jsem ten potenciometr (nebo to je vlastně reostat, ne?) s tim, že to přezinkuju, nalakuju jádro a pak to znovu převinu... Nedělejte to. Nebo jedině, že budete mít dost toho tenkeho drátku. Nakonec jsem objednal celej plovák od Simona za 50€ - použitej, tak doufam, že mi nepošle to samý co tobě Jurgen.
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy, rady a návody...
Ahoj kluci! Sleduju tady, jak Michal líčí potíže a pracnou opravu palivoměru u Murény. V podobném duchu Pája. A nešlo by použít totéž ze Simky 1300až1501? Princip a funkce jsou myslím stejné, jen to provedení asi ne, že? Nešlo by to nějak upravit? Těch Simkovských je dost! A to už vůbec nemluvím o ceně, že!paja píše:
Nedávno jsem to řešil taky, rozebral jsem ten potenciometr (nebo to je vlastně reostat, ne?) s tim, že to přezinkuju, nalakuju jádro a pak to znovu převinu... Nedělejte to. Nebo jedině, že budete mít dost toho tenkeho drátku. Nakonec jsem objednal celej plovák od Simona za 50€ - použitej, tak doufam, že mi nepošle to samý co tobě Jurgen.
ahoj a Simcamicalement Ivan Simca KH
Re: Opravy, rady a návody...
Zapomněl jsem napsat, že to bylo na Tagoře 2,6 SX. Pokud vím, tak na 1301 je plovák na takový tyčce a houpe se na principu páky, zatímco tady je to takovej tubus, ve kterým je všechno umístěný.
Re: Opravy, rady a návody...
Ivane, s Murenou je to hodně podobný, asi by to šlo zkombinovat, ale mam obavy, že to vinutí na 1300-1501 začíná moc od kraje. V každom případě je to dobrej tip. Díky.
Re: Opravy, rady a návody...
Ahoj, jak zrenovujete, nebo jste zrenovovali plastové nápisy na kapotu, páte dveře atd. na př. 1307/8, Talbota a ostatní nové typy. Znova nějak chemicky "napařit", ?? jak se stím kdo popral
Re: Opravy, rady a návody...
Michaltalbot si nechal vyrobit tvrdou chromovoanou samolepku, já si zajel do Fancie pro nový originál
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy, rady a návody...
A kde je ta Fancie, plosím? ahoj IvanMichal píše:Michaltalbot si nechal vyrobit tvrdou chromovoanou samolepku, já si zajel do Fancie pro nový originál
- Burák
- Administrátor
- Příspěvky: 4279
- Registrován: 12 led 2009 00:12
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy, rady a návody...
Trochu podezřelej dotaz? Na copa to Pajo potřebuješ?.
Re: Opravy, rady a návody...
Jaaa??? Jako myslis napis na 1307/8? No, nepotrebuju. Zatim....
Re: Opravy, rady a návody...
Jj, dal jsem jim ošoupanej nápis, oni si naskenovali tu plochu, upravili to a vyřízli z chromovaný folie. Já to pak opatrně nalepil a nápis jako novej otázka dvou dní a asi 200,-Kč
Re: Opravy, rady a návody...
Rád bych se tedy zeptal, na čem mají být ty „chromovaný“ nápisy.
Na 1308 jsem sehnal jeden původní nápis a i ty co mi zůstaly na autě nebyly chromovaný, ale jen šedostříbrný. Myslel jsem, že je to tak správně.
Na 1308 jsem sehnal jeden původní nápis a i ty co mi zůstaly na autě nebyly chromovaný, ale jen šedostříbrný. Myslel jsem, že je to tak správně.
Re: Opravy, rady a návody...
mám několik nových nápisů. Šedivé jsou nápisy "1308GT" apod., chromované jsou "Horizon" apod.
Re: Opravy, rady a návody...
Tak jsem si to myslel, ale v původním dotazu zaznělo:
A je možný, že nápis Talbot na Sambě byl jenom černej. Já na něm nenašel ani stopu po nějakém chromu.
A odpověděl jsi, že si Michal nechal vyrobit chromovanou samolepku. Tak to mě trošku zmátlo.lilola píše:...i plastové nápisy na kapotu, páte dveře atd. na př. 1307/8...
A je možný, že nápis Talbot na Sambě byl jenom černej. Já na něm nenašel ani stopu po nějakém chromu.
Re: Opravy, rady a návody...
není, vrchní plochy byly chromovaný a to se právě řeší samolepkou
Re: Opravy, rady a návody...
Hm, tak to samo budu lepit.
A na zadním nápisu to bylo taky chromovaný? Řekl bych, že ty to taky máš černý (teda ten nápis).
A na zadním nápisu to bylo taky chromovaný? Řekl bych, že ty to taky máš černý (teda ten nápis).
Re: Opravy, rady a návody...
Čéče Jirko, koukal jsem do prospektů na Sambu Cabrio a ten nápis je černej s chromovanou vrchní plochou, ale je to na tmavým autě. Teoreticky je možný, že třeba červený a žlutý auta, to měly celý černý, ale moc tomu nevěřím, spíš se to chromovaný z toho Tvýho nápisu už definitivně ošoupalo... Zhruba do r.80 byly ty nápisy všechny stříbrný (to byly ty nápisy SIMCA, Chrysler, 1308, GT a TALBOT provedený v tenkých písmenkách) a od r.80 měly na sobě ten chrom (tlustý písmenka TALBOT, Tagora, Solara, Horizon, Samba).
Re: Opravy, rady a návody...
Samby měly chromovaný, já tam, Georgi, ještě tu samolepku nedal
Re: Opravy, rady a návody...
ano je to tak jak píše "michaltalbot" zároveň jsou to i označení objemu na předních blatníkách (1,6) a označení verze výbavy za modelem.(sx,s,atd)
Re: Opravy, rady a návody...
A znova prosím o radu. Jak je to s automatem na 1510, Solarach, je v automatické převodovce nějaký olejový filtr, nebo nějaká vložka, odstředivka nebo něco podobného, nebo stačí jen vyměnit olej.
Re: Opravy, rady a návody...
Řekl bych, že v každým automatu je filtr, tady je taky, viz. obrázek z fiche:
Re: Opravy, rady a návody...
Zdravím Vás, dnes jsem se pustil do zprovoznění své Simci a narazil jsem na problém s karburací. Při zaplém sytiči jde plynule přidat plyn, pokud sytič vypnu, tak s teplým motorem je po přidání plynu patrné ,,klopýtnutí,, někdy až zhasnutí motoru. Zkusil jsem 3 karburace a všechny měli stejný problém.....můžete někdo poradit čím by to mohlo být....? Ať už se také svezu...díky, Olda
- Ivan Simca KH
- Příspěvky: 2037
- Registrován: 24 led 2009 16:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy, rady a návody...
Ahoj Oldo! Ty určitě víš, co to je za Simku, o které mluvíš, ale my nebo já nemám nejmenší tušení! Od této základní informace se odvíjí odpověď, co s tím. Dále jakej model, jakej motor, jakej karburátor a podobné (ne)důležité skutečnosti by mohly pohnout věcí kupředu. Tak se nestyď a pošeptej nám to! Určitě se najde někdo, kdo bude vědět, kde je problém! ahoj IvanOlda píše:Zdravím Vás, dnes jsem se pustil do zprovoznění své Simci a narazil jsem na problém s karburací. Při zaplém sytiči jde plynule přidat plyn, pokud sytič vypnu, tak s teplým motorem je po přidání plynu patrné ,,klopýtnutí,, někdy až zhasnutí motoru. Zkusil jsem 3 karburace a všechny měli stejný problém.....můžete někdo poradit čím by to mohlo být....? Ať už se také svezu...díky, Olda
P.S. ještě dodám, že jak píšeš problém měly 3 karburátory stejnej, tak to nemusí být v karburaci, ale dle mne třeba v zapalování, konkrétně v předstihu!
Re: Opravy, rady a návody...
Ahoj
v první řadě - pokud auto zprovoznuješ více jak po cca roce, nejdřív s ním najezdi tak 500km a pak řeš takovéto "drobnosti". Velmi často se totiž vyřeší sami a pokud budeš netrpělivý, akorát si to rozšteluješ . Auto potřebuje ročně alespoň 300 - 500km, aby bylo "živé"
v první řadě - pokud auto zprovoznuješ více jak po cca roce, nejdřív s ním najezdi tak 500km a pak řeš takovéto "drobnosti". Velmi často se totiž vyřeší sami a pokud budeš netrpělivý, akorát si to rozšteluješ . Auto potřebuje ročně alespoň 300 - 500km, aby bylo "živé"