Zajímavá diskuse... To co píše Klocák je právě to, co jsem říkal Michalovi už před lety, když poprvé s myšlenkou Simcaservisu přišel. Klocák má velkou pravdu v tom, že dneska začínat se servisem je úplně jiná liga než s ním začínat před deseti lety. Dneska jsou marže na spotřebních dílech, olejích, gumách, atd. zanedbatelný, aby člověk splnil vyhlášky o likvidaci použitých olejů, baterií, dílů, gum, atd. stojí to zase spoustu peněz, vybavení dílny je v řádech statisíců, těch výrobců dílů na Simky je venku taky pár, ale jejich ceny nejsou zrovna nízký tzn. že k nim si taky žádnou zajímavou marži přihodit nemůžeš. Prostě vybudování dílny se zázemím, prostorem na ND a dalšíma náležitostma, je několik milionů. Jasně, dá se na to vzít úvěr, ale jak ho splácet, když musíš uživit mechanika, platit energie, drobnej spotřební materiál, atd.? Další problém je, že lidi nemají peníze, to je prostě fakt, mnohem víc než před pár lety šetří úplně na všem, dřív nějakou tu stovku neřešili, dnes řeší desetikoruny. A bude hůř.
Já bych to vzal za jinej konec. Nejdřív bych se na nějakej servis vyprdnul, udělal bych na zkoušku takový "zimní" muzeum, tzn. sehnal bych prostory někde ve středovýchodních Čechách, kam to mají všichni blízko, pronájem nějaký pěkný čistý haly, tam bych dal auta lidí, kteří by to zároveň pojali jako zimní uskladnění, ideálně 500,-Kč/kus, udělal bych sekci Simca a sekci Ostatní, aby se těch aut sešlo co nejvíc a zaplatilo to pronájem prostor + třeba to vytvořilo nějakou rezervu, udělal bych tam třeba víkendovou otvírací dobu, posezení s kávovarem a lednicí limonády (aby to nemuselo splňovat hygienické nároky provozu restaurace) a rozumné vstupné. Třeba by to přes zimu vydělalo pár korun. Udělal bych tomu nějakou reklamu, v tom smyslu, že když není sezóna pro srazy s auty, proč si to nevynahradit návštěvou zimního muzea a posezením v příjemném prostředí? Mohl by tam být prostor pro montáž a kdyby byla otevírací doba jen o víkendech, mohli bysme se tam střídat a volnej čas (kdyby zrovna nikdo nepřišel) bysme trávili prací na autě - prostě, kdybych tam byl já, tak bych si z expozice dal stranou svoje auto a na něm bych si kutil, kdyby tam byl Burák, tak by si zase dělal na svým autě, atd. Kdyby někdo přišel, tak by si člověk umyl ruce a převlíknul montérky a aspoň by to mělo ten správnej nádech doby, kdy to v autosalonech vonělo benzínem
Kdyby se povedlo vytvořit rezervu i na pronájem na letní měsíce, mohlo by tam být parkování zdarma - jako motivace, aby tam lidi nechávali auta i v sezóně. K tomu by ani nemusel příslušet nějaký speciální prostor, stačí, že by se nasbíraly zkušenosti s provozem muzea.
Taky souhlasím s Klocákem v tom, že asi ne všichni si představují, že budou trávit každej druhej víkend v Simcacentru s lidma ze Simca klubu, myslím, že bysme si po půl roce začali lézt pěkně na nervy
A taky je potřeba někdy jet do ZOO, do nějakýho muzea, na akce jiných klubů, na dovolenou, na návštěvy rodičů, na výlet třeba vlakem, na návštěvu ke známým, oslavy narozenin v rodině, výlety do Francie, po republice, atd. Těch víkendů je celkem málo na to, aby člověk stihl normálně to co chce, kdyby se k tomu ještě přidaly další akce v Simcacentru, tak nevím nevím, jestli bysme to vůbec stíhali.
Ony ty muzea socialistických vozů, Praga muzeum, Škoda muzeum, apod. vycházejí z toho, že je to naše národní historie, na to se přijde podívat kdekdo, ale do Simca muzea těch lidí asi přijde mnohem míň. To všechno je potřeba zvážit, aby to nebylo všechno tak trochu k ničemu - trochu nešikovně řečeno.