Opravy, rady a návody...

Moderátor: Burák

Uživatelský avatar
Grave1501
Příspěvky: 281
Registrován: 18 led 2009 21:01
Bydliště: Strančice
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Grave1501 »

Michal píše:Ahoj
v první řadě - pokud auto zprovoznuješ více jak po cca roce, nejdřív s ním najezdi tak 500km a pak řeš takovéto "drobnosti". Velmi často se totiž vyřeší sami a pokud budeš netrpělivý, akorát si to rozšteluješ ;) . Auto potřebuje ročně alespoň 300 - 500km, aby bylo "živé"
Naprostá pravda, já který se k autu dostane většinou po delší době, to můžu potvrdit.
Taky mě zlobí, že škube, netáhne, chcípá, tuhý řízení apod., ale jak řiká Michal, stačí ujet pár km, v mém případě to bylo vždycky okolo minimálně 10 souvislých km a auto uplně oživne, rázem jede jak vyměněný, motor šlape jak hodinky a všechno jde rázem snadno. Určitě to chce jezdit s autem aspon tak, když si člověk 2x ročně udělá nějaký výlet.
Já osobně jsem rád za ten malej počet km, co to auto má najeto a snažím se, abych jich moc nenatočil, nicméně pokud chete udržet auto v provozuschopném stavu, je to prostě potřeba ... anebo, pokud stojí za to, strčit do muzea :-))
Simca 1301 LS '68; 1301 Special '73; 1501 GLS '66
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40

Uživatelský avatar
Grave1501
Příspěvky: 281
Registrován: 18 led 2009 21:01
Bydliště: Strančice
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Grave1501 »

Zdravím, včera jsem pořídil 4L nového oleje do Simky za těžkých 935,- Kč.
Jedná se o Shell Helix 15W-40, ikdyž jsem chtěl původně 10W-40, podle doporučení od Dobeše, kterej ten motor měl rozhozenej, ale Ti zloději nevědi, co za to chtít, takže jsem vzal starej osvědčenej plně minerální. Po tom, co jsem ho koupil a dovezl domů, všiml jsem si na obalu datumu výroby listopad roku 2009. Chtěl bych se zeptat, zda olej nějak neztrácí na kvalitě, protože doporučená výměna oleje je po určitejch ujetech km nebo po roce co je nalitej v autě.
Předpokládám správně, že pokud je to v tý bandasce, tak nestárne nebo tři roky nejsou žádná doba a že dosahuje všech patřičných kvalit a mazacích a konzervačních schopností??? Nechci si do motoru nalejt nějakej šmejd.
Díky za odpověď!! ;-)
Simca 1301 LS '68; 1301 Special '73; 1501 GLS '66
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40

Michal

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Michal »

1 rok v motoru
2 roky v obalu (i když to se mi zdá málo)

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Burák »

Mi taky. Ono tle starý motory něco vydržej, přecijen
Obrázek

Uživatelský avatar
Grave1501
Příspěvky: 281
Registrován: 18 led 2009 21:01
Bydliště: Strančice
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Grave1501 »

Ono jestli berem pouze staří, tak ten olej, co mám v Simce teď je tentýž a má najeto nějakejch 7tis., nechal bych ho standartně do deseti, ale jelikož jsem ho tam dával v ´08, tak mi přijde rozumný ho vyměnit. Ale když teď tam dám z ´09, tak když to vezmu fakticky, moc tomu nepomůžu a paragon samozřejmě nemám. Ponaučení pro příště. Díky ;-)
Simca 1301 LS '68; 1301 Special '73; 1501 GLS '66
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Burák »

Zbytečná práce
Obrázek

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Talbot »

Jak to myslíš Bu? Já teda měním oleje vždy nejdýl po roce, i když auto najede 1000km. Prostě jak už je to jednou nalitý, vystavený vnějším vlivům a jsou v tom úsady a nečistoty z motoru, tak je podle mě po roce znehodnocenej, na rozdíl od oleje, kterej je uzavřenej v původním obalu, ten si svoje vlastnosti ponechává min. ty dva roky.

Akorát Grave, kdyby ses tady ukázal trochu častěji, nemusel jsi za ty 4L dávat takovej nesmysl. Já mám od Klocáka celej sud 50L 10W40 a kdyby jsi se ozval, klidně bych Ti 4L načepoval, třeba po stovce, navíc jsem tady nedávno přenechával 15W40 po 320,-Kč za 4L kanystr ;)

Michal

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Michal »

taky mám trochu víc :)

Uživatelský avatar
Grave1501
Příspěvky: 281
Registrován: 18 led 2009 21:01
Bydliště: Strančice
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Grave1501 »

Příště ten klub nebudu tak zanedbávat :-D
apropo, za kolik by teda byl Retinax EP2?
Standartně se to prodává jako tuba s vazelínou o velikosti tuby se silikonem, stojí okolo 180,- Kč, tak jestli je k dispozici i jinak, levnejc a případně v jakym balení po jakym minimálním množství.
Díky :-)
Simca 1301 LS '68; 1301 Special '73; 1501 GLS '66
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Talbot »

Napiš SZ Klocákovi ;)

Uživatelský avatar
Grave1501
Příspěvky: 281
Registrován: 18 led 2009 21:01
Bydliště: Strančice
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Grave1501 »

Chtěl bych se zeptat, mám auto na bílých RZ a v prosinci 2008 jsem jej dal do depozitu.
Někde jsem se doslechl, že tam smí být jen rok a pak se to musí nějak "obnovit".
Neudělal jsem nic a už je 2011, jaké z toho můžu mít naásledky? Nepřijdu snad o papíry, ne? :(
Díky za odpověď ;-)
Simca 1301 LS '68; 1301 Special '73; 1501 GLS '66
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40

Uživatelský avatar
Talbot
Příspěvky: 4926
Registrován: 11 led 2009 22:48

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Talbot »

Nic, zajdi tam a zaplatíš cca 50,-Kč za každej půlrok prodloužení. Já mám takhle značky na modrou Tagoru taky v depozitu, už jsem to prodlužoval a taky se zpožděním a nic se nedělo.

havlik
Příspěvky: 109
Registrován: 11 led 2009 21:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od havlik »

Ono se to dá zaplatit až při vyndání z depozitu najednou.
Obrázek

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Burák »

Jo, to ti nezrušej, nemužou.

Jinak, včera jsi byl docela vykulenej, Jaroslave :lol: :lol: :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Grave1501
Příspěvky: 281
Registrován: 18 led 2009 21:01
Bydliště: Strančice
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Grave1501 »

Paráda, díky, docela se mi ulevilo 8-) :grin:

Buráku, tak tos byl ty, já zrovna hledal něco na sedačce a pak kouknu a proti mě ty obrovský světla 1308 :-D Musel jsem mít hroznej výraz :-D Kdo to pak byl v tom radotíně s tím modrým Speciálem u pumpy? Nepoznal jsem tankujícího
Simca 1301 LS '68; 1301 Special '73; 1501 GLS '66
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Burák »

Čuměl jsi jak péro z gauče :lol:

To nebylo v Radotíně, ale v Letech a byl to Michalův domácí, zákazník Simcacenrta p.- Veselý, co si právě vezl modrého Speciála od Werthaimů (Toho druhého, ne Tondovo)
Obrázek

Uživatelský avatar
Grave1501
Příspěvky: 281
Registrován: 18 led 2009 21:01
Bydliště: Strančice
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Grave1501 »

Jo, bylo mi to povědomý jako Werthaimův Speciál, ale pána jsem právě nepoznal :-))
Oni Werthaimovci prodali toho jejich modrýho Speciála??? Proč?
Simca 1301 LS '68; 1301 Special '73; 1501 GLS '66
Peugeot 405 GR 74KW '94 / Škoda Felicia combi 1,9D '96
Jawa 50/555; 50/20; 175/356 '57; 250/11 '49; 250/353 '62; 350/634 '74; + PAV 40

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Burák »

Toho druhýho. Dyk to píšu
Obrázek

Uživatelský avatar
Paolo
Příspěvky: 374
Registrován: 14 led 2009 10:53
Bydliště: Praha

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Paolo »

Ahoj, právě jsem se vrátil od autoelektrikáře. Byl jsem za ním ohledně dobíjení na 1301, protože kontrolka dobíjení začla posledních 200 km svítit, nejdřív při nižších otáčkách potom i při vyšších, takže svítí pořád. Celé to prohlédnul, vyčistil dynamo, upravil uhlíky a řekl, že je to v pořádku, ale pokud bych s tím chtěl jezdit často, tak bych potřeboval novej regulátor. Cestou od něj kontrolka svítila dál, což mi neni příjemný čistě z psychologickejch důvodů se na to koukat a potom samozřejmě nevím, jestli to fakt dobíjí. Protože dostat z něj jednu ochotnou větu navíc se zdálo bejt nemožný tak se chci zeptat, jestli je nějaká možnost sehnat nový regulátor a co ta výměna vlastně obnáší. Máte s tím někdo zkušenosti?
Obrázek

Uživatelský avatar
Burák
Administrátor
Příspěvky: 4279
Registrován: 12 led 2009 00:12
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Burák »

Relé, no, to obnáší telefonát Laďovi, nebo Ivanovi, pak dva šroubky od relé a 3 šroubky na kontaktech...
Obrázek

Uživatelský avatar
Paolo
Příspěvky: 374
Registrován: 14 led 2009 10:53
Bydliště: Praha

Re: Opravy, rady a návody...

Příspěvek od Paolo »

No jestli je to tak jednoduchý, jak říkáš ;) ta fajn.
Obrázek

Odpovědět